Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397209 keer)

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1000 Gepost op: 20-03-2014, 22:52:28 »
Susan de mol, ja, ja, ja, ja, ja!!!!!!!

De titel van aflevering 1 werd bekend gemaakt en toen wist ik: Susan is de mol! (Mijn schot voor de boeg mol was Daphne.)
« Laatst bewerkt op: 20-03-2014, 22:54:46 door m0l »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1001 Gepost op: 20-03-2014, 22:54:56 »
Na Jan Willem ging ik voor Susan. Goed geacteerd, dat zeker. Maar echt coole molacties? Die heb ik nog niet gezien.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1002 Gepost op: 20-03-2014, 22:55:43 »
Zeer kansrijk
  • Tijdens de blik in de toekomst was bij Susan als enige het mollogo in beeld bij het afspelen van het filmpje.
  • De titels van de eerste twee afleveringen beginnen achtereenvolgens met de 's' en de 'v' van Susan Visser.
  • De afleveringstitels verwijzen naar de mol (voor het derde/vierde jaar op rij). Eén springt er voor mij uit omdat het naar een hint verwijst en niet een actie:
    • Een heilige aanwijzing: Susan heeft tijdens de Boeddha opdracht een groot deel van de tijd twee vingers opgestoken. Tijden de eerste opdracht in de Filipijnen, later die aflevering, wordt een heilige in beeld gebracht in het kerkje die hetzelfde gebaar maakt.

Kansrijk
  • De overige afleveringstitels:
    • Schijnbeweging: Susan zit in het enige duo dat geld verdient tijdens de eerste opdracht.
    • Vindingrijk: Susan vind een vrijstelling op de jademarkt en zet hem niet in.
    • Een zware keuze: Susan kiest voor de zware koffer bij de opdracht waarbij ze het appartement moeten vinden.
    • Jennifer: Jennifer biecht over het ruilen van enveloppen dat de mol sowieso geld in zijn of haar handen gehad moet hebben.
    • Een heilige aanwijzing: Susan heeft tijdens de Boeddha opdracht een groot deel van de tijd twee vingers opgestoken. Tijden de eerste opdracht in de Filipijnen, later die aflevering, wordt in heilige in beeld gebracht in het kerkje die hetzelfde gebaar maakt.
    • 5 op een Rij: Als Susan het kerkje in mag om een toekomst filmpje te kijken, kiest ze voor de 5e knop in de rij.
    • ...moet je zien: Er is te zien dat Art oranje topitos achter houdt tot Susan in het zakje mag grabbelen. (Of, omdat ze de vijf oranje topitos vol trots laat zien tijdens haar biecht. Of, bij de topito opdracht Art steeds "ik zou ze niet aan de anderen laten zien". Susan laat wel haar topitos aan haar medekandidaten zien.)
    • De lachende derde: Susan valt als derde af bij het 5 op een rij spel. Als mol zit ze daar niet mee. En ze stemde als derde.
    • Iets kan gebeuren: Toen Susan haar envelop verstuurde zei ze:  'en er kan nu ook niets mee gebeuren'. Deze envelop met 1750 euro komt niet aan op Ellis Island, dus 'iets kan gebeuren'.
  • Er is een 6 en een 5 te zien op de pilaren tijden de definitieve executie van aflevering 1. Susan is geboren in het jaar 1965.

Mogelijk
  • Susan droeg tijdens de tests een bril. De mol ziet slecht.
  • Susan speelt 5 op een rij met groene schijven. Groen is de kleur van de mol.

Eventueel
  • Susan droeg bij veel afleveringen een rode bloem in haar haar of op haar tas. (Geen idee verder wat we er mee moeten.)
  • De kandidaten moeten hun geld versturen naar Ellis Island. Ellis Island in New York is op 15 oktober 1965 onderdeel geworden van het Vrijheidsbeeld monument, een bijzondere gebeurtenis in de geschiedenis van het Eiland. Susan is 15 oktober 1965 geboren.
  • Bij de blik in de toekomst kregen alle kandidaten een vraag, die ze tijdens de vorig test (bewust of onbewust) correct hadden beantwoord en dus wijzen richting de mol, Susan.
  • Er waren meerdere momenten waarbij iets met vissen langs kwam, bijv. stof met een vissen motiefje, een vissersdorp zonder dat er een opdracht was en een vissersboot opdracht.
  • Op het molboekje van Susan zijn postzegels afgebeeld. Post is dit seizoen een nieuw en belangrijk thema geweest in Wie is de Mol. (Hint voor de kandidaten?)
  • De eerste opdracht die in de Filipijnen gespeeld wordt is de "Snake" opdracht. Volgens de Chinese dierenriem is Susan een slang.
  • Susan stapt tijdens de allereerste opdracht af op iemand met een Philippines t-shirt en laat daarmee haar voorkennis over het tweede molland blijken.
  • In het dagboek van de mol wordt "drie-in-één voordeelpakket" gebruikt, Susan doet de voice-over van een reclame waarin ze dat ook zegt.

Drie van de hints op de website heb ik gemist (introductiepraatje, "zien jullie mij" en JW die haar aanwijst bij de roltrap opdracht) & de tweet hints ook.
Ik ben best tevreden over mijn rijtje zeer kansrijke en kansrijke hints. ::trots:: en goed gevonden door alle molloten! ::ok::
« Laatst bewerkt op: 20-03-2014, 23:15:20 door Rat »

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1003 Gepost op: 20-03-2014, 22:55:47 »
Leuke molacties vond ik er niet bij zitten, maar qua niet verdacht worden heeft ze het fantastisch gedaan!!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1004 Gepost op: 20-03-2014, 23:06:01 »
Ik vond Susan een goede mol wat betreft haar spel richting de andere kandidaten en dat vind ik belangrijk. Verder heeft ze genoeg geld uit de pot weten te houden, al was helaas niet op super spectaculaire wijze (maar niet iedereen kan een Dennis zijn). Top gedaan!  ::ok::

Ik vind het wel jammer dat we de Jademarkt en het abseilen niet terug gezien hebben.. Bij het abseilen heeft ze volgens mij flink zitten mollen. Die opdracht heeft best wel wat invloed gehad bij mijn keuze naar haar te switchen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1005 Gepost op: 20-03-2014, 23:07:57 »
Ik vond Susan een fantastische Mol!  ::bravo:: Ze heeft zich op fenomenale wijze onverdacht gemaakt bij de andere kandidaten als lieve vrouw, en heeft zelfs een groot deel van het forum in de maling genomen!

Ik ben ervan overtuigd dat Susan meer heeft gemold dan in aflevering 10 is laten zien.  ::jaja:: Susan, je hebt het echt fantastisch gedaan en je mag trots zijn op jezelf!

 ::proostbier::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1006 Gepost op: 20-03-2014, 23:13:31 »
Drie van de hints op de website heb ik gemist (introductiepraatje, "zien jullie mij" en JW die haar aanwijst & de tweet hint ook.
Maar ik ben best tevreden over mijn rijtje zeer kansrijke en kansrijke hints. ::trots::

Mooi lijstje ja. Met z'n allen hebben we bijna alle hints wel gevonden! Prima in orde dit jaar die hints. (De een uiteraard sterker dan de ander.) ::ok::

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1007 Gepost op: 20-03-2014, 23:16:43 »
Ik vond Susan een fantastische Mol!  ::bravo:: Ze heeft zich op fenomenale wijze onverdacht gemaakt bij de andere kandidaten als lieve vrouw, en heeft zelfs een groot deel van het forum in de maling genomen!

Ik ben ervan overtuigd dat Susan meer heeft gemold dan in aflevering 10 is laten zien.  ::jaja:: Susan, je hebt het echt fantastisch gedaan en je mag trots zijn op jezelf!

 ::proostbier::
Helemaal mee eens!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1008 Gepost op: 21-03-2014, 00:09:50 »
Wat een geweldige actrice is Susan toch ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1009 Gepost op: 21-03-2014, 00:24:56 »
Zal ze het bootje nog gesaboteerd hebben?
Heeft ze Freek voorbij zien rijden?
Hoe heeft ze de roeiers geronseld?
Wie, wat, waar envelop?

Kom maar op met die ontknoping!

Sorry, maar deze vragen lijken allemaal onbeantwoord te blijven... Tot nu toe heb ik toch een beeld van een zeer slechte mol bij haar die het vooral leuk vond als er niets verdiend werd, omdat kandidaten het verpestte, dan dat zij bezig was met het verpesten van de opdracht... Veel te veel bezig met het niet verdacht worden, dan met het mollen.

Het niveau van de acties werd al in de eerste twee voorbeelden in de aflevering duidelijk:
1. De mol haalt geld op, zo ongeveer als enige. Briljante molactie natuurlijk. NOT...
2. De mol zegt een verkeerd nummer in een opdracht die toch al gefaald is. Lekker boeiende molactie, waardoor de opdracht verpest is. O wacht, dat was het natuurlijk al...

En op dit niveau ging men nog wel even door... Ik heb het idee dat het aantal opdrachten dat zij echt verpest heeft, op een hand te tellen is... Ik had graag beelden gezien een Suus die een boot heeft gesaboteerd of wat kayak-kampioenen had geregeld oid... Maar blijkbaar waren die er niet...

Om die reden vraag ik me af waarom zij eigenlijk al vanaf het moment dat ik de namen kon al boven kwam drijven bij mij... Eigenlijk vanaf het begin was Susan mijn voornaamste mol, al moet ik wel eerlijkheidshalve toegeven dat Freek op bijna dezelfde hoogte stond en dat ik de knoop pas echt net voor de finale door gehakt hebt. Maar als ik daarvoor één naam moest geven, zou het Susan geweest zijn...

Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1010 Gepost op: 21-03-2014, 00:49:24 »
Bij het zien van de molacties kwam vooral 1 ding in mij naar boven: ze heeft het op save gespeeld.

Zij maakte de keuze voor de zware koffer, maar dat was Tygo ook. Ook zegt ze dat ze het geld gevonden heeft en dat dat wel gunstig is. Ja voor de verdenkingen niet op je te krijgen is het gunstig, maar heeft gefaald in haar plan.

En het ruilen met de enveloppen, ik weet niet in welke volgorde werd geruild maar Freek ruilde onmiddellijk met Sofie. Mol of niet, de opdracht zou sowieso mislukken. Net om wat Daphne aangaf, je bent meer bezig met het verkrijgen van jokers dan het spel zelf.

En het kiezen van een vingerafdruk, ik weet niet hoe dat is opgenomen maar heeft niemand dan gezien dat ze dat zei? Bovendien waren Sofie, Tygo en Freek meer aan het mollen dan dat ik dat Susan heb zien doen. Freek deed lang over de beschrijving en Sofie greep niet in en ging meer in mee. Bovendien, de keuze is makkelijk gemaakt.

Ze is alleen een goede mol op basis van de niet verdenkingen, niet op basis van de sabotage. 

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1011 Gepost op: 21-03-2014, 03:25:54 »
Felicitaties aan de molloten die Susan snel doorhadden zoals Jayne en Rat. Erg knap! ::bravo::

Jayne verdacht eerst Jan-Willem en Rat volgens mij ook. Pas later naar Susan geswitcht. Er zijn vast molloten die het echt vanaf aflevering 1 goed hadden, wie o wie? Alvast Gefeliciteerd! :P ::bravo::

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1012 Gepost op: 21-03-2014, 08:13:28 »
Die Vissersboten waren de grootste hint, wat stom van me  ::ohno::

Offline Brinkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1013 Gepost op: 21-03-2014, 08:20:32 »
ik had het vanaf het begin goed :D
qua molacties oké
maar haar acteerwerk was top(o)  ::bravo::


Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1014 Gepost op: 21-03-2014, 08:25:36 »
Gewoon een goede Mol, vooral heel goed geacteerd en een aantal leuke acties. Als persoon lijkt het me echt een topper, hopelijk komt ze naar de MFD.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1015 Gepost op: 21-03-2014, 08:34:28 »
Nou dit seizoen 14 was voor mij echt een anti-climax met Susan als Mol.
Vanaf het begin was het wel duidelijk, weinig verrassingen en Susan is zooo saai.
Alleen al hoe ze praat is slaapverwekkend...
Weinig spectaculaire molactie's, vooral veel hulp van anderen. Erg slap allemaal!!
Helaas seizoen 14 echt een anti-climax.

Offline Brinkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1016 Gepost op: 21-03-2014, 08:42:22 »
ik weet wie de mol is .... ::oink::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 ::rofl::

 ::rofl:: had ik het toch even goed, al voor er ook maar 1 aflevering op tv was geweest  ::bravo:: ::rofl::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1017 Gepost op: 21-03-2014, 08:48:06 »
Jayne verdacht eerst Jan-Willem en Rat volgens mij ook. Pas later naar Susan geswitcht. Er zijn vast molloten die het echt vanaf aflevering 1 goed hadden, wie o wie? Alvast Gefeliciteerd! :P ::bravo::
Ik heb JW niet verdacht. Ik verdacht na aflevering 2 Freek, na 4 Susan. Susan stond in eerste instantie onder op mijn lijstje en heeft volgens mij na aflevering 3 een behoorlijke sprong op mijn verdachtenlijstje gemaakt.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1018 Gepost op: 21-03-2014, 08:48:50 »
Susan de mol, ja, ja, ja, ja, ja!!!!!!!

De titel van aflevering 1 werd bekend gemaakt en toen wist ik: Susan is de mol!

Huh ?? Hoe dan ? ???

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1019 Gepost op: 21-03-2014, 09:00:55 »
Gefeliciteerd alle Susan verdenkers!  ::ok::
Dat dan weer wel