Auteur Topic: [Theorie] Schijnbeweging  (gelezen 6842 keer)

Offline Mollerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mand!
[Theorie] Schijnbeweging
« Gepost op: 2-01-2014, 21:37:04 »
Wat mij tijdens het kijken van de aflevering meteen opviel was het volgende.

- De titel van de aflevering is 'schijnbeweging'
- Ergens vlak na het halfuur zie je een close-up van iemand die een heel felle zaklamp op zijn hand richt. Het is net te lang in beeld om toevallig te kunnen zijn, ik ben er redelijk zeker van dat dit on purpose is gedaan.

'Schijnbeweging' -> 'schijn beweging' -> schijnende beweging

Ik kon zo gauw even niet zien wíe met de zaklamp scheen, maar dit zou best wel eens een enorme hint kunnen zijn.

Wat denken jullie?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Schijnbeweging
« Reactie #1 Gepost op: 2-01-2014, 21:39:07 »
er waren meerdere kandidaten die schenen met een lamp, in ieder geval Susan en Freek.
I will follow my inner gold

Offline Stefcke

  • Forumlid
Afleveringtitel Schijnbeweging hint naar Owen?
« Reactie #2 Gepost op: 2-01-2014, 21:40:12 »
De titel van Aflevering 1 is: Schijnbeweging.
In alle filmpjes van de 2e test gaat iedere muis meteen naar het antwoord, behalve die van Owen. Hij maakt een.. jawel schijnbeweging!

Is dit een hint?

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Schijnbeweging
« Reactie #3 Gepost op: 2-01-2014, 21:59:45 »
De titel van Aflevering 1 is: Schijnbeweging.
In alle filmpjes van de 2e test gaat iedere muis meteen naar het antwoord, behalve die van Owen. Hij maakt een.. jawel schijnbeweging!

Is dit een hint?

Toevoeging: Owen scheen met de lamp van zijn duo. Hij schreef met de lamp zijn naam en die van sofie. Deze "bewegingen" waren duidelijk te zien.  ::vergroot::

Offline Molletje500

  • Forumlid
Re: [Theorie] Schijnbeweging
« Reactie #4 Gepost op: 2-01-2014, 22:07:07 »
Je kan een andere kant op denken.
De titel was schijnbeweging.
De mol houd er niet van in de spotlights te staan --> Leader
Tygo en freek wel --> een Schijnbeweging omdat het een hint is?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Schijnbeweging
« Reactie #5 Gepost op: 2-01-2014, 22:53:29 »
Het eerst rode scherm was ook een schijnbeweging.... ;)



 Leuk dat we er weer allemaal zijn! Veel plezier!
Omnia vincit amor

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Schijnbeweging
« Reactie #6 Gepost op: 3-01-2014, 10:57:27 »
Ik realiseerde me zonet dat de beweging die Owen met de lamp maakt de letters O en S uitbeeldt: kan staan voor Sofie en Owen maar natuurlijk even goed voor Owen Schumacher. Bewegende lamp = schijn-beweging.

Zou 't zo makkelijk zijn? Hoop 't eerlijk gezegd niet. Hoop dat dit een schijnschijnbeweging is :-)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Schijnbeweging
« Reactie #7 Gepost op: 3-01-2014, 12:16:53 »
Weet niet meer wie het was, maar de shot was vanaf een hoog gebouw. Er stond daar iemand met een zaklamp omhoog te schijnen.
Als je dan wat lager staat, zie je die dat licht van die zaklamp natuurlijk niet....

Offline Mollein

  • Forumlid
Re: [Theorie] Schijnbeweging
« Reactie #8 Gepost op: 4-01-2014, 14:10:48 »
Ik realiseerde me zonet dat de beweging die Owen met de lamp maakt de letters O en S uitbeeldt: kan staan voor Sofie en Owen maar natuurlijk even goed voor Owen Schumacher. Bewegende lamp = schijn-beweging.

Zou 't zo makkelijk zijn? Hoop 't eerlijk gezegd niet. Hoop dat dit een schijnschijnbeweging is :-)

Waren het echt wel de O en de S die Owen in de lucht schreef met de zaklantaarn of was het een "Schijnbeweging" en schreef hij stiekem M-O-L?
Bij Jan-Willem zag ik ook verdachte schijnbewegingen met de lantaarn. Even dacht ik te zien dat hij ook snel met kleine gebaren M-O-L schreef.

De mol schrijft de letters MOL met de lantaarn in de lucht. Een beweging met het schijnsel van de lantaarn = SCHIJNBEWEGING.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 14:21:03 door Mollein »

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [Theorie] Schijnbeweging
« Reactie #9 Gepost op: 4-01-2014, 15:33:36 »
Ik realiseerde me zonet dat de beweging die Owen met de lamp maakt de letters O en S uitbeeldt: kan staan voor Sofie en Owen maar natuurlijk even goed voor Owen Schumacher. Bewegende lamp = schijn-beweging.

Zou 't zo makkelijk zijn? Hoop 't eerlijk gezegd niet. Hoop dat dit een schijnschijnbeweging is :-)

Ik zie het het meest zo:
-De titel is schijnbeweging, en die duidt op een schijnende beweging.
-De S in het woord schijnbeweging is een ander lettertype, wat de S belangrijk maakt
-Het was sofie (zo zegt ze zelf) die voorstelde een "Schijnbeweging" van een S te maken ( En ook de O voor Owen)

Ik neig dus het meest een hint naar Sofie te zien hierin. (overigens wilde de ook nog doen alsof ze wel wat zouden hebben gezien, hoewel dat niet zo was)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Schijnbeweging
« Reactie #10 Gepost op: 4-01-2014, 20:51:38 »
Waren het echt wel de O en de S die Owen in de lucht schreef met de zaklantaarn of was het een "Schijnbeweging" en schreef hij stiekem M-O-L?
Bij Jan-Willem zag ik ook verdachte schijnbewegingen met de lantaarn. Even dacht ik te zien dat hij ook snel met kleine gebaren M-O-L schreef.

De mol schrijft de letters MOL met de lantaarn in de lucht. Een beweging met het schijnsel van de lantaarn = SCHIJNBEWEGING.

Owen schreef wel duidelijk de S en de O :-)