Auteur Topic: Fotoklik-geluiden  (gelezen 97250 keer)

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #100 Gepost op: 7-02-2014, 11:59:22 »
Water en vuur duidt op balans, dat duidt dan weer op Susan (weegschaal) maar wat die andere (of ze alle 5) in totaliteit betekenen... maar tis dan vrij waarschijnlijk dat die foto-kliks gestopt zijn omdat alle elementen nu getoond zijn. Zou wel erg raar zijn als het gewoon 'uit het niks' stopt.
De vijf elementen (Water, aarde, vuur, metaal en hout) moeten volgens de Chinese filosofie Feng Shui met elkaar in balans zijn.

Zie topic Vijfjes, #83
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51589.msg1655985#msg1655985


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #101 Gepost op: 7-02-2014, 12:08:33 »
Ook bij tpoic Susan gepost: Susan is volgens de Chinese astrologie hout/ slang. Hout was het 5e element dat getoond werd met de fotoklikgeluiden en heeft in de astrologie de kleur groen (groen is het nieuwe rood), en staat voor het zintuig ZIEN (de ogen en verwijzingen/ woorden die terugkomen). Daarnaast was 2013 ook het jaar van de slang, het jaar waarin de opnames waren - dit terzijde..... De enige andere 'hout' is Tygo. Het lijkt mij dat hout het belangrijkst is in deze fotoklikgeluiden, vanwege GROEN en ZIEN.

Meer L

Offline MHNCP

  • Forumlid
Re: Foto-theorie
« Reactie #102 Gepost op: 7-02-2014, 12:45:19 »
Ik begrijp totaal niet waar je het hier over hebt?
Individuele foto's uit seizoen 5? Gaat dit over de leader van dat jaar? Of een bepaalde groepsfoto? Of de foto op het einde van iedere aflevering? Beter voeg je even afbeeldingen toe die het verhaal duidelijk maken...

Excuses, het gaat om http://widmgemist.nl/seizoen-5/aflevering-1 en dan vanaf minuut 1.
De kandidaten worden hier voorgesteld in de leader in een bepaalde volgorde. Uiteraard stond deze al jaren vast, maar met de montage van de groepsfoto kan hier dit seizoen wel rekening mee zijn gehouden.
Sophie doet overigens wel mee, Sophie van den Enk.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #103 Gepost op: 7-02-2014, 12:54:11 »
Maar hoe weet men bij het maken van die groepsfoto wie er tweede en wie derde gaat worden?
Of begrijp ik je theorie nu verkeerd?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #104 Gepost op: 7-02-2014, 13:06:17 »
Maar hoe weet men bij het maken van die groepsfoto wie er tweede en wie derde gaat worden?
Of begrijp ik je theorie nu verkeerd?

Ik begrijp het ook niet. Ik zou wat afbeeldingen/screenshots hier plaatsen als ik jou was.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #105 Gepost op: 7-02-2014, 14:33:35 »
Denk wel te snappen waar je op doelt, maar is dat niet een beetje ver gezocht???
Dan zouden mensen die die afleveringen nooit gezien hebben nooit op deze hint komen

Offline MHNCP

  • Forumlid
Theorie foto's seizoen 5 en 13
« Reactie #106 Gepost op: 7-02-2014, 15:22:05 »
Hierbij nogmaals de theorie, maar nu incl. een pdf met uitleg  ::trots::

Na wat speur- en denkwerk ben ik de afgelopen dagen tot de volgende theorie gekomen. Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden.
Tevens direct een spoileralert: Hiermee wordt een kandidaat als mol aangewezen, dus als je het niet wil lezen, nu kan het nog.

Het thema foto's maken staat dit jaar duidelijk in de aandacht. Tijdens de 4 afleveringen van Hongkong is al duidelijk geworden dat met behulp van de groepsfoto's van 2013 en 2014 duidelijk kon worden welke 3 deelnemers de serie zouden verlaten. Mocht je dit gemist hebben; de posities van Ewout, Joep en Janine kwamen overeen met de posities van Maurice (afvaller 1), Owen (afvaller 2) en Daphne (afvaller 3). Echter bij het verlaten van Hongkong ging dit verhaal niet meer op; Jennifer stond niet op de positie van Tim.

De Filipijnen staan echter tot Hongkong zoals water staat tot vuur. De mol moest zich kunnen redden in de drukke stad en in de rustige natuur. Aan het begin van het seizoen hebben we een terugblik gehad op 13 jaar WIDM. Seizoen 13 was het laatste seizoen tot dan toe, echter scheelde het niet veel op seizoen 5 (het eerste seizoen met BN'ers) was de laatste geweest. Dat was namelijk eigenlijk de opzet. Seizoen 5 en dan voornamelijk aflevering 1 was een seizoen met veel foto's. Ik raad jullie aan om de eerste aflevering terug te kijken, het zit vol met foto-geluiden. Tevens staat dit seizoen vol met het getal 5 --> een verwijzing naar seizoen 5.

Zoals gezegd; Filipijnen staan tot Hongkong zoals een individu staat tot een groep. In Hongkong ging iedereen op in de menigte, in de Filipijnen is iedereen persoonlijk zichtbaar. Wat gebeurt er als je bovenstaande 2 gegevens combineert (dus seizoen 5 in combinatie met individuele foto's)? De volgorde waarop de deelnemers van seizoen 5 aan ons, het publiek, werden voorgesteld was als volgt:
1. Gijs (6e)
2. Isabella (4e)
3. Jim (7e)
4. Lottie (3e)
5. Marc-Marie (2e)
6. Roelandt (10e)
7. Sander (5e)
8. Victoria (8e)
9. Yvon (1e)
10.Yvonne (9e)

In plaats van de groepsfoto van seizoen 13 dus te koppelen aan de groepsfoto van dit jaar (geldend voor Hongkong),
koppelen we de overgebleven individuele foto's van seizoen 5 aan onze (opgeschoonde) groepsfoto. Tot onze verbazing blijkt het volgende: 
Aaf / Gijs (6e)
Susan / Isabella (4e)
Jennifer / Jim (7e)
Tygo / Lottie (3e)
Sophie / Marc-Marie (2e)
JW / Sander (5e)
Freek / Yvon (1e)

Dit zou voor mij betekenen dat mijn mol eruit gaat, dus tunnelvisie kan het niet zijn. Overigens zou Freek wel een hele sterke mol zijn, heel onopvallend heeft hij toch al wel het een en ander gedaan. Volgende aflevering valt Jan-Willem af en met de titel van deze aflevering 5 op een Rij is dat niet eens zo heel ondenkbaar (er zijn 5 potentiele mollen van hem op rij afgevallen, Maurice, Owen, Daphne, Jennifer en nu Aaf). Als hij werkelijk de serie verlaat lijkt er van toeval toch geen sprake meer te zijn?! Wel een geniale stap om seizoen 13 en seizoen 5 op deze manier te koppelen en zo de afvallerstheorie (die heel makkelijk was in eerste instantie) een extra dimensie te geven.

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #107 Gepost op: 7-02-2014, 15:31:31 »
Denk wel te snappen waar je op doelt, maar is dat niet een beetje ver gezocht???
Dan zouden mensen die die afleveringen nooit gezien hebben nooit op deze hint komen

Als het al ver gezocht is, is dat niet omdat dat zou zijn voor de nieuwe kijkers. Ook nieuwe kijkers kunnen oude seizoenen terugvinden op internet.  ::vergroot::
Vind hem erg goed gevonden! Maar het strookt niet met mijn zeer zeer diepe JW-tunnel op het moment.   :-\\
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #108 Gepost op: 7-02-2014, 15:41:43 »
Complimenten voor het uitwerken.  ::ok::
Het lijkt mij persoonlijk te ingewikkeld om een hint te zijn, maar ik ben erg benieuwd hoe het uit gaat pakken.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #109 Gepost op: 7-02-2014, 18:15:02 »
In aflevering 2 was ook geen klikgeluid en in aflevering 3 zaten er 2. So far:

1 in aflevering 1
0 in aflevering 2
2 in aflevering 3
1 in aflevering 4
1 in aflevering 5
0 in aflevering 6.

Totaal 5, tussenstand of eindstand? Dat valt nog niet te zeggen denk ik.

Er was wel een klikgeluid in aflevering 6. Ik kan nu niet zien bij welke tijd maar volgens mij nog voor opdracht 2. Er was een fotoklikgeluid bij zo'n stuk van een bootje, ook stond er een code op (LA en nog 3 cijfers geloof ik - het was het stuk boot wat Tygo en Sofie hebben meegenomen als het goed is).

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #110 Gepost op: 7-02-2014, 19:24:56 »
MHNCP, mooi gevonden, al had ik het beter gevonden als deze hint al vanaf de eerste aflevering gold.

Offline Patjée

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #111 Gepost op: 7-02-2014, 21:59:15 »
Wat mij opviel (hoewel ik het nog niet heb kunnen terugkijken): na het posten van het geld in de brievenbus, lopen alle kandidaten weer naar buiten. Susan maakt een opmerking over dat "er nu niks meer met het geld kan gebeuren" (rond 18:50). Maar dan kijkt ze achterom, recht in de camera, en wordt het scherm even 'verlicht', alsof er een foto van haar wordt gemaakt.

Nou is Susan totaal niet mijn mol (Freek daarentegen wel  ::tandpastasmiley::), maar ik vond dit best wel opvallend, vooral omdat er deze aflevering geen fotoklik-geluid in leek te zitten. Misschien duidden de klikjes hier wel op? Dat er nu dan eindelijk een foto van de Mol wordt gemaakt, die ook nog eens iets verdachts zegt over de pot?
Ciao he said

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #112 Gepost op: 7-02-2014, 22:02:15 »
Ik krijg hoofdpijn van die foto-klikjes  ::rofl::

5 klikjes gehoord, 5 op een rij  ;D
Ik denk dat het gewoon is 'om de molloten helemaal gek te maken'
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #113 Gepost op: 7-02-2014, 23:45:52 »
Wat mij opviel (hoewel ik het nog niet heb kunnen terugkijken): na het posten van het geld in de brievenbus, lopen alle kandidaten weer naar buiten. Susan maakt een opmerking over dat "er nu niks meer met het geld kan gebeuren" (rond 18:50). Maar dan kijkt ze achterom, recht in de camera, en wordt het scherm even 'verlicht', alsof er een foto van haar wordt gemaakt.

Nou is Susan totaal niet mijn mol (Freek daarentegen wel  ::tandpastasmiley::), maar ik vond dit best wel opvallend, vooral omdat er deze aflevering geen fotoklik-geluid in leek te zitten. Misschien duidden de klikjes hier wel op? Dat er nu dan eindelijk een foto van de Mol wordt gemaakt, die ook nog eens iets verdachts zegt over de pot?

Ik vond het geen fotoflits. Een dergelijke 'oplichting' kwam later ook nog een keer voor. Weet alleen niet meer precies waar. Volgens mij was deze 'flits' een spannend montage-ding om de opmerking van Susan dat het geld nu veilig is even wat meer lading te geven..

Dat kan 3 betekenissen hebben:
-geen betekenis, gewoon filmische montage
-er gaat nog wel iets gebeuren met het geld, Susans opmerking bleek achteraf net zoiets te zijn als 'trust nobody' en de productie springt hier achteraf handig op in.
- Susan is de mol en de productie is wel heel erg opvallende 'hints' aan het gebruiken...

In elk geval.. dat denk ik.  :)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #114 Gepost op: 7-02-2014, 23:57:44 »
Ik heb het vermoeden dat Susan 's nachts of 's ochtends vroeg de envelop weer heeft gepakt.. In ieder geval iets met het geld gedaan.  :o
Ze was immers niet op tijd aan het ontbijt met de andere kandidaten...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #115 Gepost op: 8-02-2014, 11:14:21 »
Nou is Susan totaal niet mijn mol (Freek daarentegen wel  ::tandpastasmiley::), maar ik vond dit best wel opvallend, vooral omdat er deze aflevering geen fotoklik-geluid in leek te zitten. Misschien duidden de klikjes hier wel op? Dat er nu dan eindelijk een foto van de Mol wordt gemaakt, die ook nog eens iets verdachts zegt over de pot?



Die blik in haar ogen ook wanneer ze zich nog snel omdraait naar de camera ja  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #116 Gepost op: 8-02-2014, 12:19:16 »
Die blik in haar ogen ook wanneer ze zich nog snel omdraait naar de camera ja  ::vergroot::

Grappig, ik vind dat soort momenten juist absoluut tegen haar pleiten als Mol.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #117 Gepost op: 8-02-2014, 12:21:40 »
Grappig, ik vind dat soort momenten juist absoluut tegen haar pleiten als Mol.  :)

Mee eens. Suus is al vanaf afl 2 mijn mol. Maar dat moment dacht ik: zal ze het dan toch niet zijn?

Ik laat r nog wel op nr 1  ::tandpastasmiley::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #118 Gepost op: 8-02-2014, 14:07:38 »
Haha ik moet erg lachen om je good-riddance. Niet lullig bedoeld hoor maar paar dagen geleden was je nog overtuigd van Sofie als mol. En liet je zelfs foto's van pijlen op het vliegveld voorbij komen met Soof eronder.

Maar welkom bij de Suusisdemol crowd.  ::proostbier::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #119 Gepost op: 8-02-2014, 14:19:58 »
Citaat
Ik vond het geen fotoflits. Een dergelijke 'oplichting' kwam later ook nog een keer voor. Weet alleen niet meer precies waar. Volgens mij was deze 'flits' een spannend montage-ding om de opmerking van Susan dat het geld nu veilig is even wat meer lading te geven..

Ik heb er 3 gezien deze aflevering.
1 maal als ze bij de punt van de boot komen.
1 maal bij het geld versturen
1 maal als JW een joker aan Tygo geeft.