Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397227 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #300 Gepost op: 5-02-2014, 05:58:58 »
De mol zal niet vooraf plannen wat de beste manier is om tijdens opdrachten te mollen (op een enkele opdracht na); Ik ga er vanuit dat de mol tijdens sommige opdrachten improviseert op basis van informatie die hij/zij kort van de voren gekregen heeft.
Hangt sws van de persoon af lijkt me.
Kees had van te voren wel degelijk bij elke opdracht een scenario in zijn hoofd waar hij het liefst wilde staan om te saboteren. Je hoorde Dennis ook direct die analyse maken.
Los daarvan kan je natuurlijk niet per ongeluk wel de goede beelden aanwijzen. Dus moet je minstens weten welke beelden wel goed zijn zodat je dat kan voorkomen iig. Kan zijn aan de hand van bepaalde karakteristieken, kan ook zijn aan de hand van de plaats van dat beeld. Van 10 beelden is dat ook weer niet zo moeilijk te memoriseren, en lang niet alle opdrachten vereisen details zoals deze. Dit is echter wel degelijk een typische voorkennis opdracht imho.

Citaat
Maar of ze de foto's überhaupt gezien heeft? Misschien slechts een omschrijving van een paar beelden, die makkelijk te verwarren zijn.
Te groot risico mijns inziens, zeker als er meerdere opties zijn per bepaald karakteristiek.
10 foto's intensief bekijken en bepaalde karakteristieken onthouden van de juiste boeddha's lijkt me goed te doen.  ::jaja::

Er is geloof ik eerder geopperd dat het vooral op initiatief van Jennifer was dat Susan over die vinger Boeddha begon. Maar Jennifer zegt duidelijk: Jij zegt die met die vingers? Dan lijkt het toch eerder van Susan uitgegaan te zijn? Vervolgens wordt er gevraagd: Hoe zeker ben je? Dan zegt ze: Het was de enige.
Daarmee schuift ze haar molactie wel onder de ogen. Dat kan natuurlijk maar opvallend is het wel.

Een ander ding waar ik twijfels bij heb is in hoeverre de Mol zich ook nog gaat bemoeien met beelden van anderen zoals: hier eentje met een vrucht - welke de foute is. Je moet dan geluk hebben dat de anderen niet het juiste beeld ontdekken, anders is het natuurlijk verdacht voor mensen. Je neemt als Mol wel vrij veel risico door dat te doen denk ik. Voor geen meerwaarde bovendien, want je weet toch dat één fout beeld genoeg is om de hele opdracht om zeep te helpen.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 06:01:29 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #301 Gepost op: 5-02-2014, 10:32:42 »
Voor geen meerwaarde bovendien, want je weet toch dat één fout beeld genoeg is om de hele opdracht om zeep te helpen.

Dat is niet helemaal waar, want de groep kan op ieder moment besluiten te stoppen en het tot dan toe binnengehaalde bedrag te krijgen. Na drie goede foto's kan dat zomaar eens het geval zijn. De mol wil dus zo veel mogelijk verkeerde boeddha's op de foto.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #302 Gepost op: 5-02-2014, 10:44:59 »
Oké, dit is hoe ik denk dat het zit met de voorkennis bij de Boeddha-opdracht.

Ten eerste: Ook ik ga er vanuit dat de Mol altijd voorkennis heeft en een strategie om de opdracht te saboteren. Dat hoeft natuurlijk niet altijd een uitgebreid of ingewikkeld plan te zijn. Sommige opdrachten zijn het beste te saboteren door gewoon een beetje onhandig te zijn, o.i.d. Maar dat heeft de Mol dus wel van te voren bedacht. En of het lukt is natuurlijk sowieso altijd afwachten. Bovendien kan het verloop van het spel altijd het plan doen veranderen.

Bij de Boeddha's zie je duidelijk dat er een paar tussen zitten met hele specifieke kenmerken (bijv. vingers, vrucht), maar ook die in feite nauwelijks te doen zijn (bijv. verbaasde wenkbrauwen, Skunk Anansie). De mol weet dat het zal gaan om een ononderbroken rijtje goede antwoorden en dat de groep kan stoppen als ze te onzeker worden of ze de goede foto's gemaakt hebben.

Ik denk dat de Mol zich voorbereid heeft door zich te concentreren op 2 of 3 Boeddha's met een specifiek kenmerk en die goed te kennen. De rest doet er in feite niet toe, want de kans dat die fout gaan is sowieso groot, maar belangrijker, de groep zal er waarschijnlijk ook niet zeker genoeg over zijn om te gokken.

Het is dus zaak dat de Mol zorgt dat het al fout gaat bij een beeld waar de groep 'zeker' over is. In dat licht vind ik de bemoeienis van Susan bij het beeld van JW zeer begrijpelijk. Het is waarschijnlijk één van de weinige waarvan ze zeker weet of hij goed is of niet (en zij wijst de foute aan). Ik denk ook dat er een goede kans is dat ze (of welke Mol dan ook) dat bij de kralen van Freek helemaal niet zo zeker wist. Als je kijkt naar de foto die Aaf en Sofie daarvan hebben, is dat namelijk een vrij algemene kop. Ze besluiten niet voor niks om hem te beschrijven aan de hand van die paar missende kralen, die nauwelijks op de foto staan en die uiteindelijk ook niet zo uniek blijken te zijn.

Kortom, imho probeert de Mol het al vroeg in het rijtje mis te laten gaan, voordat de groep besluit te stoppen. Aan de ene kant door te zorgen dat voor een 'duidelijke' Boeddha toch de verkeerde wordt gekozen tijdens het wandelen, aan de andere kant door zich te bemoeien met de keuze van de te tonen foto's. Misschien was Susan bang dat Freeks beeld goed was en dat de groep, met name Tygo, zou besluiten daarna te stoppen. Als ze de Mol is, weet ze dat Tygo haar verdenkt en ik denk dat zij het ook aan zijn gedrag merkt, al probeert hij het voor de rest van de groep te verbergen. Er is dus kans dat Tygo het niet zou toestaan dat haar beeld getoond wordt.

Trouwens ook nog even dit: De Mol kan natuurlijk niet weten dat Aaf en Sofie besluiten ieder 2 Boeddha's toe te bedelen, i.p.v. de hele groep alles. Puur toeval en mazzel voor Susan dus dat ze zelf één van de beelden toebedeeld krijgt die een heel specifiek kenmerk hebben.

Gezien bovenstaande moet je de Mol m.i. dus zoeken bij de mensen die zich bemoeien met de keuze van de 'duidelijke' beelden en/of zich bemoeien met de keuze van de te tonen foto's in het begin van het rijtje. Naast Susan scoort Tygo op die schaal veruit het hoogst. Tygo nog meer eigenlijk, door per se voor de kralen te willen gaan, terwijl dat in feite een vrij algemeen beeld was.

Bij het bepalen van mols en onmols gedrag moet je er m.i. altijd voor uitkijken dat je het uiteindelijke resultaat van de opdracht teveel laat meetellen. In feite doet het er wat dat betreft niet toe of de opdracht slaagt of niet. Je moet je afvragen hoe de mol zich zou gedragen, ongeacht de uiteindelijke uitkomst. Susans gedrag in deze opdracht is m.i. vrij mols. Ze probeert heel zeker over te komen over haar beeld, zodat die zeker getoond zal worden.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 11:04:05 door Jayne »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #303 Gepost op: 5-02-2014, 11:28:22 »
Het is dus zaak dat de Mol zorgt dat het al fout gaat bij een beeld waar de groep 'zeker' over is. In dat licht vind ik de bemoeienis van Susan bij het beeld van JW zeer begrijpelijk. Het is waarschijnlijk één van de weinige waarvan ze zeker weet of hij goed is of niet (en zij wijst de foute aan). Ik denk ook dat er een goede kans is dat ze (of welke Mol dan ook) dat bij de kralen van Freek helemaal niet zo zeker wist. Als je kijkt naar de foto die Aaf en Sofie daarvan hebben, is dat namelijk een vrij algemene kop. Ze besluiten niet voor niks om hem te beschrijven aan de hand van die paar missende kralen, die nauwelijks op de foto staan en die uiteindelijk ook niet zo uniek blijken te zijn.

Ik ben het wel met je eens dat de Mol zeker niet moet proberen om de groep te overtuigen te gaan voor een foto waar ze zich niet zeker van voelen. Of dat per se voor de vrucht-boeddha geldt betwijfel ik dan weer omdat er een aantal Boeddha's met vruchten in de hand staan, en deze boeddha behoorlijk gedetailleerd beschreven is (puntje op de duim etc). Dus daarmee heeft ze dan sws wel een zeker risico genomen, lijkt me.
Over hoe Aaf de Boeddha met de kralen aan Freek beschreven heeft weten we eigenlijk niks (behalve wat Freek erover zegt in een biecht). Ik blijf het vreemd vinden dat ze niks beters zouden hebben gezegd dan 'een paar missende kralen' gezien hoe gedetailleerd de andere beschrijvingen zijn. Bovendien had Freek natuurlijk zelf ook actief kunnen vragen omdat er behoorlijk wat beelden met kralenkettingen staan.
Citaat
Kortom, imho probeert de Mol het al vroeg in het rijtje mis te laten gaan, voordat de groep besluit te stoppen. Aan de ene kant door te zorgen dat voor een 'duidelijke' Boeddha toch de verkeerde wordt gekozen tijdens het wandelen, aan de andere kant door zich te bemoeien met de keuze van de te tonen foto's. Misschien was Susan bang dat Freeks beeld goed was en dat de groep, met name Tygo, zou besluiten daarna te stoppen. Als ze de Mol is, weet ze dat Tygo haar verdenkt en ik denk dat zij het ook aan zijn gedrag merkt, al probeert hij het voor de rest van de groep te verbergen. Er is dus kans dat Tygo het niet zou toestaan dat haar beeld getoond wordt.

Ja Tygo was niet van plan om met de foute foto van Susan mee te gaan, voor zover we kunnen zien, dat ben ik met je eens. Maar zou hij dan wel meegegaan zijn met een foute vrucht foto? Dat is speculeren natuurlijk maar ik blijf dit toch wel een opvallende keuze vinden. Ik zou het bijv. als Mol wel logisch vinden om mee te gaan met een foute keuze van een ander (Susan bij het verbaasde beeld bijvoorbeeld). Maar misschien anticipeerde Susan hier idd op, dat kan.
Citaat
Trouwens ook nog even dit: De Mol kan natuurlijk niet weten dat Aaf en Sofie besluiten ieder 2 Boeddha's toe te bedelen, i.p.v. de hele groep alles. Puur toeval en mazzel voor Susan dus dat ze zelf één van de beelden toebedeeld krijgt die een heel specifiek kenmerk hebben.

Eens, de Mol weet dit niet. Daarom lijkt het me ook niet zo waarschijnlijk dat de Mol alleen de Boeddha's met de meest specifieke kenmerken heeft onthouden, omdat er nu eenmaal factoren zijn waar de Mol geen invloed op heeft. En als je dan toch de opdracht wilt laten mislukken, wil je in principe meerdere opties hebben. Liefst beelden waarvan je weet dat het fout zal gaan zonder dat het teveel opvalt. Het beeld met de twee vingers viel wel op. Ik denk dat Susan zich beter had kunnen richten op de verbaasde Boeddha, aangezien die veel plausibeler was geweest, en minder opgevallen was (zie Boeddha topic- uitgezocht door Heinz). Maar goed, dat blijft kwestie van perspectief natuurlijk.  :)
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 11:32:10 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #304 Gepost op: 5-02-2014, 12:34:18 »
Susan kijkt op onderstaand screenshot van ongeveer 11:50 in de uitzending recht naar Tygo's juiste rimpelbeeld. (Zie dit bericht.) Het is net niet in het shot te zien. We kunnen niet veel met deze informatie want we weten niet wat Susan vervolgens doet. Maar laat ik het hier toch maar even melden. Misschien kan iemand juist iets halen uit het feit dat het shot precies wordt afgekapt op het moment dat Tygo's rimpelbeeld in beeld komt.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #305 Gepost op: 5-02-2014, 12:41:28 »
Was al gemeld dat Susan in de chinese astrologie/sterrenbeeld een 'slang' is en dat de zogenaamde snake-opdracht echt werkelijk niets met snake te maken heeft... Is het dan niet gewoon een hint naar Susan?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Chillin

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #306 Gepost op: 5-02-2014, 12:55:19 »
Was al gemeld dat Susan in de chinese astrologie/sterrenbeeld een 'slang' is en dat de zogenaamde snake-opdracht echt werkelijk niets met snake te maken heeft... Is het dan niet gewoon een hint naar Susan?
het spelletje is toch juist dat je een pixelstreep trekt over het scherm, en af bent zodra je over de eigen pad heen gaat? Lijkt me een vrij duidelijke overeenkomst..

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #307 Gepost op: 5-02-2014, 15:28:02 »
Nee, bij Snake begin je klein en moet je dingetjes opeten, waardoor je groeit. Je kan, vooral in het begin, makkelijk je eigen pad kruisen, omdat je staart daar al lang niet meer is. Bovendien is Snake voor één speler.

Dit spel had meer weg van Light Cycles.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #308 Gepost op: 5-02-2014, 18:15:15 »
Ik verbaas me echt dat dit filmpje hier nog niet tussen staat:
Wow nu ga ik echt bijna van mijn Mol Sofie af... er staan echt, echt goede aanwijzingen in, ik stap over denk ik...

Wat een skere video en die laatste frame van Susan!  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #309 Gepost op: 5-02-2014, 18:52:27 »
Wat een sterke video en die laatste frame van Susan!  ::rofl::

Is dit echt ???  ::oink:: ik ga met je mee good- riddance !!!
Of ?
Ik wacht morgen nog even af..... ::jaja::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #310 Gepost op: 5-02-2014, 18:58:22 »
Ik zit opeens te denken dat iemand die Susan verdacht wil maken dit misschien gemanipuleerd heeft en die stem eronder gemonteerd? Maar alsnog dan die die Aas en 65, stem eronder, wijsvinger en nog al die dingen kloppen... jawel ik ben bijna om nu. Wow.
Welke stem? Dat zuchtende stemgeluid tijdens de eerste executie zit echt in de aflevering. Ik heb er vaak naar geluisterd maar er niks van kunnen maken, maar heb op dit moment niet de mogelijkheid om het achterstevoren (e.d.) af te spelen.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #311 Gepost op: 5-02-2014, 19:08:52 »


Oh wacht... de finale moet nog komen, eerst nog zien of het klopt.


Ik zou je onmiddellijk het knight -hood verlenen.Maar ik vrees toch.....

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #312 Gepost op: 5-02-2014, 19:09:48 »
Trouwens: ik vraag me af of de AVRO dat filmpje gaat verbieden... al die aanwijzingen zo expliciet en overtuigend ontdekt op internet... die gaan denken dat iemand in het team dat gedaan heeft. Eén of 4 dingen ontdekken tot in detail ok maar ALLES!
Het moet nog blijken wat uit dat filmpje allemaal een bewuste hint is, al zitten er volgens mij zeker een aantal tussen. Verbieden zullen ze het niet, want dan zouden ze juist laten blijken dat het waar is. Er zijn altijd voldoende kijkers die zelfs de meeste concrete hints afschrijven als kolder (of het niet eens meekrijgen), dus er zal ook genoeg variatie in verdenkingen blijven bestaan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #313 Gepost op: 5-02-2014, 19:17:59 »
Van elke kandidaat kan je zo'n filmpje maken .. Maar ik vind m helemaal leuk. Suus is mijn mol en dit filmpje werkt alleen maar mee ::ok::

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #314 Gepost op: 5-02-2014, 19:56:40 »
laat ik er ook nog maar eentje bijzetten:

Tissue => het is Sue ('t is Sue)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #315 Gepost op: 5-02-2014, 19:59:21 »
laat ik er ook nog maar eentje bijzetten:

Tissue => het is Sue ('t is Sue)

 ::rofl:: goeie
Examen...nooit meer een priesterhint
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 20:01:05 door Molle Pietje »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #316 Gepost op: 5-02-2014, 20:08:31 »
laat ik er ook nog maar eentje bijzetten:

Tissue => het is Sue ('t is Sue)

Die is erg mooi! :D

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #317 Gepost op: 5-02-2014, 21:04:28 »
Ik vind hem ook leuk!  ::rofl::

En ik zat steeds al te denken dat er toch een hint in die woorden moest zitten, dus wat dat betreft ben ik nu ook tevreden.  8)

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #318 Gepost op: 5-02-2014, 21:37:18 »
laat ik er ook nog maar eentje bijzetten:

Tissue => het is Sue ('t is Sue)
Misschien nieuw in dit topic maar voor mij niet nieuw.



Ik verbaas me echt dat dit filmpje hier nog niet tussen staat:



Wow nu ga ik echt bijna van mijn Mol Sofie af... er staan echt, echt goede aanwijzingen in, ik stap over denk ik...
LOL! Ik ben Susan Visser ... ik ben de mol ...  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 21:41:44 door Dolfie, Reden: 2 berichten samengevoegd »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #319 Gepost op: 6-02-2014, 17:54:36 »

Algemeen
- Er zijn vrij vaak vissen in beeld geweest. Misschien deel van een algemene 'Visser'-hint.
- Susan heeft een molboekje meegenomen waar op de kaft postzegels afgebeeld staan. Voorkennis over het enveloppen die dit seizoen verstuurd moeten worden?

in de intro staat Susan voor speelkaarten schoppen => een mol houdt van graven ..met schoppen?