Auteur Topic: Verborgen hints (spoilergevaar!)  (gelezen 59160 keer)

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #60 Gepost op: 30-12-2013, 10:51:38 »
Ik heb zo'n sterk vermoeden dat er weer zo'n onomstotelijke hint is...

Ik ook, en dat zal denk ik wel een hint met balans zijn
Of het zijn allemaal van die kleine hints: Kennis is macht - Kim
候选人谁是鼹鼠初中?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #61 Gepost op: 30-12-2013, 11:08:38 »
Ik juist niet, ik denk dat het weer een hele grote hint zal zijn. Zo een die de meeste molloten niet (willen) zien, maar met hun neus boven hangen.

Offline Luke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #62 Gepost op: 5-01-2014, 09:47:56 »
De titel van de aflevering was schijnbeweging. Jan-Willem maakte met zijn zaklamp een beweging en vormde de letters M-O-L. Dit was een letterlijke schijnbeweging.

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #63 Gepost op: 5-01-2014, 10:31:47 »
De titel van de aflevering was schijnbeweging. Jan-Willem maakte met zijn zaklamp een beweging en vormde de letters M-O-L. Dit was een letterlijke schijnbeweging.

Jan-Willem was niet de enige met een schijnbeweging. Ik had ze voor het gemak opgeschreven:

x Owen - schijnbeweging: cursor bij de test op de computer eerst ene antwoord, dan toch andere antwoord (geldt ook voor Jan-Willem);
x Daphne - schijnbeweging: eerst rood scherm, dan groen scherm;
x Jennifer - schijnbeweging: overenthousiast en wel heel soepeltjes opeens geld ophalen, maar als ze de Mol is is het een Molactie en dus schijnbeweging;
x Jan-Willem - schijnbeweging: schrijft bij de laserstralenopdracht in de lucht het woord 'MOL';
x Aaf - schijnbeweging: Jennifer zei dat bij de laserstralenopdracht geseind moest worden, maar Aaf deed vervolgens haar zaklamp niet aan maar hield haar vinger wel bij de knop.

Offline lampenkap

  • Forumlid
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #64 Gepost op: 8-01-2014, 00:04:00 »
Bij de eerste "10 vragen" executie zag je in de weerspiegeling van de laptop steeds Tygo zitten.
Precies op zijn voorhoofd zag je het logo van wie is de mol.
Zou dit een hint zijn?

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #65 Gepost op: 8-01-2014, 11:29:22 »
Ik denk dat er een grote hint zit op 48:50 - 48:55 in aflevering 1.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #66 Gepost op: 8-01-2014, 12:40:35 »
"Voor Daphne was het, met een rood scherm, niet echt een warm welkom. Zij was, na een halve test, de slechtste. Maar ze krijgt de kans dat goed te maken." Bedoel je dit, met wat Art zegt? Want op de achtergrond is niets te zien.
Kan hier overigens echt geen hint uithalen...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #67 Gepost op: 8-01-2014, 13:07:38 »
Ik denk dat er een grote hint zit op 48:50 - 48:55 in aflevering 1.
heeft het iets te maken met die fotograaf? het is idd wel gek dat ze zijn fototoestelgeluid hebben opgenomen of dat ie toevallig het zelfde geluid maakt als de fototoestelgeluiden die we altijd horen bij widm...

hij fotografeert ook iets roods...
« Laatst bewerkt op: 8-01-2014, 13:09:24 door SomeOne_01 »

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #68 Gepost op: 8-01-2014, 14:46:43 »
Ik denk (weet dus niet zeker) dat het een hint is die te maken heeft met wat hij fotografeert. En dat zijn vissen. Zat gelijk aan sterrenbeelden te denken... Maar dan weten we nog niet alles  ???

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #69 Gepost op: 8-01-2014, 16:15:34 »
Ik denk (weet dus niet zeker) dat het een hint is die te maken heeft met wat hij fotografeert. En dat zijn vissen. Zat gelijk aan sterrenbeelden te denken... Maar dan weten we nog niet alles  ???

Hij fotografeert geen vissen, maar twee groene blaadjes, waarvan je er 1 op de camera ziet. Misschien heeft het te maken met "groen is het nieuwe rood" (of was het nu andersom...??). Hij is duidelijk gevraagd om er een foto van te maken, want je ziet hem daarna eerst naar die foto kijken met opgeblazen wangen en zo'n blik van "wat moet ik hier nu mee" en vervolgens recht de camera in kijken en met een grijns weer weg draaien (had deze zin korter gekund....?).

Er zit misschien een hint in, maar ik zie hem niet.

Dit is wat hij fotografeert (vanwege de grote afbeeldingen even in een spoiler gezet):

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #70 Gepost op: 8-01-2014, 16:21:11 »
Hij is duidelijk gevraagd om er een foto van te maken, want je ziet hem daarna eerst naar die foto kijken met opgeblazen wangen en zo'n blik van "wat moet ik hier nu mee" en vervolgens recht de camera in kijken en met een grijns weer weg draaien (had deze zin korter gekund....?).

Haha, zo duidelijk vind ik dat niet. ;D

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #71 Gepost op: 8-01-2014, 16:35:16 »
Hij fotografeert geen vissen, maar twee groene blaadjes, waarvan je er 1 op de camera ziet. Misschien heeft het te maken met "groen is het nieuwe rood" (of was het nu andersom...??). Hij is duidelijk gevraagd om er een foto van te maken, want je ziet hem daarna eerst naar die foto kijken met opgeblazen wangen en zo'n blik van "wat moet ik hier nu mee" en vervolgens recht de camera in kijken en met een grijns weer weg draaien (had deze zin korter gekund....?).

Er zit misschien een hint in, maar ik zie hem niet.

Dit is wat hij fotografeert (vanwege de grote afbeeldingen even in een spoiler gezet):

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Oke, maar de indruk kreeg ik dat het moet lijken alsof hij de vissen fotografeert, die 2 seconden eerder nog door het beeld zwemmen. Maar in ieder geval is het geluid van de 'klik' erin gemonteerd.

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #72 Gepost op: 8-01-2014, 18:20:44 »
Over het groen is het nieuwe rood : JW is toch de enige die geen scherm gezien heeft? Voor de rest heeft iedereen groen gezien (of is er al uit) -> JW is de mol?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #73 Gepost op: 8-01-2014, 19:36:05 »
Over het groen is het nieuwe rood : JW is toch de enige die geen scherm gezien heeft? Voor de rest heeft iedereen groen gezien (of is er al uit) -> JW is de mol?
behalve maurice, want die was er nog niet uit ;)

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #74 Gepost op: 9-01-2014, 12:48:01 »
In de backstage foto's voor aflevering 2 is er een foto met de ondertitel "Kandidaten". Wel heel toevallig dat er een iemand ontbreekt... Jan Willem. Is hij dan de mol en de anderen kandidaten?

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #75 Gepost op: 9-01-2014, 12:57:39 »
Wel grappig dat de linkerhelft oog heeft voor de camera en de rechterhelft afgeleid wordt door iets anders.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #76 Gepost op: 9-01-2014, 13:02:21 »
en de rechterhelft afgeleid wordt door iets anders.

Een andere camera?

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #77 Gepost op: 9-01-2014, 13:04:05 »
Een andere camera?

Zou kunnen.  :) Maar ze kijken ook wel serieuzer.

Offline Mollerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mand!
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #78 Gepost op: 9-01-2014, 13:11:20 »
Ook niet onbelangrijk: wie is het figuur rechts met de blauwe jas en het streepjesshirt? Jan-Willem?

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #79 Gepost op: 9-01-2014, 13:15:16 »
Ook niet onbelangrijk: wie is het figuur rechts met de blauwe jas en het streepjesshirt? Jan-Willem?

Zou het?