Auteur Topic: Fotoklik-geluiden  (gelezen 97127 keer)

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #120 Gepost op: 14-02-2014, 12:18:11 »
Kwam er via de vodcast achter dat het geluid inmiddels is geïdentificeerd als het geluid in de roodshow bij de muzikale hint. Vreemd dat dat hier in dit topic nog niet genoemd is? (Of zie ik iets over het hoofd)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2014, 12:22:01 door tureluurs »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #121 Gepost op: 14-02-2014, 12:26:51 »
Kwam er via de vodcast achter dat het geluid inmiddels is geïdentificeerd als het geluid in de roodshow bij de muzikale hint. Vreemd dat dat hier in dit topic nog niet genoemd is? (Of zie ik iets over het hoofd)

Denk dat je pag 1 van dit topic over het hoofd hebt gezien. Wouterv kwam daar al mee.  ;)

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #122 Gepost op: 14-02-2014, 12:30:20 »
Denk dat je pag 1 van dit topic over het hoofd hebt gezien. Wouterv kwam daar al mee.  ;)

OK bedankt, dat was me te ver terug ja  ::joehoe::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #123 Gepost op: 14-02-2014, 13:15:06 »
OK bedankt, dat was me te ver terug ja  ::joehoe::

no problem ;)
klaar voor de strijd

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #124 Gepost op: 14-02-2014, 18:34:59 »
Kwam er via de vodcast achter dat het geluid inmiddels is geïdentificeerd als het geluid in de roodshow bij de muzikale hint. Vreemd dat dat hier in dit topic nog niet genoemd is? (Of zie ik iets over het hoofd)
Het is een behoorlijke hint inderdaad.
Ben inmiddels van Sophie naar JW verandert als mijn nummer 1 verdachte.

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #125 Gepost op: 15-02-2014, 14:34:30 »
Ik heb iets ontdekt in het molboekje, wat hier toch misschien wel thuis mag horen, ik heb dus op mijn Iphone een app geïnstalleerd waarmee ik Chinese tekens kan ontcijferen.

Nu staat er bij het woord Foto, in het molboekje op de pagina bij vertalingen, een chinees teken.. Dit teken:
Als je dit vertaald naar Nederlands dan betekent dit dus niet Foto... Maar: Denk

Voor diegene zonder molboekje


Nu is het zo dat we altijd aan het denken zijn over wie de mol is, maar ook over de afvaller, door de muzikale hints in de Roodshow. Ik denk dus dat dit een directe hint is richting roodshow (gebruikt de zelfde fotoklik geluiden)

Misschien heb jij een andere theorie, dan hoor ik die graag..
Profiler

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #126 Gepost op: 15-02-2014, 20:53:14 »
Ik heb ook nog een simpele theorie:  De nadruk op "foto's" d.m.v. "fotoklikgeluidjes" in afleveringen 1 t/m 5 verwijst naar Freeks molactie bij de Boeddha's. Freek in biecht aflevering 5: "Uiteindelijk ging het mis bij mijn foto."

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #127 Gepost op: 15-02-2014, 21:12:48 »
Ik heb nooit echt op de geluiden gelet. Maar is er wellicht uit het ritme ervan iets te halen? En dan denk ik in de richting van een code.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #128 Gepost op: 15-02-2014, 21:28:33 »
Ik heb nooit echt op de geluiden gelet. Maar is er wellicht uit het ritme ervan iets te halen? En dan denk ik in de richting van een code.

Hm, als je wat met ritme, melodie en toonhoogte speelt kun je er dit uithalen. Maar naar wie dat zou verwijzen? ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #129 Gepost op: 15-02-2014, 22:04:08 »
Nu staat er bij het woord Foto, in het molboekje op de pagina bij vertalingen, een chinees teken.. Dit teken:
Als je dit vertaald naar Nederlands dan betekent dit dus niet Foto... Maar: Denk
Is misschien ook een mooie voor de mensen die Sofie nog verdenken. Denk => Sofie van den Enk.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #130 Gepost op: 15-02-2014, 22:43:44 »
Hm, als je wat met ritme, melodie en toonhoogte speelt kun je er dit uithalen. Maar naar wie dat zou verwijzen? ;)
Ik ben toch benieuwd hoe je hier aan komt :P
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #131 Gepost op: 16-02-2014, 07:51:47 »
Ik zal moeten wachten tot ik het kan afspelen. Ik zat eerder aan iets eenvoudigs als morse te denken. Of het geluid dat je hoort wanneer aan het begin van de aflevering de 'actuele' locatie wordt aangeduid.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #132 Gepost op: 16-02-2014, 09:13:07 »
Volgens mij zijn het foto's van de 5 elementen. (als het al een hint is) De 5 elementen staan voor balans (yin yang). Maar dat staat al uitvoerig beschreven eerder in dit topic.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #133 Gepost op: 16-02-2014, 10:14:16 »
Volgens mij zijn het foto's van de 5 elementen. (als het al een hint is) De 5 elementen staan voor balans (yin yang). Maar dat staat al uitvoerig beschreven eerder in dit topic.

Die theorie is samengevat: foto's van "vijf elementen" -> balans -> weegschaal -> Susan? Hoef je Yin en Yang er niet bij te halen.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2014, 10:19:45 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #134 Gepost op: 16-02-2014, 10:57:03 »
Die theorie is samengevat: foto's van "vijf elementen" -> balans -> weegschaal -> Susan? Hoef je Yin en Yang er niet bij te halen.

Yin Yang staat voor balans in china en ze waren in china dus vandaar dat dat tussen haakjes stond  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #135 Gepost op: 16-02-2014, 11:15:23 »
Yin Yang staat voor balans in china en ze waren in china dus vandaar dat dat tussen haakjes stond  ;)

Snap ik, maakt de theorie wat dat betreft sterker, en Yin Yang schijnt ook aan "vijf elementen" gekoppeld te worden. Maar voor de uitleg als hint naar Susan is het niet per se nodig. Ik weet alleen nog niet of ik het wel zo overtuigend vind dat de vijf fotografieshots vuur, aarde, metaal, water en hout zouden verbeelden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #136 Gepost op: 16-02-2014, 11:17:32 »
Ik ben ook niet overtuigd van de foto's. En ik had het niet over Susan. Alhoewel zij wel het beste gelinkt kan worden aan deze theorie. We'll see

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #137 Gepost op: 16-02-2014, 11:29:55 »
Ik ben ook niet overtuigd van de foto's. En ik had het niet over Susan. Alhoewel zij wel het beste gelinkt kan worden aan deze theorie. We'll see

Over wie dan? (Heb het hele topic teruggelezen maar kan het niet vinden.)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #138 Gepost op: 16-02-2014, 11:34:53 »
Over wie dan? (Heb het hele topic teruggelezen maar kan het niet vinden.)

Nee, ik bedoelde 3 berichten geleden had ik het niet over Susan. Ik zei alleen maar dat ik denk dat het foto's zijn van de 5 elementen. (ben daar niet overtuigd van maar denk het)

Eerder in dit topic heb ik dat wel gekoppeld aan Suus omdat als de foto's de elementen moeten voorstellen kan ik alleen maar Suus daaraan koppelen.
Wat denk jij?

Edit: Ben nl erg benieuwd of jij gelooft dat de geluiden een hint zijn en zo ja of jij dat kan koppelen aan Freek.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2014, 11:42:28 door FS »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #139 Gepost op: 16-02-2014, 12:02:22 »
Ah, duidelijk! :)

Het zou mij niets verbazen als er helemaal geen hint inzit.
De vijf elementen vind ik mooi bedacht maar qua shots te vaag, en het helderst want simpelst gelinkt aan Susan.
Naar Freek zou het zo een hint kunnen zijn:

Ik heb ook nog een simpele theorie:  De nadruk op "foto's" d.m.v. "fotoklikgeluidjes" in afleveringen 1 t/m 5 verwijst naar Freeks molactie bij de Boeddha's. Freek in biecht aflevering 5: "Uiteindelijk ging het mis bij mijn foto."