Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397233 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #660 Gepost op: 7-03-2014, 07:49:47 »
Ik denk echt niet dat ze +2000 euro geven als rente. Hoe hoog zou de rente zijn? Hoogstens 30% voor aflevering 7? Dan zou je dus 1750 x 0,3 = 525 euro rente krijgen. Dat is minder dan die 2000 euro.

Die rente komt toch bovenop het geld wat al in die envelop zit?!

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #661 Gepost op: 7-03-2014, 08:53:18 »
Duidelijk nog een reden van de groepsvrijstelling de vorige aflevering. Niet alleen geen geld. Ook meer chaos en 5 op een rij. Logische want als 2 mensen moeten kiezen tussen 2 mensen kun je een gelijkstand krijgen. Dus moesten er wel 5 naar het eiland. Goed zo mol.
Alleen gaat nu volgende aflevering eerst nog iemand naar huis en dan de winnaar of verliezer gelijk bekend gemaakt worden?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #662 Gepost op: 7-03-2014, 09:20:05 »
Een paar dingen deze aflevering die mij ervan weerhouden voor Susan als Mol te kiezen:

- De terugblik naar aflevering 7. Susan is veruit het vaakst in beeld. Susan heeft de windmolenopdracht "niet gehaald" want ze durfde het niet, Susan tegen Sofie die wil bonden: "waarom zeg jij dit alleen tegen mij?", Susan verzamelt oranje topo en kiest voor vrijstelling. (Ok, het waren belangrijke momenten in de aflevering. Toch verwacht ik niet zoveel aandacht voor de Mol in de terugblik. Er waren ook andere belangrijke momenten van andere kandidaten die we niet zien.)
- Jan-Willem (gevoelsmol: Susan) valt af terwijl Freek (vertrouwt Susan volledig) door is. Ik weet wel dat Jan-Willem hoogstwaarschijnlijk op Sofie (verstandsmol) heeft ingezet en niet meer "voldoende gespreid" (gevoelsmol Susan) heeft zoals hij in zijn dagboek schrijft, maar dat hij Susan helemaal niet meer heeft meegenomen lijkt me sterk. Natuurlijk wordt dat wel gesuggereerd, want anders zou het duidelijk zijn dat met Mol Susan Freek nooit groen had kunnen krijgen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #663 Gepost op: 7-03-2014, 10:13:16 »
Tja, als ze het is dan kunnen ze het toch ook moeilijk allemaal weglaten.  :-\\

Hoezo? Zoiets als het niet durven klimmen in de windmolen hadden ze toch best weg kunnen laten? Het maakt Susan onnodig extra verdacht.

Als Susan de mol is dan is het best logisch dat JW afvalt omdat hij wellicht Sofie nog in zijn hotseat had. Je hebt dan goede kans dat vorige week Freek zou zijn afgevallen en dan had alles nu al 100% zeker geweest voor Susan als mol. Door het inzetten van de groepsvrijstelling en het veroveren van de finalevrijstelling omzeilt Freek zijn exit.

Freek heeft deze aflevering (acht) zonder vrijstelling overleefd. Dat vind ik dus gek als hij Susan nog volledig vertrouwt (aanname; misschien is dat helemaal niet meer zo) terwijl JW Susan al lang als tweede Mol heeft.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #664 Gepost op: 7-03-2014, 10:36:51 »
Het kan, maar ik geloof niet dat de mol persé de groepsvrijstelling moest hebben.

Ik denk daarbij terug aan S12: de vrijstellingen moisten gevonden worden om de derde opdracht in afl.1
te laten doorgaan. Frits en Tim vonden ze.
Marion kreeg dit (slimme) inzicht maar het werd  ::zwaai:: Marion.

Want mol AM kreeg nog een slimmer inzicht. Het zou verdacht zijn om als mol daar vrijstellingen te vinden.
Dus, leidt ze Frits en Tim naar de vrijstellingen.

Hier kan hetzelfde: Freek zou weten dat voor de oranje topito gaan verdacht is, dus zorgt hij ervoor dat iemand anders die te pakken krijgt.
(Wie zou kiezen voor 2.000 euro met als kans om direct daarna een rood scherm te krijgen, of zich te kwalificieren als kandidaat)

Daarbij als Susan de mol zou zijn (wat nog altijd kan) hadden ze  naar mijn mening het beter kunnen uitspelen. Ze zouden haar als voorlaatste kunnen houden en dan de keuze geven.


klaar voor de strijd

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #665 Gepost op: 7-03-2014, 13:14:59 »
Die rente komt toch bovenop het geld wat al in die envelop zit?!

Ja, maar ik denk dat je niet snapt op welke manier. Ze krijgen het geld uit de envelop (1750 euro) en daarvan dan nog rente van, ja we weten niet hoeveel maar stel het is 30%, wat 525 euro is. Je hebt dan in totaal 1750+525 is 2275 euro.

Dus NIET: 1750+1750+525 is 3025 euro.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #666 Gepost op: 7-03-2014, 13:58:24 »
Ik heb ook nog even gekeken naar die tweet over vraag 20. In aflevering 8 zien we bij iedereen vraag 20:

Freek, Sofie en Tygo zien we alledrie op Susan klikken. Susan zien we niet klikken. JW's pijltje hangt tussen Sofie en Susan. We horen wel de klik maar we zien hem niet. Drie keer Susan en twee keer ...

Simpele uitleg: alles draait om vraag 20? Alles draait om Susan.

Freek klikt op Sofie, en benoemt dit ook in zijn voice-over. Dus het 'alles draait om' argument klopt niet.
Citaat
Ik denk toch dat de 2 super fanatieke kandidaten die vanaf dag 1 het spel keihard spelen, Sofie en Tygo, geen dommerikken zijn en niet voor niets bijna in de finale staan.

Finalisten zijn toch geen dommeriken omdat ze op de verkeerde Mol stemmen? Dat lijkt me echt onzin. Tunnelvisie kan iedereen gebeuren, en daar kunnen mensen prima redenen voor hebben zelfs.

Wat mij het meest stoort aan dat hele verhaal is hoe ontzettend duidelijk dat dit jaar gemaakt wordt. Er is toch geen zak aan dat iedereen al vanaf afl 5 +- weet dat die twee heel sterk aan het toespitsen zijn op hun hoofdverdachte, en dat er dus weinig te raden over is. Afgezien van een enkele desperate ziel die in Sofie nog een mol wenst te zien.  :P

Serieus, zo duidelijk hebben ze het nog nooit gemaakt, en ik kan er ook geen enkele reden voor bedenken waarom ze dat nu ineens wel zouden doen. Als het toch het geval blijkt, is het voor mij iig wel een van de voorspelbaarste en saaiste finales ooit.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 7-03-2014, 14:00:23 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #667 Gepost op: 7-03-2014, 14:36:26 »
Argument 1 zoals ik dat bedoel begrijp je verkeerd. Ik stel het heel simpel: omdat iedereen die je ziet klikken op Susan klikt, behalve Susan en afvaller JW, kun je dat zien als dat het blijkbaar allemaal om Susan draait.


Maar nogmaals, Freek klikt op Sofie. Niet Susan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #668 Gepost op: 7-03-2014, 18:08:45 »
Slaapt ze daar dan?

Offline pindasaus

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #669 Gepost op: 7-03-2014, 18:51:04 »
susan visser is de mol mvg pindasaus

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #670 Gepost op: 7-03-2014, 18:52:37 »
Kan je dat misschien in spoilers zetten? Nu is de lol voor mij eraf  :-\\
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #671 Gepost op: 7-03-2014, 18:53:45 »
Kan je dat misschien in spoilers zetten? Nu is de lol voor mij eraf  :-\\

  ::rofl:: ::rofl::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #672 Gepost op: 7-03-2014, 18:56:02 »
susan visser is de mol mvg pindasaus

Ik neem nooit iets aan van pindasaus.

Zeker niet van kant en klare die je alleen in de magnetron moet opwarmen.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #673 Gepost op: 7-03-2014, 20:29:36 »
Hé hé, nadat iedereen me al afleveringen, weken lang voor gek heeft verklaard, volgen mensen eindelijk de godin Good Riddance >:D
Ik gok al met ingang van afl. 1  op Susan. Dus hoezo iedereen!?!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #674 Gepost op: 7-03-2014, 21:13:08 »
Lichtelijk vervelend dit. Laten we elkaar niets verwijten of uit gaan lachen of achteraf zeggen 'zie je nou'

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #675 Gepost op: 7-03-2014, 21:16:15 »
Good riddance beweert een godin te zijn en  verdenkt Susan. Wellicht de heilige aanwijzing?

Ik sluit me denk ik ook maar aan bij Susan nu JW eruit is of misschien toch nog naar Tygo... ???

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #676 Gepost op: 7-03-2014, 21:28:08 »
Waarom kreeg Susan weer haar scherm niet te zien?
Omdat zij de mol is!  ::jaja::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #677 Gepost op: 7-03-2014, 21:38:55 »
Waarom kreeg Susan weer haar scherm niet te zien?
Omdat zij de mol is!  ::jaja::

En waarom zouden ze haar scherm dat "dus" niet laten zien? Scherm van de mol is sowieso groen.
Kan juist verwarring zaaien door omdat Susan zegt op Sofie te zitten, net als Freek.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #678 Gepost op: 7-03-2014, 21:56:14 »
Lichtelijk vervelend dit. Laten we elkaar niets verwijten of uit gaan lachen of achteraf zeggen 'zie je nou'
::ok:: ::respect::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #679 Gepost op: 7-03-2014, 22:03:13 »
 
En waarom zouden ze haar scherm dat "dus" niet laten zien? Scherm van de mol is sowieso groen.
Kan juist verwarring zaaien door omdat Susan zegt op Sofie te zitten, net als Freek.




Omdat Susan niet alleen Sofie verdenkt, maar ook Freek. We zien haar niet echt klikken op Sofie, maar eerder dat ze op Freek gaat klikken.
 Dat we het scherm van Susan nauwelijks te zien krijgen,is al eerder besproken n.l: om de mol te beschermen.