Auteur Topic: 78223 verdenkingen  (gelezen 23249 keer)

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2014, 17:34:02 »
Ik zou het enorm op prijs stellen (als dat makkelijk aan te passen is) als de kleuren iets beter te onderscheiden zijn voor mensen met verminderd kleurenzicht (geen oranje/groen combinatie en het blauw en paars iets van kleur veranderen bijvoorbeeld).

Wat ook zou helpen is de volgorde waarin de kandidaten in de legenda staan hetzelfde te maken als de volgorde van de lijntjes aan de rechterkant van de grafiek, dan maken onduidelijke kleuren ook niet veel meer uit.



De grafiek wordt automatisch gemaakt en is voor mij niet makkelijk aan te passen. Je kunt er hier wel met je muis overheen gaan, de naam en gegevens worden dan zichtbaar.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2014, 17:36:41 »
De grafiek wordt automatisch gemaakt en is voor mij niet makkelijk aan te passen. Je kunt er hier wel met je muis overheen gaan, de naam en gegevens worden dan zichtbaar.
Ah. Ik dacht dat iemand zelf een scriptje geschreven had. Dan maakt het ook niet zoveel uit en zal ik inderdaad gewoon op de link klikken en met mijn muis boven lijntjes gaan hangen.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2014, 18:13:29 »
Ah. Ik dacht dat iemand zelf een scriptje geschreven had. Dan maakt het ook niet zoveel uit en zal ik inderdaad gewoon op de link klikken en met mijn muis boven lijntjes gaan hangen.

Ja, dat het ieder uur wordt opgeslagen heb ik zelf gemaakt. Maar die gegevens worden vervolgens aan Google gegeven en Google maakt daar dan een grafiek van.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2014, 20:27:53 »
Ja, dat het ieder uur wordt opgeslagen heb ik zelf gemaakt. Maar die gegevens worden vervolgens aan Google gegeven en Google maakt daar dan een grafiek van.
Ah duidelijk. Dan voor de uitleg (en het vergaren van de cijfers, want op dit detail na is het natuurlijk heel leuk dat deze gegevens er zijn!)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #24 Gepost op: 10-01-2014, 14:47:53 »
Ik zou het enorm op prijs stellen (als dat makkelijk aan te passen is) als de kleuren iets beter te onderscheiden zijn voor mensen met verminderd kleurenzicht (geen oranje/groen combinatie en het blauw en paars iets van kleur veranderen bijvoorbeeld).

Wat ook zou helpen is de volgorde waarin de kandidaten in de legenda staan hetzelfde te maken als de volgorde van de lijntjes aan de rechterkant van de grafiek, dan maken onduidelijke kleuren ook niet veel meer uit.


Deze heeft mijn vriend gemaakt. Misschien heb je er meer aan? Je kunt de lijntjes van kandidaten aan- en uitzetten door op hun naam te klikken.
Voor de duidelijkheid: het zijn de verdenkingen van de avro-site, per uur. En er is net blijkbaar iets heel raars gebeurd?

http://whehehe.nl/martijn/avromolcheck/

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #25 Gepost op: 10-01-2014, 15:07:19 »
En er is net blijkbaar iets heel raars gebeurd?

De nieuwe vragen in de WIDM app zijn beschikbaar, dus alle oude verdachtmakingen zijn weggehaald en er kan in de App opnieuw aangegeven worden Wie de Mol is.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2014, 15:18:28 »
En er is net blijkbaar iets heel raars gebeurd?

Grappig, kennelijk veranderen mensen hun stem niet, maar als de poll gereset is stemmen ze wel op iemand anders.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2014, 15:51:54 »
alle oude verdachtmakingen zijn weggehaald
Zo erg is er nu ook weer niet gereset, Maurice had en houdt 39 stemmen ??? ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2014, 15:54:06 »
Deze heeft mijn vriend gemaakt. Misschien heb je er meer aan? Je kunt de lijntjes van kandidaten aan- en uitzetten door op hun naam te klikken.
Voor de duidelijkheid: het zijn de verdenkingen van de avro-site, per uur. En er is net blijkbaar iets heel raars gebeurd?

http://whehehe.nl/martijn/avromolcheck/

Ja, die kleuren kan ik onderscheiden (party party)! Dank je (jullie) wel!

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #29 Gepost op: 10-01-2014, 16:23:49 »
Zo erg is er nu ook weer niet gereset, Maurice had en houdt 39 stemmen ??? ???
Je kunt buiten de app om (op avro.nl/wieisdemol) ook gewoon stemmen, deze stemmen worden niet gereset.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #30 Gepost op: 10-01-2014, 16:30:10 »
Je kunt buiten de app om (op avro.nl/wieisdemol) ook gewoon stemmen, deze stemmen worden niet gereset.

Dus als ik het goed begrijpt toont de avro de stemmen van de .nl pool + de app? De app is gereset, maar de pool niet en Tygo gaat terug van 19000 naar 3000 stemmen. Dat betekent dat veel meer mensen stemmen per app dan op .nl?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #31 Gepost op: 10-01-2014, 16:53:04 »
Volgens mij vat je hem :)

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #32 Gepost op: 10-01-2014, 23:13:07 »
Dat betekent dat veel meer mensen stemmen per app dan op .nl?

Ja. En dat is ook vrij logisch aangezien je een account moet aanmaken of inloggen met Twitter/Facebook om op .nl te kunnen stemmen. Bij de app moet je ook wel op Facebook inloggen, maar als je dat niet doet dan kun je de app niet gebruiken. Daarom stemmen in verhouding vrij weinig mensen op .nl.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #33 Gepost op: 11-01-2014, 12:43:37 »
Bij ons op de poll staat JW constant dik boven de 50%. Bij .nl een armzalig laag % en zelfs achter 2 andere kandidaten :o

11788,"JanWillem",
12141,"Jennifer",
15436,"Sofie",

Tygo zit ook nog dicht nabij met 11645 ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2014, 15:46:51 »
Deze heeft mijn vriend gemaakt. Misschien heb je er meer aan? Je kunt de lijntjes van kandidaten aan- en uitzetten door op hun naam te klikken.
Voor de duidelijkheid: het zijn de verdenkingen van de avro-site, per uur. En er is net blijkbaar iets heel raars gebeurd?

http://whehehe.nl/martijn/avromolcheck/
Die dip van gisteravond waarbij waarschijnlijk alleen de internetstemmen te zien zijn is intressant. De percentages van de .nl wijken behoorlijk af van het totaal met de app er bij.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #35 Gepost op: 13-01-2014, 16:03:17 »
De grafiek wordt automatisch gemaakt en is voor mij niet makkelijk aan te passen. Je kunt er hier wel met je muis overheen gaan, de naam en gegevens worden dan zichtbaar.
wat ik wel heel raar vind...gisteren was er kennelijk een dip waarbij de app gegevens niet te zien waren..maar jou grafieken laten voor alle drie de websites een zelfde dip zien...hebben al die sites dan info van de zelfde bron ofzo? (afl1 tot nu)
« Laatst bewerkt op: 13-01-2014, 16:05:28 door SomeOne_01 »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #36 Gepost op: 13-01-2014, 17:07:34 »
wat ik wel heel raar vind...gisteren was er kennelijk een dip waarbij de app gegevens niet te zien waren..maar jou grafieken laten voor alle drie de websites een zelfde dip zien...hebben al die sites dan info van de zelfde bron ofzo? (afl1 tot nu)
Die dips in zijn grafieken zijn de resets van de verschillende pools en polls op donderdag/vrijdag. De dip in de officiele pool van gisterenavond is een uitzondering.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #37 Gepost op: 14-01-2014, 10:25:34 »
Ik gebruik gewoon die tool van bartjel
http://avro.nl/WebServices/Suspect.asmx/GetCandidatesJson?userId=0&programId=797127DD-BE51-462E-92B9-0B20767B35BC&activeOnly=false&includeCount=true
De getallen zijn omhoog maar de stand blijft hetzelfde: "Jennifer" en "Sofie" aan kop, daarna "JanWillem", gevolgd door Susan en Tygo.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2014, 10:33:43 »
Die dips in zijn grafieken zijn de resets van de verschillende pools en polls op donderdag/vrijdag. De dip in de officiele pool van gisterenavond is een uitzondering.
waarom worden die gereset dan? je kunt toch op Aaf zitten en donderdag na de uitzending besluiten om op Sofie te gaan zitten? hoeft er toch niets voor gereset te worden, of begrijp ik het verkeerd?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: 78223 verdenkingen
« Reactie #39 Gepost op: 14-01-2014, 10:47:32 »
waarom worden die gereset dan? je kunt toch op Aaf zitten en donderdag na de uitzending besluiten om op Sofie te gaan zitten? hoeft er toch niets voor gereset te worden, of begrijp ik het verkeerd?
Je had het over de drie websites. De tool van Bartjel volgt onder andere de pool hier, die elke week opnieuw ingevuld moet worden. De widn.nl poll gebruik ik niet, maar die zal ook wel elke week weer van nieuw beginnen omdat er een naampje tussenuit gehaald moet worden. De officiele poll van de Avro is een apart geval, omdat hier twee resultaten bij elkaar op worden geteld, namelijk de verdenkingen op de website en de resultaten van de app (gekoppeld aan de quiz). De laatste moet ook elke week opnieuw ingevuld worden vanwege het quizelement. Alleen bij de website van de Avro onthoud hij je stem.

De getallen zijn omhoog maar de stand blijft hetzelfde: "Jennifer" en "Sofie" aan kop, daarna "JanWillem", gevolgd door Susan en Tygo.
Het is echt opvallend hoe weinig de percentages van elke deelnemer bewegen. Ik heb twee willekeurige samples van 4 metingen genomen en met uitzondering van Sofie zijn de veranderingen niet meer dan 0,3%. Ga hier vanavond misschien nog is naar kijken. Als er een duidelijk trend verschil ontstaat na de dip ga ik misschien ook ooit eens geloven in bewuste manipulatie. Nu ga ik nog uit van incompetentie.