Auteur Topic: Overzicht Tractatiespel Aflevering 4  (gelezen 11280 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #20 Gepost op: 7-02-2014, 15:47:31 »
Ik weet niet waarom ik er nu pas naar kijk, en voor zover ik weet heeft ook niemand anders het er hier op het forum over gehad, maar ik heb naar de zandloper gekeken deze opdracht om te zien of de volgorde van ruilen die gesuggereerd wordt door de montage wel klopt. Nou, mooi niet dus.

Het belangrijkste: Susan (met geld) en Daphne ruilen eerder dan Freek (met geld) en Sofie. En ik vond Freek juist verdachter dan Susan deze opdracht omdat hij snel zijn geld voor niet geld ruilde. Het lijkt er nu gelet op de zandloper op dat hij als één van de laatsten ruilt.

Goed gezien zeg!!  ::ok::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #21 Gepost op: 7-02-2014, 15:55:39 »
Ik weet niet waarom ik er nu pas naar kijk, en voor zover ik weet heeft ook niemand anders het er hier op het forum over gehad, maar ik heb naar de zandloper gekeken deze opdracht om te zien of de volgorde van ruilen die gesuggereerd wordt door de montage wel klopt. Nou, mooi niet dus.

Het belangrijkste: Susan (met geld) en Daphne ruilen eerder dan Freek (met geld) en Sofie. En ik vond Freek juist verdachter dan Susan deze opdracht omdat hij snel zijn geld voor niet geld ruilde. Het lijkt er nu gelet op de zandloper op dat hij als één van de laatsten ruilt.
Heel goed gezien/nageplozen, Heinz! ::ok::

Het was me wel al opgevallen dat de 'onderhandelingen' tussen Daphne en Susan al waren begonnen voordat je Freek en Sofie ziet wisselen (had ik ook in mijn Susan-overzicht genoemd), maar dat ze het ook echt omgedraaid hadden in de montage was niet bij me opgekomen. :o
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 15:57:32 door Jayne »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #22 Gepost op: 7-02-2014, 15:57:40 »
Bedankt FS en Jayne! Maar ik baal er wel van. ;D Toch minder mols van Freek en wat molser van Susan, ook al lijkt Daphne het initiatief te nemen om met Susan te ruilen. Ook lullig van de montage om zoiets belangrijks van volgorde te veranderen.

Het "gemene" grinnikje van Freek (wat ik altijd een beetje out of character vond) na de ruil met Sofie is ook helemaal niet van na de ruil. Want dan zit er ineens veel minder zand onderin de zandloper.

Of het close-shot van de ruil is later apart opgenomen, al zou het dan logischer zijn als er nog meer zand onderin zou zitten.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 16:02:53 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #23 Gepost op: 7-02-2014, 16:02:49 »
Bedankt FS en Jayne! Maar ik baal er wel van. ;D Toch minder mols van Freek en wat molser van Susan, ook al lijkt Daphne het initiatief te nemen om met Susan te ruilen. Ook lullig van de montage om zoiets belangrijks van volgorde te veranderen.

Nee, jij bedankt Heinz.  ;) Dit bevestigt mijn 'Suusisdemolgedachte'. En ik vermoed dat de montage het zo laat lijken dat Daphne het initiatief neemt daar. Ik denk dat Suus dat deed.

En inderdaad heel lullig dat we nu ook rekening moeten gaan houden met schijnmontage om het maar even zo te noemen. Lijkt mij niet de bedoeling van het programma. Jammer dit  :-\\

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #24 Gepost op: 7-02-2014, 16:05:20 »
Gelukkig lijkt het er wel nog steeds op dat Freek snel contact zoekt met Sofie (gezien het screenshot hierboven).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #25 Gepost op: 7-02-2014, 16:30:50 »
Niets is wat het lijkt is nu wel heel erg letterlijk geworden  :D

Zoals de editor in het muziektopic gisteren schreef is het natuurlijk een gigantische klus om van al het materiaal een kloppend verhaal te maken. Dat geldt zeker als er meerdere dingen tegelijk gebeuren (meerdere groepjes, divers onderling portocontact, etcetera). Dan snap ik goed dat de volgorde niet altijd klopt met de realiteit. Als het verhaal maar te volgen is. Maar soms zou ik graag zien dat er wat minder aan de realiteit "veranderd" wordt. Zoals bij deze opdracht waarbij dat me niet al te moeilijk lijkt.

(Ook bij de Boeddha's is er naar mijn smaak te veel met de volgorde gespeeld. We zien bijvoorbeeld Freek bijna op het einde vragen of zijn kralenkettingboeddha een baardje heeft. Heel raar dat ie dat op het eind van de opdracht niet zou weten. Maar wat blijkt? Die bebaarde kralenkettingboeddha staat ergens aan het begin van de route.)
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 16:35:05 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #26 Gepost op: 7-02-2014, 16:36:33 »
Beetje knippen en plakken om het voor de kijker spannender te maken vind ik wat anders.

Echter, als ze, bij een opdracht waarbij het voor de 'speurders' juist belangrijk is om te weten wie wat als eerste doet, de volgorde onjuist gaan weergeven, vind ik dat te ver gaan en komt dat meer neer op misleiding van de kijker.

Beetje misleiding hoort bij dit spel maar niet op die manier vind ik

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #27 Gepost op: 7-02-2014, 22:17:54 »
Mee eens, FS. ::jaja::

Hieronder voor de volledigheid nog een plaatje van de zandloper als de opdracht voorbij is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #28 Gepost op: 7-02-2014, 22:40:23 »
Hm, nu twijfel ik weer over wat nou de juiste volgorde van ruilen is. Als Aaf en Jan-Willem ruilen zit er óók (veel) minder zand onderin de loper dan op het moment van het close-shot wanneer Freek en Sofie ruilen. Freek kijkt Sofie na het ruilen tussen Aaf en Jan-Willem strak aan. Hebben Freek en Sofie als laatste geruild? Nee, dat kan niet, want Sofie zegt "nou laten we dan maar ruilen want ik weet het ook niet", wat er op wijst dat Sofie op dat moment nog een keuze heeft. Waren ze als laatste overgebleven dan was die keuze er niet meer.

Misschien dat de volgorde die we voorgeschoteld krijgen dan toch klopt, en dat er voor dat Art binnenkomt nog een paar close-shots gedraaid zijn waaronder dat van Freek en Sofie die ruilen. Vandaar dat er dan meer zand onderin de loper zit.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #29 Gepost op: 7-02-2014, 23:01:43 »
Er is ook nog een mogelijkheid dat ze eerst allemaal hebben onderhandeld over wie met wie ruilen ging en dat ze daarna pas daadwerkelijk de enveloppen hebben uitgewisseld. En dat ze dat in de montage achter elkaar hebben geplakt om het voor de kijker overzichtelijk te maken.
Wel knap trouwens zoals jij die foutjes in de continuiteit er steeds uitpikt.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 4
« Reactie #30 Gepost op: 10-02-2014, 10:13:46 »
Het is ook nog mogelijk dat de zandloper een tweede ronde heeft gelopen, om nog een aantal extra shots te maken voor de montage. Dit gebeurt ook vaak tijdens actie opdrachten (denk aan Rick in seizoen 9 die in een grot een zakje met geld weet te vinden door recht op de camera af te lopen, terwijl je later ook actieshots ziet waarbij het laserpak al game over knippert). Als ze dat voor actie opdrachten doen, waarom niet ook voor deze opdracht?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 4
« Reactie #31 Gepost op: 10-02-2014, 10:20:22 »
Het is ook nog mogelijk dat de zandloper een tweede ronde heeft gelopen, om nog een aantal extra shots te maken voor de montage. Dit gebeurt ook vaak tijdens actie opdrachten (denk aan Rick in seizoen 9 die in een grot een zakje met geld weet te vinden door recht op de camera af te lopen, terwijl je later ook actieshots ziet waarbij het laserpak al game over knippert). Als ze dat voor actie opdrachten doen, waarom niet ook voor deze opdracht?

Ja, of nog een paar shots tussen de laatste ruil en het moment dat Art binnengelopen komt door zoals ik al eerder concludeerde. Dat zou kunnen kloppen met de hoeveelheden zand die we zien.