Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 282310 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 2 - Vindingrijk
« Gepost op: 7-01-2014, 18:17:21 »
Na het vertrek van Maurice gaat het spel met 9 kandidaten verder. Nieuwe hints en nieuwe opdrachten. Gaat de zwarte vrijstelling in het spel komen, en wat gaat dit betekenen voor het verdere verloop van de opdrachten en de kandidaten?

Beleef het weer mee op donderdag 9 januari, 20.30 op nederland 1!



« Laatst bewerkt op: 8-01-2014, 21:00:12 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #1 Gepost op: 9-01-2014, 20:40:56 »
Tygho bezorgt me een Marc-Marie en Kees flashback. (zaken stelen)
en lijkt mij een slimme speler (heeft alles direct door) of hij is de mol.
klaar voor de strijd

Offline iPlayNL

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #2 Gepost op: 9-01-2014, 21:02:47 »
Voordat freek en de ander de trap aflopen en de honkong vraag vinden bij opdracht 2, zie je snel iets in beeld komen. Kan iemand dat stilzetten?

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #3 Gepost op: 9-01-2014, 21:30:02 »
Tijdstip?
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #4 Gepost op: 9-01-2014, 21:30:35 »
Nou ik had dus gelijk met m'n theorie dat ze de test moesten zoeken en moesten kiezen tussen de hulpmiddelen en de test.  ::vergroot::
Overigens, Owen zat compleet op Tygo, maar dat weet iedereen wel denk ik. Tygo kunnen we dus afstrepen.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #5 Gepost op: 9-01-2014, 21:31:14 »
Het word hopelijk geen gewoonte dat mijn hoofdverdachte afvalt. Vorige week Maurice en deze week Owen ::niet-ok::

Verder wel een leuke aflevering met 2 opdrachten die lijken op opdrachten uit oudere editie's  ::ok::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #6 Gepost op: 9-01-2014, 21:31:41 »
Nou ik had dus gelijk met m'n theorie dat ze de test moesten zoeken en moesten kiezen tussen de hulpmiddelen en de test.  ::vergroot::
Overigens, Owen zat compleet op Tygo, maar dat weet iedereen wel denk ik. Tygo kunnen we dus afstrepen.

Dit lijkt me waar, Jan Willem is nog steeds mijn mol!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #7 Gepost op: 9-01-2014, 21:31:58 »
Ik zou zweren dat toen Art Owen onthaalde op het eind, Owen's mond al een paar lettergrepen zei, en toen het geluid pas kwam?

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #8 Gepost op: 9-01-2014, 21:32:09 »
Hmm was er vorige week niet een groepje die het had over Jade kopen toen ze bruidscadeau's zochten ofzo? Deze week lagen er vrijstellingen bij een jade kraampje... :)

Offline DynaXiz

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #9 Gepost op: 9-01-2014, 21:33:32 »
Na alles wat er na aflevering 1 is gezegd ben ik in een tunnelvisie beland en daarom viel dit mij op:
Jan-Willem zei tijdens de opdracht waar vrijstellingen enz. te vinden waren iets van: Voor deze opdracht heb je oog voor detail nodig, en dat heb ik totaal niet!
Een mol ziet niks, dus heeft geen oog voor detail. Hint!?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2014, 21:35:31 »
Mooie aflevering. Hoopte heel even op een derde opdracht. Maar de opdrachten die we zagen waren wel mooi.

Waarom werden Owen en Susan afgezonderd in de opera-opdracht? Vanwaar de keuze op hen twee?

Jan-Willem zien we deze aflvering vind ik wat minder in beeld.

Nog weinig te zeggen over verdenkingen, maar wel een zeer terugkijkwaardig uurtje WIDM :)

Tygo vind ik te veel op de voorgrond, is de mol niet, meer een soort Art (2011), maar gemener.

Wat ik wel gek vond - waarom gaat Tygo met Owen op zoek naar de 150 kilo, en niet met Freek? is dat om dat Tygo Owen wilde in de gaten houden? Of een rare actie van wie die verdeling maakte?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #11 Gepost op: 9-01-2014, 21:36:57 »
Sofie zat wat te klooien met de walkietalkie...maar dat vind ik te opzichtig...Jennifer is TE fanatiek om mol te zijn...

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #12 Gepost op: 9-01-2014, 21:38:10 »
Prachtige aflevering weer, al vond ik de eerste opdracht wat flauw en vooral heel erg onduidelijk voor kijker en kandidaten. Ik weet niet hoe dit had moeten slagen? Als beide teams toevallig dezelfde personen aanwezen? Snapte niet veel van de opdracht..

Offline Slowdive

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveless
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #13 Gepost op: 9-01-2014, 21:38:39 »
Ik denk dat de keus makkelijk was, waarom Owen en Susan gekozen werden:

Owen is acteur/toneelspeler en Susan is actrice (wat met het onderwerp te maken heeft). Aangezien ze graag variatie wilde (sowieso zou Owen gekozen worden, lijkt me dan toch) kozen ze Susan (want ze konden ook Tygo de acteur kiezen, of Freek.. maar dan zou je 2 mannelijke kandidaten hebben, en hun zijn beide al middelpunt geweest in de laseropdracht).
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

anoniem 24971

  • Gast
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #14 Gepost op: 9-01-2014, 21:38:42 »
Heel erg jammer! Mijn favoriete kandidaat èn Mol eruit.  :-[
Nu ga ik voor Jan-Willem of Jennifer.

Offline Bakkei

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #15 Gepost op: 9-01-2014, 21:41:02 »
Wat moeten we hier nu mee? Zo bot heb ik het woord nog nooit in beeld gezien:



Helemaal aan het begin van de aflevering. Net na de terugblik. De stem van Owen zat eronder, maar volgens mij is hij de Mol niet. Het beeld kwam direct na de stem van Aaf.

Offline harcol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #16 Gepost op: 9-01-2014, 21:42:44 »
Ik heb misschien iets. Ik heb gelet op alle graffiti in de verlaten tv-studio. Bamf of 8amf kwam wel erg vaak in beeld. Verder stond er ergens Boris. Heb het even gegoogeld en Daphne heeft een programma gepresenteerd dat Boris Ryzhy heet. Verder "gokte" Daphne meteen goed wat de opdracht was in het theater. Ik vond Sophie ook wel verdacht met die porto. Tygo sluit ik voorlopig uit. Aaf was voor mij ook wel een beetje verdacht, ik weet ook niet waarom, gewoon een gevoel. Denken jullie dat het iets is van Daphne?

Offline Slowdive

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveless
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #17 Gepost op: 9-01-2014, 21:42:54 »
Wat moeten we hier nu mee? Zo bot heb ik het woord nog nooit in beeld gezien:



Ik denk persoonlijk dat er geen hint achter zit. Gewoon een leuke toevoeging aan beeld omdat ze die container toevallig tegenkwamen.
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

Offline Molstrik

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #18 Gepost op: 9-01-2014, 21:43:03 »
Na alles wat er na aflevering 1 is gezegd ben ik in een tunnelvisie beland en daarom viel dit mij op:
Jan-Willem zei tijdens de opdracht waar vrijstellingen enz. te vinden waren iets van: Voor deze opdracht heb je oog voor detail nodig, en dat heb ik totaal niet!
Een mol ziet niks, dus heeft geen oog voor detail. Hint!?
Ja haha een tunnelvisie! Mijn tip is probeer bij iedere hint na te gaan of het waarschijnlijk is dat een kandidaat dit zou zeggen/doen. Een oog voor detail, is een hele normale uitdrukking die iedere kandidaat zou kunnen zeggen.
Verder verdenk ik Aaf en JW, ze zijn redelijk op de achtergrond en reageren een beetje slapjes op dingen.
Moet nog even de aflevering opnieuw een keer terug kijken.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #19 Gepost op: 9-01-2014, 21:43:45 »
Vindingrijk lijkt me gezien hoe eerdere titelhints werkten er op wijzen dat de mol iets vond bij de laatste opdracht, dus streep door Jennifer en Freek voor mij.