Auteur Topic: Voorkennis  (gelezen 18072 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Voorkennis
« Reactie #20 Gepost op: 27-01-2014, 12:03:44 »
Maar daarna vertelde hij toch aan de groep dat het vertrouwen heeft van de groep was. Dat is toch hetzelfde als geniet

Toen was ie al bij de 'h'.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Voorkennis
« Reactie #21 Gepost op: 27-01-2014, 13:13:36 »
Een voorkennis-hintje zou kunnen zijn dat Freek in het gesprek aan de telefoon met Art van 'geniet' 'gunt' maakt.

Ik zou eerder denken van niet want het leek mij dat hij het gewoon verkeerd had verstaan.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Voorkennis
« Reactie #22 Gepost op: 27-01-2014, 14:20:37 »
Heeft de Mol ook de voorkennis wie de afvaller zal zijn? In dat geval vind ik het vrij opvallend dat Freek elke keer al naar de afvaller kijkt, terwijl de andere deelnemers nog naar het rode scherm kijken. De volgende screenshots zijn direct na het rode scherm genomen zodra de kandidaten in beeld komen. (Bij het afvallen van Owen kijken overigens ook Susan en Aaf naar de afvaller.)






Offline superkimmi

  • Forumlid
Re: Voorkennis
« Reactie #23 Gepost op: 27-01-2014, 14:24:31 »
kan het ook niet zijn dat Freek er voor kiest om elke keer naar degene te kijken wiens naam wordt ingetikt (want dat zegt Art gewoon), om reacties te peilen?
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Voorkennis
« Reactie #24 Gepost op: 27-01-2014, 14:34:14 »
Of hij kijkt zoveel mogelijk naar de anderen in de groep om te zien hoe die reageren. Aan die reacties heb je natuurlijk meer dan aan de reactie van diegene die het rode scherm krijgt, want die is sowieso de mol niet. Hij zit in alle gevallen uiterst links, wel logisch dat hij dan naar rechts kijkt. Vooral bij het plaatje waar Daphne het rode scherm krijgt kun je zien dat hij helemaal niet naar Daphne kijkt, die van Owen trouwens ook, hij lijkt meer richting Susan en Tygo te kijken.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Voorkennis
« Reactie #25 Gepost op: 27-01-2014, 14:41:24 »
Het grappige van vorig jaar was dat dit soms helemaal niet het geval was. Kees wist bij het kampvuurspel (weerwolven) niet hoe de kaartjes uitgedeeld zouden worden en wie dus in dat spel de Mol was. Hij heeft het op eigen kracht uitgespeeld. (Natuurlijk wel met de voorkennis dat het spel gespeeld zou worden en hoe het werkt.) En ook wist Kees niet waar de kokers in de supermarkt lagen.

Ben ik de enige die hier nog altijd twijfels over heeft. Ik krijg nog altijd het gevoel dat dit gezegd werd om het molwerk van Kees een beetje om te hemelen. Maar ja, ik ben een beetje achterdochtig misschien. Maar ik denk dat de bovengemiddelde kijker een beetje achterdocht heeft.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Voorkennis
« Reactie #26 Gepost op: 27-01-2014, 14:44:44 »
Ben ik de enige die hier nog altijd twijfels over heeft. Ik krijg nog altijd het gevoel dat dit gezegd werd om het molwerk van Kees een beetje om te hemelen. Maar ja, ik ben een beetje achterdochtig misschien. Maar ik denk dat de bovengemiddelde kijker een beetje achterdocht heeft.

AM zei in moltalk ook dat een mol niet alles weet. Maar dat kan je natuurlijk met dezelfde twijfel bekijken als Kees  ;)
klaar voor de strijd

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Voorkennis
« Reactie #27 Gepost op: 27-01-2014, 14:51:53 »
Daar hebben jullie inderdaad een puntje, superkimmi en tureluurs  ;) Het kan inderdaad gewoon 'peil- en observatiegedrag' zijn. Als ikzelf kandidaat was, zou ik wel altijd naar het scherm kijken, toch stiekem hopend dat een andere kandidaat een rood scherm krijgt, want dan zou ik er zelf dus geen krijgen, haha. Freek kiest blijkbaar voor een andere aanpak/strategie.