Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397208 keer)

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #380 Gepost op: 7-02-2014, 12:57:25 »
Wat mij laatst naar susan 'over de streep haalde' was de vraag, hoe kan het dat jw er nog inzit als zijn mol steeds de afvaller is. Ik heb er over nagedacht en mijn antwoord is:
Maurice: toen maurice naar huis ging was hij samen met susan een team voor lichtseinen.
Owen: owen zat samen met suus in de couliesen
Daphne: zij is de enige zonder 'onderonsje' met suus in de aflevering waarin ze afviel. Behalve dat zij samen ruilden van envelop. Ze zaten wel beide in het midden van de doorgeef roltrap aflevering.
Jennifer: samen met suus in groep oog voor detail, samen in het 2 mans team 'rondje om de kerk.'
Aaf: met suus in 2 mans team in de jeep

Al met al, waarom deze post, het zou verklaren waarom jw er nog niet uitligt. Onbewust heeft hij stiekem ook aardig wat vragen op suus ingevuld. Ze lijkt de mol wel te moeten zijn.

 ::ok::

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #381 Gepost op: 7-02-2014, 13:21:53 »
Wat mij laatst naar susan 'over de streep haalde' was de vraag, hoe kan het dat jw er nog inzit als zijn mol steeds de afvaller is. Ik heb er over nagedacht en mijn antwoord is:
Maurice: toen maurice naar huis ging was hij samen met susan een team voor lichtseinen.
Owen: owen zat samen met suus in de couliesen
Daphne: zij is de enige zonder 'onderonsje' met suus in de aflevering waarin ze afviel. Behalve dat zij samen ruilden van envelop. Ze zaten wel beide in het midden van de doorgeef roltrap aflevering.
Jennifer: samen met suus in groep oog voor detail, samen in het 2 mans team 'rondje om de kerk.'
Aaf: met suus in 2 mans team in de jeep

Al met al, waarom deze post, het zou verklaren waarom jw er nog niet uitligt. Onbewust heeft hij stiekem ook aardig wat vragen op suus ingevuld. Ze lijkt de mol wel te moeten zijn.

Hier ben ik ook bang voor, roepende vanuit mijn Sofie tunnel...

Toch heb ik Susan weinig molse acties zien doen. Ze had voor mijn gevoel meer kunnen mollen.
Wat me wel briljant lijkt, is dat ze het geld in aflevering 6 ineens naar Jennifer gestuurd blijkt te hebben. Je zag ook haar hand over een andere tekst op de envelop liggen. En dan die blik aan het einde met de tekst "de laatste envelop, er kan nu niks meer gebeuren met het geld".
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 13:27:29 door molmark »
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #382 Gepost op: 7-02-2014, 13:55:05 »
Nee dit zijn maar 2, in dat filmpje staan 10 hints, ik kan daar niet allemaal screenshots van maken omdat het soms ook om stemgeluid gaat. Maar als je mijn visie onzin vind... ik ga als de finale is afgelopen en Susan de mol blijkt je reactie nog eens Quoten ::tandpastasmiley::

Mag je doen haha:) ik hoop ook dat ze de mol is, maar JW molt veeeeel meer.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #383 Gepost op: 7-02-2014, 13:56:34 »
Mag je doen haha:) ik hoop ook dat ze de mol is, maar JW molt veeeeel meer.


Idd. JW molt veel meer. Althans in beeld. Ook draagt hij shirts waar je op een of andere manier de mol van kan maken.

Is juist een teken dat hij de mol niet is.  ;)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #384 Gepost op: 7-02-2014, 15:41:23 »
Volgens mij was er al gemeld dat enkel bij Susan het Mollogo in beeld komt maar naast de TV staat ook levensgroot een 'schop'. Dat vervolgens gerelateerd aan alle schoppen hints (schoppen vrouw is een weduwe en met een schop kan je graven) die we al hebben...

« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 15:43:09 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #385 Gepost op: 7-02-2014, 16:16:15 »
Ik kan me niet voorstellen dat ze het feit dat Susan weduwe is gebruiken als hint d.m.v. die schoppen vrouw.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #386 Gepost op: 7-02-2014, 16:18:16 »
Ik kan me niet voorstellen dat ze het feit dat Susan weduwe is gebruiken als hint d.m.v. die schoppen vrouw.

Inderdaad.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #387 Gepost op: 7-02-2014, 16:20:45 »
Volgens mij was er al gemeld dat enkel bij Susan het Mollogo in beeld komt maar naast de TV staat ook levensgroot een 'schop'. Dat vervolgens gerelateerd aan alle schoppen hints (schoppen vrouw is een weduwe en met een schop kan je graven) die we al hebben...


Zij is misschien de beste mollengraafster van allemaal.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #388 Gepost op: 7-02-2014, 16:23:16 »
Nou ben ik niet zo'n hintzoeker, maar kwam 'm tegen toen ik op zoek was naar een spel. Dus denk gooi 'm er eens in hier.

Als je er vanuit gaat dat alle vragen tijdens 'Toekomstvisie' goed waren beantwoord in de test dan heeft de mol de volgende omschrijving:

  • Zat met 1 persoon in een team bij 'Snake'
  • Is een vrouw
  • Zat in de geraakte boot bij 'Jagers'
  • Raakt niet snel de weg kwijt
  • Was een van de lopers bij de 'Boeddha's'
  • Heeft kinderen
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #389 Gepost op: 7-02-2014, 16:24:13 »
Ik kan me niet voorstellen dat ze het feit dat Susan weduwe is gebruiken als hint d.m.v. die schoppen vrouw.

Waarom? Als ze er zelf geen moeite mee heeft, wellicht zelf aangekaart. Het gaat toch om hints die dan alleen op de mol kunnen slaan. En omdat de 'persoonlijke status' van deelnemers zeker wel in de test voorkomen. Tja..
De vraag is zou zij daar daadwerkelijk mee accoord gaan?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #390 Gepost op: 7-02-2014, 16:26:14 »
Ik zou het zelf ook een beetje een smakeloze hint vinden, eerlijk gezegd.

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #391 Gepost op: 7-02-2014, 16:27:36 »
Nou ben ik niet zo'n hintzoeker, maar kwam 'm tegen toen ik op zoek was naar een spel. Dus denk gooi 'm er eens in hier.

Als je er vanuit gaat dat alle vragen tijdens 'Toekomstvisie' goed waren beantwoord in de test dan heeft de mol de volgende omschrijving:

  • Zat met 1 persoon in een team bij 'Snake'
  • Is een vrouw
  • Zat in de geraakte boot bij 'Jagers'
  • Raakt niet snel de weg kwijt
  • Was een van de lopers bij de 'Boeddha's'
  • Heeft kinderen

Goeie... Maar ik was al om  ;)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #392 Gepost op: 7-02-2014, 16:37:38 »
Ik kan me niet voorstellen dat ze het feit dat Susan weduwe is gebruiken als hint d.m.v. die schoppen vrouw.

In mijn optiek sloeg het op de hele omschrijving:
Een schoppenvrouw staat voor een weduwe of gescheiden vrouw. Haar karakter is hatelijk, zij is kattig, misleidend en een ras echte roddel tante. Zij is een vrouw die houdt van een schandaal. En iemand die het schandaal zelf opzoekt of zal helpen stimuleren het schandaal groter te maken.

Ik had het alleen even afgekort tot weduwe, maar mij gaat het om het feit in de beschrijving dat Susan als Mol misleidend en hatelijk moet zijn...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #393 Gepost op: 7-02-2014, 16:38:40 »
Molhints zijn niet van dat soort persoonlijke aard, nee.  ::ohno::

Dus bijv. geen hints over sexuele geaardheid of idd huwelijkse status etc.
Schoppen an sich zou natuurlijk nog wel kunnen als zijnde een spade voor het graven - maar dan niet als 'schoppen vrouw/weduwe' nee.  :)

In principe zijn hints gerelateerd aan iets wat in de serie (meestal) in een patroon terugkomt en duidelijk/eenduidig te linken is aan de Mol.
Denk bijvoorbeeld aan de red crystal moon en 'ik acht/Mol' bij Dennis, of 'totale poet', 'tomeloos positief', 'toen poepte' etc bij Patrick.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 16:40:17 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #394 Gepost op: 7-02-2014, 18:11:48 »
Ja dat is wel zo. Kan er iets anders zijn met schoppen? Het zal vast al gemeld zijn, maar als je de andere kaartsymbolen erbij neemt dan kun je denken aan harten en daardoor aan de film Hartenstraat met o.a. Tygo en Susan. Een hart is al gespot in die wolken. Misschien komen klaveren en ruiten ook nog voorbij?

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #395 Gepost op: 7-02-2014, 18:27:06 »
Susan, ja ze komt op mij over als een type die graag vriendjes met iedereen wilt worden. Een kandidate die het goed voor heeft met iedereen, maar ondertussen zegt ergens iets in mij: schijn bedriegt, zij is de mol.

In de eerste opdracht, de marktopdracht, loopt zij met Jennifer ergens naar te zoeken. Ze zijn actief bezig tot Susan voorbij de juiste locatie loopt. Het is Jennifer die de goede locatie herkent. Je kan immers als mol niet altijd iets meehebben, maar door actief mee te zoeken en expres voorbij het pand te lopen kweek je wel vertrouwen. Je doet namelijk niet je best om de boel te saboteren.

In de tweede opdracht stond ze met Maurice op het dak. Ze was zo hevig bezig met haar licht aan het schijnen maar ondertussen probeert ze wel verwarring te scheppen. Ze heeft het namelijk over met de alle eerste keer meegerekend heeft het licht 4 keer gebrand. Maar dat kan ook 1 1 1 1 zijn of A A A A. Hiermee schept ze wel verwarring over het getal, wat het moet voorstellen.

In de derde opdracht werd ze weggenomen om iemand uit te zoeken, wie zij op het podium zou zijn. Je ziet haar twijfelen en pas op het laatst een keuze maken. Maar als Owen ermee aan komt, dat ze iemand als bijrol moeten kiezen omdat ze nooit Chinees kunnen leren in 1,5 uur brengt haar dat de redding. Alsnog kijkt ze wel zeker wie ze het beste kan pakken. Wanneer het gelukkig voor haar fout blijkt te zijn, gaat ze wel heel verbaasd reageren. Waarom is het niet goed?

In de vierde opdracht, op zoek naar de blieb, gaat ze met Aaf samen allerlei donkere ruimtes af. Weliswaar op aanraden van Sofie, maar op het moment dat ze zegt dat ze hun gezien heeft in een donkere ruimte gaat ze wel heel opzichtig de meest bizarre plekken af waar ze niet geweest zijn. Door het lang zoeken, haal je dat van de tijd in totaal af.

In de vijfde opdracht wordt zij samen met het team ergens gedropt. Wat is zij aan het klungelen over de telefoon en probeert samen met Jennifer en Tygo de meest zware koffer naar het pand te krijgen. Op een gegeven moment kan ze Aaf niet goed verstaan. Ook is ze niet erg duidelijk in waar ze zijn.

In de zesde opdracht kan je weinig doen als Mol behalve de beste mensen proberen eruit te pikken.

In de zevende opdracht, bij de roltrappen, is zij degene die de meeste woorden vergeet door te geven. Door hier juist te mollen hoop je dat de medekandidaten het op een mindf*ck houden. Doordat je in de gaten gehouden wordt zou je toch niet kunnen mollen? Toch doet ze het dan. Ook bij het aanwijzen van een vertrouwenspersoon is zij degene die de regie heeft. Ze wijst nog extra aan dat Jan Willem de meeste stemmen heeft.

In de achtste opdracht geeft ze een envelop met geld aan Daphne en krijgt daarvoor twee jokers terug. Geen geld in de pot. Ach en een joker geven aan Daphne, is toch ook fijn. Die heeft ze als mol niet nodig.

Bij de waterval opdracht heb ik even geen acties van haar, iemand aanvulling hierop?

In de tiende opdracht loopt ze de hele tijd met die vingers in de lucht en daar ook naar te zoeken. Volgens mij heeft zij ook een groot aandeel in het feit dat de foute foto gekozen wordt.

In de elfde opdracht gaat haar boot af. Dat is voor de mol een minder prettige positie, beter was het geweest dat de andere boot werd afgeschoten. Dan had je geen geld in de pot gehad.

In de twaalfde opdracht loopt ze samen met Jennifer verkeerd maar blijft ze ook veel stil staan. Geen geld in de pot.

In de dertiende opdracht lijkt zij de aanstichtster te zijn die zegt dat Aaf bij een praalwagen heeft gelopen. Freek gaat hierin mee. Freek lijkt ook Tygo gezien te hebben, dus om daar niet in mee te gaan. Bovendien moet er geld zijn om op te sturen.

In de veertiende opdracht rijdt ze met een rotvaart langs een deel van de boot op en laat dat aan Tygo en Sofie over. Verder zoeken ze naar een roer en die kunnen ze zogenaamd niet vinden. Ze had denk ik gehoopt dat die niet gevonden ging worden, omdat Art het over 3 delen van de boot had.
Typisch een zwarte weduwe (spin). In een van de afleveringen zagen we een spinneweb.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #396 Gepost op: 7-02-2014, 19:23:18 »
Volgens mij was er al gemeld dat enkel bij Susan het Mollogo in beeld komt maar naast de TV staat ook levensgroot een 'schop'. Dat vervolgens gerelateerd aan alle schoppen hints (schoppen vrouw is een weduwe en met een schop kan je graven) die we al hebben...


Dat van 'De Mol' vind ik sterk gevonden.
Over dat van de Schoppen minder.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #397 Gepost op: 7-02-2014, 20:12:09 »
@ Rat,

Veel shots van het mollenboekje maar helaas geen shots van de achtergrond (opnieuw)!
Bedankt! ::ok:: Het past wat mij betreft wel in het straatje dat we steeds iets meer te zien krijgen. Nu zien we in elk geval de bovenste postzegel op de zijkant even.
Wat mij opviel was dat bij de shots waarbij de camera rechts van haar stond ze met haar wijsvinger de zijkant afdekte. Bij beelden vanuit de andere camerapositie deed ze dat niet. Vanuit dat standpunt was de zijkant van het boekje ook bijna nooit naar de camera gedraaid.

I still believe. ;D

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #398 Gepost op: 8-02-2014, 00:40:08 »
...
Een schoppenvrouw staat voor een weduwe of gescheiden vrouw. Haar karakter is hatelijk, zij is kattig, misleidend en een ras echte roddel tante. Zij is een vrouw die houdt van een schandaal. En iemand die het schandaal zelf opzoekt of zal helpen stimuleren het schandaal groter te maken.
...
Deze betekennis komt van de astrologie-websites tijdvoorspiritualiteit.nl en astrolijnen.be. Het probleem met o.a. astrologie is dat elke astroloog een eigen betekenis geeft aan speelkaarten. Deze twee sites hebben dezelfde opmaak: waarschijnlijk ook dezelfde eigenaar. Marie-Anne Adélaïde Lenormand zou volgens arendlandman.nl deze betekenis geven aan de schoppen vrouw: "Die lieflijke ruiker, van bloemen schoon en fris, spreekt slechts van blijde dingen, en niet van droefenis."
Totaal anders toch?

Kortom: haal een dikke streep door alle 'hints' die slaan op betekenissen van kaarten, kleuren, windrichtingen, edelstenen en sterrenbeelden. Elke bron op internet geeft wel een andere betekenis aan deze symbolen. En daarom zijn ze onbruikbaar.

Wat natuurlijk wél kan, is dat het symbool zelf vaak langskomt, bijvoorbeeld het teken 'schoppen' van de speelkaarten. Bijvoorbeeld aan het begin met Art op de boot en in de leader bij Susan. Dat zou natuurlijk wel een hint kunnen zijn. Maar die 'betekenis' van schoppen vrouw moeten we maar snel achter ons laten.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #399 Gepost op: 8-02-2014, 09:28:40 »
Als je het écht verwerkt hebt ga je daarmee akkoord, en zij heeft het verwerkt. Het was in 2007, dat is 6 jaar voor de opname, als het recent was zouden ze dat niet doen, nu is dat allang passé.
Mijn vader is ook overleden in 2007 en ik kan je vertellen dat dat voor ons en zeker mijn moeder niet 'allang passé' is. Dat je niet de hele tijd zit te treuren, vrolijk bent en verder gaat met je leven, betekent dat dat je ongevoelig bent geworden. Dat heeft niets met verwerken te maken.

Ik heb een hoop vage, vergezochte en ronduit slechte hints voorbij zien komen in al die jaren WIDM, maar ze zijn nog nooit smakeloos geweest. Ik verwacht en hoop dat dat ook deze keer niet gebeurt.

Genoeg andere aanwijzingen dat Susan de Mol is, zou ik zeggen.