Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten  (gelezen 19053 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #20 Gepost op: 31-01-2014, 12:14:08 »
Hmm, dat is wel een goede verklaring. Waarschijnlijk kreeg JW het gewoon in handen gedrukt en wist dat als hij het fout zou op schrijven, de andere dat wel zouden ophouden. Te opvallend om te mollen dan voor een mol. Al vond ik Aaf aaf totaal niet fanatiek, meer een angsthaas...

Weet inderdaad niet wat er met de andere boot aan de hand was, dat ie niet zo hard kon. Susan die de begrenzer aangeklikt heeft stiekem ofzo. Mocht je een andere mol hebben, die ook in die boot zit, mag je de naam natuurlijk veranderen ;)

De mol kon natuurlijk ook in de andere boot zitten, en de motor van Jennifers boot hebben gesaboteerd. Hoeft niet perse in dezelfde boot te zitten, sterker nog, als mol zou ik liever in een andere boot zitten, die wel snel gaat waardoor de verdenking van je wegvalt. De andere boot heb je dan al uitgespeeld, want die wordt toch wel afgeschoten met het vaartje waarmee die ging, en je hebt nog mogelijkheden wellicht om in je eigen boot te saboteren. Bij de nabeschouwings molktalk lieten ze wat compilatiebeelden zien van Aaf in de boot, vond haar toch wel fanatiek overkomen daar, schreeuwen, fanatiek met die codes (ze gaf idd zelf al aan bij de eeerste dat ze hem nog eens moest zien en het niet 100% zag), steeds die codes herhalen als een mantra. Geloof dat ze een fanatieke kandidaat is, net als Tygo, die zich ook helemaal verloor in dat spel. Alleen JW was weer geconcentreerder en stiller. Elke boot kreeg een pen en blocnote mee denk ik, te toevallig anders dat Freek er ook een gebruikte.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #21 Gepost op: 31-01-2014, 12:21:32 »
De mol kon natuurlijk ook in de andere boot zitten, en de motor van Jennifers boot hebben gesaboteerd. Hoeft niet perse in dezelfde boot te zitten, sterker nog, als mol zou ik liever in een andere boot zitten, die wel snel gaat waardoor de verdenking van je wegvalt. De andere boot heb je dan al uitgespeeld, want die wordt toch wel afgeschoten met het vaartje waarmee die ging, en je hebt nog mogelijkheden wellicht om in je eigen boot te saboteren. Bij de nabeschouwings molktalk lieten ze wat compilatiebeelden zien van Aaf in de boot, vond haar toch wel fanatiek overkomen daar, schreeuwen, fanatiek met die codes (ze gaf idd zelf al aan bij de eeerste dat ze hem nog eens moest zien en het niet 100% zag), steeds die codes herhalen als een mantra. Geloof dat ze een fanatieke kandidaat is, net als Tygo, die zich ook helemaal verloor in dat spel. Alleen JW was weer geconcentreerder en stiller. Elke boot kreeg een pen en blocnote mee denk ik, te toevallig anders dat Freek er ook een gebruikte.

De andere boot saboteren lijkt me een stuk moeilijker. Vandaar de aanname, al kan het natuurlijk ook iemand uit de andere boot zijn geweest. Maar goed, dan moet diegene ook in de andere boot geweest zijn ofzo. dan zouden ze de boten zelf te water hebben moeten laten ofzo.

Aaf was vooral aan het schreeuwen uit angst en spanning, dat was vooral wat ik haalde uit de compilatiebeelden... Totaal niet fanatiek, maar gewoon bang uit de boot te vallen ofzo...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #22 Gepost op: 31-01-2014, 13:25:57 »
De andere boot saboteren lijkt me een stuk moeilijker. Vandaar de aanname, al kan het natuurlijk ook iemand uit de andere boot zijn geweest. Maar goed, dan moet diegene ook in de andere boot geweest zijn ofzo. dan zouden ze de boten zelf te water hebben moeten laten ofzo.

Aaf was vooral aan het schreeuwen uit angst en spanning, dat was vooral wat ik haalde uit de compilatiebeelden... Totaal niet fanatiek, maar gewoon bang uit de boot te vallen ofzo...

Mwaw, Anne-Marie kon de klok toch ook van tevoren saboteren? Wie weet konden mijn mollen JW of Freek ook van tevoren die motor anders afstellen; je kunt de motor van zo'n boot zelf begrenzen met wat technische handelingen. Hmm misschien, maar toch kwam Aaf op mij wel fanatiek over ;) Ze joeg de boel flink op, steeds zeggen dat ze sneller moesten, de codes blijven herhalen, JW aansporen ze goed op te schrijven ed.

Wat ons hier wel opviel is dat niemand in Jennifers boot opstond om van plek te wisselen en zelf die motor te besturen?!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #23 Gepost op: 31-01-2014, 14:48:37 »
Wat mij betreft een van de beste opdrachten van het seizoen. Maar wel een waar het voor de mol zeer moeilijk tot bijna onmogelijk was te mollen. Alhoewel? De beste positie om nog te mollen was aan het stuur van de motor. En bij het opnoemen van de codes. Maar ja, dat had te veel opgevallen. Jan Willem en Aaf waren hier het beste bezig om het geld op te halen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #24 Gepost op: 31-01-2014, 16:29:56 »
Anton de jager. Zou de schutter Rick McCullough zijn.  ::rofl:: Nee grapje.
Na JP seint nu Anton, de Mol de laatste instructies door via de porto dit maal.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #25 Gepost op: 31-01-2014, 16:38:29 »
Mol Tygo Evergreen? Mol Tygo altijd groen?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #26 Gepost op: 31-01-2014, 17:09:54 »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #27 Gepost op: 31-01-2014, 18:51:21 »
Mwaw, Anne-Marie kon de klok toch ook van tevoren saboteren? Wie weet konden mijn mollen JW of Freek ook van tevoren die motor anders afstellen; je kunt de motor van zo'n boot zelf begrenzen met wat technische handelingen. Hmm misschien, maar toch kwam Aaf op mij wel fanatiek over ;) Ze joeg de boel flink op, steeds zeggen dat ze sneller moesten, de codes blijven herhalen, JW aansporen ze goed op te schrijven ed.

Wat ons hier wel opviel is dat niemand in Jennifers boot opstond om van plek te wisselen en zelf die motor te besturen?!

AM was op dat moment alleen bij de klok. Dan zou de mol ook alleen bij de boten moeten zijn geweest. Dat gaf ik toch ook aan? Zo'n soort optie laat ik toch toe? Dat ze bv. de boten in het water moesten laten en dat op zo'n moment dat mol toegeslagen heeft ofzo.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #28 Gepost op: 31-01-2014, 22:09:25 »
Vandaag in de Roodshow zei Jennifer wel dat de boot echt niet harder ging en dat ze echt vol gas gaf. Dus daarmee impliceert ze wel dat er gerotzooid was met de motor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #29 Gepost op: 31-01-2014, 22:12:49 »
Of ze heeft hem de hele tijd in zijn één gehad? :P
The British are not impressed.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #30 Gepost op: 31-01-2014, 22:13:35 »
Vandaag in de Roodshow zei Jennifer wel dat de boot echt niet harder ging en dat ze echt vol gas gaf. Dus daarmee impliceert ze wel dat er gerotzooid was met de motor

Of ze deed zelf gewoon iets verkeerd...

Wilde zelfde soort opmerking als Daedalus plaatsen, maar die is me dus net voor ...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #31 Gepost op: 31-01-2014, 22:26:11 »
Of ze deed zelf gewoon iets verkeerd...

Wilde zelfde soort opmerking als Daedalus plaatsen, maar die is me dus net voor ...
Of er is wel gerotzooid met de motor. Er is ook een mol in de buurt.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #32 Gepost op: 31-01-2014, 23:04:02 »
In de intro van de opdracht was trouwens een hele rare cut waar letterlijk twee frames (op 50fps) een wapen bevatten. Kan er verder niet veel op zien...

Screencaps (met pijltjestoetsen navigeren): http://imgur.com/tQLFslK,hhhSvSv,YbCL4LP,G8SXTE6,78EE2ti,wqAKI2s,JMMeBRC

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #33 Gepost op: 1-02-2014, 00:16:31 »
Of er is wel gerotzooid met de motor. Er is ook een mol in de buurt.


Die optie werd al aangegeven en ik bied een alternatief...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #34 Gepost op: 1-02-2014, 00:30:29 »
Eerder roeide Sofie niet zo hard mee en nu ging de boot met Sofie niet zo hard. Heeft ze een knopje omgezet? :o
Of Freek, of Susan. 8)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #35 Gepost op: 1-02-2014, 00:35:41 »
Of het was op de valreep nog een nepmollenactie van Jennifer. :P

Maar ik zou het heel tof vinden als blijkt dat de Mol hier toch wat mee te maken had. Het feit dat wel wel besproken werd in de biechts (dacht zowel door Freek als Susan), geeft me hoop dat één van die twee (vanuit mijn tunnel denk ik Susan) er toch iets mee te maken heeft gehad.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #36 Gepost op: 1-02-2014, 00:39:35 »

Die optie werd al aangegeven en ik bied een alternatief...
Ik zag het, maar ik zag geen argumentatie bij het alternatief, dus het leek of je een idee wilde wegwuiven. Maar wellicht zit ik ernaast  ::vergroot::

Ik vind het in ieder geval heel plausibel dat de mol hier heeft lopen rommelen. Een bootje besturen is niet zo moeilijk, Jennifer is niet dom en er zitten nog meer kandidaten bij om eventueel te helpen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #37 Gepost op: 1-02-2014, 01:44:17 »
Ik zag het, maar ik zag geen argumentatie bij het alternatief, dus het leek of je een idee wilde wegwuiven. Maar wellicht zit ik ernaast  ::vergroot::

Ik vind het in ieder geval heel plausibel dat de mol hier heeft lopen rommelen. Een bootje besturen is niet zo moeilijk, Jennifer is niet dom en er zitten nog meer kandidaten bij om eventueel te helpen.

Zocht op 'motor van motorboot begrenzen' en las: "Je kan je gas hendel met een extra beugel of schroefje beperken zodat het gas niet geheel open gedraaid kan worden. Voor de politie is het echter geldig excuus om met een te zware motor te mogen varen."
http://www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/boten/motor-boot-begrenzen-schakelaar-later.337831

In dat geval zou de mol theoretisch gezien een simpel schroefje hebben kunnen plaatsen, wat voor Jennifer niet zichtbaar was, maar zorgde dat zelfs bij wat vol gas leek de boot maar minder dan 20 km/uur ging.. Zou tof zij om in afl 10 terug te zien dat dit echt gebeurd is, maar blijft vooralsnog speculeren.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #38 Gepost op: 1-02-2014, 11:30:43 »
Ik zag het, maar ik zag geen argumentatie bij het alternatief, dus het leek of je een idee wilde wegwuiven. Maar wellicht zit ik ernaast  ::vergroot::

Ik vind het in ieder geval heel plausibel dat de mol hier heeft lopen rommelen. Een bootje besturen is niet zo moeilijk, Jennifer is niet dom en er zitten nog meer kandidaten bij om eventueel te helpen.

Ik wilde het aandragen als tweede mogelijkheid. En aan een ieder om te beslissen wat volgens jouzelf gebeurt is.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #39 Gepost op: 1-02-2014, 12:38:06 »
Kan iemand zien welke code op de zijkant van de kandidatenboten stond? Ik zie het net niet, gaat te snel. Bij een boot iets met een P en dan cijfers. Dat zou een verwijzing naar Psalmen in de bijbel kunnen zijn ---> JW?