Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397222 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #560 Gepost op: 1-03-2014, 18:16:12 »
Ah kijk ik kijk liever bij de kandidaten. Er zijn wel veel brieven in screenshots gekomen, dat weet ik wel. Maar hier staat duidelijk: Susan Visser De Mol.

Ja leuk, zo een is er ook van Freek.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #561 Gepost op: 1-03-2014, 18:37:28 »
Dat zou betekenen dat ze doorgekregen heeft vanuit de crew wat iedereen heeft en daarmee geef je de mol te veel controle in mijn ogen.

Maar toch vind ik het vreemd dat ze Tygo zo stellig ontwijkt en wel met Freek en JW wilt ruilen. Alsof ze vantevoren al weet dat ze die twee moet hebben om een oranje topo te bemachtigen.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #562 Gepost op: 1-03-2014, 18:56:09 »
Maar toch vind ik het vreemd dat ze Tygo zo stellig ontwijkt en wel met Freek en JW wilt ruilen. Alsof ze vantevoren al weet dat ze die twee moet hebben om een oranje topo te bemachtigen.

Mij bekruipt (ook) het gevoel dat de oranje topito's bewust pas in het spel zijn gekomen nadat Tygo en Sofie mochten grabbelen. Er is een foto waarbij je Art minimaal één oranje tipoto ziet afschermen. Verklaart perfect het gedrag van Susan, en dan zal je net zien, dat de opdrachten voor volgende week, beter uitkomen met 5 kandidaten nog in het spel.

Ik denk niet dat deze aflevering de schoonheidsprijs gaat verdienen, maar Susan is wel de mol.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #563 Gepost op: 1-03-2014, 19:10:42 »
Mij bekruipt (ook) het gevoel dat de oranje topito's bewust pas in het spel zijn gekomen nadat Tygo en Sofie mochten grabbelen. Er is een foto waarbij je Art minimaal één oranje tipoto ziet afschermen. Verklaart perfect het gedrag van Susan, en dan zal je net zien, dat de opdrachten voor volgende week, beter uitkomen met 5 kandidaten nog in het spel.

Ik denk niet dat deze aflevering de schoonheidsprijs gaat verdienen, maar Susan is wel de mol.

Denk niet dat het een topito is wat Art afschermt.
Andere kleur, dikte en grootte.
Gokje : Label van zijn hotelsleutel (  ;D )

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #564 Gepost op: 1-03-2014, 19:15:21 »
Denk niet dat het een topito is wat Art afschermt.
Andere kleur, dikte en grootte.
Gokje : Label van zijn hotelsleutel (  ;D )

Daar zeg je zowaar iets! Als de oranje topito's een andere dikte hadden, dan heeft de productie van te voren tegen Susan kunnen zeggen: Zorg dat je zoveel mogelijk dikke stukjes pakt!
Dan kon ze toch mooi Aart in zijn ogen blijven kijken (die op dat moment dus genoot van het mooiste wat er op de hele Fillipijnen was te zien!) en ondertussen ongemerkt oranje topito's scoren zonder dat de cameraman/vrouw ook maar doorhad wat er eigenlijk gebeurde!   ::zwaai::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #565 Gepost op: 1-03-2014, 19:51:37 »
Denk niet dat het een topito is wat Art afschermt.
Andere kleur, dikte en grootte.
Gokje : Label van zijn hotelsleutel (  ;D )

Aan ieder zelf te oordelen uiteraard:
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #566 Gepost op: 1-03-2014, 19:54:31 »
Is wel degelijk een topito die hij afschermt en die verdwijnt na Sussan of JW.
Bij Susan ligt haar waaier er voor en als ze uitzoomen bij JW is die weg.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #567 Gepost op: 1-03-2014, 20:00:21 »
Dat de oranje topito compleet moest worden denk ik ook.
Vanuit de Susan tunnel geredeneerd heeft Susan hem compleet gemaakt om de groep in zijn geheel door te laten gaan en 2000,-- uit de pot te houden.  ::ohno::
Beetje flauw eigenlijk als ze de mol is.
Bovendien waarom een potentiele groepsvrijstelling in brengen om hem door de mol te laten gebruiken  ???
Het inzetten van de groepsvrijstelling of geld uit de pot houden als spelelement is m.i. juist een dilemma voor een kandidaat.
Vanuit de Freek tunnel geredeneerd denk ik dat de mol wel een rol had om de topito compleet te krijgen daarom deed hij niet zo moeilijk naar Susan.

Ik kan me niet voorstellen dat de oranje topitos pas in de grote zak gedaan zijn nadat Tygo en Sofie gegrabbeld hebben, dan zou Art hen persoonlijk benadeeld hebben en dat zou ik een slechte zaak vinden.

Tygo en Sofie hebben het er ook naar gemaakt dat ze niet vertrouwd worden dus zo raar is het niet dat Susan ze ontwijkt.


Flauw of niet. De actie van Susan om Tygo te ontwijken, slaat werkelijk nergens op. Wat als hij wel een oranje topito had? Je kansen slinken drastisch door niet met hem te willen ruilen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #568 Gepost op: 1-03-2014, 20:07:39 »
Ik kan me niet voorstellen dat de oranje topitos pas in de grote zak gedaan zijn nadat Tygo en Sofie gegrabbeld hebben, dan zou Art hen persoonlijk benadeeld hebben en dat zou ik een slechte zaak vinden.

Hoe dan? De oranje topito was toch geen individuele prijs waard?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #569 Gepost op: 1-03-2014, 20:08:08 »
Ik kan me niet voorstellen dat de oranje topitos pas in de grote zak gedaan zijn nadat Tygo en Sofie gegrabbeld hebben, dan zou Art hen persoonlijk benadeeld hebben en dat zou ik een slechte zaak vinden.

Ik vraag me wel af of Tygo en Sofie uberhaupt wisten wat die oranje inhield?
We horen hen er namelijk helemaal niet over en als JW probeert te informeren bij Tygo of hij oranje heeft, reageert die heel laconiek. Als hij (of Sofie) van een evt vraagteken had geweten betwijfel ik toch of hij zo laconiek zou reageren.

De uitleg hing iig in de koetsen, hoe Susan het wist weten we niet.

Ik acht de kans dat de vrijstelling rond was gekomen als Tygo er meer van wist wel een stuk geringer trouwens, als hij ook een oranje stukje had gehad. Hij ging immers uit van de groene, persoonlijke vrijstelling sws. Dus als het de bedoeling was dat hier echt een groepsvrijstelling gewonnen werd (zowel vanuit Susan als Freek als Mol) is het niet ondenkbaar. Ik zou het evenmin fraai vinden, hoewel uiteindelijk Sofie noch Tygo erdoor benadeeld zijn aangezien het een groepsvrijstelling betrof. Maar ik blijf het toch raar vinden dat we noch Tygo noch Sofie over het vraagteken hebben gehoord.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #570 Gepost op: 1-03-2014, 20:22:34 »
Ik vraag me wel af of Tygo en Sofie uberhaupt wisten wat die oranje inhield?
We horen hen er namelijk helemaal niet over en als JW probeert te informeren bij Tygo of hij oranje heeft, reageert die heel laconiek. Als hij (of Sofie) van een evt vraagteken had geweten betwijfel ik toch of hij zo laconiek zou reageren.

De uitleg hing iig in de koetsen, hoe Susan het wist weten we niet.

Ik acht de kans dat de vrijstelling rond was gekomen als Tygo er meer van wist wel een stuk geringer trouwens, als hij ook een oranje stukje had gehad. Hij ging immers uit van de groene, persoonlijke vrijstelling sws. Dus als het de bedoeling was dat hier echt een groepsvrijstelling gewonnen werd (zowel vanuit Susan als Freek als Mol) is het niet ondenkbaar. Ik zou het evenmin fraai vinden, hoewel uiteindelijk Sofie noch Tygo erdoor benadeeld zijn aangezien het een groepsvrijstelling betrof. Maar ik blijf het toch raar vinden dat we noch Tygo noch Sofie over het vraagteken hebben gehoord.

Het wordt me allemaal wel een beetje gekkigheid, maar ik zie nergens terug inderdaad dat Sofie en Tygo op de hoogte zijn van het '?'. Er hangt geen briefje in hun bakkie, en ze handelen er ook helemaal niet naar.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #571 Gepost op: 1-03-2014, 20:24:11 »
Hij ging immers uit van de groene, persoonlijke vrijstelling sws.

Ja, dat denk ik ook.
Trouwens, is de groene vrijstelling altijd een persoonlijke vrijstelling ? (traditie ??) Weet iemand dit ??
Dan heeft iemand m toch gemist op de één of andere manier.
In het filmpje van Tycho leek het erop , dat de groene vrijstelling gelijk stond aan de 5 oranje stukjes.
Maar het betrof hier dus een groepsvrijstelling. Dan was die groene er ook nog  ???
Of hebben ze dat er maar later van gemaakt bij de productie ??
Zo van : Dan maken we van die groene een groepsvrijstelling........

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #572 Gepost op: 1-03-2014, 22:05:46 »
-Ik had ook het vermoeden dat Susan misschien een beetje werd geholpen door Art om met twee oranje topito's te kunnen starten. Als Susan de mol is zou ze die groepsvrijstelling binnen kunnen halen. Maar dat zou dan eigenlijk geen mooie molactie zijn. Voor het spel zou het veel spannender zijn als iemand de oranje topo had en dan juist voor 2000 euro in de pot had gekozen.

-Voor de groepsvrijstelling kiezen in deze fase van de strijd komt wel heel mols over lijkt mij. Niet alleen op de kijker maar ook op je medekandidaten. En ze wordt al behoorlijk verdacht. Of je moet heel onzeker zijn over je positie dat je alleen maar denkt yes ik ben door!

-Er was altijd kans dat Susan de oranje topo niet compleet zou krijgen. Freek had er ook twee en daar had Susan mazzel mee. Ze gokte 100% op de oranje topo. Omdat ze als mol wilde voorkomen dat iemand 2000 euro in de pot zou krijgen?
Of uit nieuwsgierigheid naar dat vraagteken?

-De mol kan ook zorgen dat er zo min mogelijk topo's compleet worden op andere manieren. Bijv door zo min mogelijk medekandidaten tegen te komen of topito's slim te ruilen/of niet te ruilen. Als je van elke topito één kleur hebt zijn er géén topo's gemaakt.

-Susan heeft deze aflevering de aandacht wel erg naar zich toe getrokken. Iets te veel misschien? ::)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2014, 22:09:10 door Lonneke14 »

Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #573 Gepost op: 1-03-2014, 22:15:03 »
Als ze de mol is vind ik het erg jammer voor het spel, deze opdracht. Heb het al eerder aangegeven wat als Daphne de mol is met dat rode scherm aan het begin.

Hier lijkt het gewoon te sterk op dat de mol geholpen is door de spelleider. Als zoiets toevallig gebeurt, dat je een goede positie heb gekregen waar je op hoopt, maakt dat het spel een stuk leuker dan het opzichtig helpen. Zo is het gewoon niet leuk om te kijken. Dan kan Anton Jongstra wel zeggen dat de regie in Nederland op toeval is gebaseerd en een opdracht kan slagen of mislukken, dat maakt tv. Maar als je kijkt naar 2012 met Anne Marie in het Höfti huis en nu naar die 2 oranje stukjes. Of als het er ook maar 1 is. Je geeft de mol een stevige basis om zoveel mogelijk geld uit de pot te houden of te halen. Nu wordt de mol zo erg in het zadel geholpen zodat de opdrachten goed uitpakten.

Dan weet je ook gelijk, op het ER eiland moeten er per sé vijf kandidaten zijn. Vier is te weinig, dus moest er een groepsvrijstelling komen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #574 Gepost op: 1-03-2014, 22:48:18 »
Maar als je kijkt naar 2012 met Anne Marie in het Höfti huis en nu naar die 2 oranje stukjes.

Even terzijde wil ik zeggen dat Anne-Marie het in het Höfði-huis helemaal zo makkelijk niet had ondanks de oortjes. Het was dan ook dankzij Tim dat de opdracht uiteindelijk mislukte.

Stel dat Mol Susan wat oranje stukjes toegestopt heeft gekregen, dan vind ik dat eigenlijk ook nog best oké. De makers mogen de Mol van mij ook op zo'n manier best een beetje helpen af en toe. Je kan het eigenlijk beter dan met het Höfði-huis vergelijken met de keer dat de Mol bij het 21-en de perfecte kaarten op de wc op kon halen. Of de keer dat er expres gedobbeld werd totdat er een voor de Mol gunstig getal uitkwam.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2014, 22:53:22 door Heinz »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #575 Gepost op: 2-03-2014, 00:20:15 »
de keer dat de Mol bij het 21-en de perfecte kaarten op de wc op kon halen
Wanneer was dat?  Dat kan ik me niet meer herinneren.  ::schaam::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #576 Gepost op: 2-03-2014, 00:31:04 »
Even terzijde wil ik zeggen dat Anne-Marie het in het Höfði-huis helemaal zo makkelijk niet had ondanks de oortjes. Het was dan ook dankzij Tim dat de opdracht uiteindelijk mislukte.

Stel dat Mol Susan wat oranje stukjes toegestopt heeft gekregen, dan vind ik dat eigenlijk ook nog best oké. De makers mogen de Mol van mij ook op zo'n manier best een beetje helpen af en toe. Je kan het eigenlijk beter dan met het Höfði-huis vergelijken met de keer dat de Mol bij het 21-en de perfecte kaarten op de wc op kon halen. Of de keer dat er expres gedobbeld werd totdat er een voor de Mol gunstig getal uitkwam.

Yep, ik vond het ook wel ok, maar het leek er wel een beetje op alsof Tygo en Sofie (die Susan verdenken) even buitenspel werden gezet, zodat ze later allemaal naar kamp Noord konden afreizen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #577 Gepost op: 2-03-2014, 00:36:23 »
Wanneer was dat?  Dat kan ik me niet meer herinneren.  ::schaam::

In een van de Vlaamse seizoenen volgens mij.

Ik zou het in dit geval ook niet zo erg vinden, net zoals ik dat oortje bij AM niet erg vond.
Apart dat sommige mensen er zo over vallen als de mol geholpen wordt, want dat element heeft nu juist altijd al in het spel gezeten. In de eerste seizoenen nog veel meer dan nu inderdaad. En in de Vlaamse series helemaal.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #578 Gepost op: 2-03-2014, 02:47:28 »


Stel dat Mol Susan wat oranje stukjes toegestopt heeft gekregen, dan vind ik dat eigenlijk ook nog best oké. De makers mogen de Mol van mij ook op zo'n manier best een beetje helpen af en toe.
Dit.

Tuurluk wordt de Mol af en toe geholpen.
Alleen nu lijkt het ontdekt, nou, eindelijk, heerlijk, we hebben wat gezien!
Zie liever dit, dan 2 kandidaten die óf porto uitzetten en geen zin hebben óf geen info geven omdat ze zin hebben in een Chardonnay...
En ik vind ze allebei lief hoor...haha...maar niet mee doen is geen optie ...
En zeker geen Mol-actie...

*moet nodig de volgende aflevering zien, nu al ongeduldig*


Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #579 Gepost op: 2-03-2014, 02:50:16 »
óf geen info geven omdat ze zin hebben in een Chardonnay...
Een sherry was het toch?  ;D
Of hebben we het niet over Jantien?  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)