Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397787 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #280 Gepost op: 4-02-2014, 16:47:18 »
- Susan loopt de hele Boeddha-route met haar vingers in dezelfde houding die priesters aannemen als ze zegenen. De 'heilige aanwijzing', waar het in de titel over gaat? [5.1]
- Susan loopt het goede beeld met de vingers voorbij, terwijl Tygo het wel heeft opgemerkt. Ze houdt vol dat er maar 1 beeld met wijzende vingers was. [5.1]
- Susan kiest ook voor haar 2e beeld (verbaasde wenkbrauwen) de verkeerde uit. [5.1]
- Susan roept stellig dat haar (verkeerde) foto goed is. Voordat deze getoond kan worden, is de opdracht echter al mislukt omdat Tygo de verkeerde foto van Freek kiest om te tonen. [5.1]
Mooie lijst met molacties, hints en speculatie! ::ok::

Ter aanvulling van de Boeddha opdracht. Susan houdt zich niet alleen bezig met haar eigen beelden. Zo wijst ze ook Jan-Willem(?) met volle overtuiging een fout beeld aan met vrucht met een puntje.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #281 Gepost op: 4-02-2014, 16:57:14 »
Toplijst ook! ::bravo::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #282 Gepost op: 4-02-2014, 17:02:40 »
Bedankt allemaal! Ik heb jouw aanvulling er ook nog bij gezet, Rat. Tnx!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #283 Gepost op: 4-02-2014, 18:32:38 »
deze lijst is het langst. ik blijf hier :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #284 Gepost op: 4-02-2014, 18:32:42 »
Prachtige lijst.
Ergens zegt Susan tegen Daphne "I owe you big time ". Als ze ergens samen alleen buiten staan.
(Niet veel later ligt Daphne er uit.)
 Ik vond dit wel erg spontaan ,kandidaats klinken !
Of natuurlijk goed gespeeld, maar wel mierzoet dan.
Gemeen molletje ,ook nog ?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #285 Gepost op: 4-02-2014, 18:48:39 »
Ik heb een vraagje.

Ik zou Susan beschrijven als een mol die lekker mee lift op fouten van anderen. Zelf wat foutjes maken, maar ook de rest aansporen en erin mee bewegen. Heel tactisch.

Wat ik dan niet snap is dat Susan bij de boeddha's zo stellig haar foute foto van '2 vingers' wilt doorduwen. Tygo en Freek willen voor de ketting gaan. Zij weet toch dat die ook fout is?

Ik vond dit erg onSusanmols.

Hoe zit dit?
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 18:51:40 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #286 Gepost op: 4-02-2014, 19:06:24 »
Tja, ik vind Susan geen Mol die vooral meelift op de fouten van anderen, dus ik kan ook geen antwoord geven op die vraag. Ik ben juist blij dat ze een beetje actief probeert te saboteren. Loopt ze wel het risico mee dat het opvalt bij de rest (vandaar ook dat ze door sommigen best al verdacht wordt), maar niks doen vind ik altijd zo flauw...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #287 Gepost op: 4-02-2014, 19:24:27 »
Wat ik dan niet snap is dat Susan bij de boeddha's zo stellig haar foute foto van '2 vingers' wilt doorduwen. Tygo en Freek willen voor de ketting gaan. Zij weet toch dat die ook fout is?

Ik vond dit erg onSusanmols.

Hoe zit dit?
Ik kan dit niet beantwoorden zonder wat speculatie mee te nemen in het antwoord.

Ik denk dat dit vooral heel erg zo lijkt door de manier waarop Tygo er mee omgaat. Het argument van Susan "ik heb er maar één gezien, dus dat moet hem wel zijn" is best een goede dekmantel. Tygo is stelliger met het voorkomen dat de foto getoond wordt, dan Susan is met het willen laten zien van de foto. Tygo heeft de tweede Boeddha met 'twee vingers' gezien en verdenkt Susan volgens mij al een tijdje (dat is het stuk speculatie). Door zijn reactie is dit een opvallende actie van Susan.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #288 Gepost op: 4-02-2014, 20:35:17 »
Ik heb de mogelijke molacties van zowel Freek (door Heinz) als Susan (door Jayne) gelezen. Beiden zijn ook mijn hoofdverdachten maar ik geef de voorkeur aan Susan als mol omdat er aanwijzingen zijn dat ze met voorkennis handelde.

1. Bij de roeiopdracht liep Susan onmiddellijk naar de volleyballers waar (toevallig?) een kayakkampioen tussen zat. Ze sprak zich ook duidelijk tegen het versturen van het geld. Omdat de pot niet leeg gemaakt kon worden met het gokken? Dat de kandidaten de roeiwedstrijd toch hebben gewonnen was veeleer onverwacht.
2. Susan verkoos om Aaf het scherm te laten zien (en niet Daphne). Uiteindelijk viel er niemand af. Daphne kreeg de volgende aflevering een rood scherm en het was erg waarschijnlijk dat ze ook toen de test het slechtst had ingevuld. De opdrachten in de volgende aflevering (enveloppen, abseilen) konden alleen met 8 personen worden uitgevoerd.
3. Bij de roltrap vergat Susan slechts 5 woorden. Toevallig moesten die alle 5 later ingevuld worden.
4. Bij de opdracht van de enveloppen zat Susan recht voor een enveloppe met geld.
5. Susan kwam niet bij de abseilers terecht (of ze zorgde ervoor). Daar heb je minder kans om te saboteren dan op de begane grond waar je de vragen moest beantwoorden.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 23:19:20 door Luc »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #289 Gepost op: 4-02-2014, 20:37:19 »
Ik stuitte net op de site van @WIDMhints2014 en daar stond een hint genoemd die interessant is, die ik hier nog niet gezien had (mogelijk omdat ik niet vanaf het begin op Susan zit):

"- Ellis Island
De kandidaten kunnen geld tot aflevering 9 veiligstellen door het naar Ellis Island te sturen. Het Amerikaanse Ellis Island is op 15 oktober 1965 toegevoegd aan het nationaal register van historische plaatsen*. Susan is op die dag geboren.
"

Toch wel enigszins toevallig... ;)

*Wat zij noemen klopt niet helemaal, het werd pas een jaar later toegevoegd tot het nationaal register van historische plaatsen, maar op die datum, 15 oktober 1965, is het tot onderdeel verklaard van Vrijheidsbeeld monument. Het is een significante datum in de geschiedenis van het eiland.

---

Ik had net aflevering 1 op de achtergrond aan staan en het viel me ineens op dat de blote-buik-meneer aan wie J.Ho en Suus de weg vragen een 'Philippines' t-shirt draagt. Eigenlijk denk ik dat het wél echt toeval is dat ze deze man tegenkomen, al kan Susan natuurlijk bewust naar deze man toestappen om een voorkennishintje te creëren.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 21:03:38 door Rat »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #290 Gepost op: 4-02-2014, 20:56:31 »
Ik had net aflevering 1 op de achtergrond aan staan en het viel me ineens op dat de blote-buik-meneer aan wie J.Ho en Suus de weg vragen een 'Philippines' t-shirt draagt. Eigenlijk denk ik dat dit wél echt toeval is, al kan Susan natuurlijk ook bewust naar deze man toestappen om een voorkennishintje te creëren.

En nog een vlinder ook. Of lijkt dat maar zo?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #291 Gepost op: 4-02-2014, 21:00:54 »
En nog een vlinder ook. Of lijkt dat maar zo?
Dat lijk maar zo. Dat geel/oranje is de kruin van een boom, wat het blauwe is (rechtsonder) weet ik niet.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #292 Gepost op: 4-02-2014, 23:25:50 »

Wat ik dan niet snap is dat Susan bij de boeddha's zo stellig haar foute foto van '2 vingers' wilt doorduwen.

Ik merk dat dit nu her en der als een feit in diverse topics wordt genoemd en dat dit bovendien als onmols wordt beschouwd. Maar als je de beelden nog eens bekijkt - zoals ik net nog maar eens heb gedaan - zie je dat van doorduwen eigenlijk geen sprake is. Het is Jennifer die tot 2 keer vraagt aan Susan hoe zeker zij is van haar foto. Susan geeft daar antwoord op ("ja, echt de enige die ik gezien heb met 2 vingers"). Ondertussen beslist Tygo dat het de kralenketting moet worden. Ik zie haar niet echt doorduwen.

Wie ook de Mol is, ik vraag me sowieso af hoe de voorkennis van de Mol bij deze opdracht geregeld is. Heeft de Mol de 10 goede Boeddha's uit z'n hoofd geleerd? Maar dat zou dan eigenlijk al in Nederland hebben moeten gebeuren, want anders is de kans op ontdekking door een kamergenoot te groot als je de plaatjes bij je hebt. Zit al snel 2 weken tussen. En zelfs als je ze uit je hoofd geleerd hebt, dan nog raak je volgens mij de kluts kwijt als je tussen al die Boeddha's rondloopt. Sommige lijken best wel op elkaar. Zelfde is het geval als je ze misschien kort van te voren tijdens een biecht even te zien hebt gekregen. En als je niet precies weet welke de goede zijn, hoe kun je dan zeker weten of jij of je medekandidaten de foute hebben gekozen? Ik denk dat we ons dit allemaal een beetje te weinig afvragen bij deze opdracht.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 23:27:48 door Jayne »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #293 Gepost op: 4-02-2014, 23:53:00 »
Ik heb me dit vaker afgevraagd af bij deze opdracht.

Ik heb voor mezelf de volgende aanname gedaan: de mol krijgt in Nederland de foto's toegestuurd. De mol kent de twist van de opdracht. Wat ik niet weet is of de mol hetzelfde Youtube filmpje bekeken heeft die wij bekeken hebben.

Onder de lopers zoek ik daar naar iemand die zegt iets zeker te weten, maar die later fout blijkt te zijn.

Maar ergens denk ik dat als je deze opdracht thuis gestuurd krijgt als mol, dat je dan toch een andere strategie kiest.

Of de aanname is verkeerd.

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #294 Gepost op: 5-02-2014, 00:10:00 »
Citaat
De kandidaten kunnen geld tot aflevering 9 veiligstellen door het naar Ellis Island te sturen. Het Amerikaanse Ellis Island is op 15 oktober 1965 toegevoegd aan het nationaal register van historische plaatsen*. Susan is op die dag geboren."
Oh, die kwam ik in de opmerkingen op facebook tegen.

Leuk trouwens om in elk topic nu een lijstje met mollenstreken tegen te komen :D

En voor wat betreft dat boeddha verhaal. Ik denk dat ik als mol boven was gaan staan. Lijkt me haast niet te doen om die boeddha's te onthouden welke waar staat en als kandidaat die zoveel boeddha's ziet wil het nog wel gebeuren dat je iets niet ziet of opvalt en ga je uiteindelijk vanzelf de fout in.

Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #295 Gepost op: 5-02-2014, 00:14:15 »
Vervolg aflevering 4
.....................
Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing

- Voordat de eerste opdracht begint, wordt een visserdorpje in beeld gebracht, waar Sofie over vertelt. Scherpe molloten kwamen er achter dat de opdracht zich hier helemaal niet afspeelt. Zijn deze beelden speciaal getoond als 'Visser'-hint?
- Susan loopt de hele Boeddha-route met haar vingers in dezelfde houding die priesters aannemen als ze zegenen. De 'heilige aanwijzing', waar het in de titel over gaat? [5.1]
- Susan loopt het goede beeld met de vingers voorbij, terwijl Tygo het wel heeft opgemerkt. Ze houdt vol dat er maar 1 beeld met wijzende vingers was. [5.1]
- Susan kiest ook voor haar 2e beeld (verbaasde wenkbrauwen) de verkeerde uit. [5.1]
- Susan houdt zich niet alleen bezig met haar eigen beelden. Zo wijst ze ook Jan-Willem(?) met volle overtuiging een fout beeld aan met vrucht met een puntje. [5.1]
- Susan roept stellig dat haar (verkeerde) foto goed is. Voordat deze getoond kan worden, is de opdracht echter al mislukt omdat Tygo de verkeerde foto van Freek kiest om te tonen. [5.1]
- Susan zit in de boot van Jennifer die niet vooruit te branden is. Heeft ze als Mol de motor gesaboteerd? [5.2]
- De boot waarin Susan zit wordt afgeschoten. [5.2]
- Tijdens de beelden van de kerk voorafgaand aan opdracht 3, zie je op een raam een bisschop met zijn vingers in dezelfde houding als Susan bij de Boeddha-opdracht. [5.3]
- Susan staat met Jennifer een paar keer stil tijdens de opdracht. [5.3]
- Terwijl Susan de porto bedient, zijn er problemen met de ontvangst van Freeks instructies. [5.3]
- Susan en Jennifer zijn veel te snel weer bij de kerk, waardoor het bijna onvermijdelijk wordt dat ze geen paden kruisen of meerdere keren over dezelfde weg lopen. [5.3]
- Susan is na aflevering 5 de enige (die nog in bezit is van een envelop) die nog geen geld naar Ellis Island heeft gestuurd. Hoe later de envelop verstuurd wordt, des te minder extra geld er überhaupt verdiend kan worden.


Algemeen
- Er zijn vrij vaak vissen in beeld geweest. Misschien deel van een algemene 'Visser'-hint.
- Susan heeft een molboekje meegenomen waar op de kaft postzegels afgebeeld staan. Voorkennis over het enveloppen die dit seizoen verstuurd moeten worden?

Een aardige lijst hoor! Een kritische noot is wel dat er een aantal punten in je lijst staan die je Susan amper aan kan rekenen.

- Susan besluit de stelling 'JW heeft in het boekje van Aaf gelezen' voor te leggen aan Aaf, in plaats van JW die zelf te laten beantwoorden d.m.v. het al dan niet pakken van de koker. [4.3]


Het was net zo verdacht als ze het aan JW had gevraagd. Waarom zou JW wel de waarheid vertellen en Aaf niet. Als ik de beelden mag geloven wist Aaf donders goed dat JW in haar boekje zat te kijken.

- Susan is na aflevering 5 de enige (die nog in bezit is van een envelop) die nog geen geld naar Ellis Island heeft gestuurd. Hoe later de envelop verstuurd wordt, des te minder extra geld er überhaupt verdiend kan worden.

Ik weet niet of dit helemaal klopt. Hoe eerder je hem stuurt hoe hoger de potentiële rente, maar hoe kleiner de kans dat je goed zit. Ik denk dat het gemiddeld gezien amper uitmaakt wanneer je een envelop stuurt. De enige reden dat de mol het later zou doen is in mijn ogen omdat de makers de mol dan kunnen doorgeven welke speler er steeds relatief zwakke tests maakt en er dus vermoedelijk voor de finale uit zal gaan. In het begin heeft dit minder zin omdat deelnemers dan veel meer spreiden en de resultaten dicht bij elkaar zullen liggen.


- Susan zit in de boot van Jennifer die niet vooruit te branden is. Heeft ze als Mol de motor gesaboteerd? [5.2]

Lijkt mij erg sterk dat de mol de boot zo kan saboteren dat hij zachter gaat. De boot waar Susan in zat had 4 passagiers, dus misschien was deze daarom trager dan de boot die Tygo bestuurde en waar maar 3 mensen inzaten? Als ze daadwerkelijk de boot gesaboteerd zou hebben zou het een fantastische actie zijn, maar ik denk het niet.

- De boot waarin Susan zit wordt afgeschoten. [5.2]
In mijn ogen deed Susan niets verdachts in de boot en was zij niet verantwoordelijk voor het afgeschoten worden. De boot ging gewoon hartstikke traag en was een eenvoudig doelwit.

Ik ben wel gecharmeerd van de hint dat Susan tijdens de priesteropdracht haar vingers bij elkaar hield. Dat viel me ook al op en ik vind dit erg vreemd en onnatuurlijk overkomen. Ook de andere hints zijn verdacht te noemen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #296 Gepost op: 5-02-2014, 00:14:23 »
Ik heb me dit vaker afgevraagd af bij deze opdracht.

Ik heb voor mezelf de volgende aanname gedaan: de mol krijgt in Nederland de foto's toegestuurd. De mol kent de twist van de opdracht. Wat ik niet weet is of de mol hetzelfde Youtube filmpje bekeken heeft die wij bekeken hebben.

Onder de lopers zoek ik daar naar iemand die zegt iets zeker te weten, maar die later fout blijkt te zijn.

Maar ergens denk ik dat als je deze opdracht thuis gestuurd krijgt als mol, dat je dan toch een andere strategie kiest.

Of de aanname is verkeerd.
Hoe ik er tegen aan kijk: De mol is niet alles wetend; Hij/zij gaat niet weken blokken/stampen om alle informatie en opdrachten in zich op te nemen. Het is toch niet realistisch om alles te onthouden (vooral bij zo 'n opdracht); De programmamakers doen sommige dingen ook last minute (al denk ik dat bij deze foto's de achtergronden vooraf weggeshopt zijn); De mol zal niet vooraf plannen wat de beste manier is om tijdens opdrachten te mollen (op een enkele opdracht na); Ik ga er vanuit dat de mol tijdens sommige opdrachten improviseert op basis van informatie die hij/zij kort van de voren gekregen heeft.

Ik denk daarom dat bij deze molopdracht de mol af moet gaan op informatie die hij/zij tijdens de opdracht krijgt van zijn/haar medekandidaten en de gesprekken die zij opvangt. In dit geval weet ze waarschijnlijk dat ze het verkeerde beeld met twee vingers te pakken heeft. Dat bekend ze zelf in haar biecht. Daarom stuurt ze aan om die foute foto te kiezen. Ze zegt dat ze maar één 'beeld met twee vingers' gezien heeft. Ik vind het op zich niet sterk dat ze die foto al meteen als tweede foto wil laten zien.
In dit geval denk ik dat ze vooraf wél iets meegekregen heeft over de opdracht, omdat ik wel wil geloven dat de twee opgestoken vingers een vooraf bedachte hint is (had ze ook wel, in mindere mate kunnen doen als die Boeddha aan een mede kandidaat was toebedeeld). Maar of ze de foto's überhaupt gezien heeft? Misschien slechts een omschrijving van een paar beelden, die makkelijk te verwarren zijn.


- Susan besluit de stelling 'JW heeft in het boekje van Aaf gelezen' voor te leggen aan Aaf, in plaats van JW die zelf te laten beantwoorden d.m.v. het al dan niet pakken van de koker. [4.3]


Het was net zo verdacht als ze het aan JW had gevraagd. Waarom zou JW wel de waarheid vertellen en Aaf niet. Als ik de beelden mag geloven wist Aaf donders goed dat JW in haar boekje zat te kijken.
Waarom op zijn minst niet aan beiden? Overigens Susan was op dat moment weg vanwege de opera opdracht en hoeft dus niet te weten wie wat gezien heeft. Lijkt me vanzelfsprekender om het aan de dader te vragen. De dader kan erover liegen. Het slachtoffer kan er over liegen of het domweg niet weten.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 00:19:17 door Rat »

Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #297 Gepost op: 5-02-2014, 00:22:00 »
Ik merk dat dit nu her en der als een feit in diverse topics wordt genoemd en dat dit bovendien als onmols wordt beschouwd. Maar als je de beelden nog eens bekijkt - zoals ik net nog maar eens heb gedaan - zie je dat van doorduwen eigenlijk geen sprake is. Het is Jennifer die tot 2 keer vraagt aan Susan hoe zeker zij is van haar foto. Susan geeft daar antwoord op ("ja, echt de enige die ik gezien heb met 2 vingers"). Ondertussen beslist Tygo dat het de kralenketting moet worden. Ik zie haar niet echt doorduwen.

Wie ook de Mol is, ik vraag me sowieso af hoe de voorkennis van de Mol bij deze opdracht geregeld is. Heeft de Mol de 10 goede Boeddha's uit z'n hoofd geleerd? Maar dat zou dan eigenlijk al in Nederland hebben moeten gebeuren, want anders is de kans op ontdekking door een kamergenoot te groot als je de plaatjes bij je hebt. Zit al snel 2 weken tussen. En zelfs als je ze uit je hoofd geleerd hebt, dan nog raak je volgens mij de kluts kwijt als je tussen al die Boeddha's rondloopt. Sommige lijken best wel op elkaar. Zelfde is het geval als je ze misschien kort van te voren tijdens een biecht even te zien hebt gekregen. En als je niet precies weet welke de goede zijn, hoe kun je dan zeker weten of jij of je medekandidaten de foute hebben gekozen? Ik denk dat we ons dit allemaal een beetje te weinig afvragen bij deze opdracht.

Misschien was er een 'markeerplek' op elke Boeddha die ze moesten raden, of had de mol de foto's gezien en wist hij/zij bij welke bochten of iets dergelijks een Boeddha stond die de kandidaten moesten raden? Ik denk dat de mol op zich alleen maar hoefde te zorgen dat er een foute foto genoemd werd. Als ik eerlijk ben vond ik het een opdracht van niks omdat ook zonder mol in geen geval geld verdiend zal worden met zo'n opdracht. Het is gewoon heel erg lastig om naar aanleiding van iemand anders zijn beschrijving een juiste match te vinden. Ik snapte totaal niet waarom ze niet bv 100 euro per juist antwoord kregen. Dan had de mol echt invloed gehad. Nu was het hoe dan ook een onmogelijke opdracht.

Waarom op zijn minst niet aan beiden? Overigens Susan was op dat moment weg vanwege de opera opdracht en hoeft dus niet te weten wie wat gezien heeft. Lijkt me vanzelfsprekender om het aan de dader te vragen. De dader kan erover liegen. Het slachtoffer kan er over liegen of het domweg niet weten.

Daar heb je gelijk in hoor. Ik zie er alleen niet veel verdachts in omdat de groep die niet aan het abseilen was de meeste vragen onderling bespraken en niet stelden aan de abseilers (toch?!). Ook denk ik dat de helft van de kandidaten precies hetzelfde gedaan zouden hebben.Ik vond het gewoon niet opvallend. Bovendien zou mijn gevoel tijdens zo'n opdracht zijn dat de kans groter is de de dader (JW) liegt dan het slachtoffer. Misschien denk jij daar juist net anders over. Daarmee is mijn punt gemaakt dat het niet echt onlogisch of verdacht is hoe Susan speelt. Ik zou als kandidaat zomaar hetzelfde hebben gespeeld.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 00:32:19 door Straatblaffer »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #298 Gepost op: 5-02-2014, 00:38:15 »

- Susan zit in de boot van Jennifer die niet vooruit te branden is. Heeft ze als Mol de motor gesaboteerd? [5.2]
Lijkt mij erg sterk dat de mol de boot zo kan saboteren dat hij zachter gaat. De boot waar Susan in zat had 4 passagiers, dus misschien was deze daarom trager dan de boot die Tygo bestuurde en waar maar 3 mensen inzaten? Als ze daadwerkelijk de boot gesaboteerd zou hebben zou het een fantastische actie zijn, maar ik denk het niet.

Ik kan me zelf ook niet voorstellen hoe je het doet (ik weet ook niets van bootmotoren), maar in de extra beelden van aflevering 5 bevestigt Jennifer zelf ook nog een keer dat haar boot echt ontzettend veel trager was dan die van Tygo. Lijkt me sterk dat 1 extra persoon daarvoor kan zorgen, zeker niet als je bedenkt dat er in de boot van 3 twee mannen zitten. En in de boot van 4 zitten Jennifer en Sofie, die beide vrij iel zijn. Ik denk al met al dat de boot van 4 niet eens zoveel zwaarder was.

Kan ook nog dat die motor gewoon slecht was en dat het niks met de mol te maken had natuurlijk. Dat kan heel goed, maar dat zou inmiddels een beetje een bummer zijn. :P

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #299 Gepost op: 5-02-2014, 00:49:19 »
Hoe ik er tegen aan kijk: De mol is niet alles wetend.
Ik begrijp dat dit niks bewijst, maar een quote uit het molboekje van deze week:

"Wat zo moeilijk is aan het mol-zijn, is dat je alles vantevoren weet".

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...