Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 182171 keer)

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #240 Gepost op: 24-01-2014, 18:44:49 »
True True, maar dan is het wel echt keizielig voor Freek
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #241 Gepost op: 24-01-2014, 18:54:23 »
Ik ga voor Aaf: Heeft in de laatste aflevering geld uit de pot gepakt en verstuurd. Denk dat het daar op slaat.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #242 Gepost op: 24-01-2014, 18:57:15 »
Lijkt me idd ook het meest duidelijk te verwijzen naar Aaf. Jammer.  :(
Sofie geloof ik niet zo in, daarin wordt qua edit nog teveel geïnvesteerd imho.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #243 Gepost op: 24-01-2014, 18:59:34 »
Kan het niet gewoon Freek zijn, omdat hij penningsmeester is, en dan 'runt' door af te vallen?
Dan moet Tygo wel heel snel na aankomst op de Filipijnen z'n envelop posten.  :-\\
Bovendien: dan post hij dus het geld naar Freek omdat hij denkt dat hij de finale haalt (en denkt dat hij de Mol is?), maar zet dan gelijk z'n zwarte vrijstelling in om Freeks vrijstelling ongedaan te maken. Of ze zetten allebei niks in. ::) Het kan, maar ik vind het een unlikely scenario, op een of andere manier.

Verder op zich een aardige redenering hoor, zeker niet waziger dan de meeste van die muzikale hints. :P

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #244 Gepost op: 24-01-2014, 19:04:22 »
Dan moet Tygo wel heel snel na aankomst op de Filipijnen z'n envelop posten.  :-\\
Bovendien: dan post hij dus het geld naar Freek omdat hij denkt dat hij de finale haalt (en denkt dat hij de Mol is?), maar zet dan gelijk z'n zwarte vrijstelling in om Freeks vrijstelling ongedaan te maken. Of ze zetten allebei niks in. ::) Het kan, maar ik vind het een unlikely scenario, op een of andere manier.

Verder op zich een aardige redenering hoor, zeker niet waziger dan de meeste van die muzikale hints. :P


Sterk punt, had er niet aan gedacht dat er iets naar hem gestuurd werd. Hoe weet je dat Tygo die ging sturen?
Maar het klonk zo logisch  ::zwaai::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #245 Gepost op: 24-01-2014, 19:05:32 »
Dan moet Tygo wel heel snel na aankomst op de Filipijnen z'n envelop posten.  :-\\
Bovendien: dan post hij dus het geld naar Freek omdat hij denkt dat hij de finale haalt (en denkt dat hij de Mol is?), maar zet dan gelijk z'n zwarte vrijstelling in om Freeks vrijstelling ongedaan te maken. Of ze zetten allebei niks in. ::) Het kan, maar ik vind het een unlikely scenario, op een of andere manier.
Tygo wees naar Freek als vertrouwenspersoon in afl 4 - dus dat hij hem als Mol zou verdenken in dit stadium lijkt me onwaarschijnlijk. (Ik heb er iig nog weinig van kunnen merken in Tygo's gedrag of uitspraken). Wat wel zou kunnen is dat hij hem nu post met het idee dat Freek de finale haalt, maar dan moet het idd dus wel erg vlot na aankomst in de Filipijnen gebeuren.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #246 Gepost op: 24-01-2014, 19:10:43 »
Handschrift waarin Freek geschreven was, was nou niet bepaald een vrouwenhandschrift. Aangezien JW nog steeds geen envelop heeft, lijkt Tygo de enige die het in kan sturen...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #247 Gepost op: 24-01-2014, 19:13:21 »
Sterk punt, had er niet aan gedacht dat er iets naar hem gestuurd werd. Hoe weet je dat Tygo die ging sturen?
Maar het klonk zo logisch  ::zwaai::
Nou, ik wéét het niet, natuurlijk. ;) Maar de naam 'FREEK' was in behoorlijke hanenpoten op die envelop geschreven en ik meende datzelfde handschrift in aflevering 3 te spotten toen Tygo 'AAF' op het briefje had geschreven toen ze moesten bepalen wie moest kiezen wie z'n scherm zou zien.

Offline Molletje500

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #248 Gepost op: 24-01-2014, 19:45:47 »
Dus we hebben nu:

Aaf:
- Er is een TV serie van Take that money and run en dat word uitgezonden op het kanaal ABC.
- Verstuurd in aflevering 4 geld.
Sofie:
- Freek en Sofie sturen samen, zonder overleg met de rest, geld op naar aflevering 9 dus Sofie pakt het geld en gaat er mee vandoor.
Tygo:
* Hij pakt in Aflevering 2 het geld bij de tv studio (Tillen) en rent er mee weg naar de centrale kamer.
* Tygo zegt vaak grappige dingen en is dus een Joker. (Een demo op dit lied)
Freek:
- Ruilt het geld niet met Susan in aflevering 4 (opdr 2.)
- Runt omdat hij afvalt en penningmeester is?
Susan:
- Ruilt het geld niet met Freek in aflevering 4 (opdr 2.)
- Ruilt het geld om voor een Joker (slaat op de demo)
* 'You know he knows just exactly what the facts is', bij de opera wist ze wat de opdracht inhield en wist dus de feiten.
Jennifer:
* Pakt in Aflevering 1 het geld bij de marktopdracht en rent erheen en ermee weg.
Jan-Willem:
* 'You know he knows just exactly what the facts is', bij de roltrap wist hij wat de opdracht inhield en wist dus de feiten.
- Het nummer is afkomstig van het album "Fly Like an Eagle". In een biecht zegt Jan-Willem over het abseilen: "Ik was zo blij dat ik die eerste kokertjes er niet af hoefde te halen, ik kon gewoon als een vogel van die stuwdam afzwieren. Super!"

Meer zou ik echt niet weten.. ik vind die van Aaf het sterkste, dus Avogrado toppie  ::gaap::
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 09:00:04 door Molletje500 »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #249 Gepost op: 24-01-2014, 21:36:39 »
Ik ga voor de 3e keer op rij voor Aaf  ::rofl::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #250 Gepost op: 24-01-2014, 21:54:08 »

Jennifer:
* Pakt in Aflevering 1 het geld bij de marktopdracht en rent erheen en ermee weg.
Jan-Willem:
* 'You know he knows just exactly what the facts is', bij de roltrap wist hij wat de opdracht inhield en wist dus de feiten.


Dat laatste kan ook op Jennifer slaan die zo goed doorhad dat de mol op de trap niet kon mollen omdat JW alles horen kon en de mol zou dit weten.

Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #251 Gepost op: 24-01-2014, 22:02:09 »
Lijkt me idd ook het meest duidelijk te verwijzen naar Aaf. Jammer.  :(
Sofie geloof ik niet zo in, daarin wordt qua edit nog teveel geïnvesteerd imho.

Sterker nog, er zijn 2 enveloppen naar Sofie gestuurd. Er is momenteel nog niks aan haar gestuurd, evenals Freek en Susan. Of kreeg Susan wel een enveloppe? In elk geval is Jennifer al op een envelop opgeschreven en ook Daphne.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #252 Gepost op: 24-01-2014, 22:04:59 »
Het nummer is afkomstig van het album "Fly Like an Eagle". In een biecht zegt Jan-Willem over het abseilen: "Ik was zo blij dat ik die eerste kokertjes er niet af hoefde te halen, ik kon gewoon als een vogel van die stuwdam afzwieren. Super!"

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #253 Gepost op: 24-01-2014, 22:23:01 »
Het nummer is afkomstig van het album "Fly Like an Eagle". In een biecht zegt Jan-Willem over het abseilen: "Ik was zo blij dat ik die eerste kokertjes er niet af hoefde te halen, ik kon gewoon als een vogel van die stuwdam afzwieren. Super!"

Ik vind hem mooi gevonden!  ::ok:: Is wel een voor een deel wensdenken ben ik bang, maar als ik op een objectieve manier ernaar kijk vind ik hem echt goed kunnen ;D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #254 Gepost op: 25-01-2014, 02:09:59 »
Sterker nog, er zijn 2 enveloppen naar Sofie gestuurd. Er is momenteel nog niks aan haar gestuurd, evenals Freek en Susan. Of kreeg Susan wel een enveloppe? In elk geval is Jennifer al op een envelop opgeschreven en ook Daphne.
Kan jij een linkje plaatsen naar de tweede envelop die naar Sofie gestuurd gaat worden. Die eerste zie ik hier, maar de tweede kan ik nergens terug vinden. Alvast bedankt.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #255 Gepost op: 25-01-2014, 02:33:34 »
"You know he knows exactly what the facts is.."

Imho duidelijk Jan Willem.
Létterlijk.
Hij wist de feiten, hoorde alles (roltrap-opdracht). En wij wisten dat!


*Geloof niet dat het op Aaf slaat, zoals velen hier wel, vanwege het feit dat zij geld verstuurde?
Als zij nu geld had gepakt *lees: gepikt* (zoals Tygo een koker) ok...maar in deze? Neen.
En omdat ABC ooit een program uit heeft gezonden welke lijkt op de zin die we horen...? ::ohno::

Eventueel zou je nog kunnen denken aan een vergelijk: Bobby Sue & Billy Joe/Freek & Sofie met eerste posten van geld.
Maar welke van de twee (?); dus ook die streep ik door.
En neig toch te zoeken in laatste aflevering m.b.t. de hint.
Of het moet een zeer algemene deler zijn t.a.v een kandidaat b.v. Changes/Owen.*

Zet al mijn bitcoins in op JW.




Noot: Loebas heeft geen bitcoins.
Maar gelooft heilig in het feit dat Aaf blijft!











« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 02:36:25 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #256 Gepost op: 25-01-2014, 03:37:08 »
"You know he knows exactly what the facts is.."

Imho duidelijk Jan Willem.
Létterlijk.
Hij wist de feiten, hoorde alles (roltrap-opdracht). En wij wisten dat!

Mee eens. En in combinatie met wat Heinz al schreef:
Het nummer is afkomstig van het album "Fly Like an Eagle". In een biecht zegt Jan-Willem over het abseilen: "Ik was zo blij dat ik die eerste kokertjes er niet af hoefde te halen, ik kon gewoon als een vogel van die stuwdam afzwieren. Super!"

Nadat Aaf (na de stuwdam opdracht) aan JW vroeg "Heb jij in mijn boekje gekeken?" (wat hij volgens het fragment wél deed), antwoordde hij "dat zou ik toch nooit doen?". Daarna kwam er zo'n dramatisch muziekje met een vliegende vogel in beeld. Of dat een adelaar was weet ik overigens niet.

Maar ben er ook van overtuigd dat Jan Willem de volgende afvaller is.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #257 Gepost op: 25-01-2014, 08:36:32 »
Hmmm JW als alternative, I like it.  :-X

Hij zei wel nog maar 1 molverdachte over te hebben - wat als hij niet de Mol is natuurlijk een riskante strategie is. Nu maar hopen dat het geen wensdenken blijkt.  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molletje500

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #258 Gepost op: 25-01-2014, 09:01:14 »
"You know he knows exactly what the facts is.."

Imho duidelijk Jan Willem.
Létterlijk.
Hij wist de feiten, hoorde alles (roltrap-opdracht). En wij wisten dat!

Deze hint heb ik al geplaatst.. :p

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #259 Gepost op: 25-01-2014, 11:39:51 »

Hij zei wel nog maar 1 molverdachte over te hebben - wat als hij niet de Mol is natuurlijk een riskante strategie is.

Nou, precies hierdoor staat JW ook bij mij op het netvlies. De verleiding om nu helemaal voor z'n overgebleven molverdachte te gaan is natuurlijk groot, want hij kan denken "Als mijn antwoorden op Daphne fout waren, dan moet de rest wel goed zijn, anders had ik er wel uit gelegen". En met de verklaringen voor de muzikale hint, die niet te voor de hand liggend en ook niet te vergezocht zijn... En ook nog slaan op dingen die in WIDM gebeurd zijn... Ik denk dat er een goede mogelijkheid is dat JW afvalt.

Ik vind 'em mooier bij JW passen dan bij Aaf iig.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 11:54:59 door Jayne »