Auteur Topic: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt  (gelezen 118904 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #260 Gepost op: 9-03-2014, 09:51:59 »
Ik zou het ook geweldig vinden als hij de mol is. Eindelijk een keer een in your face mol  ::rofl::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #261 Gepost op: 9-03-2014, 14:05:34 »
Wel heel mooi om te zien hoe onze sterke, stoere, ik-speel-iedereen-naar huis, ik-maak-geen-vrienden hier
Tygo met tranen in de ogen stond toen JW moest vertrekken
klaar voor de strijd

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #262 Gepost op: 9-03-2014, 15:43:13 »
Ik zit er nog steeds mee dat hij bij de roltrapopdracht meteen de E en de F fout deed, en dat hij als eerste ook nog eens in een supergoede molpositie zat.

Verder heeft hij nog een paar keer een hele goede positie gehad en gemold, ook al heeft hij ook wel geld verdiend.

Ik denk nog steeds dat Tygo het zou kunnen zijn, en ik hoop het, maar ik denk het niet.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #263 Gepost op: 9-03-2014, 15:44:50 »
Tja, de muzikale hint is ook uit te leggen naar Sofie en Susan en hij heeft inderdaad genoeg molacties gemaakt en niemand verdenkt hem dus stiekem hoop ik echt dat hij het wel is.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #264 Gepost op: 9-03-2014, 16:48:12 »
Even een overzicht van mogelijke Tygo-acties:

1) Chinees spreken: Tygo begint Engels te spreken, hij en Owen vinden geen geld.
                    Hij roept Susan en Jennifer bij zich om wat vertrouwen te winnen bij Owen

2) Seinopdracht: Tygo seint totaal verkeerd. gevolg is dat zijn 2 groepen geen cijfers juist hebben.

3) Opera-opdracht: Tygo oppert het idee om voor de generaal en de prins te gaan

4)ATV: Tygo doet twee opdrachten goed, maar had (net zoals Freek) geen inbreng in de quiz, en werd in de 150 kg
opgescheept met Owen, een fanatieke kandidaat.

5) Jademarkt: Tygo vind geen geld

6) Kamerzoeken: Tygo kiest voor de zware koffer én geeft de telefoon slecht door aan jennifer. Hierdoor verliezen ze kostbare tijd die hen wel op tijd had kunnen leveren

7) Roeien: Tygo vind een kajakkampioen?

8) roltrappen: Tygo onthoudt 14 woorden goed, maar 2 belangrijke verwisselt hij compleet

9) onderhandelen: tygo onderhandelt met Jennifer en krijgt als eerste 3 jokers. Hiermee zet hij mogelijk aan om voor jezelf te kiezen en niet voor verder te onderhandelen.

10) Abseilen: Tygo zat niet in een goede molpositie en kon alleen volgen wat Sofie zei. Echter vindt hij wel ergens de ZV.
(en tygo die niet zou abseilen, dat zou niet geloofwaardig zijn)

11) Tygo kiest zijn beeld goed en openen met een goed beeld, maar op zijn initiatief wordt het tweede wel fout gekozen. 0 euro verdiend.

12) Tygo liegt over zijn vaarbewijs, maar vaart enorm goed

13)Tygo leidt JW en Aaf niet duidelijk en geeft mogelijk enkele regels niet door.

14) Tygo kiest 3 jokers, en kiest zelf voor een slechte molpositie.

15)Tygo rijdt zeer goed en komt JW en Freek helpen

16) Tygo kiest geen enkele windmolen goed en speelt er zo geen weg

17) Tygo vindt geen puzzelstuk en zet zijn portofoon uit

18) Tygo heeft geen enkele constructieve bijdrage in de geslaaagde topo's en
start met 3x blauw en wisselt allemaal om zodat de kleuren overal verspreid zitten.

19) Tygo wint geen vrijstelling, en speelt JW (te opvallend), Susan (zijn mol) en Sofie (?) eruit en blijft met Freek over
die goed blendt tussen de bevolking. (maar zei wel dat Freek er uitspeelbaar was)

20) Tygo geeft Freek de tip van de taxi's.

Conclusies: enkele leuke acties, maar ook sommige rare acties als een mol
klaar voor de strijd

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #265 Gepost op: 10-03-2014, 17:16:50 »
Ik ben nog eens bezig gegaan met getallen die voorbij zijn gekomen. Nu zit in aflevering 1 de code bij het seinen 3425 en heb steeds gedacht dat dit op het geboortejaar van JW toepasbaar was (3+4 = 7 en 2+5=7 '77)
Maar helaas is hij dus eruit.

Maar als ik nu die code nogmaals pak en bedenk dat we in China zitten waar ze omgekeerd lezen dan zou de code dus worden 5243. Als ik in aflevering 1 naar 52.43 ga dan krijg je dit te zien.

Ook met in mijn achterhoofd meegenomen de tweets van de mol die over vraag 20 enz. gaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #266 Gepost op: 10-03-2014, 17:20:38 »
Wat met betrekking tot Tygo en de test misschien ook nog wel interessant om te melden is, is dat er maar twee personen zijn die we een vraag 14 hebben zien beantwoorden. Owen en Tygo. Dit is de veertiende molserie en in de tweets van de Mol wordt vaak naar de test verwezen. (Zie dit bericht in het topic WIDM op twitter.)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #267 Gepost op: 10-03-2014, 18:27:34 »
Ja, die blijven hele tijd door mijn hoofd spoken.
Vooral die bij aflevering 1 hoort. Twee test samen een. Wie stemt op mij

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #268 Gepost op: 10-03-2014, 18:30:04 »
Ik ben nog eens bezig gegaan met getallen die voorbij zijn gekomen. Nu zit in aflevering 1 de code bij het seinen 3425 en heb steeds gedacht dat dit op het geboortejaar van JW toepasbaar was (3+4 = 7 en 2+5=7 '77)
Maar helaas is hij dus eruit.

Maar als ik nu die code nogmaals pak en bedenk dat we in China zitten waar ze omgekeerd lezen dan zou de code dus worden 5243. Als ik in aflevering 1 naar 52.43 ga dan krijg je dit te zien.

Ook met in mijn achterhoofd meegenomen de tweets van de mol die over vraag 20 enz. gaan.


Over wie z'n scherm zou dit moeten gaan?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #269 Gepost op: 10-03-2014, 18:34:25 »
Even uit mijn hoofd is het van Freek. Maar dat zou ik straks terug moeten kijken om dat met zekerheid te zeggen

Edit: even gekeken en is inderdaad het scherm van Freek
« Laatst bewerkt op: 10-03-2014, 19:34:50 door Syllie10 »

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #270 Gepost op: 10-03-2014, 21:05:39 »
Ja, die blijven hele tijd door mijn hoofd spoken.
Vooral die bij aflevering 1 hoort. Twee test samen een. Wie stemt op mij

Zou dat dan kunnen betekenen dat Tygo de mol is en dat Freek gaat winnen omdat hij hier op Tygo stemde? (eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat Tygo de mol is maar ik vind dit toch best een leuke hint)
I will follow my inner gold

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #271 Gepost op: 10-03-2014, 23:56:50 »
Zou dat dan kunnen betekenen dat Tygo de mol is en dat Freek gaat winnen omdat hij hier op Tygo stemde? (eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat Tygo de mol is maar ik vind dit toch best een leuke hint)

Ik zou het eerder omdraaien: Tygo de winnaar en Freek de mol. In zo'n situatie ga je natuurlijk niet hopen dat de winnaar toevallig met zijn muis langs de naam van de mol gaat...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #272 Gepost op: 11-03-2014, 00:11:35 »
Nee, dan zou ik eerder geloven dat Tygo de mol is.

Hij heeft genoeg mol acties, zijn genoeg dingen die zijn kant uit wijzen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #273 Gepost op: 11-03-2014, 20:17:29 »
Ik zag net trouwens op een shirt van Tygo de accent aigu staan die ook in de mol dagboeken staat. Iemand een idee of hij meerdere van dat soort shirts heeft aangehad???

Maar is best stil in deze tunnel  ::rofl:: denk dat ik maar eens wat muziek ga draaien hier om het wat gezelliger te maken :P

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #274 Gepost op: 12-03-2014, 00:06:23 »
Nee, dan zou ik eerder geloven dat Tygo de mol is.

Hij heeft genoeg mol acties, zijn genoeg dingen die zijn kant uit wijzen.

Die is een poging met een overzicht per aflevering.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #275 Gepost op: 12-03-2014, 00:13:59 »
Die is een poging met een overzicht per aflevering.
Daar heeft WouterV een stukje terug al een mooie opsomming van gemaakt (waarbij ook wat onmolse dingen bijzitten):
Citaat
Even een overzicht van mogelijke Tygo-acties:

1) Chinees spreken: Tygo begint Engels te spreken, hij en Owen vinden geen geld.
                    Hij roept Susan en Jennifer bij zich om wat vertrouwen te winnen bij Owen

2) Seinopdracht: Tygo seint totaal verkeerd. gevolg is dat zijn 2 groepen geen cijfers juist hebben.

3) Opera-opdracht: Tygo oppert het idee om voor de generaal en de prins te gaan

4)ATV: Tygo doet twee opdrachten goed, maar had (net zoals Freek) geen inbreng in de quiz, en werd in de 150 kg
opgescheept met Owen, een fanatieke kandidaat.

5) Jademarkt: Tygo vind geen geld

6) Kamerzoeken: Tygo kiest voor de zware koffer én geeft de telefoon slecht door aan jennifer. Hierdoor verliezen ze kostbare tijd die hen wel op tijd had kunnen leveren

7) Roeien: Tygo vind een kajakkampioen?

Cool roltrappen: Tygo onthoudt 14 woorden goed, maar 2 belangrijke verwisselt hij compleet

9) onderhandelen: tygo onderhandelt met Jennifer en krijgt als eerste 3 jokers. Hiermee zet hij mogelijk aan om voor jezelf te kiezen en niet voor verder te onderhandelen.

10) Abseilen: Tygo zat niet in een goede molpositie en kon alleen volgen wat Sofie zei. Echter vindt hij wel ergens de ZV.
(en tygo die niet zou abseilen, dat zou niet geloofwaardig zijn)

11) Tygo kiest zijn beeld goed en openen met een goed beeld, maar op zijn initiatief wordt het tweede wel fout gekozen. 0 euro verdiend.

12) Tygo liegt over zijn vaarbewijs, maar vaart enorm goed

13)Tygo leidt JW en Aaf niet duidelijk en geeft mogelijk enkele regels niet door.

14) Tygo kiest 3 jokers, en kiest zelf voor een slechte molpositie.

15)Tygo rijdt zeer goed en komt JW en Freek helpen

16) Tygo kiest geen enkele windmolen goed en speelt er zo geen weg

17) Tygo vindt geen puzzelstuk en zet zijn portofoon uit

18) Tygo heeft geen enkele constructieve bijdrage in de geslaaagde topo's en
start met 3x blauw en wisselt allemaal om zodat de kleuren overal verspreid zitten.

19) Tygo wint geen vrijstelling, en speelt JW (te opvallend), Susan (zijn mol) en Sofie (?) eruit en blijft met Freek over
die goed blendt tussen de bevolking. (maar zei wel dat Freek er uitspeelbaar was)

20) Tygo geeft Freek de tip van de taxi's.

Conclusies: enkele leuke acties, maar ook sommige rare acties als een mol

Daar wil ik nog wel aan toevoegen dat ik Tygo verdenk van het verduisteren van 1500 euro tijdens de wisseltruc in het restaurant en dat 1 envelop aan Suuz gewoon leeg is gebleven.
Daarnaast blijft het door mijn hoofd gaan dat er boven op de windmolen geen 2000 euro lag (maar als dat zo is kan ik die natuurlijk niet linken aan alleen Tygo).


 

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #276 Gepost op: 12-03-2014, 00:19:34 »
Citaat
En ik zie Tygo er ook wel als niet-mol voor aan om die 1500 toch te verduisteren Hilarisch
::rofl:: haha ja, dat zie ik hem inderdaad dan ook nog wel eens doen.

En voor wat betreft dat Art dat zegt. Die kan niets anders zeggen anders zou hij de mol wellicht meteen verraden?

En ik weet dat hij best wat geld heeft binnengebracht en de bp'ers die zeggen hem gezien te hebben en dat de muzikale hint ook naar hem kan wijzen en toch kan ik me er niet vanaf zetten dat hij wel de mol is

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #277 Gepost op: 12-03-2014, 00:39:37 »
Niets is wat het lijkt en niemand houd je tegeh toch? Soms moet je gewoon op je gut feeling afgaan En het zou briljant zijn als hij het is nietwaar?  :D
Nee, klopt en als ze dat wel doen schuiven ze uit of ze moeten wel met hele goede argumenten komen ;)

Ik zou het de meest geweldige mol vinden sinds Dennis :D

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #278 Gepost op: 12-03-2014, 11:31:29 »
Nog even een aanvulling op wat ik zie als molse acties van Tygo.

Zodra ze bij het politiebureau staan begint Tygo dat het geld bij elkaar moeten houden en wijst Freek aan als penningmeester.

Bij de jademarkt begint Tygo over groot / klein en als Aaf begint over alfabetisch trekt hij die meteen binnen zodat hij al laatste mag. Voordeel voor hem is dat hij dan als eerste mag bij de roltrap :)

Maar eigenlijk bij alles geeft Tygo de voorzet / of hengelt alles zoals hij het wil binnen.


Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #279 Gepost op: 12-03-2014, 14:17:33 »
Zoals ik al eerder postte heft Tygo ook onmolse zaken op zijn conto staan, maar deze zijn nog wel te verklaren:

(dit moet je lezen alsof Tygo de mol is, wat ik trouwens zelf niet denk)

- ATV-opdracht: Was opgescheept met 2 fanatieke kandidaten (Freek en Owen). De quiz mollen was niet mogelijk als deelnemer (gewoon draadje knippen), enkel in de controlroom. De 150 kg-opdracht was net zoals de quiz te makkelijk en ook te opvallend om te mollen.

- Abseilen: Tygo die dat niet zou doen is ongeloofwaardig
- Tygo vaart enorm goed, maar kan de boot van de andere gesaboteerd hebben (?). hij kon denken: die andere zijn er direct uit, dan is het 2 tegen 1 dus kan ik mijn best doen. Dit viel echter tegen.

Enkel de processie zou ik niet kunnen verklaren met Tygo als mol. Misschien dacht hij dat de anderen te simpel zouden denken en daardoor JW niet zouden spotten.


Dit is niet sterk, dat weet ik zelf ook. Maar Tygo is mijn verdachte ook niet
klaar voor de strijd