Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten  (gelezen 19055 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Gepost op: 29-01-2014, 21:10:43 »
Bespreek hier alles over aflevering 5, opdracht 2
« Laatst bewerkt op: 30-01-2014, 20:52:46 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline StefanLow

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #1 Gepost op: 30-01-2014, 20:55:47 »
Er kwam een container in beeld met Evergreen.
Daarna kwam Freek in beeld.
Evergreen....Altijdgroen

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #2 Gepost op: 30-01-2014, 22:26:26 »
Haha die is leuk!

Tygo en Aaf waren hier flink bezig als kandidaten...
Tygo op jacht naar achterkant van boot en flink varen
Aaf doet moeite om code te lezen.
Jan Willem zit in dit bootje maar beetje te kijken

Jennifer nogal traag met varen, maar goed die ligt eruit
Freek gaf nog wel aan van ga eens wat sneller maar doet vervolgens niets
Net als Sofie en Susan.

Het leek alsof er extra mollen waren.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #3 Gepost op: 30-01-2014, 22:29:21 »
Vette opdracht, leuk dat ze het gehaald hebben. Denk dat JW de meeste credits moet krijgen, aangezien hij er voor zorgde dat ze de code niet hoefde te onthouden. Enige met pen en papier op de boot. Ik zou als mol daar toch niet mee aan komen zetten. Want naast niet gepakt worden, is het niet goed hebben van de code de enige manier om de opdracht te verpesten. Voor het niet gepakt worden, zijn de bestuurders voornamelijk verantwoordelijk. Dus de mol moest het vooral doen door het niet onthouden/niet goed lezen van de codes. Een groot deel van de 2500 euro is dus de verdienste van JW. Toch een groot aandeel als hij de mol mocht wezen...

JW begon eindelijk te klimmen op mijn lijstje, maar door deze actie gaat hij toch weer een hoop dalen...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #4 Gepost op: 30-01-2014, 22:50:08 »
Tygo deed het wel erg goed in de boot (en dat zonder vaarbewijs). Net als Aaf. Soms brengt een mol wel eens geld binnen om de volgende opdracht een hoop geld te verliezen.. Maar 2500 euro is best veel en als je dan toch aan het roer zit?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #5 Gepost op: 30-01-2014, 23:07:28 »
Ik gok er op dat de mol hier in een positie was waarin die niet heel veel kon mollen.

Enige wat iets of wat fout ging is dat Aaf het 2e nummer verkeerd opleest en JW hier iets op zegt. (Moet nog even terugkijken hoe het precies ging).
Ander bootje zat Jennifer aan het stuur en die is naar huis dus was geen mollenstreek om afgeschoten te worden  ::rofl::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #6 Gepost op: 30-01-2014, 23:20:38 »
Tygo deed het wel erg goed in de boot (en dat zonder vaarbewijs). Net als Aaf. Soms brengt een mol wel eens geld binnen om de volgende opdracht een hoop geld te verliezen.. Maar 2500 euro is best veel en als je dan toch aan het roer zit?

Wat deed Aaf dan? Behalve het verkeerd lezen van een code...

Het is trouwens wel jammer dat de 2500 ondertussen wel gepost is en dat het dus niet een actie was om het daarna er weer uit te halen...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #7 Gepost op: 30-01-2014, 23:26:10 »
Tenzij de Mol de boot van Jennifer zo heeft weten te manipuleren dat hij minder snel ging, was dit een opdracht die moeilijk actief te saboteren viel, denk ik. Ook het feit dat ze afgeschoten werden... hoe kan een mol daarvoor zorgen?

Iemand al iets geniaals bedacht m.b.t. die codes op de boten? Zat er een hint in?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #8 Gepost op: 30-01-2014, 23:39:48 »
Wat deed Aaf dan? Behalve het verkeerd lezen van een code...

Aaf las die codes niet verkeerd, een kleine hapering (in een hard varende boot) maar de codes zijn prima doorgekomen. Ze was erg fanatiek en in mijn ogen onmols bezig.

Ik bedoel verder dat de mol weet welke opdracht er gaat volgen. En aangezien Tygo duidelijk de verkeerde foto aanwees en volgens mij ook veel foto's heeft gemaakt (hoe meer foto's hoe groter de kans dat het fout gaat) had hij een groot aandeel in het verlies van deze 2500 euro.
Maar inderdaad die 2500 euro van deze opdracht was succesvol binnengehaald en daar kon niets meer aan veranderd worden..

Ik vind het eigenlijk niets voor Tygo om niet te gaan mollen aan het roer als hij de mol zou zijn. Hij wil ook per se aan het stuur zitten denk ik omdat hij liegt dat hij een vaarbewijs heeft. Dus of hij is het niet of hij doet hier zijn best (omdat hij het zo leuk vindt om te scheuren) met het idee ik ga de volgende opdracht zeker laten mislukken.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 00:01:01 door Lonneke14 »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #9 Gepost op: 30-01-2014, 23:50:52 »
Aaf las die codes niet verkeerd, een kleine hapering (in een hard varende boot) maar de codes zijn prima doorgekomen. Ze was erg fanatiek en in mijn ogen onmols bezig.

Ik bedoel verder dat de mol weet welke opdracht er gaat volgen. En aangezien Tygo duidelijk de verkeerde foto aanwees en volgens mij ook veel foto's heeft gemaakt (hoe meer foto's hoe groter de kans dat het fout gaat) had hij een groot aandeel in het verlies van deze 2500 euro.

Ik vind het eigenlijk niets voor Tygo om niet te gaan mollen aan het roer als hij de mol zou zijn. Hij wil ook per se aan het stuur zitten denk ik omdat hij liegt dat hij een vaarbewijs heeft. Dus of hij is het niet of hij doet hier zijn best (omdat hij het zo leuk vindt om te scheuren) met het idee ik ga de volgende opdracht zeker laten mislukken.

Dacht dat ik het verkeerde hoorde, al werd er meteen iets over gezegd, misschien zelfs door haar zelf.

Ook al weet de mol welke opdracht er gaat volgen: Dat moet geen reden zijn om veel geld in de pot te brengen...

Tygo vond het gewoon een kick om in de boot rond te scheuren... En hoe langer hij niet af gaat, hoe langer hij door mag gaan. Tygo is gewoon een zeer fanatieke kandidaat en liegt waar nodig, puur om er zelf voordeel uit te hebben. Tygo ging gewoon los als een klein kind. Niets mis mee?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #10 Gepost op: 30-01-2014, 23:52:58 »
Citaat
Aaf las die codes niet verkeerd, een kleine hapering (in een hard varende boot) maar de codes zijn prima doorgekomen. Ze was erg fanatiek en in mijn ogen onmols bezig
De 2e code las ze de 1e keer wel verkeerd maar JW of Tygo maakte een opmerking en toen zei ze van dan moet ik nog een keer kijken.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #11 Gepost op: 31-01-2014, 00:09:31 »
Nee niets mis mee Jaapie. Ik vind Tygo leuk mol of geen mol.

Aaf zei zelf meteen dat ze het misschien verkeerd zei, in ieder geval leek het mij geen mollenactie.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #12 Gepost op: 31-01-2014, 00:12:00 »
Als Sofie uitlegt over het lasertarget op hun eigen boot zegt ze:

"En wij hadden achter onze boot een target wat geraakt zou kunnen worden en dat moesten wij natuurlijk vrij zien te houden."

???  Vreemde woordkeuze ipv iets als "die moesten we beschermen/mocht niet geraakt worden".

Viel mij inderdaad ook op...

Nee niets mis mee Jaapie. Ik vind Tygo leuk mol of geen mol

Ik had het idee dat je bedoelde dat het vreemd vond dat Tygo de opdracht niet in de soep liet lopen :) Vandaar mijn reactie ;)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #13 Gepost op: 31-01-2014, 00:44:04 »
Denk dat JW de meeste credits moet krijgen, aangezien hij er voor zorgde dat ze de code niet hoefde te onthouden. Enige met pen en papier op de boot. Ik zou als mol daar toch niet mee aan komen zetten. Want naast niet gepakt worden, is het niet goed hebben van de code de enige manier om de opdracht te verpesten. Voor het niet gepakt worden, zijn de bestuurders voornamelijk verantwoordelijk. Dus de mol moest het vooral doen door het niet onthouden/niet goed lezen van de codes. Een groot deel van de 2500 euro is dus de verdienste van JW. Toch een groot aandeel als hij de mol mocht wezen...

JW begon eindelijk te klimmen op mijn lijstje, maar door deze actie gaat hij toch weer een hoop dalen...
JW schreef namen op idd, maar Freek had ook pen en papier in de andere boot, ze konden heel goed beide boten een blocnote en pen hebben meegegekregen en dan moet je wat.. Tygo en Aaf leken supergedreven en fanatiek, in hun boot was JW de matste wat mij betreft. Hij blijft mijn hoofdverdachte, ondanks dat zijn boot won. De motor van de boot van Jennifer leek gesaboteerd.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #14 Gepost op: 31-01-2014, 08:53:25 »
Het enige wat de Mol hier kon doen was mijns inziens niet erg actief bijdragen/meehelpen maar wel actief lijken.
Hopen dat ze zelf niet direct bij zouden dragen aan te winnen geld, maar met 7 anderen in het spel heb je daar maar beperkte invloed op.

In opdracht 1 en 3 lagen de echte molkansen.  ::jaja::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline m0l

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #15 Gepost op: 31-01-2014, 08:57:59 »
Aaf gaf zelf aan dat ze het niet zeker wist (2e code) en dat ze dat nog eens goed moesten bekijken. Daarna kon ze het wel goed lezen.

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #16 Gepost op: 31-01-2014, 09:01:57 »
Aaf niet echt zien mollen die opdracht, zoals hier beweerd wordt.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #17 Gepost op: 31-01-2014, 09:41:52 »
Eerder roeide Sofie niet zo hard mee en nu ging de boot met Sofie niet zo hard. Heeft ze een knopje omgezet? :o
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #18 Gepost op: 31-01-2014, 09:57:56 »
JW schreef namen op idd, maar Freek had ook pen en papier in de andere boot, ze konden heel goed beide boten een blocnote en pen hebben meegegekregen en dan moet je wat.. Tygo en Aaf leken supergedreven en fanatiek, in hun boot was JW de matste wat mij betreft. Hij blijft mijn hoofdverdachte, ondanks dat zijn boot won. De motor van de boot van Jennifer leek gesaboteerd.

Hmm, dat is wel een goede verklaring. Waarschijnlijk kreeg JW het gewoon in handen gedrukt en wist dat als hij het fout zou op schrijven, de andere dat wel zouden ophouden. Te opvallend om te mollen dan voor een mol. Al vond ik Aaf aaf totaal niet fanatiek, meer een angsthaas...

Weet inderdaad niet wat er met de andere boot aan de hand was, dat ie niet zo hard kon. Susan die de begrenzer aangeklikt heeft stiekem ofzo. Mocht je een andere mol hebben, die ook in die boot zit, mag je de naam natuurlijk veranderen ;)

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Jagende boten
« Reactie #19 Gepost op: 31-01-2014, 10:02:10 »
Vette opdracht, leuk dat ze het gehaald hebben. Denk dat JW de meeste credits moet krijgen, aangezien hij er voor zorgde dat ze de code niet hoefde te onthouden. Enige met pen en papier op de boot. Ik zou als mol daar toch niet mee aan komen zetten. Want naast niet gepakt worden, is het niet goed hebben van de code de enige manier om de opdracht te verpesten. Voor het niet gepakt worden, zijn de bestuurders voornamelijk verantwoordelijk. Dus de mol moest het vooral doen door het niet onthouden/niet goed lezen van de codes. Een groot deel van de 2500 euro is dus de verdienste van JW. Toch een groot aandeel als hij de mol mocht wezen...

JW begon eindelijk te klimmen op mijn lijstje, maar door deze actie gaat hij toch weer een hoop dalen...

Freek heeft ook pen en papier om de code op te schrijven.
Waarschijnlijk hebben ze de van de productie gekregen.