Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 181642 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #420 Gepost op: 7-02-2014, 20:10:27 »
Daar moest ik ook aan denken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #421 Gepost op: 7-02-2014, 20:11:33 »
Ook mooi Rat. Maar het fragment dat we horen begint wel een regel later (dus zonder de slechte start). Beluister de hint hier.

Edit: O, het is een heel ander stukje dat jij bedoelt. ("meteen over is" i.p.v. "zinloos is".)
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 20:13:09 door Heinz »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #422 Gepost op: 7-02-2014, 20:16:59 »
Ook mooi Rat. Maar het fragment dat we horen begint wel een regel later (dus zonder de slechte start). Beluister de hint hier.
Het stukje wat ik pak komt na de tekst uit het fragment ('over is' i.p.v. 'zinloos is'). De uitleg slaat toch bijna nooit over het stukje uit het fragment?

Niet dat het mij veel uitmaakt, ik heb een aantal afleveringen geleden een voorspelling gedaan over de laatste 4 kandidaten en daarvoor moet JW er nog uit. Ik ben wel belabberd slecht in het voorspellen van afvallers, dus waarschijnlijk blijft JW er nog in. ;D

Offline rvds

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #423 Gepost op: 7-02-2014, 20:21:25 »
JW zei paar afleveringen terug 'Mol ik heb je door!'(bij die roltrapopdracht) dat was bluf, want dat heeft hij dus niet, want hij gaat er uit. maar dat baseer ik dan op de afleveringtiteltheorie ;-)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #424 Gepost op: 8-02-2014, 00:31:30 »
Nieuwe hint is Blof - Donker hart

Want,jij hebt een donker hart
voelt je vaak verward
maar dat wil niet zeggen
dat alles dan
alles dan
alles dan ook meteen zinloos is

jij loopt nog niet zo hard
maar een slechte start
wil niet altijd zeggen
dat alles dan
alles dan
alles dan ook meteen over is

Misschien ver gezocht, maar zou het misschien toch op Susan of Freek kunnen slaan??
Hier zie je ze bij een hekwerkje zitten waarin het lijkt alsof er een donker hartvorm in verwerkt is.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #425 Gepost op: 8-02-2014, 01:19:34 »
maar een slechte start
wil niet altijd zeggen
dat alles dan
alles dan
alles dan ook meteen over is

voor mij JW;
Krijgt de auto niet gestart (lees: slechte start), maar dat wil niet zeggen dat alles over is: Tygo komt alsnog de boel redden....
Omnia vincit amor

Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #426 Gepost op: 8-02-2014, 01:46:18 »
Of slaat op Tygo, donker hart omdat hij een envelop gestolen heeft een bløf omdat hij heel veel aan het bluffen is. Hij zegt namelijk tegen Sofie dat hij maar 1 joker heeft en hij zei ook over een vaarbewijs te beschikken.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #427 Gepost op: 8-02-2014, 02:53:53 »
Ik denk dat de hint of met de auto's te maken heeft, of dat JW vliegt voor zijn saamhorigheid.

Ook een mooie: Die track is naderhand nog opgenomen. JW klinkt in afl. 5 raar omdat er een stuk tekst van hem is gemonteerd wat hij heeft opgenomen nadat het programma klaar was!

Kunnen we nog wat met Rusland/Ierland? Het enige wat ik kan bedenken is dat Aaf in de volgende aflevering wordt teruggehaald en alsnog moet vertrekken (haar broer is dé Rusland expert)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #428 Gepost op: 8-02-2014, 11:14:58 »
heel veel aan het bluffen
Daar is er nog wel eentje van he: Sofie ::blond:: ::vlagrechts::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #429 Gepost op: 8-02-2014, 11:35:11 »
voor mij JW;
Krijgt de auto niet gestart (lees: slechte start), maar dat wil niet zeggen dat alles over is: Tygo komt alsnog de boel redden....

Ook mooi gevonden :) Net zoals die van Rat, vijfmaal op de afvaller stemmen wil niet meteen zeggen dat alles dan meteen zinloos is > J-W schopt het toch mooi tot en met aflevering 7. Een Zaraydaatje dus  ;D Want die bleef er ook zo lang in, terwijl ze Kees nooit in het vizier had.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #430 Gepost op: 8-02-2014, 17:34:45 »
voor mij JW;
Krijgt de auto niet gestart (lees: slechte start), maar dat wil niet zeggen dat alles over is: Tygo komt alsnog de boel redden....

Voor JW strandde met de jeep en kreeg hem niet meer gestart, Tygo kreeg de Jeep in het begin niet gestart en dat wou niet zeggen dat het over is want kreeg hem alsnog gestart.

Dus Tygo valt af in die beredenering :)
Profiler

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #431 Gepost op: 8-02-2014, 17:37:54 »
Gewoon weer heel simpel denken toch? Blof = bluf = Sofie (een ander denkt daarbij dan aan Tygo maar ik eerder Sofie).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #432 Gepost op: 8-02-2014, 18:48:01 »
Die van Garfreek past niet in het resterende uitzendschema, als ik het goed berekend heb.

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #433 Gepost op: 13-02-2014, 12:01:08 »
Na even donker hart bij google te hebben ingevoerd kwam ik bij de afbeeldingen snel uit bij een klaproos, dus ik de bijbehorende website geopend, aangezien Susan wel eens met een klaproos in haar haar loopt, staat daar gewoon bij dat de klaproos een donker hart heeft!

Hoe moet iemand zonder verstand van bloemen weten dat een klaproos een donker hart heeft?? Ik ga voor Suus als afvaller..

Sorry Suus tunnelaars. Ze gaat er denk ik uit!
Profiler

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #434 Gepost op: 13-02-2014, 14:17:59 »
Hij blufte ook over het woordenlijstje op de roltrappen.....
"Dat is niet zo moeilijk. Ik kreeg het lijstje 2 maanden geleden al", zei hij in de biecht (of woorden van gelijke strekking)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #435 Gepost op: 13-02-2014, 16:44:37 »
Hij bluft letterlijk in aflevering 5 over zijn zogenaamde vaarbewijs. En mocht dat alleen niet genoeg zijn, het personage waar hij een gouden kalf mee verdiende (Maikel in Van God los) had een zeer donker hart.
+
Hij blufte ook over het woordenlijstje op de roltrappen.....
"Dat is niet zo moeilijk. Ik kreeg het lijstje 2 maanden geleden al", zei hij in de biecht (of woorden van gelijke strekking)

Klinkt een stuk logischer dan naar J-W  ::jaja::, maar ik hou nog een slag om de arm  :P

Maar kunnen muzikale hints op ALLE afleveringen ervoor slaan dan?

Dat hoeft niet. Die muzikale aanwijzing naar Jennifer ging terug naar aflevering 1 > zij was degene die rende met het geld = took the money and run.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline NPM

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #436 Gepost op: 13-02-2014, 17:00:29 »
Misschien ver gezocht, maar zou het misschien toch op Susan of Freek kunnen slaan??
Hier zie je ze bij een hekwerkje zitten waarin het lijkt alsof er een donker hartvorm in verwerkt is.



Ik kijk net ff naar die brievenbus, Tygo is toch op 7 april jarig?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #437 Gepost op: 13-02-2014, 17:27:19 »
Ik ben niet zo goed op de hoogte van muzikale hints maar heeft de artiest wel eens te maken met de afvaller dan?

Zouden we het niet meer in de tekst moeten zoeken die ze laten horen?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #438 Gepost op: 13-02-2014, 22:07:19 »
Ik ben niet zo goed op de hoogte van muzikale hints maar heeft de artiest wel eens te maken met de afvaller dan?

Zouden we het niet meer in de tekst moeten zoeken die ze laten horen?
Het komt weinig voor dat het om de songtekst gaat. Vaker heeft het te maken met de titel van het nummer, naam van de artiest of band, naam van het album waar het op staat en andere eigenaardigheden rond het liedje: Zoals afgelopen keer iet met de videoclip of de lengte van het nummer of jaartal dat het is uitgebracht.

Offline Cindy D

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #439 Gepost op: 13-02-2014, 23:49:20 »
Ik heb het vermoeden dat er in aflevering 7 niemand gaat afvallen gezien het stukje tekst

dat alles dan
alles dan
alles dan ook meteen over is

dit is het enige stukje wat ik echt goed kon horen bij muzikale aanwijzing in de roodshow

Ik denk dat er weer zoiets komt als een onderhandelingsposities over het lot van 2 kandaten( net zo als toen gebeurde met Marit en William) je zag in één van die toekomstfilmpjes die witte vrijstelling wat volgens mij een ticket naar de finale zou kunnen zijn (maar dat je ook weer kans loopt dat je die toch niet krijgt, net zoals bij Daniël vorig jaar) en dan die topito's die dan een oranje/roodkleurige vrijstelling vormen.

we zitten nu bij afl 7 en ze zijn nog maar met z'n vijfen. Is laatste paar jaren ook geweest dat er zowieso twee afleveringen in voorkomen dat ze met zijn allen doorgaan.