Auteur Topic: [MOGELIJKE HINT] Romeinse cijfers  (gelezen 11736 keer)

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
[MOGELIJKE HINT] Romeinse cijfers
« Gepost op: 12-01-2014, 16:35:27 »
Ik weet dat jullie het forum liever 'overzichtelijk' houden en dat er meestal hints worden besproken in de andere topics, maar deze hint heeft veel verschillende screenshots nodig vandaar dat ik een nieuw topic aanmaak. Als iemand het topic wil sluiten, ga je gang, maar ik denk dat dit best een goede hint kan zijn.

Aflevering 1: Tygo maakt met zijn handen de 'M'.


Aflevering 2: Tygo maakt met zijn handen de 'W' en dat is de omgekeerde 'M'.


Aflevering 2: Tygo maakt een kruis (X) met zijn armen.


Aflevering 2: Tygo maakt een obsceen gebaar met zijn handen. Dit kunnen 2 I's zijn.



Deze letters achter elkaar zijn MMXII en die maken tot nu toe 2012. Als hij in de komende afleveringen nog 2x een I vormt, ontstaat er MMXIIII (beter bekend als MMXIV) en dat staat voor 2014. Het jaar waarin hij meedoet aan Wie Is De Mol.

ALTERNATIEF:
De code in aflevering 1 was 3425.
Als de 4x 'M' (in plaats van 1 'm' per screenshot, kun je er ook 2 zien) als 4 ziet (4x M is 4000)
En de 2x 'I' als 2. Dan heb je al 4 & 2. Als je de volgende afleveringen nog een 5 en een 3 krijgt, kan dat natuurlijk ook.

Wat denken jullie?
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MOGELIJKE HINT] Romeinse cijfers
« Reactie #1 Gepost op: 12-01-2014, 16:39:04 »
Wat denken jullie?

Leuk gevonden :) Maar ik denk dat Tygo gewoon een expressief iemand is zoals Daniël Boissevain ook was en als gevolg daarvan het moeilijk kan laten niet te gebaren in welke vorm dan ook  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [MOGELIJKE HINT] Romeinse cijfers
« Reactie #2 Gepost op: 12-01-2014, 18:20:21 »
Op het beeldmateriaal kun je met veel moeite er een M of W in zien... En daar blijft het eigenlijk wel bij... De I zie je alleen als je echt op zoek ga naar Romeinse cijfers. Alleen in de X is echt duidelijk een X te lezen...

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: [MOGELIJKE HINT] Romeinse cijfers
« Reactie #3 Gepost op: 12-01-2014, 18:33:11 »
Leuk gevonden :) Maar ik denk dat Tygo gewoon een expressief iemand is zoals Daniël Boissevain ook was en als gevolg daarvan het moeilijk kan laten niet te gebaren in welke vorm dan ook  ;D

Ik verdenk hem ook niet echt, maar zulke duidelijke handgebaren vallen me gelijk op haha.
Desondanks zou ik het wel een leuke hint naar de Mol vinden.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: [MOGELIJKE HINT] Romeinse cijfers
« Reactie #4 Gepost op: 12-01-2014, 18:33:42 »
Op het beeldmateriaal kun je met veel moeite er een M of W in zien... En daar blijft het eigenlijk wel bij... De I zie je alleen als je echt op zoek ga naar Romeinse cijfers. Alleen in de X is echt duidelijk een X te lezen...

Dat is jouw mening.. ik zag ze er na 1 keer kijken al in, maar dat zal wel aan mij liggen.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [MOGELIJKE HINT] Romeinse cijfers
« Reactie #5 Gepost op: 12-01-2014, 18:56:28 »
Dat is jouw mening.. ik zag ze er na 1 keer kijken al in, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik geef inderdaad mijn mening over deze mogelijke hint. Ik geloof er niet in, maar als je er zelf wel in wilt geloven: Doe je ding ;)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [MOGELIJKE HINT] Romeinse cijfers
« Reactie #6 Gepost op: 12-01-2014, 22:54:50 »
Deze letters achter elkaar zijn MMXII en die maken tot nu toe 2012. Als hij in de komende afleveringen nog 2x een I vormt, ontstaat er MMXIIII (beter bekend als MMXIV) en dat staat voor 2014. Het jaar waarin hij meedoet aan Wie Is De Mol.

Wat denken jullie?
Tygo heeft ook al een V gemaakt, maar ik denk dat hier verder niks achter zit, maar wel leuk gevonden ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [MOGELIJKE HINT] Romeinse cijfers
« Reactie #7 Gepost op: 12-01-2014, 23:59:18 »
Tygo's gebaren vielen mij ook al op. Maar volgens mij is hij een hele sterke speler. Vergeet niet dat deze jongeman heel wat levenservaring heeft. Van de goot tot op TV gekomen. Hij weet als geen ander hoe hij mensen moet bespelen. MOL? nee Tygo is geen MOL
我是摩尔

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [MOGELIJKE HINT] Romeinse cijfers
« Reactie #8 Gepost op: 13-01-2014, 09:30:18 »
Tygo's gebaren vielen mij ook al op. Maar volgens mij is hij een hele sterke speler. Vergeet niet dat deze jongeman heel wat levenservaring heeft. Van de goot tot op TV gekomen. Hij weet als geen ander hoe hij mensen moet bespelen. MOL? nee Tygo is geen MOL

Ik zie ook niks in de gebaren (als aanwijzing) maar verder lijkt het nogal tegenstrijdig wat je schrijft. "Hij weet als geen ander hoe hij mensen moet bespelen." -> Ideaal voor een Mol toch?

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [MOGELIJKE HINT] Romeinse cijfers
« Reactie #9 Gepost op: 13-01-2014, 12:35:09 »
Ik zie ook niks in de gebaren (als aanwijzing) maar verder lijkt het nogal tegenstrijdig wat je schrijft. "Hij weet als geen ander hoe hij mensen moet bespelen." -> Ideaal voor een Mol toch?

Ja ook voor een mol, heb ook niet gezegd dat het niet ideaal voor een mol is. Maar alleen die lach al van hem. Ik hoor hem gewoon denken, HAHAHA al die kijkers thuis gaan nu denken "hij is de mol" Hij weet gewoon hoe kijkers reageren op mogelijke aanwijzingen.
我是摩尔

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MOGELIJKE HINT] Romeinse cijfers
« Reactie #10 Gepost op: 13-01-2014, 17:33:29 »
Ik vind 'm goed gevonden maar ik denk niet dat ze een hint bedenken waar middelvingers in gebruikt worden
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [MOGELIJKE HINT] Romeinse cijfers
« Reactie #11 Gepost op: 13-01-2014, 17:42:08 »
Ik vind 'm goed gevonden maar ik denk niet dat ze een hint bedenken waar middelvingers in gebruikt worden
eerlijk gezegt snap ik niet dat dat er in zit...dat ze niet gevraagd hebben, doe es over zonder die middelvingers..maar goed...

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [MOGELIJKE HINT] Romeinse cijfers
« Reactie #12 Gepost op: 13-01-2014, 17:49:47 »
Ik vind 'm goed gevonden maar ik denk niet dat ze een hint bedenken waar middelvingers in gebruikt worden

Ik lees net een stukje over de middelvinger in China. 

Citeer: Ik heb zojuist gevraagd aan een Chinese collega, en wat het meest in de buurt komt in de Chinese traditie is krabben met je wijsvinger op je wang terwijl je naar de andere persoon kijkt. Het komt neer op "Rot op!" of "Shame on you!".
Een échte equivalent tot de middelvinger bestaat volgens mijn collega niet, want de Chinezen gebruiken gebarentaal veel minder om te beledigen.

Tegenwoordig gebruikt de jeugd in China wel de middelvinger net als hier in het westen.

Mijn collega heeft ook een site gezocht met wat uitleg over Chinese gebaren en de betekenis ervan, ik hoop dat dit nuttig voor je wordt (zie bron) http://www.ling.gu.se/~biljana/gestures2.html
« Laatst bewerkt op: 13-01-2014, 17:58:07 door Benny de Mol »
我是摩尔

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: [MOGELIJKE HINT] Romeinse cijfers
« Reactie #13 Gepost op: 13-01-2014, 20:26:16 »
Lijkt mij gewoon Tygo's enthousiasme.