Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 182151 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #260 Gepost op: 25-01-2014, 11:47:34 »
Ik verwacht dat Tygo, JW en Aaf de volgende drie afvallers zijn, in een willekeurige volgorde. Ik verwacht dus dat de hint naar een van deze drie wijst. Ik denk zelf dat Tygo nog wel enkele rondes erin blijft (spoilerhint), dus gaat het tussen JW en Aaf deze keer. Aangezien ik de uitleg van de muzikale aanwijzing voor Aaf niet echt sterk vindt, ga ik dus voor JW als afvaller. Wat zullen er komende donderdag een hoop tunnels instorten!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #261 Gepost op: 25-01-2014, 12:02:36 »
Ik zat op Aaf maar misschien toch veranderen naar JW?  ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #262 Gepost op: 25-01-2014, 12:13:50 »
Het zit er overigens toch ook vaak aan te komen zo halverwege dat de bliksemafleider afvalt?  >:D Ik noem een Pepijn/Marit..  ::hypocriet::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #263 Gepost op: 25-01-2014, 12:52:27 »
Het zit er overigens toch ook vaak aan te komen zo halverwege dat de bliksemafleider afvalt?  >:D Ik noem een Pepijn/Marit..  ::hypocriet::

Be careful what you wish for..  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #264 Gepost op: 25-01-2014, 13:45:09 »
Be careful what you wish for..  ;)

... because you just might get it all  8) Prima, daar teken ik wel voor. Freek/Sofie/Jenn in de finale  ::hypocriet::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #265 Gepost op: 25-01-2014, 18:48:25 »
http://en.wikipedia.org/wiki/Take_the_Money_and_Run_%28disambiguation%29

Take the Money and Run may also refer to:

    Take the Money and Run (TV series), an ABC TV series[/i]

Vooral die laatste optie valt mij erg in het oog...

Ik denk dus: Aaf!
Best grappig leuk programma. Ik heb even het hele seizoen dat ervan bestaat gebinged. :P

Hoewel de muziekale hint vaak te maken heeft met wat er op Wikipedia te vinden is en dus Aaf een goede optie, kan je het tv programma ook nog linken aan JW of Freek. Het concept van het programma is namelijk dat een duo een attachékoffertje overhandigd krijgt die ze moeten verbergen binnen een korte tijd. In aflevering 3 zien we zowel Freek als JW met het attachékoffertje lopen. Op het moment dat we ze zien rennen heeft JW het koffertje vast.

Als ik kijk naar alle opties (los van het tv programma) moet het wel bijna iemand uit het rijtje JW, Freek of Aaf zijn. Mijn top 3 verdachten. Misschien vind ik de penningmeester optie wel het sterkste, maar ja... dat is mijn mol. Het zou in elk geval wat duidelijkheid geven als een van mijn hoofdverdachten wegvalt.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #266 Gepost op: 25-01-2014, 19:25:28 »
Ik kan ergens gewoon niet geloven dat JW er nu al uit zou gaan haha

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #267 Gepost op: 25-01-2014, 19:37:42 »
Ik kan ergens gewoon niet geloven dat JW er nu al uit zou gaan haha
Dat verhaal moet gewoon meteen ontkracht worden. Het is gewoon Aaf die afvalt, JW kan immers niet afvallen want dat is nu eenmaal de mol! Als die tunnel word opgeblazen dan moet ik toch echt minimaal een week of twee bijkomen!

Ik ga voor Aaf!

Profiler

Offline Molletje500

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #268 Gepost op: 25-01-2014, 20:24:57 »
Dus we hebben nu:

Aaf:
- Er is een TV serie van Take that money and run en dat word uitgezonden op het kanaal ABC.
- Verstuurd in aflevering 4 geld.
- This here's a story about Billy Joe and Bobbie Sue. Aaf heeft 2 namen.
Sofie:
- Freek en Sofie sturen samen, zonder overleg met de rest, geld op naar aflevering 9 dus Sofie pakt het geld en gaat er mee vandoor.
Tygo:
* Hij pakt in Aflevering 2 het geld bij de tv studio (Tillen) en rent er mee weg naar de centrale kamer.
* Tygo zegt vaak grappige dingen en is dus een Joker. (Een demo op dit lied)
Freek:
- Ruilt het geld niet met Susan in aflevering 4 (opdr 2.)
- Runt omdat hij afvalt en penningmeester is?
- Het gaat over een duo met een koffertje, Freek en Jan-Willem hadden een koffertje vast in aflevering 3.
Susan:
- Ruilt het geld niet met Freek in aflevering 4 (opdr 2.)
- Ruilt het geld om voor een Joker (slaat op de demo)
* 'You know he knows just exactly what the facts is', bij de opera wist ze wat de opdracht inhield en wist dus de feiten.
Jennifer:
* Pakt in Aflevering 1 het geld bij de marktopdracht en rent erheen en ermee weg.
Jan-Willem:
* 'You know he knows just exactly what the facts is', bij de roltrap wist hij wat de opdracht inhield en wist dus de feiten.
- Het gaat over een duo met een koffertje, Freek en Jan-Willem hadden een koffertje vast in aflevering 3.
- Het nummer is afkomstig van het album "Fly Like an Eagle". In een biecht zegt Jan-Willem over het abseilen: "Ik was zo blij dat ik die eerste kokertjes er niet af hoefde te halen, ik kon gewoon als een vogel van die stuwdam afzwieren. Super!"
- This here's a story about Billy Joe and Bobbie Sue. JanWillem heeft 2 namen.

Voor mij is het Jan-Willem of Aaf.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2014, 10:02:57 door Molletje500 »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #269 Gepost op: 25-01-2014, 23:49:41 »
Dat verhaal moet gewoon meteen ontkracht worden. Het is gewoon Aaf die afvalt, JW kan immers niet afvallen want dat is nu eenmaal de mol! Als die tunnel word opgeblazen dan moet ik toch echt minimaal een week of twee bijkomen!

Ik ga voor Aaf!



Speciaal voor jou zeg ik dan dat nu Aaf afvalt. Volgende week JW, want daarna is er op donderdag tweemaal geen widm vanwege de os (nee, niet het chinese sterrenbeeld). Heb jij mooi de tijd om bij te komen! En daarna valt Tygo af, verwacht ik.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #270 Gepost op: 25-01-2014, 23:55:54 »
Bij de zin "take the money and run" moet ik de hele tijd denken aan het nummer "Idioteque". Dat wordt er continu in gezongen. Maar beetje lastig te verbinden aan iets.  Zomaar een brainfart.
Laten we jabberen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #271 Gepost op: 26-01-2014, 00:00:45 »
This here's a story about Billy Joe and Bobbie Sue 

Twee dubbele namen.
Jan Willem is de enige kandidaat met een dubbele naam........
Brandt Corstius is ook een dubbele naam. Weliswaar een achternaam, maar zoiets nemen ze bij die muzikale hints meestal niet zo precies.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #272 Gepost op: 26-01-2014, 00:20:35 »
Bij de zin "take the money and run" moet ik de hele tijd denken aan het nummer "Idioteque". Dat wordt er continu in gezongen. Maar beetje lastig te verbinden aan iets.  Zomaar een brainfart.
Idiot = Mafkees = Tygo

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #273 Gepost op: 26-01-2014, 00:24:07 »
Idiot = Mafkees = Tygo

Idioteque = Radiohead = Jan Willem (maar die is m'n mol dus mag niet afvallen)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #274 Gepost op: 26-01-2014, 09:51:59 »
Aaaaaaaargh, ik weet het echt niet meer. Ik twijfel namelijk ook nog over Jennifer. Aaf, JW of Jennifer.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #275 Gepost op: 26-01-2014, 10:52:31 »
twijfel namelijk ook nog over Jennifer
Ja goed beschouwd vind ik dat de duidelijkste; Take the Money and Run. Zij is ook degene die nu het vaagst doet over haar verdenkingen, net als Daphne, Maurice en Owen voor haar. Maar ook JW wordt in dat aspect wel wat vaag met dat hij nog maar 1 verdachte zou hebben. Aangezien ik JW als mol heb kies ik Jennifer maar hoop stiekem natuurlijk JW ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #276 Gepost op: 26-01-2014, 11:35:51 »
Ik hoop ook JW omdat, mocht Freek de mol niet blijken te zijn, hij bij mij op de 2e plek komt  :P

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #277 Gepost op: 26-01-2014, 11:38:40 »
Ik vind eigenlijk het passen bij Sofie.
Daphne en Sofie hadden geld na de traktatieopdracht maar
Daphne ligt er al uit.

Echter wordt er nog een envelop gestuurd naar haar, dus dat moet dan die aflevering gebeuren of ze valt niet af.
Dus hou ik Jennifer, Aaf of JW nog in beraad
klaar voor de strijd

Offline Vlindertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #278 Gepost op: 26-01-2014, 11:59:51 »
De demo die ik net noemde heet blijkbaar "Take the Joker and Run"

Aaf ging er tijdens het onderhandelingsspel met The (één) Joker vandoor.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #279 Gepost op: 26-01-2014, 12:09:41 »
Aaf ging er tijdens het onderhandelingsspel met The (één) Joker vandoor.

De bevestiging die ik nodig had om toch bij Aaf te blijven in mijn pool/molbeurs  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan