Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 186504 keer)

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #40 Gepost op: 2-01-2014, 22:23:39 »
Heb even teruggekeken en op de brieven gelet. Dit haal ik eruit:

Je ziet 4x brieven in een brievenbus gestopt worden.

1e keer: 1 brief
2e keer: 2 brieven

3e keer: 3 brieven:

Op die brieven stonden namen van kandidaten, respectievelijk Susan, Freek en Sofie, met daaronder 'aflevering 9' en 'Ellis Island'

4e keer: 2 brieven:
Op 1 daarvan ook de naam van Sofie


Misschien finalekandidaten? Maar dan raar dat er meer brieven zijn en dat Sofie 2x op een envelop staat...

Correctie: 3e keer waren 4 brieven waarbij de laatste (of de eerste die hij net omslaat; ligt eraan hoe je het bekijkt) niet te lezen is.

Logischerwijs zou je dan zeggen: in totaal 9 brieven, dus de mol stuurt ze aan de 9 kandidaten, maar volgens mij is de naam van Sofie 2x te lezen (in 3e en 4e keer), dus is dan weer raar....

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #41 Gepost op: 2-01-2014, 22:24:06 »
In de eerste ontmoeting met de kandidaten spreekt Art de zin uit "...kan de Mol zijn ware gezicht laten zien". Juist op dat moment wordt het gezicht van Aaf scherp...

m0ll0m

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #42 Gepost op: 2-01-2014, 22:24:10 »
Die enveloppen blijven maar rondspoken in mijn hoofd.

Ik zag: Freek (Aflevering 9) op 1 envelop staan.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #43 Gepost op: 2-01-2014, 22:24:39 »
Mooie aflevering. Meteen pakkende intro met die enveloppen.

Ik denk dat dit de enveloppen zijn waarin bij de promo vooruitgeblikt wordt waarin je geld kunt vaststellen voor de pot. Daarom kreeg ook iedereen individueel geld, lijkt me. Daaronder staat volgens mij de locatie en aflevering waarin de kandidaten de envelop verstuurd hebben.

Dat eiland lijkt me dus niet Hongkong...

Dan zou het vermoeden dat ze eventueel naar de Filipijnen gaan groter zijn
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline pizzatostie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #44 Gepost op: 2-01-2014, 22:24:50 »
En het getal 56 of 5 en 6 kwamen er ook opmerkelijk vaak in voor. Maar wat moeten we daarmee?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #45 Gepost op: 2-01-2014, 22:27:34 »
Leuke eerste aflevering, niet de beste opening van alle series maar verder ja weer als vanouds direct die twist met de test heerlijk  ::ok::

Zeer leuke fanatieke groep, en deze serie ademt weer een heel andere sfeer dan die van voorgaande jaren :) De opdracht met het Chinees vragen was leuk bedacht, maar wel lastig, evenals de lichtshow in Hong Kong. Waar wow wat is die skyline betoverend  mooi  ::bravo:: We krijgen dit seizoen ook weer iets met "de toekomst", zoals in seizoen 11.

Dan wie de mol kan zijn: geen idee. I.t.t seizoen 9,11 en 13 waarvan ik door de opdracht/het gedrag van de mol meteen dacht jij bent het! had ik dat nu totaal niet. Daar waren de opdrachten ook niet naar om er echt iets uit te halen.

Voor mij zijn er op dit moment 2 verdachten: Aaf en Jan Willem. Aaf is wat onopvallend maar komt en met een verkeer cijfer en kijkt de verkeerde op bij de laseropdracht. Jan Willem doet maar wat met de zaklamp en loopt met Maurice ook maar wat rond door de Chinese wijk op zoek naar de enveloppen. Nee er is niet echt iemand die er op basis van gedrag bovenuit steekt. Dat wordt de aflevering nog eens herbekijken denk ik  ;D
« Laatst bewerkt op: 2-01-2014, 22:29:56 door Mollenvanger-MV »

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #46 Gepost op: 2-01-2014, 22:28:26 »
We zien in de promo van volgende week dat ze geld veilig mogen stellen door dit in enveloppen te doen... Misschien hebben we deze enveloppen wel gezien in het begin. Oftewel Freek, Sofie, Sofie en nog iemand liggen er juist uit in de finale? Omdat enveloppen op de post worden gedaan, zo van dag geld...of juist hier is jullie veiliggestelde geld nog

Wat een ellendig programma toch  ::vergroot::

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #47 Gepost op: 2-01-2014, 22:29:20 »
Die enveloppen blijven maar rondspoken in mijn hoofd.

Ik zag: Freek (Aflevering 9) op 1 envelop staan.
Terwijl het beeld zwart werd, zag je nog net de envelop van Sofie tevoorschijn komen... ook op haar envelop stond aflevering 9! Zou dat betekenen dat ze het tot aflevering 9 schopt, net als Freek?
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #48 Gepost op: 2-01-2014, 22:29:34 »
Wat een ellendig programma toch  ::vergroot::

Maar echt gewoon. Ik wordt nu al gek!!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #49 Gepost op: 2-01-2014, 22:30:13 »
Fijn dat het programma weer is begonnen. En Hong Kong ziet er leuk uit, staat gelijk een stuk hoger op mijn te bezoeken lijstje. :)

Qua aflevering viel het wel ietsje tegen tov van andere jaren. De groep niet, die lijkt me leuk (Tygo is grappig, Sofie en Aaf hebben ook leuke humor en Owen natuurlijk ook). Maar de opdrachten leken me vrij lastig uit te voeren. Vooral die tweede, eigenlijk schier onmogelijk.

Houd qua mol nog even diverse opties, alhoewel het me opviel hoe kalm Owen bleef mij tests en executies. Vond ik raar.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #50 Gepost op: 2-01-2014, 22:30:17 »
We zien in de promo van volgende week dat ze geld veilig mogen stellen door dit in enveloppen te doen... Misschien hebben we deze enveloppen wel gezien in het begin. Oftewel Freek, Sofie, Sofie en nog iemand liggen er juist uit in de finale? Omdat enveloppen op de post worden gedaan, zo van dag geld...of juist hier is jullie veiliggestelde geld nog

Wat een ellendig programma toch  ::vergroot::
Of als de naam van de mol erop wordt geschreven telt het geld niet... :o
#teamamaimiljaarde

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #51 Gepost op: 2-01-2014, 22:30:40 »
Het zou wel een hele grote tegenvaller zijn als ze in het begin van de eerste aflevering al laten zien wie er in welke aflevering uitligt. Ik ga er dus vanuit dat die brieven iets anders betekenen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #52 Gepost op: 2-01-2014, 22:31:01 »
Misschien heel stomzinnig, aaf had een kledingstuk aan met 2 rode vlekken, die heel erg leken op rode vingerafdruk bij een rood scherm. Hintje dat zij degene is die iedereen elimineert?

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #53 Gepost op: 2-01-2014, 22:31:10 »
De enveloppen, met veiliggesteld geld, zien we terug in aflevering 9. De namen op de enveloppen laten zien wie het geld veilig heeft gesteld.

Ik heb sofie en Freek op de enveloppen zien staan. Zij kregen allebei geld na opdracht 2, toch?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #54 Gepost op: 2-01-2014, 22:32:50 »
Het zou wel een hele grote tegenvaller zijn als ze in het begin van de eerste aflevering al laten zien wie er in welke aflevering uitligt. Ik ga er dus vanuit dat die brieven iets anders betekenen.

Ik ben het met je eens. Dit zal met iets anders zijn.

Fijn dat het programma weer is begonnen. En Hong Kong ziet er leuk uit, staat gelijk een stuk hoger op mijn te bezoeken lijstje. :)

Qua aflevering viel het wel ietsje tegen tov van andere jaren. De groep niet, die lijkt me leuk (Tygo is grappig, Sofie en Aaf hebben ook leuke humor en Owen natuurlijk ook). Maar de opdrachten leken me vrij lastig uit te voeren. Vooral die tweede, eigenlijk schier onmogelijk.

Houd qua mol nog even diverse opties, alhoewel het me opviel hoe kalm Owen bleef mij tests en executies. Vond ik raar.

Ik vind Hongkong echt een toplocatie. zou er ook graag een keer naar toe willen. Ik vond de Laseropdracht net zoals de Brugopdracht in Japan te moeilijk. de kans van slagen vond ik erg klein. Dat vond ik het wat mindere aan de aflevering. Ver een topaflevering
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #55 Gepost op: 2-01-2014, 22:33:37 »
Ach, volgens mij i het van de avro gewoon een schijnbewiging dat met die brieven  ;)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #56 Gepost op: 2-01-2014, 22:34:38 »
Wat denken we hier van?

Staat hier (de) Mol?

Oh ja, let ook even op het tijdstip in de scene: 4:32 (en 5 honderdste)  ::oink::

Offline poedersuiker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #57 Gepost op: 2-01-2014, 22:35:21 »
Vraag in de eerste executie:
Waar is de mol geboren?
- Amsterdam
- Veenendaal
- Utrecht?

Het lijkt me stug dat alle kandidaten in één van deze drie steden zijn geboren. Dus een aantal kandidaten lijkt nu al af te vallen als potentiële mol.

Jan Willem Roodbeen komt uit Veenendaal en Tygo Gernandt uit Amsterdam.
Geboorteplaats van de rest is niet Amsterdam, Veenendaal of Utrecht.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #58 Gepost op: 2-01-2014, 22:37:48 »
Mooie aflevering. Meteen pakkende intro met die enveloppen.

Ik denk dat dit de enveloppen zijn waarin bij de promo vooruitgeblikt wordt waarin je geld kunt vaststellen voor de pot. Daarom kreeg ook iedereen individueel geld, lijkt me. Daaronder staat volgens mij de locatie en aflevering waarin de kandidaten de envelop verstuurd hebben.

Dat eiland lijkt me dus niet Hongkong...

Slim opgemerkt. En inderdaad een mooie mysterieuze wending ook met dat verdelen van het geld.

Misschien dat uiteindelijk alleen het geld in de pot gaat dat in de enveloppen zit dat naar de uiteindelijke finalisten wordt gestuurd. Of zoiets.

Offline poedersuiker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #59 Gepost op: 2-01-2014, 22:38:37 »
Wat denken we hier van?

Staat hier (de) Mol?

Oh ja, let ook even op het tijdstip in de scene: 4:32 (en 5 honderdste)  ::oink::

Woooow! Met dit en de geboorteplaats van Tygo (Amsterdam) zou dat beteken dat hij de mol is ??