Auteur Topic: Muziek  (gelezen 134632 keer)

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek
« Reactie #80 Gepost op: 21-01-2014, 23:06:24 »
Prachtig! Hartelijk dank.    ::ok::

(ik luister altijd naar WIDM-muziek van het huidige seizoen, als ik op dit forum zit te lezen...)
Goede jacht!

Offline Luke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek
« Reactie #81 Gepost op: 24-01-2014, 14:10:24 »
Hahah! Harry Potter-remix tijdens de tweede opdracht van aflevering 4!
Echt goed!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek
« Reactie #82 Gepost op: 24-01-2014, 16:18:39 »
Kan iemand wat met de hint naar Skunk Anansie die al eerder in de serie werd genoemd en ook in de komende afl. een rol schijnt te gaan spelen? Please?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek
« Reactie #83 Gepost op: 3-02-2014, 10:51:41 »


Kan iemand mij het liedje vertellen wat je hier tot seconde 16 hoort? Magisch nummer voor mij... Hoorde het in al zoveel tv-series en nu ook in wie is de mol... Echt het leukste geluidsfragment wat ik naast Hans Zimmer - Time heb gehoord. Wie weet 'm?

Zou iemand deze nog voor mij uit willen zoeken? Heb zitten zoeken maar kan hem niet vinden. Alvast bedankt!

EDIT: Foutje, bedoel seconde 7 t/m 16 ongeveer...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek
« Reactie #84 Gepost op: 6-02-2014, 21:20:37 »
Deze aflevering allemaal vette muziek uit Donnie Darko :) Tijdens de derde opdracht.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline nicvegter

  • Forumlid
Re: Muziek
« Reactie #85 Gepost op: 6-02-2014, 22:27:01 »
Wat is dat muziekje in de aflevering 'Zware keuze' waar ze in het begin die tunnel doorrijden en die aflevering-titel verschijnt, dan zit er zo'n spannend deuntje onder.

Hee Good riddence, ik check t morgenochtend ff voor je ;-)
Nic

Offline good-riddance

  • Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek
« Reactie #86 Gepost op: 6-02-2014, 22:52:05 »
Hee Good riddence, ik check t morgenochtend ff voor je ;-) Nic

Dank, als we jou niet hadden! En top-montage weer, kunnen andere programma's/editors nog wel wat van leren!

Offline nicvegter

  • Forumlid
Re: Muziek
« Reactie #87 Gepost op: 6-02-2014, 22:54:26 »
Dank, als we jou niet hadden! En top-montage weer, kunnen andere programma's/editors nog wel wat van leren!

Haha ... tnx-a-lot ;-)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Muziek
« Reactie #88 Gepost op: 6-02-2014, 22:56:13 »
ik vond de "slapstick" muziek bij de jeep opdracht erg leuk.
Was geloof ik toen Aaf en Susan die boot probeerden om te krijgen ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek
« Reactie #89 Gepost op: 6-02-2014, 22:56:20 »
Zou iemand deze nog voor mij uit willen zoeken? Heb zitten zoeken maar kan hem niet vinden. Alvast bedankt!

EDIT: Foutje, bedoel seconde 7 t/m 16 ongeveer...

Hmm. Ik ken dat nummer maar ben ff kwijt waar het van is. Zal er zo wel opkomen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Muziek
« Reactie #90 Gepost op: 6-02-2014, 22:59:06 »
Mag ik een compliment geven over het muziekgebruik van deze aflevering? Het was echt perfect uitgekozen! Mijn complimenten!  ::bravo:: Super tof!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline nicvegter

  • Forumlid
Re: Muziek
« Reactie #91 Gepost op: 6-02-2014, 23:01:56 »
Mag ik een compliment geven over het muziekgebruik van deze aflevering? Het was echt perfect uitgekozen! Mijn complimenten!  ::bravo:: Super tof!

Namens mij en mn collega René, hartelijk dank Conejo!
We doen ons best om zowel een spannend, als een mooi, als een muziekaal kloppend programma te maken.
Don't underestimate the soundtrack!!! :-)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek
« Reactie #92 Gepost op: 6-02-2014, 23:07:19 »
Namens mij en mn collega René, hartelijk dank Conejo!
We doen ons best om zowel een spannend, als een mooi, als een muziekaal kloppend programma te maken.
Don't underestimate the soundtrack!!! :-)

Doe jij de muziek? :o Dan wil ik je ook een compliment geven. :D Erg vet gekozen muziek altijd.. Inception, Sherlock
Holmes, Batman trilogie, Donnie Darko.. erg mooi en passend. :)

@Molloot200, het is in ieder geval van The Dark Knight, hier te horen rond 20:00. De precieze soundtrack heb ik (nog) niet gevonden...

Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline nicvegter

  • Forumlid
Re: Muziek
« Reactie #93 Gepost op: 6-02-2014, 23:13:54 »
Doe jij de muziek? :o Dan wil ik je ook een compliment geven. :D Erg vet gekozen muziek altijd.. Inception, Sherlock
Holmes, Batman trilogie, Donnie Darko.. erg mooi en passend. :)

@Molloot200, het is in ieder geval van The Dark Knight, hier te horen rond 20:00. De precieze soundtrack heb ik (nog) niet gevonden...




Ja Molow, stuk redactie, videomontage en de muziek.
Thanks!
Mocht je eens een track willen weten ... Shoot!
;-) Nic

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek
« Reactie #94 Gepost op: 6-02-2014, 23:14:57 »
Ja zag net dat je ook de montage doet. Bruut. :) Wou dat ik met je kon ruilen. ;)

Je doet het erg goed (samen met anderen?) Ziet er altijd heel vet uit (en een beetje creepy soms maar dat past goed). Kijk uit naar de ontknoping haha die vond ik de afgelopen 3 jaar erg vet!

Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline nicvegter

  • Forumlid
Re: Muziek
« Reactie #95 Gepost op: 6-02-2014, 23:18:11 »
Ja zag net dat je ook de montage doet. Bruut. :) Wou dat ik met je kon ruilen. ;)

Je doet het erg goed (samen met anderen?) Ziet er altijd heel vet uit (en een beetje creepy soms maar dat past goed). Kijk uit naar de ontknoping haha die vond ik de afgelopen 3 jaar erg vet!



Hee hee toevallig  ;-)  ... ik doe het sinds die 3 jaar (Nigeragua) ...dit is mn vierde!
Mooie nieuwe finalemuziek gaat eraan komen ... maar meer zeg ik natuurlijk niet ;-)
Nic



Offline nicvegter

  • Forumlid
Re: Muziek
« Reactie #96 Gepost op: 6-02-2014, 23:20:23 »


Graag gedaan, je schreef dat je graag word geattendeerd op muziek-tips op het forum.

Bedoel je daarmee sound-effects zonder zingen erin of ook zingen erin? Ik ben een liefhebber van onbekende muziek dus weet er wel een paar.

Zing-liedjes gebruiken we nooit ... Instrumentale (sound)tracks!
Ja hoor, gooi maar op... wie weet gebruiken we het!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek
« Reactie #97 Gepost op: 6-02-2014, 23:24:27 »
Geen idee of jullie ooit al soundtracks hebben gebruikt van the shawshank redemption? Zit ook (naar mijn mening) mooie muziek tussen  :)







Geeen idee of het bruikbaar is maargoed. ;D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline nicvegter

  • Forumlid
Re: Muziek
« Reactie #98 Gepost op: 6-02-2014, 23:58:07 »
Instrumentele sound-effects daar weet ik maar weinig van maar zal ze morgen ofzo toevoegen, soms zijn er wel zing-liedjes waar je hele mooie instrumentele muziek zonder zingen erin tussendoor hoort, daar ken ik wel tientallen (ook onbekenden) van, zal ze één dezer dagen toevoegen.

Hoelang de montage van zo'n aflevering duurt, 22 dagen monteren is trouwens vrij lang ja, maar als je ziet hoeveel magische shots en effecten ertussen zitten is dat niet gek, ik heb ooit ook een filmpje gemonteerd, maar halve minuut, wel echt vrij amateuristisch (http://www.youtube.com/watch?v=hjjiqeSwvak (monteren is niet m'n vak, al helemaal geen ambitie, vond het gewoon leuk gezien ik niks te doen had) maar kortom: maar dan zie je pas hoelang dat allemaal duurt, die verschillende sounds erin voegen, beelden bewerken, pfoe!

Klopt er zitten erg veel effecten in de show, dat kost tijd. Bijvoorbeeld de flashbacks waarbij de hoofdpersoon van die scene in kleur is en de rest van het beeld zwartwit. Dat knippen we helemaal uit. 5 seconden 'uitmatten' kost soms wel 1 uur!
Muziek uitzoeken is ook erg tijdrovend, maar erg leuk natuurlijk ook :-) 
t wordt vaak onderschat. Vaak pleuren ze gewoon een track ergens onder, zonder rekening te houden met een kop en een staart. Zonder rekening te houden met akkoord-strukturen.
Daarom zijn veel (sbs)shows slordig.
Meeste werk is het spotten van de honderde uren materiaal (vaak wel 9 cameras), daaruit een scenes destilleren, monteren en dan alles samenstellen tot een kloppend verhaal. En dat is bij de Mol nu juist best ingewikkeld :-)
Daarna dus nog eens de vfx, de sfx en dan de eindmontages. Vaak is de show 60 minuten en dan moet hij terug naar 55. Kill your darlings!

Anyway... 22 lijkt veel, maar als je al dit in acht neemt, valt t wel mee ;-)
Hee slaap lekker en tot snel!
Nic

Offline rosean

  • Forumlid
Re: Muziek
« Reactie #99 Gepost op: 7-02-2014, 16:40:29 »
Complimenten voor de muziekkeuze! Ik word heel blij als ik muziek uit Sherlock hoor.

Als ik een suggestie zou mogen doen: Sigur Rós of de soundtrack van Road to Perdition :)