Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397232 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #600 Gepost op: 3-03-2014, 23:49:29 »
De grootste hint naar Susan heeft ze zelf nog voor de start van de serie gegeven. Als Susan en Sofie de zwarte vrijstelling naar het Glazen Huis brengen vraagt Sofie aan het eind aan Susan of zij nog weet wie de Mol is. Susan tikt vervolgens, zogenaamd diep nadenkend, haar eigen wang meermaals aan. ;)

Daaruit zou je kunnen concluderen dat beiden dan in de finale stonden? Alleen dan weet je namelijk de mol...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #601 Gepost op: 4-03-2014, 01:36:54 »
Daaruit zou je kunnen concluderen dat beiden dan in de finale stonden? Alleen dan weet je namelijk de mol...
Sofie kan de vraag ook gesteld hebben juist omdat ze net voor de finale is af gevallen. Zij hoeft zelf niet te weten dat Susan de mol is.

De opmerking past ook god bij dat Susan juist net voor de finale is afgevallen en Sofie als mol heeft ingevuld in de test (er vanuit gaande dat Sofie dat weet).

Ik had dat stukje zelf heel vaak teruggekeken en aan de hand daarvan Sofie als winnares gebombardeerd (al ben ik op een gegeven moment een beetje gaan spreiden met niet-mol-finalisten in mijn pool). Dus ja, ik ga er vanuit dat zij beiden finalisten zijn.

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #602 Gepost op: 4-03-2014, 06:01:55 »

Citaat van: Jayne op  2.03.2014, 00:36:23
Ik zou het in dit geval ook niet zo erg vinden, net zoals ik dat oortje bij AM niet erg vond.
Apart dat sommige mensen er zo over vallen als de mol geholpen wordt, want dat element heeft nu juist altijd al in het spel gezeten


Precies. Er moet toch ook gemold kunnen worden? Niks mis mee. Als de mol zonder oranje topito's start wordt het wel heel moeilijk en zeer opvallend om als mol de oranje topo te bemachtigen of in ieder geval het verloop van de opdracht te beïnvloeden.


Waarom zou de mol niet kunnen saboteren zonder hulp van buitenaf? Vind dat eerlijk gezegd 'n minder punt van het programma, hoeveel credits kun je de mol nou eigenlijk
echt toebedelen?
Veel opdrachten zijn bovendien zonder mol ook al vrijwel onmogelijk om te laten slagen, krijgen de kandidaten dan ook hulp ingefluisterd?

« Laatst bewerkt op: 4-03-2014, 13:21:56 door Bakkertje, Reden: quote aangepast »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #603 Gepost op: 4-03-2014, 17:14:30 »
Wat ook best een molactie van Susan kan zijn is:
- De laatste (beleggings)envelop versturen met daarin 1750 euro (het grootste bedrag dat verstuurd werd). Deze verstuurt ze naar Freek. Vervolgens wint ze het vertrouwen van Freek waardoor de kans groot is dat hij niet voor haar als mol zal kiezen en er dus voor de finale uitvliegt..

-Freek zegt ook in afl.7 dat hij Susan volledig vertrouwt.

-Susan noemt het verzenden van de enveloppen door Freek en Sofie een topmolactie in een biecht. Misschien blijkt in afl.10 dat juist Susan hier een topmolactie heeft gedaan..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #604 Gepost op: 5-03-2014, 00:19:48 »
Na de laatste aflevering zit ik echt heel diep in de Susan tunnel. Bij elke opdracht zijn er zulke sterke signalen dat zij de mol is dat mijn twijfel dat het eventueel toch wel Freek kan zijn helemaal zijn verdwenen.

Dit komt door:
- Haar irritatie op het moment dat JW windmolen 2 kiest (waardoor een kans op een mooie molactie verloren gaat).
- Haar overdreven reactie in het gesprekje met Sofie voorafgaand aan opdracht 2.
- De kandidaten goed helpen bij het vinden van de stukjes als je daarna nog voldoende ruimte heb om de opdracht te laten mislukken.
- Het niet meenemen van de vingerafdrukinformatie die ze van Sofie gekregen heeft bij het tekenen tijdens opdracht 2. Als kandidaat is er voldoende reden om niet door de porto te zeggen of vragen of het om een stuk van een vingerafdruk gaat (om je mol te testen), maar bij het  uittekenen van de doorgegeven instructies is er geen reden om niet vanuit die gedachte te werk te gaan.
- Het feit dat de juiste vingerafdruk verdraait ligt, zodat ze makkelijk een fout antwoord kan geven.
- Het hele gesprek met Freek en haar blik naar de camera als zij een verbond sluiten.
- Het feit dat Art oranje topito's achter houdt tot Susan aan de beurt is. Vooral in combinatie met de drang van Susan om de oranje topito bij elkaar te krijgen en het feit dat ze weet bij wie ze die moet halen (JW en Freek). Ik heb een argument gelezen dat uit het fanatisme waarmee Susan de oranje topo wil hebben, met vermoeden dat het om een vrijstelling gaat, de meest logische gevolgtrekking is dat ze kandidaat is. Maar dan is het volledig onlogisch dat ze niet met Tygo wil praten 'omdat ze hem niet vertrouwd'. Als kandidaat is het van belang om een zo goed mogelijk beeld te krijgen over de kleuren waarmee je medekandidaten rond lopen. Dan ze je eventuele vertrouwenskwesties aan de kant. Susan heeft overduidelijk voorkennis welke kandidaten rondlopen met oranje topitos.
- Het kiezen voor de groepsvrijstelling 'seals the deal'.

In zoveel gesprekken tijdens deze aflevering (en bij een aantal biechts) druipt het molschap van Susan er vanaf. Als ze afvalt of niet de mol blijkt zal ik wel even nodig hebben om te recoveren van de shock. (Tijdens seizoenen waar ik fout zat wat betreft mol, had ik altijd nog twijfel. Dus zou ook wel eens een interessante ervaring zijn in deze fase van het spel, terwijl ik zo diep in een tunnel zit, mijn mol te verliezen.)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #605 Gepost op: 5-03-2014, 00:35:53 »
Na de laatste aflevering zit ik echt heel diep in de Susan tunnel.
Vrij duidelijk ja.  ;D
Citaat
Dit komt door:
- Haar irritatie op het moment dat JW windmolen 2 kiest (waardoor een kans op een mooie molactie verloren gaat).
1. De Mol weet dit niet beter te verbergen? 2. Kandidaat Susan heeft kennelijk eea overlegd met JW aangaande de filmpjes en JW was verrast dat de meest rechter al weg was. Dus wellicht was Susan gewoon even verbaasd dat hij voor nr 2 koos?
Citaat
- Haar overdreven reactie in het gesprekje met Sofie voorafgaand aan opdracht 2.
Niet zo vreemd als ze Sofie als hoofdverdachte heeft, mijns inziens. Susan reageert wel vaker in extremo overigens, lijkt me in haar karakter te zitten.
Citaat
- De kandidaten goed helpen bij het vinden van de stukjes als je daarna nog voldoende ruimte heb om de opdracht te laten mislukken.
Waarom is dit Mols? Kan net zo goed verklaard worden vanuit kandidaats-perspectief.
Citaat
- Het niet meenemen van de vingerafdrukinformatie die ze van Sofie gekregen heeft bij het tekenen tijdens opdracht 2. Als kandidaat is er voldoende reden om niet door de porto te zeggen of vragen of het om een stuk van een vingerafdruk gaat (om je mol te testen), maar bij het  uittekenen van de doorgegeven instructies is er geen reden om niet vanuit die gedachte te werk te gaan.
Ze vertrouwde Sofie's informatie niet en ging liever af op informatie van mensen die ze meer vertrouwde? Kan beide kanten uit.
Citaat
- Het feit dat de juiste vingerafdruk verdraait ligt, zodat ze makkelijk een fout antwoord kan geven.
  De Mol kan toch wel van vier palletjes onthouden waar de verkeerde ligt?  ::) Als dat toch al het enige was wat ze deed..
Citaat
- Het hele gesprek met Freek en haar blik naar de camera als zij een verbond sluiten.
Dit zal je graag nader toe moeten lichten want ik vrees dat dit niet duidelijk is voor de niet-Susan tunnelaars.
Citaat
- Het feit dat Art oranje topito's achter houdt tot Susan aan de beurt is. Vooral in combinatie met de drang van Susan om de oranje topito bij elkaar te krijgen en het feit dat ze weet bij wie ze die moet halen (JW en Freek). Ik heb een argument gelezen dat uit het fanatisme waarmee Susan de oranje topo wil hebben, met vermoeden dat het om een vrijstelling gaat, de meest logische gevolgtrekking is dat ze kandidaat is. Maar dan is het volledig onlogisch dat ze niet met Tygo wil praten 'omdat ze hem niet vertrouwd'. Als kandidaat is het van belang om een zo goed mogelijk beeld te krijgen over de kleuren waarmee je medekandidaten rond lopen. Dan ze je eventuele vertrouwenskwesties aan de kant. Susan heeft overduidelijk voorkennis welke kandidaten rondlopen met oranje topitos.
- Het kiezen voor de groepsvrijstelling 'seals the deal'.
Zie hele topito discussie. Freek had als laatste iig ook twee stukjes dus feitelijk dezelfde onderhandelingspositie. Over Susan's onderhandelkeuzes en of deze logisch waren kun je slechts speculeren. Ik zou het iig wel vreemd vinden als de Mol linea recta alleen onderhandelt met mensen die ook stukjes hebben, nogal doorzichtig qua tactiek.

Citaat
Dus zou ook wel eens een interessante ervaring zijn in deze fase van het spel, terwijl ik zo diep in een tunnel zit, mijn mol te verliezen.)[/i]
We halen wel wat troostbroodjes voor je bij die Franse bakker.  :D (geintje..  ::hug:: )
« Laatst bewerkt op: 5-03-2014, 00:37:44 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #606 Gepost op: 5-03-2014, 00:43:23 »
Dit zal je graag nader toe moeten lichten want ik vrees dat dit niet duidelijk is voor de niet-Susan tunnelaars

Als het over de blik gaat, dacht ik aan deze...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #607 Gepost op: 5-03-2014, 01:22:47 »
Susan reageert wel vaker in extremo overigens, lijkt me in haar karakter te zitten.
Ik zal ook niet ontkennen dat het een kwestie is van interpretatie van mijn kant. Ik vind het geforceerd/doordacht/aanvallend. Ik zie die extremo reacties niet als haar natuurlijke reactie... het pas niet in het plaatje die ik van haar krijg op andere momenten. Steeds als ze iets of iemand verdacht of verdenking af wil weren wil maken vertoond ze dat gedrag: bijv. de biecht over dat Jennifer de telefoon laat vallen; en dit stukje.
Wat ik even goed opvallend vind is dat ze soms juist dingen gaat fluisteren. Bijv. als ze een oranje topito van JW wil hebben, of toen ze Daphne na de kofferopdracht vertelde over het laten vallen van de telefoon door Jennifer (terugblik filmpje).
Ik kan niet onderbouwen op basis van beproefde theorieën dat dit verdacht is, maar ik vindt het gewoon off.

Citaat
Waarom is dit Mols? Kan net zo goed verklaard worden vanuit kandidaats-perspectief.
Klopt. Dit is meer in combinatie met de andere punten m.b.t. de opdracht. Doordat ze dit goed doet is JW in elk geval voor lof over haar behulpzaamheid. Dat is goed voor een mol. Overkomen als hard werkend en behulpzaam als dat toch niet uitmaakt voor het resultaat van de opdracht. Daarom had ik hem er tussen gezet.

Citaat
Ze vertrouwde Sofie's informatie niet en ging liever af op informatie van mensen die ze meer vertrouwde? Kan beide kanten uit.
Ik ben het er dus niet helemaal mee eens dat het beide kanten uit kan. Dat geld alleen voor de communicatie via de protofoons, niet voor het uittekenen! Met de omschrijvingen die ze doorkrijgt moet ze toch al vrij snel door hebben dat de uitleg van Sofie aansluit bij wat er omschreven wordt.

(Ik haal hier overigens mijn vorige argument onderuit dat ze uit. Ze had dit ook gewoon goed kunnen doen, omdat ze daarna alsnog de kans heeft om de opdracht te laten mislukken.)

Citaat
De Mol kan toch wel van vier palletjes onthouden waar de verkeerde ligt?  ::) Als dat toch al het enige was wat ze deed.
Misschien was het vooraf niet haar intentie om hij de kompas te blijven. I don't know. Het is gewoon opvallend dat er één verkeerd om ligt.

Citaat
Dit zal je graag nader toe moeten lichten want ik vrees dat dit niet duidelijk is voor de niet-Susan tunnelaars.
Zie sceenshot. Edit: Jossie heeft exact hetzelfde frame gepost hierboven, dus mijn screenshot haal ik weer weg. Dit is overigens het moment dat ze Freek tot haar 'nieuwe vriendje' maakt. Niet als ze het bondje sluiten, maar het is hetzelfde gesprek.

Citaat
Zie hele topito discussie. Freek had als laatste iig ook twee stukjes dus feitelijk dezelfde onderhandelingspositie. Over Susan's onderhandelkeuzes en of deze logisch waren kun je slechts speculeren. Ik zou het iig wel vreemd vinden als de Mol linea recta alleen onderhandelt met mensen die ook stukjes hebben, nogal doorzichtig qua tactiek.
Die onderhandelingsposities doen mij er ook helemaal niet toe. Puur het feit dat we zien dat er stukjes achtergehouden lijken te worden door Art, in combinatie met een blijk van voorkennis door Susan. Het feit dat ze niet met Tygo wil onderhandelen is volledig onlogisch als ze kandidaat is.
Doorzichtigheid (richting de kijker) qua tactiek maak ik me al helemaal niet druk om. Dat zou geen unicum zijn. Het geniale slinkse (bijna bovennatuurlijke) molgedrag van Freek zou veel unieker zijn. Hij is echt een wensmol.

Zolang er geen brie op het broodje zit vind ik het prima. Bij voorkeur tijdens de fandag, want via de post zullen er wel te veel postzegels op moeten en dat lijkt me wat minder smakelijk. Maar hopelijk is zijn er geen troostbroodjes nodig.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2014, 01:32:40 door Rat »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #608 Gepost op: 5-03-2014, 07:42:53 »
Sowieso vind ik Susan slecht toneel spelen op dat soort momenten. Of daardoor juist goed. Geen idee of dat nu juist wel of niet verdacht is daardoor...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #609 Gepost op: 5-03-2014, 12:02:15 »
Puur het feit dat we zien dat er stukjes achtergehouden lijken te worden door Art, in combinatie met een blijk van voorkennis door Susan.
Als we er idd van uitgaan dat de productie deze oranje topo compleet wilden hebben, kunnen ze natuurlijk net zo goed geredeneerd hebben deze stukjes aan Susan en JW te geven opdat de kans groter was dat hetzij Freek hetzij Susan hem zou volmaken en gebruiken. De kans dat Tygo dat had gedaan was nihil, en ook Sofie is al een groot vraagteken. De Mol had iig net een bondje met de ander (Susan dus  :P) waardoor die zet door de productie aannemelijk is.
Citaat
Het geniale slinkse (bijna bovennatuurlijke) molgedrag van Freek zou veel unieker zijn. Hij is echt een wensmol.
Dat heb ik je vaker zien zeggen, maar dat begrijp ik niet zo. Het lijkt er eerder op dat jij hem in je hoofd dat soort super molgedrag hebt toegewezen?  ???
Hij zou het goed doen qua verdenking maar dat is gezien zijn molstactiek niet zo vreemd in een groep waar mensen met een grote scheur zitten, zoals Tygo bijvoorbeeld, die de aandacht afleiden. En ook dat is in eerdere series wel gebeurd.

Ik ben juist soms een beetje verbaasd over hoe sommige Susan-verdenkers over haar denken.
Als je vraagt waarom Susan zich bemoeide met de Boeddha beelden, terwijl de hare fout was en het al misgegaan was bij dat van Freek (hetgeen ervoor zorgde dat er extra verdenking op haar kwam) is het antwoord: 'Ze wist het waarschijnlijk niet meer, had zich niet voorbereid'  oid. Of hier wordt verondersteld dat er een van de vier vingerafdrukken wel omgekeerd zou liggen zodat ze weet welke fout is. Dat vind ik nogal vreemd. Maar goed, misschien heb ik wel iets hogere verwachtingen van de mol dan dat ja.  :P
« Laatst bewerkt op: 5-03-2014, 12:04:34 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #610 Gepost op: 5-03-2014, 15:49:55 »
En voldoet Freek wèl aan de hoge mol-verwachtingen? Bij mij nog niet zo. Weinig verdacht in beeld, stil, passief, observerend, niet mollen o.a. bij de ATV-Studio, de Roltrap en de Topo terwijl dit allemaal (ogenschijnlijk) makkelijk kan. Hij is voor mij zo onverdacht dat het verdacht is.
Ik ben niet degene die begonnen is over het gehalte wensmol.  ;)
De Mol saboteert sws niet elke opdracht, en voor de roltrap is een goede reden te geven. Een uitstekende zelfs imho. Dat blijft een kwestie van smaak en sws is het afwachten tot afl 10 wat de Mol precies allemaal gedaan heeft dus het lijkt me niet zinnig om daarop vooruit te lopen.  :)
Citaat
Wat voor mij ook (een beetje) meeweegt is dat hij totaal onverdacht is bij het grote publiek. Hij moet het dan wel heel geweldig hebben gedaan in aflevering 10 wil je dat als gewone kijker niet een beetje een domper vinden. Dat scheelt anders een hoop kijkers volgend jaar denk ik.
Het is juist eerder zo geweest dat Mollen laag op de verdenkingenlijst stonden, behalve hier over het algemeen, richting het einde dan toch iig. Dat is in het verleden ook helemaal goed gekomen hoor dus daar zou ik me niet teveel zorgen over maken.  :D
Citaat
Freek kan het best zijn maar dat onverdachte bij alles en iedereen maakt hem niet per definitie meteen beter in mijn ogen. Hij is in ieder geval een prima gozer en heel leuk als kandidaat maar geef mij als mol dan maar liever iemand als Susan (of desnoods Sofie).  :D
Maar nu hebben we het dus niet over 'beter' maar over 'voorkeur'. Dat kan prima maar dat heeft niets te maken met hoe goed iemand wel of niet saboteert. En ik zou Sofie dramatisch slecht vinden in dat opzicht. Da's dan weer mijn mening..  ::tandpastasmiley::
Citaat
Tot slot om niet off-topic te geraken nog even 2 mini Susanhintjes.

Foto 1.Er zijn deze serie wel 10.000 boeddhabeeldmogelijkheden om een screen van haar te maken waar ze de M op zijn kop doet. Pak gewoon een willekeurige opdracht of executie.
???

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #611 Gepost op: 5-03-2014, 15:59:12 »
Ik zie een vrouw die haar handen voor haar mond slaat.. :-X

Maar goed ik zit duidelijk niet genoeg in een tunnel om dat ervan te kunnen maken.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #612 Gepost op: 5-03-2014, 16:25:51 »
Ik had daar al een secuur overzicht van gemaakt, zowel houdt ze overal haar handen voor haar mond én staat ze óveral, echt óveral bij opdrachten/foto-moment achteraan (en wat was de tip over de mol?) precies: de mol houdt niet van in de schijnwerpers te staan, hier de collage:
Misschien heeft ze wel een slechte adem.  ::rofl::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #613 Gepost op: 5-03-2014, 16:35:32 »
Dat "me" zou dus kunnen slaan op die omgekeerde M, draai het woordje "me" om en er staat : "em" oftewel M.
Ik vind hem wel goed!  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #614 Gepost op: 5-03-2014, 16:39:48 »
Dat ze vaak achteraan staat is niet zo gek. Ze is namelijk best lang. Beter voor de compositie dus om haar achteraan te hebben.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #615 Gepost op: 5-03-2014, 16:42:05 »
Als ze maar niet haar neus aan het snuiten is.
Dan is ze mooi de zakdoek vergeten.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #616 Gepost op: 5-03-2014, 16:47:46 »
Ik heb elke keer het idee dat ze moet lachen als er geld uit de pot is of een opdracht mislukt en dan haar handen voor haar mond doet...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #617 Gepost op: 5-03-2014, 17:38:00 »
misschien heb ik wel iets hogere verwachtingen van de mol dan dat ja.  :P
van de mol valt nu juist niets te verwachten....dat maakt het spel behoorlijk saai...op de mooie plaatjes na !!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #618 Gepost op: 5-03-2014, 19:30:27 »
Oh man, de mensen in Susantunnel zitten wel echt rotsvast...  ::rofl::

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #619 Gepost op: 5-03-2014, 19:46:29 »
Oh man, de mensen in Susantunnel zitten wel echt rotsvast...  ::rofl::

ik denk dat elke tunnel op instortingsgevaar staat...
Van Susan heb ik iig nog niks verdachts gezien..(nuchter gezien!!!).Vingers ?? Porto ?? Toneelspel?? Nee hoor !!
Spannend morgen...
Ik denk : JW eruit, weekje later Susan of vv.
Sofie de Mol, Tycho winnaar , Freek verliezer.
Omdat Tycho heimelijk al heel lang op Sofie zit/zat