Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 282309 keer)

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #900 Gepost op: 19-01-2014, 22:10:30 »
Het is heel kort besproken. De meeste mensen denken dat het een sfeershot is, zoals met de enveloppen en de bordjes.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #901 Gepost op: 19-01-2014, 22:19:52 »
Ok, niets om druk over te maken dus..
Profiler

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #902 Gepost op: 20-01-2014, 12:26:31 »
Oké, ik zit de aflevering nog eens terug te kijken en er valt me nu iets heel raars op bij de theateropdracht, wat ik volgens mij nog nergens genoemd heb zien worden. Op ongeveer 11:46 zie je de hoofdrolspeelster in beeld die duidelijk een beugel draagt. Op 12:50 komt ze weer in beeld, maar nu zonder beugel.  ::oink::

Nee, ik zeg niet dat dit één van de kandidaten is (ik herken er niemand in iig), maar het bevestigt wel een vermoeden dat ik al eerder had, namelijk dat er opnamen van verschillende voorstellingen gebruikt zijn. Op veel shots van de voorstelling zie je de kandidaten ook niet natuurlijk, dus dat zou best kunnen. En dat het ook heel goed mogelijk is dat er een behoorlijke tijd (weken? maanden?) tussen die voorstellingen in zit.

We weten dat de productie de locatie meerdere keren van te voren bezoekt. Misschien is de mol een keer meegereisd en staat hij/zij wel degelijk verkleed op het toneel? Niet op de foto waar iedereen zo naar heeft zitten staren, maar op één van de shots van de voorstelling zelf.

De kandidaten hebben er dan niks aan natuurlijk. Eigenlijk puur een onthulling voor de kijker, maar dat was die priesterhint vorig jaar in feite ook.



Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #903 Gepost op: 20-01-2014, 12:32:13 »
Zou trouwens kunnen dat ze alleen onder een beugel heeft, maar het lijkt er vind ik in het beugelshot wel op alsof het boven ook is. Maar niet zeker iig.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #904 Gepost op: 20-01-2014, 12:32:46 »
Oké, ik zit de aflevering nog eens terug te kijken en er valt me nu iets heel raars op bij de theateropdracht, wat ik volgens mij nog nergens genoemd heb zien worden. Op ongeveer 11:46 zie je de hoofdrolspeelster in beeld die duidelijk een beugel draagt. Op 12:50 komt ze weer in beeld, maar nu zonder beugel.  ::oink::

Nee, ik zeg niet dat dit één van de kandidaten is (ik herken er niemand in iig), maar het bevestigt wel een vermoeden dat ik al eerder had, namelijk dat er opnamen van verschillende voorstellingen gebruikt zijn. Op veel shots van de voorstelling zie je de kandidaten ook niet natuurlijk, dus dat zou best kunnen. En dat het ook heel goed mogelijk is dat er een behoorlijke tijd (weken? maanden?) tussen die voorstellingen in zit.

We weten dat de productie de locatie meerdere keren van te voren bezoekt. Misschien is de mol een keer meegereisd en staat hij/zij wel degelijk verkleed op het toneel? Niet op de foto waar iedereen zo naar heeft zitten staren, maar op één van de shots van de voorstelling zelf.

De kandidaten hebben er dan niks aan natuurlijk. Eigenlijk puur een onthulling voor de kijker, maar dat was die priesterhint vorig jaar in feite ook.
Ik zie nog altijd een mogelijkheid dat er iets met die foto is... maar is dat tweede shot van het moment dat ze haar hand voor haar mond doet. Daar heeft ze namelijk wel degelijk een beugel. Het lijkt gewoon verschillend omdat je de ene keer haar ondertanden en de andere keer haar boven tanden ziet. Ik ga vanavond nog eens kijken. Als er inderdaad verschillende opnames zijn gemaakt met een ruime tijd er tussen dan moeten we er absoluut iets achter zoeken.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #905 Gepost op: 20-01-2014, 12:37:48 »
Ik moet zeggen dat ik het, ook zonder dat er een hint in zit, niet zo héél vreemd zou vinden als ze de voorstelling 2x gefilmd hebben. Gewoon om veel verschillende shots/camerastandpunten te hebben. En het kan zeker dat ze alleen onder een beugel heeft.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #906 Gepost op: 20-01-2014, 13:17:07 »
Ik zie wel degelijk een beugel boven, maar die is wat dunner en dus minder goed zichtbaar.

Ik denk daarnaast niet dat ze meerdere voorstellingen gefilmd hebben.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #907 Gepost op: 28-01-2014, 14:19:15 »
Ik vind dat het lijkt alsof er iemand achter de tweede persoon van links staat met donker opgestoken haar. Lijkt wel Susan.
Ook vind ik de sliert op het hoofd van één van de operamensen er verdacht naar toe wijzen.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #908 Gepost op: 28-01-2014, 16:13:22 »
In de tv-studio komt Susan in beeld en roept dan een paar keer achter elkaar "Zien jullie mij? Zien jullie mij?". In het dagboek van de mol staat daarna:

"Hoewel... ongezien... Wat vond je van de opera? En van de tv-studio? Je hebt me gezien, dat is zeker. Maar of je me gezíen hebt, dat weet ik nog zo net niet."

Dit zou een mooie hint kunnen zijn, toch? Susan is daar samen met Aaf maar vraagt niet "Zien jullie ons?" Aaf vraagt spreekt wel over "ons". Ook heeft Susan het in de biecht over de ene donkere ruimte na de andere en dat ze op de gekste plekken zijn geweest. Klinkt best mollig... ;D

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #909 Gepost op: 4-02-2014, 23:16:04 »
Wow ik vond iets wat ik nog niet voorbij heb zien komen, vind hem wel goed:
...en dat om 5 voor 6 in de ochtend  ::gaap::   ::tandpastasmiley::

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #910 Gepost op: 5-02-2014, 15:15:18 »
Ik heb ze vergelijkt, vind ze niet echt erop lijken... die 1ste lijkt eerder op Susan. Maar als het hem toch is: dan moeten we naar de betekenis achter die man zoeken.
Ik zoek graag niet naar de betekenis achter die man. Vergeleken met hem was Hitler een watje. Sommige hebben nog Kim-Jong Un geopperd. Lijkt de foto denk ik net iets meer op. Ook daar wil ik niet op zoeken.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #911 Gepost op: 5-02-2014, 22:45:56 »
Het is Kim jong-il. Maar vele pagina's terug op een ander topic (weet echt niet meer waar) was dit al lang uitgeplozen  ;)

Edit: expres deze foto gekozen omdat zijn gebit daarop goed te zien is.. Hij staat op vele foto's ook zonder bril maar dan weer ook zonder tanden te zien. Vandaar.. ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 22:48:37 door FS »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #912 Gepost op: 5-02-2014, 23:05:05 »
Thanks. Die vind ik er inderdaad wel meer op lijken. Of het zou kunnen dat ze een Kim look-alike hebben gemaakt met Susan erin.

 ::rofl::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #913 Gepost op: 21-02-2014, 12:06:50 »
Die molloze weken zijn echt niet goed voor me  ;)
Heb net het stukje van de opera terug gezien, omdat ik verwacht dat daar ergens een grote hint moet zitten.
Ik wil niet het hele 'fotogebeuren' weer oprakelen, maar ik denk dat daar nog steeds iets mee is.
Alleen is het heel veel over grote lagen schmink en ogen gegaan, maar ik keek nog eens naar het fragment van de lippen en vind deze er niet echt Chinees uitzien.
Ook zou dit fragment met de mol wel te realiseren zijn binnen korte tijd, omdat er geen liters schmink aan te pas komen.
Zelf vind ik de lippen het meest op die van Freek lijken (niet mijn mol maar toch ;) )
Ben benieuwd of jullie er ook iets in zien!

(Ik kan helaas met m'n telefoon geen foto toevoegen, dus vandaar helaas zonder, maar te vinden vanaf minuut 7.11)