Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 182181 keer)

Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #500 Gepost op: 3-03-2014, 08:08:19 »
Freek en Susan blijven er wel in tot de finale. Dat sfeertje is naar mijn idee gecreëerd met beelden. De derde persoon is niet heel duidelijk, maar aangezien Susan en Sofie de voornaamste verdachten van de groep zijn in het verhaal van Art, lijkt het erop dat Sofie daarom als derde wordt toegevoegd bij dit trio.

En dan kom je toch weer bij de enveloppen waarbij die drie namen op stonden.

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #501 Gepost op: 3-03-2014, 10:56:13 »
Ik ga ook voor Sofie. Vanwege het staren in de ogen van Art én tijdens de enveloppenruilopdracht verdronk ze haast in de grote bruine ogen van Freek en ruilde daardoor haar vrijstelling.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #502 Gepost op: 3-03-2014, 19:15:18 »
En dan kom je toch weer bij de enveloppen waarbij die drie namen op stonden.

Tja, hoe ik het ook went of keer, het blijft de meest logische trio voor de finale...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #503 Gepost op: 3-03-2014, 19:20:43 »
Tja, hoe ik het ook went of keer, het blijft de meest logische trio voor de finale...
In seizoen 9, toen Jon de mol was, kwamen er drie foto's van kandidaten duidelijk in beeld bij de sessie waarin oud-mollen en nieuwe mol moesten kiezen. Toen leek het er ook even op dat het om de drie finalisten ging (zover ik kan herinneren zaten zij alle 3 bij de laatste 4). Toch bleek dat niet zo te zijn en viel er eentje van af. Ik zou er nu ook niet te veel waarde aan hechten.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #504 Gepost op: 4-03-2014, 11:43:58 »
Zoals ik al aangaf: het was Freek die z'n ogen niet van die knappe Amerikaan kon afhouden op het strand, muzikale aanwijzing leidt dan toch tot Freek óf Sofie afvalt. Ik ga voor Freek.

"Cancan" als dans kan ook bij Freek horen; hij deed immers een soort van dansje met Jennifer bij de roltrapopdracht.
En ook toen ze aankwamen op het vliegveld op de Philippijnen was hij aan het dansen (soort en met).

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #505 Gepost op: 4-03-2014, 11:56:14 »
In seizoen 9, toen Jon de mol was, kwamen er drie foto's van kandidaten duidelijk in beeld bij de sessie waarin oud-mollen en nieuwe mol moesten kiezen. Toen leek het er ook even op dat het om de drie finalisten ging (zover ik kan herinneren zaten zij alle 3 bij de laatste 4). Toch bleek dat niet zo te zijn en viel er eentje van af. Ik zou er nu ook niet te veel waarde aan hechten.

Seizoen 9 was meer de finalistenhint deze: in de intro hadden ze toen nog het ouderwetse stukje beeld van een kandidaat > fotomoment waarbij de kandidaat omlijnd werd door een groen lijntje wat van links naar rechts liep. Bij Anniek, Viviënne en Jon liepen de lijntjes van links en rechts het beeld in naar het midden. Op de MFD is het nooit bevestigd noch ontkend maar het was dus wel een leuke vondst.

"Cancan" als dans kan ook bij Freek horen; hij deed immers een soort van dansje met Jennifer bij de roltrapopdracht.

<--------------Zoals mijn icon  ;D

« Laatst bewerkt op: 4-03-2014, 11:59:15 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #506 Gepost op: 4-03-2014, 12:24:05 »
En ook toen ze aankwamen op het vliegveld op de Philippijnen was hij aan het dansen (soort en met).

Zoals mijn avatar

<--------------

;D

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #507 Gepost op: 4-03-2014, 21:32:25 »
Sophie en JW kijken Art in de ogen. CanCan is dubbel, er gaan er daardoor twee uit! ::jaja:: Volgens mij hebben we hem hoor! Alleen nog een discussie of sophie of JW eruit vliegt of allebei!
Naast de dubbel van CanCan is de lengte van de videoclip (op YouTube) 3 minuut 33. Kan een hint zijn naar 3 finalisten.

Ik hoop en denk niet dat het om de link gaat tussen Parijs (wordt genoemd in songtekst) en het molboekje van Susan, dat eerder in dit topic wordt genoemd.

De zangeres is daarnaast ook model. Tygo doet ook modellen werkt, dus naar hem is ook een link te maken.

Ik vind de link naar JW helemaal niet zo logisch. Directe link tussen de tekst uit het fragment en de afvaller zijn er dit seizoen volgens mij weinig geweest. Maar op basis van verdenkingen tijdens de tests zijn JW en Freek wel de meest logische kandidaten om af te vallen, dus hou ik daar aan vast. De muzikale hints hebben mij dit seizoen toch weinig goeds gebracht.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #508 Gepost op: 4-03-2014, 23:30:41 »
Maar op basis van verdenkingen tijdens de tests zijn JW en Freek wel de meest logische kandidaten om af te vallen, dus hou ik daar aan vast.
Ik denk dat Freek en Susan sowieso in de finale staan.
De twee hoofdverdachten staan meestal in de finale: Yvon en Lottie, Jon en Anniek, Kim en Sanne, Art en Patrick, Liesbeth en Annemarie, Paulien en Kees.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #509 Gepost op: 4-03-2014, 23:39:08 »
Freek is alleen geen hoofdverdachte ;) Of bedoel je op dit forum? In dat geval klopt het ;D

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #510 Gepost op: 4-03-2014, 23:44:29 »
Ik denk dat Freek en Susan sowieso in de finale staan.
De twee hoofdverdachten staan meestal in de finale: Yvon en Lottie, Jon en Anniek, Kim en Sanne, Art en Patrick, Liesbeth en Annemarie, Paulien en Kees.
Maar Freek is echt alleen op dit forum verdacht. Op het officiële site en in de app wordt hij weinig verdacht en bijvoorbeeld op widm.nl ook. Ook door de kandidatengroep wordt hij weinig verdacht. Zelf in de pool op deze website staat JW nog boven Freek. Vanuit de hoofdverdachten gedachte is er wat mij betreft geen enkele aanleiding om Freek in de finale te verwachten.

Wat verdenkingen betreft (en als er maar drie kandidaten in de finale zitten) is een Jan-Willem, Sofie en Susan finale het meest logische als je kijkt naar de hoofdverdachten van 'de gewone kijker'. De makers kunnen ook gewoon de pech hebben dat de twee kandidaten die gewoon weinig echt verdachts doen en veel geld inbrengen, Sofie en Tygo, de finale halen (naast mol Susan). Ze doen wel het nodige om enigszins verdacht te maken: de uitspraken van Tygo m.b.t. voorkennis; het mysterieuze en tactische spel van Sofie. Maar bij vooral Tygo is dat gewoon erg lastig.

Ik zie Freek de finale niet halen.

Freek is alleen geen hoofdverdachte ;) Of bedoel je op dit forum? In dat geval klopt het ;D
Dit dus. Ik type te langzaam, of niet bondig genoeg. :P

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #511 Gepost op: 4-03-2014, 23:46:01 »
Freek is alleen geen hoofdverdachte ;) Of bedoel je op dit forum? In dat geval klopt het ;D
Op het forum.  ::jaja::
De hoofverdachten onder de kandidaten zelf zijn Susan en Sofie, maar Sofie is het 100% zeker niet.

Ik zie Freek de finale niet halen.
Ik wel. Als mol.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #512 Gepost op: 5-03-2014, 00:25:44 »
@rat: Wat nou als niet Susan, maar Freek de mol is?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #513 Gepost op: 5-03-2014, 00:38:00 »
@rat: Wat nou als niet Susan, maar Freek de mol is?
Zie mijn post in het Susan topic.

Mijn reactie had vooral te maken met hoeveel je af kan leiden uit pool en poll's e.d. Daarin (op één poll na) is Freek geen hoofdverdachte en kan je dus niet afleiden dat hij in de finale komt.

Ik vind de muzikale hint overigens niet sterk naar Freek wijzen. Al kan de 'staring' nog slaan op de grote ogen die Freek heeft laten zien als hij verbaast is (bijv. bij de inzet van de zwarte vrijstelling).

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #514 Gepost op: 5-03-2014, 07:37:18 »
Ja, jij gaat uit dat Freek niet de mol is, maar dan kun je best nog wel een analyse geven waarbij je daar wel van uit gaat. Dan zou Freek dus wel de finale halen. Wie zouden dan de finale naar jouw idee gaan halen?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #515 Gepost op: 5-03-2014, 10:28:14 »
Ja, jij gaat uit dat Freek niet de mol is, maar dan kun je best nog wel een analyse geven waarbij je daar wel van uit gaat. Dan zou Freek dus wel de finale halen. Wie zouden dan de finale naar jouw idee gaan halen?
Misschien had ik het in eerste instantie iets gechargeerd neergezet. Wat ik bedoel is dat op basis van pools en polls (verdenkingen door de kijkers) niet te concluderen is dat Freek wél de finale haalt (het argument waarop ik in eerste instantie reageerde). Ik heb geen onderbouwing waarom hij niet de finale zou halen. Als ik zeg dat ik hem niet in de finale verwacht is dat vooral wishfull thinking m.b.t. mijn pool.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #516 Gepost op: 5-03-2014, 10:34:41 »
Die Inna Modja heeft een bloem in heur haar

Klopt. En het liedje gaat over een jongen in Parijs. Eerste zin: "I met this pretty boy in Paris."
Bloem + Parijs -> verrassingsexit Susan?




Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #517 Gepost op: 5-03-2014, 10:43:17 »
Klopt. En het liedje gaat over een jongen in Parijs. Eerste zin: "I met this pretty boy in Paris."
Bloem + Parijs -> verrassingsexit Susan?
Het is wel de mooiste, meest complete uitleg. :-\\

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #518 Gepost op: 5-03-2014, 10:55:05 »
Bloem + Parijs -> verrassingsexit Susan?

Ik zou het jammer vinden voor mijn pool (maar daar houd ik al rekening mee, zij het pas na de ontknoping :P) maar wel fijn vinden voor mijn molopties  :-\\ Dan kan ik namelijk tenminste volledig voor Freek gaan als mol, gezien de anderen nooit het overwegen waard waren.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline daniekmarinus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #519 Gepost op: 6-03-2014, 18:02:35 »
Ik weet niet of het al gezegd is of niet want heb niet alles terug gelezen..  ;)
Maar ik denk dat er maar één afvaller is deze aflevering aangezien je op de app als de vraag komt wie is de afvaller je maar één persoon kan aanklikken. Of er is een dubbele grote kans dat je het goed zou hebben als je er een van goed hebt