Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 395284 keer)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #880 Gepost op: 14-03-2014, 23:57:04 »
Dat moet nog blijken. Op dit moment zijn het nog slechts vermoedens. Maar toch bedankt. ::hug::



Goed gemaakt Rat! Voor mij was helemaal duidelijk, toen ik Susan's toekomst filmpje zag!
Je bent nu toch niet meer aan het twijfelen? Vermoedens, dit zijn gewoon alle hints!

Susan Visser is de ::)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #881 Gepost op: 15-03-2014, 00:05:32 »


Goed gemaakt Rat! Voor mij was helemaal duidelijk, toen ik Susan's toekomst filmpje zag!
Je bent nu toch niet meer aan het twijfelen? Vermoedens, dit zijn gewoon alle hints!

Susan Visser is de ::)
Over Susan twijfel ik niet, maar met hints weet je het maar nooit. Soms lijkt iets een duidelijk een hint te zijn, maar is het niet zo. Zoals Jon. Bij de opdracht in het kasteel waar ze een medekandidaat mochten interviewen stond ergens in een gangetje een projector die constant beelden van wie is de mol op de muur projecteerde. Precies toen Jon langs liep was het mollogo in beeld, zoals die te zien is aan het begin van elke aflevering, maar dat is nooit benoemd als hint.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #882 Gepost op: 15-03-2014, 00:13:48 »
Mooi lijstje, Rat! ::ok::

Citaat
Susan droeg bij veel afleveringen een rode bloem in haar haar of op haar tas. (Geen idee verder wat we er mee moeten.)

Ik denk uiteindelijk toch dat er een goede kans is dat die bloem in het versierde boompje hing toen Sofie en Freek hun geld gingen posten.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #883 Gepost op: 15-03-2014, 00:20:20 »
Mooi lijstje, Rat! ::ok::

Ik denk uiteindelijk toch dat er een goede kans is dat die bloem in het versierde boompje hing toen Sofie en Freek hun geld gingen posten.
Ja, dat zou kunnen. Dat was ik alweer vergeten. Ik had dat een beetje afgeschreven, omdat die bloem al te zien is in het eerste shot dat wij zien van het hotel (voor de eerste opdracht van aflevering 1)... maar dat hoeft natuurlijk in chronologisch opgenomen te zijn. Of misschien er zijn wel meerdere (twee) rode bloemen, maar ze verwijzen naar hetzelfde.

Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #884 Gepost op: 15-03-2014, 01:07:55 »
Een beetje offtopic, maar toch ook weer een beetje on. Wat is het raar om na de aflevering van donderdag, de volgende dag dus, Susan en Tygo vrijend te zien.  ;D

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #885 Gepost op: 15-03-2014, 04:40:31 »
-
Mooi overzicht. Ik mis alleen de schoppen als mogelijke hint.

Een beetje offtopic, maar toch ook weer een beetje on. Wat is het raar om na de aflevering van donderdag, de volgende dag dus, Susan en Tygo vrijend te zien.  ;D
???

Brevis esse laboro, obscurus fio.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #886 Gepost op: 15-03-2014, 08:32:28 »
5 op een Rij: Als Susan het kerkje in mag om een toekomst filmpje te kijken, kiest ze voor de 5e knop in de rij.

Zelf vind ik deze mooier: "Gerard [stuurde de hint in] merkt op dat Susan tot nu toe in elke aflevering een duo vormde met de afvaller van die aflevering. Met Maurice in de seinopdracht, met Owen bij de opera, met Daphne bij het ruilen van de enveloppen, met Jennifer in de "snake"-opdracht en met Aaf in een jeep."

Art tijdens introductie aflevering 1: "De mol is dit jaar in balans". Susan heeft het sterrenbeeld weegschaal.

Arts tekst is (uit mijn hoofd) "de Mol zoekt dit jaar de balans in extremen". Dat is net iets minder duidelijk een verwijzing naar weegschaal, maar het zou zeker kunnen. (De theorie "de Mol is in balans" is uit het molboekje, maar stond ook in dat van vorig jaar. De oorsprong is een artikel uit het NRC van jaren eerder.)

Ook vind ik dit nog een goede kanshebber: "Een van de woorden in de roltrappenopdracht is "tissue". missmolly leest het als "'t is sue" -> "het is Susan". (Sue is een gebruikelijke afkorting.)"
« Laatst bewerkt op: 15-03-2014, 08:35:36 door Heinz »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #887 Gepost op: 15-03-2014, 10:23:59 »
Een beetje offtopic, maar toch ook weer een beetje on. Wat is het raar om na de aflevering van donderdag, de volgende dag dus, Susan en Tygo vrijend te zien.  ;D

 Ja dat vond ik ook. Zie ook mijn berichtje in Wie is de Mol off Topic. Het gaat om de film Hartenstraat ;)...

Online Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #888 Gepost op: 15-03-2014, 11:41:53 »
Vanaf aflevering 4 was ik vrijwel zeker dat Susan de mol was maar de Freek-verdenkers deden mij nog twijfelen. Individueel heeft Susan veel meer uit de pot gehouden dan Freek.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #889 Gepost op: 15-03-2014, 12:16:59 »
Zelf vind ik deze mooier: "Gerard [stuurde de hint in] merkt op dat Susan tot nu toe in elke aflevering een duo vormde met de afvaller van die aflevering. Met Maurice in de seinopdracht, met Owen bij de opera, met Daphne bij het ruilen van de enveloppen, met Jennifer in de "snake"-opdracht en met Aaf in een jeep."
Dat is ook een mooie uitleg, maar ik denk dat de titels telkens vooral op de betreffende aflevering gericht zijn.

Arts tekst is (uit mijn hoofd) "de Mol zoekt dit jaar de balans in extremen". Dat is net iets minder duidelijk een verwijzing naar weegschaal, maar het zou zeker kunnen. (De theorie "de Mol is in balans" is uit het molboekje, maar stond ook in dat van vorig jaar. De oorsprong is een artikel uit het NRC van jaren eerder.)
Hmmm, door alle balans praat dacht ik dat "de mol is in balans" was. Nu ik de echte presentatie tekst nog eens terug geluisterd heb, vind ik hem toch niet zo sterk. Ik haal er daarom een streep doorheen. Bedankt voor de input.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #890 Gepost op: 15-03-2014, 12:23:17 »
[...]Susan tot nu toe in elke aflevering een duo vormde met de afvaller van die aflevering. [...]

[...] "Een van de woorden in de roltrappenopdracht is "tissue". missmolly leest het als "'t is sue" -> "het is Susan". (Sue is een gebruikelijke afkorting.)"

Dit is wel een leuke week, we weten 99% zeker wie de Mol is, maar weten nog niet wat de officiële aanwijzingen zijn. Nog lekker speuren dus! De twee hints die je nu noemt zijn voor mij nieuw Heinz, maar ik vind ze mooi  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #891 Gepost op: 15-03-2014, 12:26:15 »
Een hint waar ik eigenlijk nauwelijks meer iemand over gehoord heb na aflevering 2:

Als je die afleveringstitel 'Vindingrijk' door de Google Translate haalt, en in het Chinees uit laat spreken, dan hoor je Zúzhìduōmóu. Ik vind dat je er niet veel fantasie voor nodig hebt om daar 'Suus is de mol' in te horen. Lijkt bijna te kloppend om nog toeval te zijn, of tunnel ik nu heel erg?  :-[

http://translate.google.nl/#nl/zh-TW/vindingrijk

Leuke hint, maar ik hoor eerder: Soetsitomol fonetisch geschreven, zoals vorig jaar Toldemol hint naar Kees. Dan acht ik aannemelijker dat ze het over de boeg van Tissue > het is ofwel 't is aka tis Sue, Sue afgekort voor Susan (Engelse schrijfwijze is Sue) zoals Heinz al aangaf :) Maar het is wel zo vindingrijk om de afleveringstitel in het Chinees te vertalen en het dan af te luisteren ja  ::jaja::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #892 Gepost op: 15-03-2014, 12:40:59 »
Waar is de hint gebleven dat alle antwoorden op de vragen die de kandidaten gaven bij het toekomstfilmpje (niet vraag 20, maar de andere vragen) indirekt naar Susan wezen? Dus als zij naar waarheid antwoordden ze deze vraag goed hadden?

Vind ik een ijzersterke!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #893 Gepost op: 15-03-2014, 12:54:29 »
Waar is de hint gebleven dat alle antwoorden op de vragen die de kandidaten gaven bij het toekomstfilmpje (niet vraag 20, maar de andere vragen) indirekt naar Susan wezen? Dus als zij naar waarheid antwoordden ze deze vraag goed hadden?

Vind ik een ijzersterke!
Ja, ik ook! Vergeten.

Ik zet hem er bij, maar wel bij eventueel omdat ik het ook wel weer erg dubbel op vind als bij die opdracht twee hints zitten. Ook het mollogo. Ik ga hem ook zelf nog even na lopen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #894 Gepost op: 15-03-2014, 12:55:50 »
Waar is de hint gebleven dat alle antwoorden op de vragen die de kandidaten gaven bij het toekomstfilmpje (niet vraag 20, maar de andere vragen) indirekt naar Susan wezen? Dus als zij naar waarheid antwoordden ze deze vraag goed hadden?

Vind ik een ijzersterke!

Die klopt niet. Het antwoord van Jan-Willem wijst niet naar Susan. Uitleg:

Dit leek mij een mooie hint maar nu ik 'm beter bekeken heb denk ik daar anders over. Van Aaf weten we niet of het klopt dat ze "ja" heeft ingevuld op de vraag over de speedboten, en van Jan-Willem wordt gesuggereerd dat zijn antwoord "nee" op de vraag of de Mol de weg niet snel kwijtraakt niet klopt. Door Jan-Willems biecht bij dat antwoord en doordat we hem maar één filmpje zien bekijken terwijl hij de waarheid zou hebben gesproken over zijn Mol Jennifer. "Raakt de Mol niet snel de weg kwijt?" Jan-Willem: "Nee." "Leugen" dus "ja". De Mol raakt niet snel de weg kwijt -> Freek, Sofie of Tygo.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2014, 12:58:14 door Heinz »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #895 Gepost op: 15-03-2014, 13:13:22 »
Als je "nee" antwoordt op "de mol raakt niet snel de weg kwijt", zeg je volgens mij juist dat de mol bij de lopers in de snake-opdracht zat. Dus Susan.
De aanname dat JW hier liegt is erop gebaseerd dat ze 2 filmpjes mochten zien bij 2x de waarheid, maar daarover hebben we geen enkele zekerheid. Mogelijk mochten ze gewoon 1 filmpje zien, als ze maar minimaal 1x de waarheid spraken.
Alleen van Freek weten we zeker dat hij 2 x gelogen heeft.

Daarnaast: Als het bedoeld is als hint vraag ik me af of  het zover uitgeplozen moest worden. Veel simpeler is dan te stellen, dat je er van uit gaat dat niemand de waarheid gaat zeggen op vraag 20, en dat het alleen om die andere vraag draaide.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #896 Gepost op: 15-03-2014, 13:20:37 »
Ergens (en de Toekomstvisie hint is ook een beetje m'n kindje) ben ik het wel met Heinz eens. Na veel terugkijken heb ik nog steeds het idee dat JW liegt bij de eerste vraag. Wat hij zegt, hoe hij antwoord geeft, het schudden met z'n hoofd. Misschien kan Lightman eens oordelen??

Maar ik streep hem ook nog niet volledig weg als mogelijke hint. 5 van de 6 wijzen al naar Susan en de meest moeilijke is discutabel en het molboekje praat over een spoor naar de mol.

Wellicht wat ver gezocht, maar ik hou de optie nog open dat JW denkt dat hij liegt. Het is geen makkelijk gestelde vraag. En dan moet er nog een regel sausje overheen zoals Tureluurs aangeeft. Ik schrijf hem ook nog niet volledig aan als hint, maar wie weet.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #897 Gepost op: 15-03-2014, 13:38:44 »
Misschien kan Lightman eens oordelen??

Denk niet dat Lightman daar nog zin in heeft na de aanval op zijn post over Susan die niet de mol kan zijn  ::rofl::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #898 Gepost op: 15-03-2014, 14:00:01 »
Waar is de hint gebleven dat alle antwoorden op de vragen die de kandidaten gaven bij het toekomstfilmpje (niet vraag 20, maar de andere vragen) indirekt naar Susan wezen? Dus als zij naar waarheid antwoordden ze deze vraag goed hadden?

Vind ik een ijzersterke!
Ondanks de discussie heb ik hem er nu bij gezet. Ik hem overigens op een andere manier omschreven... niet vanuit het naar waarheid antwoorden, maar vanuit het perspectief "ze kregen allemaal een vraag waarvoor ze een punt hadden gescoord in de vorige test," maar dan wat wolliger opgeschreven. ::)

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #899 Gepost op: 15-03-2014, 14:16:36 »
Mooi lijstje :), ik miste alleen wel de hint dat susan bij vijf op een rij en groen was en dat dat de enige kleur was met een mollogo erop.