Auteur Topic: Overzicht Tractatiespel Aflevering 4  (gelezen 11281 keer)

Offline bigtukker

  • Forumlid
Overzicht Tractatiespel Aflevering 4
« Gepost op: 24-01-2014, 10:13:16 »
Hallo,

Ik heb even gekeken naar wie welke envelop had. Het duurde even omdat het niet altijd even duidelijk was maar hier is mijn conclusie. De enveloppen lagen in deze volgorde met de klok mee:

7
4
6
1
2
8
5
3

Vervolgens kregen de volgende kandidaten de volgende enveloppen

1 Aaf : niets
6 Freek : geld
4 Daphne : Twee jokers
7 Jan-Willem : Een joker
3 Susan : Geld
5 Tygo : Drie jokers
8 Sofie : Vrijstelling
2 Jennifer : Drie jokers

Uiteindelijk werd er als volgt geruild

Jennifer <--> Tygo
Sofie <--> Freek
Daphne <--> Susan
Aaf <--> Jan-Willem

Ik kan mijn conclusies hier niet goed van trekken, maar misschien iemand anders?
« Laatst bewerkt op: 8-02-2014, 13:54:23 door Dolfie »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #1 Gepost op: 24-01-2014, 12:08:42 »
Als de mol per se geld moest pakken, had  ik het logischer gevonden als deze enveloppen vlak naast elkaar lagen.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #2 Gepost op: 24-01-2014, 12:26:04 »
Noem het tunnelvisie als je wil, maar ik vind dat die ene envelop met geld wel heel erg voor Susans neus ligt. Ik bedoel dat het eigenlijk totaal onlogisch was geweest als zij die niet gepakt had c.q. dat een ander voor die envelop was gegaan. Die van Freek ligt tussen andere enveloppen, die van Susan bovenop, recht voor haar neus.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #3 Gepost op: 24-01-2014, 12:28:50 »
@Jayne: En vanuit mijn tunnelvisie lijkt het alsof Freek op het bovenste screenshot al naar zijn envelop met geld zit te kijken, erop gebrand om 'm snel te kunnen pakken. ;D

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #4 Gepost op: 24-01-2014, 12:35:50 »
Ja, zou ook kunnen, Heinz. :P

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #5 Gepost op: 24-01-2014, 12:43:32 »
Op zich leuk hoor, die overzichten, maar imho kan dit beter gewoon in het aflevering 4 topic. Ja die wordt waarschijnlijk weer een beetje log, maar op deze manier krijg je paralelle discussies die zowel hier als in het afleveringstopic worden gevoerd (en in sommige gevallen ook nog in een kandidatentopic).


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #6 Gepost op: 24-01-2014, 12:49:01 »
Ik vind het eigenlijk wel prima dat voor sommige opdrachten waar veel over gediscussieerd kan worden een apart topic wordt geopend. Sommige mensen klagen namelijk ook als het in het afleveringstopic teveel over 1 ding gaat (zie afl. 2 en de theateropdracht).

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #7 Gepost op: 24-01-2014, 13:00:35 »
Ik vind het eigenlijk wel prima dat voor sommige opdrachten waar veel over gediscussieerd kan worden een apart topic wordt geopend. Sommige mensen klagen namelijk ook als het in het afleveringstopic teveel over 1 ding gaat (zie afl. 2 en de theateropdracht).

Dat is waar, maar daar ging het pagina's lang, met screenshots over een foto. Over de opdracht zelf ging het nauwelijks meer. Maargoed ik zal me er verder niet meer mee bemoeien (daar zijn de moderators immers voor)

Ontopic:

Ik vind het het niet eens zo interessant wat de mol in eerste instantie zou pakken, maar eerder welke ruilen er daarna plaatsvinden. Het was een enorm gegraai naar die enveloppen, en de kans dat je dan niet krijgt wat je wilde als mol is groot.
Verder: Zoals eerder al ergens anders opgemerkt: Tygo en Jenniffer zetten zich wat betreft het geld buitenspel door zo snel te ruilen met jokers. Door hun ruil is de kans dat diegene met geld met de ander met geld ruilt in één klap 1/5 in plaats van 1/7 (6 kandidaten over waarvan 1 zelf met geld zit en dus 5 mensen heeft om mee te ruilen.) Dat is toch een aanzienlijke kans.
Bovendien is 1500 euro wel even wat meer geld om uit het spel te houden dan even een verkeerd kokertje pakken of een woord of 2 vergeten imo.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #8 Gepost op: 24-01-2014, 13:54:22 »
Hoe zou deze opdracht trouwens zijn gespeeld als er vorige week wél iemand afgevallen was? ::)
Nu zei Art "Je moet met 1 andere kandidaat ruilen", met de nadruk op één.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #9 Gepost op: 24-01-2014, 15:09:56 »
Hoe zou deze opdracht trouwens zijn gespeeld als er vorige week wél iemand afgevallen was? ::)
Nu zei Art "Je moet met 1 andere kandidaat ruilen", met de nadruk op één.

Klopt, maar er is altijd een aflevering waarin alle kandidaten doorgaan, en de Mol heeft hier lang niet altijd invloed op.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #10 Gepost op: 24-01-2014, 15:22:54 »
Hoe zou deze opdracht trouwens zijn gespeeld als er vorige week wél iemand afgevallen was? ::)
Nu zei Art "Je moet met 1 andere kandidaat ruilen", met de nadruk op één.
Ik denk dat ik de opdrachten zou laten afhangen van aflevering 3. Gaat er iemand uit, dan doe je de roltrap + twee opdrachten uit aflevering 5. Gaat er niemand uit, dan doe je de opdrachten zoals we ze gezien hebben in aflevering 4.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #11 Gepost op: 24-01-2014, 15:24:26 »
Dus wel een hele crew afhuren voor dat abseilen terwijl er 50% kans is dat het gebruikt wordt?  :o
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #12 Gepost op: 24-01-2014, 15:29:09 »
Dus wel een hele crew afhuren voor dat abseilen terwijl er 50% kans is dat het gebruikt wordt?  :o
Inhuren voor woensdag of vrijdag. Een paar dagen van te voren bellen. Maar ik maak geen programma's, dus zit hier ook maar wat te gissen.

Ik heb het omwisselen, btw. Dus dat wij dan volgende week de abseil opdracht hadden gezien met 6 mensen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #13 Gepost op: 24-01-2014, 15:44:48 »
Hallo,

Ik heb even gekeken naar wie welke envelop had. Het duurde even omdat het niet altijd even duidelijk was maar hier is mijn conclusie. De enveloppen lagen in deze volgorde met de klok mee:

7
4
6
1
2
8
5
3

Vervolgens kregen de volgende kandidaten de volgende enveloppen

1 Aaf : niets
6 Freek : geld
4 Daphne : Twee jokers
7 Jan-Willem : Een joker
3 Susan : Geld
5 Tygo : Drie jokers
8 Sofie : Vrijstelling
2 Jennifer : Drie jokers

Uiteindelijk werd er als volgt geruild

Jennifer <--> Tygo Ruilden zo snel met elkaar dat het me sterk lijkt dat 1 van die 2 de mol zijn
Sofie <--> Freek Sofie is hier het meest verdacht. Ze heeft een vrijstelling en had als kandidaat zijnde beter onderhandeld als ze slim was
Daphne <--> Susan Susan blijft ook verdacht omdat zij met het geld zat. Ook mooie uitgangspositie voor n mol.
Aaf <--> Jan-Willem Aaf lijkt me hier niet verdacht omdat ze met niets in haar envelop begint en daar ook voor gaat zitten. Zou de mol niet doen denk ik. JW zelfde verhaal. De mol zou niet 1 joker pakken denk ik. Ervan uitgaande dat het de mol gelukt is om de envelop te pakken die hij/zij wilde

Ik kan mijn conclusies hier niet goed van trekken, maar misschien iemand anders?

Conclusie: Sofie het meest verdacht voor mij iig. Susan en Freek blijven ook op mijn lijstje
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 15:47:23 door FS »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #14 Gepost op: 25-01-2014, 18:13:50 »
De enveloppen lagen in twee groepen:
1647 (Niets, geld, twee jokers, één joker)
2853 (Drie jokers, vrijstelling, drie jokers, geld)

De kandidaten aan de zijde met de enveloppen 2-8-5-3 hadden daarmee de beste onderhandelingspositie, maar hadden ook het meest te verliezen (Susan, Tygo, Jennifer en Sophie).

Aaf > Nr. 1 > Niets
Jennifer > Nr. 2 > Drie jokers
Susan > Nr. 3 > 1.500 euro
Daphne > Nr. 4 > Twee jokers
Tygo > Nr. 5 > Drie jokers
Freek > Nr. 6 > 1.500 euro
Jan-Willem > Nr. 7 > Eén joker
Sophie > Nr.8 > Vrijstelling

In de bijlage en visueel overzicht van bovenaf, waarbij de positie van de kandidaat vergeleken is met de ligging van de envelop.
De kandidaten pakken overall gezien de envelop die het dichtste bij handbereik ligt, maar:
- Sophie en Tygo vechten om de envelop met 3 jokers. Tygo wint en Sophie pakt hierdoor de envelop met de vrijstelling.
- Jan-Willem claimt de envelop met één joker, waardoor Daphne een envelop verder moet pakken.

Jennifer en Daphne zaten veruit in de slechtste grijppositie. Jennifer grijpt ook eerst mis naar de envelop met geld (die Freek pakt) (zie bijlage).
« Laatst bewerkt op: 26-01-2014, 00:35:05 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #15 Gepost op: 25-01-2014, 18:23:48 »
Mooi weergegeven! Op jouw tekening ziet het er verdacht uit hoe de ene envelop met geld voor Susan voor het grijpen ligt. Freek zou er nog met Aaf voor moeten vechten als zij sneller was geweest.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #16 Gepost op: 25-01-2014, 19:10:38 »
Gisteren nog even terug gekeken wie als eerste pakte, daarna, etc.
Daphne graait als eerste naar een envelop, vervolgens in heel rap tempo gevolgd door:
Jan Willem
Freek (grijnst als hij doorheeft dat Jennifer misgrijpt)
Aaf
Tygo
Sofie
Jennifer
Susan

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #17 Gepost op: 25-01-2014, 20:13:14 »
hmmm....Freek pakt met zijn linkerhand.Als hij links is kan hij de rechterhand van Aaf overtroeven. Had hij de telefoon ook niet links?

Maar Aaf is ook linkshandig! Dat hebben we kunnen zien met de roltrapopdracht.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #18 Gepost op: 25-01-2014, 20:22:24 »
hmmm....Freek pakt met zijn linkerhand.Als hij links is kan hij de rechterhand van Aaf overtroeven. Had hij de telefoon ook niet links?

Freek is rechtshandig:

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht Tractatiespel Aflevering 3
« Reactie #19 Gepost op: 7-02-2014, 15:42:43 »
Ik weet niet waarom ik er nu pas naar kijk, en voor zover ik weet heeft ook niemand anders het er hier op het forum over gehad, maar ik heb naar de zandloper gekeken deze opdracht om te zien of de volgorde van ruilen die gesuggereerd wordt door de montage wel klopt. Nou, mooi niet dus.

Het belangrijkste: Susan (met geld) en Daphne ruilen eerder dan Freek (met geld) en Sofie. En ik vond Freek juist verdachter dan Susan deze opdracht omdat hij snel zijn geld voor niet geld ruilde. Het lijkt er nu gelet op de zandloper op dat hij als één van de laatsten ruilt.