Auteur Topic: Eventueel oneerlijk spel in WIDM  (gelezen 14885 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eventueel oneerlijk spel in WIDM
« Reactie #20 Gepost op: 2-02-2014, 14:18:24 »
Toch denk ik wel dat alle kandidaten een vergoeding krijgen. Ze kunnen tenslotte in die periode niet werken. Helemaal als je het tot de finale haalt - dan loop je een maand salaris mis.

Ik zeg niet dat het veel is - maar ze krijgen vast een bedrag wat ze anders aan salaris zouden krijgen oid.

Ik geloof gewoon niet dat een BN'er een maand vrij neemt met kans op 0 geld.

De kandidaten bij widm krijgen niet betaald. Ook geen vergoeding. 1 van de weinige die de bners niet betaald. Zie hier een link waarin Janine Abbring dat vertelt.
http://www.mediajournaal.nl/2012/12/10/janine-abbring-zou-opnieuw-meedoen-aan-wie-is-de-mol.html

Heb dat vaker gelezen in interviews van andere kandidaten.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eventueel oneerlijk spel in WIDM
« Reactie #21 Gepost op: 2-02-2014, 14:59:37 »
Al zei Daniël vorig jaar wel tijdens de bekendmaking op het einde 'Huh wat ben ik er dan lang in gebleven!?' maar dat kan komen doordat je spreidt.

Dat is theortisch gewoon goed mogelijk.
Alleen Paulien en Carolien zaten op Kees,
dus de rest zit allemaal fout, maar vullen onbewust vragen op hun verdachte en tegelijk op Kees in.

Verder geloof ik er ook niet in dat de mol aan zijn beste vriend verklapt dat hij de mol is.
In 13 seizoenen heeft 2x de beste vriend van de mol gewonnen.
Statistisch gezien kan dit gewoon toeval zijn.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eventueel oneerlijk spel in WIDM
« Reactie #22 Gepost op: 2-02-2014, 15:07:38 »
Hmm, het lijkt met toch dat je als je bevriend bent met de mol hem veel meer in de gaten kan houden en het dus sneller door hebt als hij de mol is.
Ik vertrouw erop dat het allemaal eerlijk gebeurd  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Eventueel oneerlijk spel in WIDM
« Reactie #23 Gepost op: 2-02-2014, 15:20:54 »
Je kan als mol niet voorkomen dat een deelnemer zich aan je gaat hechten (je gewoon aardig vindt).

En een kandidaat die de mol aardig vindt, trekt er meer mee op, weet er daardoor meer over op de test vanaf het moment dat die hem/haar ineens gaat verdenken.

Daarnaast zou je als mol ook verdacht kunnen worden als je niet meedoet in het hele verbondjesgebeuren. En ook als mol is het fijn als iemand mag. Is dat voortrekken? Niet bewust, ga ik van uit.

Oh en volgens mij konden Kees en Ewout het ook goed met elkaar vinden. Heeft die laatste veel gebracht ::rofl:: Om maar te zeggen, het gaat er uiteindelijk toch om wie wie verdenkt. Alleen als degene die met de mol optrekt hem ook verdenkt heeft die een voordeel (zoals uiteindelijk Art). Anders is het eerder een nadeel (blinde vlek-effect).
Volgens mij zegt iedere mol wel een keer "ik ben het niet". In ieder geval Kees en Patrick hebben dat gezegd.

Edit - een mol die tegen een ander zegt, ik ben het, zet z'n reputatie op het spel. Als dat naar buiten komt is 't afgelopen met die persoon z'n tv-carrière denk ik. Daarnaast speelt volgens mij iedereen dit spel uit liefde voor het spel. En dan doe je zoiets niet.

Lang verhaal wat ik in twee zinnen probeerde te zeggen :D

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eventueel oneerlijk spel in WIDM
« Reactie #24 Gepost op: 2-02-2014, 15:32:10 »
Er is een verschil tussen goed kunnen klikken (plezier met elkaar hebben, elkaar mogen, bevriend zijn) en écht super hartsvriendinnen zijn.

Ze kende elkaar pas 3 dagen ofzo, en ze begonnen al behoorlijk hartsvriendinnen te worden  ;D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Eventueel oneerlijk spel in WIDM
« Reactie #25 Gepost op: 2-02-2014, 15:59:24 »
Sommige kandidaten hebben er voordeel bij om vrienden met de Mol te zijn, voor anderen is het juist nadelig. Je zit met de Mol op een kamer, dus je hebt meer tijd om hem te observeren. Als je hem teveel vertrouwd denk je, oh hij kan het niet zijn, wij zijn vrienden, hij zou mij nooit bedriegen. Ja, en dan vlieg je er ineens uit. Of je blijft objectief denken dat hij het nog gewoon kan zijn en dan kan het zijn dat sommige dingetjes je opvallen.
The British are not impressed.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Eventueel oneerlijk spel in WIDM
« Reactie #26 Gepost op: 2-02-2014, 16:45:06 »
Sommige kandidaten hebben er voordeel bij om vrienden met de Mol te zijn, voor anderen is het juist nadelig. Je zit met de Mol op een kamer, dus je hebt meer tijd om hem te observeren. Als je hem teveel vertrouwd denk je, oh hij kan het niet zijn, wij zijn vrienden, hij zou mij nooit bedriegen. Ja, en dan vlieg je er ineens uit. Of je blijft objectief denken dat hij het nog gewoon kan zijn en dan kan het zijn dat sommige dingetjes je opvallen.

Het Zarayda complex  ::rofl::
No Milk today???

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Eventueel oneerlijk spel in WIDM
« Reactie #27 Gepost op: 2-02-2014, 16:56:06 »
Het Zarayda complex  ::rofl::

 ::rofl::
Ondertussen is er een heel scala aan WIDM-termen ontstaan, Het Zarayda-complex, een Taniaatje doen, de Maarten-manier van testen, het William Spaaij-syndroom..

Om ontopic te blijven: helemaal 100% eerlijk kan het spel nooit zijn. Er zijn mensen die meer met de Mol optrekken, die dan een voordeel van hebben. Dan is het al een beetje oneerlijk voor de andere kandidaten (kijk naar Soundos die geen informatie kreeg van Patrick), maar dat kun je nooit vermijden. En over dat de Mol stiekem wat kan doorspelen op de kamer: misschien, maar ik geloof het niet. Daarvoor vinden de kandidaten (en de Mol zelf) het spel te leuk. Zoals Paulien vorig jaar in de Roodshow zei: volgens mij doet niemand écht mee met het idee van nou ik ga eens lekker geld verdienen.

Overigens, als ik in het spel zat en mijn kamergenoot zei: Hé psst ik ben de Mol, met een dealtje dat hij/zij dan 20% van de winst kreeg, nou dan zou ik ook nog eens twee keer nadenken of ik het wel zou geloven hoor.. :P Dat doet het spel wel met je volgens mij.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48