Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 181644 keer)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #220 Gepost op: 24-01-2014, 15:44:34 »
Jij denkt zeker dat je Steve Miller bent ;)




Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #221 Gepost op: 24-01-2014, 15:45:37 »
Steve Miller Band - Take The Money & Run is de nieuwe aanwijzing.

Nou ja nieuw; bij serie 4 was het ook al een aanwijzing. ("Na Chandrika en Elise neemt René de koffer. Elise neemt de koffer van René over als hij neergeschoten wordt. Maar achteruit geredeneerd (omdat het fragment achterstevoren wordt afgespeeld) betekent "take the money and run" juist "stay and let the money go". En dat is wat de Mol doet bij de helikopter.")

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #222 Gepost op: 24-01-2014, 15:48:15 »
http://en.wikipedia.org/wiki/Take_the_Money_and_Run_%28disambiguation%29

Take the Money and Run is a 1969 comedy film by Woody Allen.

Take the Money and Run may also refer to:

    "Take the Money and Run" (song), a song by the Steve Miller Band
    Take the Money and Run (TV series), an ABC TV series



Vooral die laatste optie valt mij erg in het oog...

Ik denk dus: Aaf!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #223 Gepost op: 24-01-2014, 15:50:21 »
    Take the Money and Run (TV series), an ABC TV series

Vooral die laatste optie valt mij erg in het oog...

Ik denk dus: Aaf!

+1 Ditmaal hou ik vast aan mijn vorige poolkeuze, nu hopen dat de beurs aantrekt  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molletje500

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #224 Gepost op: 24-01-2014, 15:52:24 »
Waren Owen en Tygo niet degene die in aflevering 2 bij die tv studio het geld pakte en weer terug renden? (Tygo). De rest bleef namelijk rustig staan...

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #225 Gepost op: 24-01-2014, 15:56:54 »
Wat mij vooral opvalt op de wikipediapagina is dat er een demo van dit liedje bestaat waarbij de tekst gezongen is op de melodie van een ander liedje van deze band, genaamd The Joker.
Naar welke kandidaat dit dan zou moeten wijzen, geen idee, maar ik vind dit wel iets moois voor een type vergezochte muzikale aanwijzing die er toch ook wel regelmatig tussen zit :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #226 Gepost op: 24-01-2014, 16:01:30 »
Tja, aangezien ik nog steeds ook nog in de Aaf tunnel zit ga ik op zoek naar een andere mogelijkheid. En die vind ik in Sofie:
Liedje gaat over een duo waarvan de vrouw er met geld vandoor gaat.

Freek en Sofie sturen samen, zonder overleg met de rest, geld op naar aflevering 9 dus Sofie pakt het geld en gaat er mee vandoor??
En ik zie in Sofie totaal geen mol ook. Alleen een kandidaat die het spel op het scherpst van de snede speelt.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #227 Gepost op: 24-01-2014, 16:06:24 »
Nou Susan en Freek zouden het ook goed kunnen zijn; ze hadden de envelop met de helft van 1500 euro en ruilden hem snel met iets anders.
(Kan dus eigenlijk ook op Sofie slaan, maar vind die van Susan en Freek logischer).  :-X
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Molletje500

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #228 Gepost op: 24-01-2014, 16:09:15 »
Aaf:
- Er is een TV serie van Take that money and run en dat word uitgezonden op het kanaal ABC.
Sofie:
- Freek en Sofie sturen samen, zonder overleg met de rest, geld op naar aflevering 9 dus Sofie pakt het geld en gaat er mee vandoor.
Tygo:
* Hij pakt in Aflevering 2 het geld bij de tv studio (Tillen) en rent er mee weg naar de centrale kamer.
- Tygo zegt vaak grappige dingen en is dus een Joker. (Een demo op dit lied)
Freek:
- Ruilt het geld niet met Susan in aflevering 4 (opdr 2.)
Susan:
- Ruilt het geld niet met Freek in aflevering 4 (opdr 2.)
- Ruilt het geld om voor een Joker (slaat op de demo)
* 'You know he knows just exactly what the facts is', bij de opera wist ze wat de opdracht inhield en wist dus de feiten.
Jennifer:
* Pakt in Aflevering 1 het geld bij de marktopdracht en rent erheen en ermee weg.
Jan-Willem:
* 'You know he knows just exactly what the facts is', bij de roltrap wist hij wat de opdracht inhield en wist dus de feiten.

Meer zou ik echt niet weten.. ik vind die van Aaf het sterkste, dus Avogrado toppie  ::gaap::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 19:44:45 door Molletje500 »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #229 Gepost op: 24-01-2014, 16:10:45 »
De demo die ik net noemde heet blijkbaar "Take the Joker and Run", als de aanwijzing inderdaad op de ruilopdracht slaat lijkt Susan mij dan het meest logisch, want zij ruilde het geld voor een joker, dan krijg je dus zowel "take the money and run" als "take the joker and run". Hoewel het dan misschien een beetje te ingewikkeld wordt om volgende week uit te leggen, maar er zijn wel vreemdere muzikale aanwijzingen geweest.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molletje500

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #230 Gepost op: 24-01-2014, 16:13:01 »
Voor wie de songtekst wil:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Offline Molletje500

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #231 Gepost op: 24-01-2014, 16:13:49 »
Ook zou het op Jennifer kunnen slaan die in aflevering 1 en het geld pakte op de markt en het vond, en er toen heenrende en snel terugrende.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #232 Gepost op: 24-01-2014, 16:15:44 »
- Freek en Sofie sturen samen, zonder overleg met de rest, geld op

Ik vind het altijd een beetje flauw als het slaat op een eerdere aflevering. Maar gebeurt vaker geloof ik he. Als je dat gegeven neemt dan is dit logischer:
Ook zou het op Jennifer kunnen slaan die in aflevering 1 en het geld pakte op de markt en het vond, en er toen heenrende en snel terugrende.

Tja
- Ruilt het geld

Dan is het niet Take the money, dat zijn Daphne en Sofie. Maar ik wil er niet aan dat Sofie al weg moet ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #233 Gepost op: 24-01-2014, 16:20:23 »
Nou Susan en Freek zouden het ook goed kunnen zijn; ze hadden de envelop met de helft van 1500 euro en ruilden hem snel met iets anders.
(Kan dus eigenlijk ook op Sofie slaan, maar vind die van Susan en Freek logischer).  :-X

Dan lijkt het mij logischer dat Sofie de klos is. Susan en Freek hadden wel eerst het geld, maar uiteindelijk kregen Daphne en Sofie het in handen. En aangezien Daphne al vertrokken is, blijft Sofie als enige over.
In geval van Susan of Freek, dan zou de muzikale aanwijzing niet echt eenduidig zijn, bij Sofie dus wel.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #234 Gepost op: 24-01-2014, 16:23:54 »
kregen Daphne en Sofie het in handen
Ja dat is dus wat ik bedoel. Maar ik denk dan toch eerder aan Jennifer, weliswaar in verband met een oud fragment, maar met de afleveringsnaam die wel 1 op 1 op haar slaat.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #235 Gepost op: 24-01-2014, 16:24:23 »
De demo die ik net noemde heet blijkbaar "Take the Joker and Run", als de aanwijzing inderdaad op de ruilopdracht slaat lijkt Susan mij dan het meest logisch, want zij ruilde het geld voor een joker, dan krijg je dus zowel "take the money and run" als "take the joker and run". Hoewel het dan misschien een beetje te ingewikkeld wordt om volgende week uit te leggen, maar er zijn wel vreemdere muzikale aanwijzingen geweest.

Ik vind 'm juist veel te mooi om een echte uitleg te zijn. ::ok::

Offline Molletje500

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #236 Gepost op: 24-01-2014, 16:34:01 »
'You know he knows just exactly what the facts is.'

Kan dit slaan op Jan-Willem omdat hij de opdracht volledig kon volgen bij de roltrap?
Of op Susan, bij de opera wist zij wat de opdracht inhield.


Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #237 Gepost op: 24-01-2014, 18:28:20 »
Kan het niet gewoon Freek zijn, omdat hij penningsmeester is, en dan 'runt' door af te vallen?
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #238 Gepost op: 24-01-2014, 18:40:18 »
Dan is die dom geweest om die VS niet in te zetten
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #239 Gepost op: 24-01-2014, 18:42:43 »
Of Tygo zet de zwarte vrijstelling in waardoor die vervalt?