Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397236 keer)

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #500 Gepost op: 17-02-2014, 16:38:21 »
Het feit dat good-riddance iets anders hoort dan Syllie10 of Tomahawk9 is makkelijk te verklaren hoor, daar heb je geen taalkundige-hoor-site voor nodig :P. Je brein wilt namelijk horen wat je wilt horen. Als je denk dat je 'mollen' hoort, is het moeilijk jezelf te overtuigen om toch 'hollen' te horen.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor figuren in wolken. Als je eenmaal bijvoorbeeld een draak in een wolk ziet, blijf je die draak maar zien; je hersenen hebben tenslotte al uitgemaakt wat het moet voorstellen.

Doorgetrokken naar Wie is de Mol in het algemeen: als men al sterk op één mol zit, zou het kunnen dat men allerlei 'hints' gaat vinden die slaan op die éne mol. Men zal zelfs vele 'hints' vinden waarvan anderen totaal niet overtuigd zijn... Dan zit je zelf dus in de spreekwoordelijke 'tunnel'.

Het beste is om een open blik te houden en niet te veel te focussen op 1 persoon.

Good-riddance, misschien kun je beter het fragment gewoon laten horen aan iemand die niet naar Wie is de Mol kijkt. En gewoon eerlijk vragen wat ze horen, zonder te vertellen wat jij denkt te horen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #501 Gepost op: 17-02-2014, 17:04:40 »
Het is begrijpelijk dat je het allebei er in kunt horen, aangezien de mo en de ho klank redelijk dicht bij elkaar liggen.

Maar als je op haar mond let dan haal ik er hollen uit omdat je mond bij de h een andere vorm geeft dan als je een m uitspreekt. (even lastig uit te leggen maar probeer het zelf maar  ::rofl:: )

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #502 Gepost op: 17-02-2014, 17:57:45 »
En zelfs als ze mol zou zeggen, zou het een nogal slappe hint zijn. Er blijkt nergens uit dat ze ermee bedoelt dat ze zelf mol is omdat ze met Jennifer loopt, en het zou ook nogal opvallen voor Jennifer zelf, die het duidelijk hoorde.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #503 Gepost op: 17-02-2014, 19:54:16 »
Klopt, tis maar waar je op let en dan zie je automatisch iets erin. Echter, ik hoor ze er ALLEBEI in als ik goed luister. E-riQ was het trouwens opgevallen, toen ik dat las heb ik het opgezocht en er een compilatie van gemaakt.

Ik hoor het ook vrijwel allebei (hollen/mollen), misschien nog wel iets meer 'hollen' eigenlijk, maar goed ik houd alle opties open ;). Maar dit fragment viel me vooral op, omdat je het woord 'hollen' niet zo vaak meer hoort. Ik zou eerder iets zeggen als: "kom op, rennen Jen".

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #504 Gepost op: 17-02-2014, 20:06:03 »
Meestal, zo niet altijd, zitten uitsprakenhints in de biechten. Anders zou Susan dit van tevoren moeten hebben uitgedacht om vervolgens te hopen/anticiperen op een sitiuatie waarin ze dit zou moeten zeggen en vervolgens te hopen dat ze niet te duidelijk 'Mol en Jen' roept, maar het genuanceerd presenteert. Ik vrees toch dat de wens hier de vader van de verdachte is ;)
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #505 Gepost op: 17-02-2014, 21:28:13 »
Je weet het niet, maar vooralsnog laat ik in het midden of het toeval of expres is, ben benieuwd de laatste aflevering, nog veel weken helaas!

Och, met een beetje geluk heb je donderdag over een week al duidelijkheid. >:D ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #506 Gepost op: 17-02-2014, 21:53:20 »
HUH? Komt er volgende week toch een aflevering?
Jup. Vorige week was de eerste zonderdag, aankomende donderdag de tweede, en vanaf 27 februari zijn het weer gewoon wonderdagen :D
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #507 Gepost op: 18-02-2014, 22:05:20 »
Ik heb net het bewuste Susan-verdenkt-Freek-en-zegt-vervolgens-dat-Freek-niet-de-Mol-is-fragment eindelijk zelf gezien en het bleek minder groots dan gedacht.
Ik las ergens dat er met de volgorde van de opdrachten was gesjoemeld, wat betekent dat Susan na het versturen van haar enveloppe nog met Freek naar de fanfare heeft gekeken. Het is niet onmogelijk dat Susan zich deze aflevering heeft bedacht van mol, maar dat wij de nuances allemaal niet te zien kunnen krijgen in 55 minuten (wat een verademing trouwens dat het tegenwoordig 5 minuten langer duurt!). Daarnaast is het geen geheim dat de testbiechten nooit hoeven te kloppen en dat ze bijvoorbeeld van een aflevering vroeger of later af komen. Pfoe, ik dacht even dat ik Susan zou moeten gaan verdenken ::zweet::
Leuk om terug te lezen als Susan straks de mol blijkt...
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #508 Gepost op: 18-02-2014, 22:15:57 »
Staat dat fragment ergens apart op internet?
Ik keek het via Uitzending Gemist @18:26 en @47:43
Helaas geen youtubefilmpje :)
...óf niet!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #509 Gepost op: 19-02-2014, 00:58:52 »
Ik heb net het bewuste Susan-verdenkt-Freek-en-zegt-vervolgens-dat-Freek-niet-de-Mol-is-fragment eindelijk zelf gezien en het bleek minder groots dan gedacht.
Ik las ergens dat er met de volgorde van de opdrachten was gesjoemeld, wat betekent dat Susan na het versturen van haar enveloppe nog met Freek naar de fanfare heeft gekeken. Het is niet onmogelijk dat Susan zich deze aflevering heeft bedacht van mol, maar dat wij de nuances allemaal niet te zien kunnen krijgen in 55 minuten (wat een verademing trouwens dat het tegenwoordig 5 minuten langer duurt!). Daarnaast is het geen geheim dat de testbiechten nooit hoeven te kloppen en dat ze bijvoorbeeld van een aflevering vroeger of later af komen. Pfoe, ik dacht even dat ik Susan zou moeten gaan verdenken ::zweet::
Leuk om terug te lezen als Susan straks de mol blijkt...

Het is vrijwel onmogelijk om iemand die Freek verdenkt daar vanaf te krijgen...  8)
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline ragez08

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #510 Gepost op: 19-02-2014, 14:55:38 »
Ik was Olympische spelen aan het kijken en een iemand heten:

Susanne Moll

 ::rofl::


Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #511 Gepost op: 19-02-2014, 16:43:13 »
Was een snowboardster

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #512 Gepost op: 19-02-2014, 17:40:29 »
Ik heb net het bewuste Susan-verdenkt-Freek-en-zegt-vervolgens-dat-Freek-niet-de-Mol-is-fragment eindelijk zelf gezien en het bleek minder groots dan gedacht.
Ik las ergens dat er met de volgorde van de opdrachten was gesjoemeld, wat betekent dat Susan na het versturen van haar enveloppe nog met Freek naar de fanfare heeft gekeken.
Nog even beter bekeken zie ik dat de Fanfare-opdracht toch wel gewoon vóór het versturen van de enveloppe is geweest :-\\
Nou ja, ik sluit desalniettemin niet uit dat de testbiecht van Susan uit een eerdere aflevering komt, want ze verdacht Tygo en Sofie al eerder. Volgende week weten we in ieder geval zeker op wie Susan zit, Freek of juist niet. Al vrees ik het laatste ::regenboog::
...óf niet!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #513 Gepost op: 21-02-2014, 15:03:10 »
Niet mij uitlachen hoor;

Wat doet Susan toch tijdens executie? Rond 50.23 (uitz.gem)
Haar linkerhand schiet richting haar been.
Is het alleen "bultje krabben"?
Het ziet er zogezegd  "apart" uit.
Ik meld dit omdat het niet de eerste x is dat ik haar dit heb zien doen.
Paar afleveringen terug, ook toen zag het er opmerkelijk vreemd(-er) uit imho.


*maar....waar was dat ook al weer, haha. Zodra ik het vind laat ik het weten*

*misschien gewoon jeuk*
Omnia vincit amor

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #514 Gepost op: 24-02-2014, 17:40:55 »
haha ik ben net onbewust Susanne van Herman van Veen aan het zingen:
'En Jezus was een Visser'

(suzanne, visser, judas-kus)

Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #515 Gepost op: 25-02-2014, 20:02:00 »
Is het al genoemd?  In de promo voor komende donderdag bij de wind turbine opdracht lijkt Susan alvast op de meest gunstige mol plek te staan. Het overzicht en uiteindelijk mag zij een turbine beklimmen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #516 Gepost op: 25-02-2014, 23:43:18 »
Is het al genoemd?  In de promo voor komende donderdag bij de wind turbine opdracht lijkt Susan alvast op de meest gunstige mol plek te staan. Het overzicht en uiteindelijk mag zij een turbine beklimmen.

JW en Freek ook, waarschijnlijk iedereen.
Er zal wel iets aan voorafgaan waardoor ze moeten kiezen welke turbine ze beklimmen.
In het extra beelden topic heb ik al aangegeven dat het erop lijkt dat het geld in een van de eerste turbines vanaf links ligt, waarschijnlijk nummer 6 - al is dat niet met 100% zekerheid te zeggen.
Dus dat is zeker iets om in gedachten te houden, mocht het niet duidelijk meer in beeld komen.  :)

De Mol kan hoogtevrees veinzen, of gewoon de verkeerde turbine beklimmen uiteraard, bijvoorbeeld.  ;)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2014, 23:52:43 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #517 Gepost op: 26-02-2014, 01:04:27 »
Ik las ergens dat JW er zo lang in kom blijven omdat hij altijd een verdachte had die bij Susan in een groep(je) zat. In hoeverre klopt dat?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #518 Gepost op: 26-02-2014, 01:14:12 »
Ik las ergens dat JW er zo lang in kom blijven omdat hij altijd een verdachte had die bij Susan in een groep(je) zat. In hoeverre klopt dat?

Is lastig na te gaan in veel gevallen omdat we maar weinig vragen te zien krijgen die een goed onderscheidend vermogen geven (dus niet: 'Is de mol een man of een vrouw?' of 'Wie is de Mol?')

Ik heb wel even gekeken naar de vragen voor de test in afl 6, hier.
Ervan uitgaande dat Aaf inderdaad zijn hoofdverdachte was (wat de vraag is, maar daarover kunnen we slechts speculeren), zou JW een vraag meer gemeenschappelijk op Freek hebben beantwoord dan op Susan.

Mocht JW meer gespreid hebben op Susan zou bijv. vraag 6 voor zowel Freek als Susan goed zijn.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2014, 01:17:47 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #519 Gepost op: 27-02-2014, 08:54:56 »
Benieuwd wat voor streken dit meisje vanavond weer gaat uithalen. Nou ja, ze laten het vanavond zien.