Auteur Topic: WIDM-OFFtopic topic  (gelezen 330010 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #140 Gepost op: 18-01-2014, 08:57:13 »
Op school geregeld dat we Wie is de Mol gaan kijken bij economie, omdat het over gevangenissen gaat en het 'gevangendillema'. Daar is S12 A4 geschikt voor om een beeld te krijgen hoe het in zijn werkt gaat en dus gaan we het binnenkort kijken,
Ik snap even niet wat die aflevering met de gevangenis te maken heeft.  ::schaam::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #141 Gepost op: 18-01-2014, 10:53:26 »
Ik heb ff zitten rekenen maar klopt het dat de grote finale nu op 20 maart is?! Vet balen want dan kan ik hem niet "live" kijken!  ::oink::
klopt. omdat die olympische spelen er tussendoor moeten...zit je dus 2 weken te wachten op de ontknoping...zend hem dan even uit op een ander tijdslot of ander kanaal.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #142 Gepost op: 18-01-2014, 10:55:22 »
Ik heb ff zitten rekenen maar klopt het dat de grote finale nu op 20 maart is?! Vet balen want dan kan ik hem niet "live" kijken!  ::oink::
Ik ook niet. Ben op vakantie in het buitenland en moet het doen met BVN. Dacht nog wel dat het dit jaar anders zou zijn, omdat we later met vakantie gaan dan normaal. Nou ja... ik kom er wel (weer) overheen. :P

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #143 Gepost op: 18-01-2014, 21:15:27 »
ah come on....ik zat gisteren mission impossible te kijken...beetje gefixeerd op china...nu batman forever..."pang" (je weet wel, dat zei Tygo op het strand)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #144 Gepost op: 18-01-2014, 21:41:21 »
klopt. omdat die olympische spelen er tussendoor moeten...zit je dus 2 weken te wachten op de ontknoping...zend hem dan even uit op een ander tijdslot of ander kanaal.

Je zit niet 3 (!!) weken te wachten op de ontknoping, maar op aflevering 7  ;)

Uitzendschema:
Jan: 2-9-16-23-30
Feb: 6-27 (dus 3 weken pauze)
Mrt: 6-13-20
« Laatst bewerkt op: 18-01-2014, 23:35:30 door Whiskers »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #145 Gepost op: 18-01-2014, 21:43:35 »
Hoe dan ook, het blijft waardeloos, een onderbreking van een paar weken. Kunnen ze de Spelen niet een paar weekjes uitstellen tot WIDM voorbij is?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #146 Gepost op: 18-01-2014, 21:44:59 »
Iedereen vindt het volgens mij jammer wanneer het seizoen voorbij is. Nu is het seizoen twee weken later pas voorbij! We kunnen twee weken langer speuren en speculeren. Da's toch één groot feest?

Ik zie het als een positief iets wat dat betreft.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #147 Gepost op: 18-01-2014, 22:13:05 »
Hoe dan ook, het blijft waardeloos, een onderbreking van een paar weken. Kunnen ze de Spelen niet een paar weekjes uitstellen tot WIDM voorbij is?

Baas! WIDM is natuurlijk belangrijker dan de OS, zeker internationaal gezien  ::rofl::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #148 Gepost op: 18-01-2014, 23:08:13 »
Citaat
zeker internationaal gezien

 :P

Ik werd net al door een aantal ervan aangeschreven of de aflevering vanavond nog online kwam, zaten met smart te wachten.  :o

Ik durf bijna niet eens meer uit te gaan in het weekend.  :\'(
Nee hoor, we doen het graag en gelukkig krijg ik veel hulp van lieve mensen hier.  :D  ::bravo::
Maar na urenlang getuur en gedoe met ondertitels word je soms wel eens een beetje, heu.. melig  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #149 Gepost op: 19-01-2014, 14:11:39 »
Leuk, en echt gebeurd.

Ik kreeg vrijdag op de stand van El Salvador op de vakantiebeurs een anti-stress balletje.

De persoon die het mij gaf, bleek in 2010 de contactpersoon te zijn geweest tussen de WIDM-crew en de plaatselijke autoriteiten. Tussen neus en lippen door vertelde ze me dat de muurschilderingen van de kandidaten er nog altijd waren.

Ze kon het wel waarderen toen ik haar vertelde dat ik enkele van de daarbij gebruikte hesjes (hemden) thuis heb hangen.


And Supernova: keep up the good work.


Yes yes, also Bodejos speaks a little word across the border.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 16:22:32 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd. »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #150 Gepost op: 19-01-2014, 14:16:18 »
Leuk Jos! :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #151 Gepost op: 19-01-2014, 14:31:29 »
De persoon die het mij gaf, bleek in 2010 de contactpersoon te zijn geweest tussen de WIDM-crew en de plaatselijke autoriteiten. Tussen neus en lippen door vertelde ze me dat de muurschilderingen van de kandidaten er nog altijd waren.
Hmmm... grappig. Een collega van mij was begin vorig jaar in dat dorp geweest. Die zei dat de schildering weg was en dat het voor controverse heeft gezorgd in het dorp omdat het geen 'origineel' was.

Hij was me overigens behoorlijk aan het teasen door zo af en toe foto's van WIDM plekjes door te mailen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #152 Gepost op: 19-01-2014, 14:37:46 »
Ze liet me foto's ervan zien. Maar wanneer die precies zijn gemaakt?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #153 Gepost op: 19-01-2014, 15:03:57 »
Ze liet me foto's ervan zien. Maar wanneer die precies zijn gemaakt?
Voor mij is het ook alleen maar 'horen zeggen' hoor. Dus het zou best kunnen dat het er nog wel is.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #154 Gepost op: 20-01-2014, 18:00:14 »
Zojuist gehoord in een radiospotje:

'Vertrouwen is goed, maar hoffman is beter.'


...Trust nobody!
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #155 Gepost op: 20-01-2014, 22:36:45 »

Ik had een idee voor een theorie, maar aangezien die volslagen niet werkt voor seizoen 2013, denk ik niet dat het de moeite is om die te gaan navolgen voor 2014...

Mijn theorie-idee was De mol wordt in het begin de luwte gehouden, en ik dacht, dat kun je meten door wiens naam hoe vaak wordt gezegd in de aflevering. Dus ik heb de Engelse ondertitelingbestanden van Supernova's team van Youtube af gehaald en met een file search dingetje laten tellen hoe vaak alle kandidaatnamen voorkomen in alle bestanden. Ik hoopte natuurlijk dat Kees het minst genoemd zou worden. Helaas is dat niet zo. Er is helemaal niks opvallends te zien aan de aantallen en Kees. Behalve in aflevering 10 natuurlijk ::rofl:: Ik heb me desalniettemin vermaakt het afgelopen half uur :P

(Voor wie nog iets met deze statistiekjes wil doen, leef je uit :P)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #156 Gepost op: 20-01-2014, 22:50:53 »
Kees wordt juist redelijk vaak genoemd. Misschien toch voor de huidige serie oppakken en kijken of de mol ook deze keer weer boven aan komt te staan.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #157 Gepost op: 20-01-2014, 23:46:34 »
Ik had een idee voor een theorie, maar aangezien die volslagen niet werkt voor seizoen 2013, denk ik niet dat het de moeite is om die te gaan navolgen voor 2014...
Weet je het zeker? Kees heeft bijna de hele serie lang het hoogste gemiddelde als je de scores van de afvaller weglaat vanaf de aflevering dat ze een rood scherm krijgen.

Ik denk niet dat ik dit blijf bekijken, omdat ik liever op een andere manier de mol ontmasker, maar heb geïnspireerd door jou post even de getallen tot nu toe op een rij gezet.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #158 Gepost op: 21-01-2014, 00:03:37 »
Weet je het zeker? Kees heeft bijna de hele serie lang het hoogste gemiddelde als je de scores van de afvaller weglaat vanaf de aflevering dat ze een rood scherm krijgen.

Ik denk niet dat ik dit blijf bekijken, omdat ik liever op een andere manier de mol ontmasker, maar heb geïnspireerd door jou post even de getallen tot nu toe op een rij gezet.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Leuk!

Maar toch ben ik bang dat dit systeem niet feilloos is. Een mol als Kees wordt wellicht meer genoemd dan een mol als Jon van Eerd. Milouska misschien nog wel meer, Anne-Marie misschien weer minder. Ook als kandidaten de mol eerder verdenken zal de naam van de mol meer genoemd worden. Soort mol speelt een rol, sleutelposities spelen een rol, verdenkingen spelen een rol. Ik denk niet dat je een patroon hierin kan herkennen vóór bijvoorbeeld aflevering 6. En dan mogen we de mol toch wel gevonden hebben?

Maar mocht iemand molloot genoeg zijn om het bij te houden, zal ik uiteraard even komen koekeloeren.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #159 Gepost op: 21-01-2014, 00:18:05 »
Een goed seizoen geeft tot aan de ontknoping een discussie over wie de mol is, niet tot aflevering 6  :P
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!