Auteur Topic: Aflevering 6 - 5 op een Rij  (gelezen 46320 keer)

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #60 Gepost op: 6-02-2014, 23:25:02 »
Ok, één van mijn twee hoofdverdachten (Susan en Aaf) eruit ... maar eigenlijk doet 't er niet meer toe, want Jan-Willem is de Mol. Vijf op een rij slaat duidelijk op dé rodedraadhint van deze serie, nl. Jan-Willem, je weet wel, die man die altijd met de afvallers belt, die nu al vijf keer op rij de afvaller heeft aangewezen. Heeft ook genoeg geks gedaan door de serie heen, en geeft zomaar jokers weg. Kan gewoon niet anders, toch?
Suus heeft ook een joker weggegeven.
Grappig om te lezen dat JW nu weer meer verdacht wordt, terwijl iedereen na de eerste twee afleveringen iets had van: toooooooooo obvious.

Offline NPM

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #61 Gepost op: 6-02-2014, 23:28:04 »
Yes, weet wie de finalisten zijn; Susan, Tygo en Jan-Willem. Waarom?

Het is toch voor mij wel vrij duidelijk dat we met 5 op een rij naar de foto aan het eind van alle afleveringen moeten kijken. (Ik bedoel de foto waarop de kandidaten die afgevallen zijn zwart worden)

De volgorde is:

Owen - Susan - Tygo - Maurice - Jan-Willem

Aaf (3e) - Jennifer (2e) - Daphne (1ste) - Sophie - Freek

Ik denk Freek eerst en daarna Sofie.

Offline Byper

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #62 Gepost op: 6-02-2014, 23:29:38 »
Susan is de mol en wel hierom:

In de opdracht waarbij de kandidaten een blik in de toekomst mochten werpen hoor je aan het begin van elk filmpje het welbekende Wie Is De Mol geluidje. De enigste kandidaat waarbij we ook echt het Mol-logo te zien krijgen tijdens dit geluid is bij Susan. Naast deze aanwijzing hebben Susan en Aaf ook het visserstouw 'gemold', en is Susan een van de meest passieve kandidaten van dit seizoen.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #63 Gepost op: 6-02-2014, 23:30:14 »
Suus heeft ook een joker weggegeven.
Grappig om te lezen dat JW nu weer meer verdacht wordt, terwijl iedereen na de eerste twee afleveringen iets had van: toooooooooo obvious.

Hij heeft ook zeer verdachte dingen gedaan deze aflevering! Logisch dus.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #64 Gepost op: 6-02-2014, 23:47:42 »
Vandaag ook weer 37.500 euro verdiend.

He niet zo overdrijven he ;)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #65 Gepost op: 6-02-2014, 23:55:01 »
Yes, weet wie de finalisten zijn; Susan, Tygo en Jan-Willem. Waarom?

Het is toch voor mij wel vrij duidelijk dat we met 5 op een rij naar de foto aan het eind van alle afleveringen moeten kijken. (Ik bedoel de foto waarop de kandidaten die afgevallen zijn zwart worden)

De volgorde is:

Owen - Susan - Tygo - Maurice - Jan-Willem

Aaf (3e) - Jennifer (2e) - Daphne (1ste) - Sophie - Freek

Ik denk Freek eerst en daarna Sofie.

Zo logisch vind ik dat niet... De 5 op een rij kan ook naar andere dingen verwijzen...

Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #66 Gepost op: 7-02-2014, 00:20:31 »
He niet zo overdrijven he ;)

Excuus, doelde op 3750 euro.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #67 Gepost op: 7-02-2014, 00:37:47 »
Best wel een anti-climax aflevering voor drie weken stop. Jammer. Ik had graag minstens 1 echte widm puzzel-opdracht erbij gehad.
Ik denk dat de bedoeling vooral was een beetje te prikkelen voor de aankomende afleveringen om de aandacht vast te houden.

Ik vond de bomen-opdracht in S11 aardiger qua invulling van toekomst naar eigen hand zetten in die zin.
Nou ja. Hopelijk beter na de ws stop dan maar.  ;)

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #68 Gepost op: 7-02-2014, 01:49:26 »
Susan is de mol en wel hierom:

In de opdracht waarbij de kandidaten een blik in de toekomst mochten werpen hoor je aan het begin van elk filmpje het welbekende Wie Is De Mol geluidje. De enigste kandidaat waarbij we ook echt het Mol-logo te zien krijgen tijdens dit geluid is bij Susan. Naast deze aanwijzing hebben Susan en Aaf ook het visserstouw 'gemold', en is Susan een van de meest passieve kandidaten van dit seizoen.
Ja dit viel mij net ook al op.. Vervolgens zie je ook al die wanted bordjes voorbij flitsen.. Niet goed voor de JW tunnel. En nog iets met het schoppen symbool aan de hand links naast de tv? Susan kun je in de leader zien voor schoppen azen.
Profiler

Offline cjr89

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #69 Gepost op: 7-02-2014, 02:14:27 »
Uitgebreid shot van het ontbijt. Vijf kandidaten op rij, Susan was er niet bij.. Mol?!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #70 Gepost op: 7-02-2014, 02:23:50 »
viel mij ook op, maar ik denk dat ze het hebben gedaan omdat de gene die nu nog met de app moeten beginnen niet echt meer het nu van de app hebben meegemaakt. en geen series meer maken lijkt me een domme zet WIDM is een kijkcijfer kannon voor de avro

Ja, maar ik vond het toch vreemd.

Mja sure  ::) Hoe weet je dat?

Zie spoilertopic. Wil de pret niet bederven verder
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 08:29:31 door Lukie4, Reden: 2 berichten samengevoegd »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #71 Gepost op: 7-02-2014, 09:02:41 »
Ik vond het wel weer een superleuke aflevering. :)

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #72 Gepost op: 7-02-2014, 09:37:55 »
Ik vond het wel weer een superleuke aflevering. :)

Ik ook, één van de mooiste tot nu toe, geweldig!!

Vijf op een rij kan natuurlijk ook op de knoppen/filmpjes in de kerk slaan. Dat daar een hint uit af te leiden is. Maar wat?  ???

Offline AHA

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #73 Gepost op: 7-02-2014, 10:25:26 »
Op 18:35, op het moment dat Susan de envelop met geld post staat heel duidelijk rechts in beeld een bordje met kledingmaten: S-M-L. Hint naar Susan Mol?

Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #74 Gepost op: 7-02-2014, 10:29:52 »
5 op een rij kan natuurlijk ook slaan op Tygo die in aflevering 4 bij de waterval 5 kokers aan zijn touw vond. Gezien de afvallerstheorie is dat een mogelijkheid.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #75 Gepost op: 7-02-2014, 10:53:20 »
Ik vond het wel weer een superleuke aflevering. :)
ik ook.
Die processie was super voor de kandidaten om mee te maken. Je ziet ze er ook echt van genieten.

De jeep opdracht had je dan geen hogere wiskunde voor nodig, maar gaf toch met portofoons, auto's een paar kleine kansen om te klieren. Daarbij zag het er ook leuk uit en waren de kandidaten ook gewoon blij om even een "testosteron" opdracht te hebben. Suf als je heel simpel naar de opdracht kijkt misschien, maar dan mis je wel heel wat is mijn bescheiden mening.

De laatste opdracht had ik van te voren geïnterpreteerd als een soort "meet-the-mol" maar dat was het niet. Jammer want dat zijn wel leuke beelden (evil kees vorig jaar) maar nu was het vooral een mindgame voor de spelers. Ze moesten wel heel snel denken en doordenken en terugdenken. Wat te doen, waarheid spreken, terwijl je niet eens weet waarom? Wat is dan een verstandige keuze. Je zag ze malen met hun gedachten als ze niet aan de beurt waren en telkens in praten uitbarsten als Art wegging.

Met de beelden hebben we een vooruitblik gekregen op de volgende locaties. Leuk toch ? Een finale vrijstelling, een topito, een gewone vrijstelling en geld hoog in een turbine. Al vast spannend genoeg om twee weken van sport te gaan genieten en dan weer op donderdag er helemaal klaar voor zijn.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #76 Gepost op: 7-02-2014, 11:14:24 »
Ik vond het wederom een vrij saaie aflevering. Ik heb me afgevraagd waarom en ik denk dat het alles te maken heeft met de locatie waar de kandidaten zich bevinden. De serie in Japan beschouw ik als de slechtste en saaiste in de geschiedenis van WIDM. Ik heb niet zoveel met de Aziatische landen. Het moge er prachtig zijn, maar mij trekt t niet. De keuze in de opdrachten wordt beperkt door de locatie en wat er allemaal mogelijk is. Bovendien heb ik veelal t gevoel: been there, done that. Ik heb t idee dat de makers zichzelf ook niet meer echt triggeren en terugvallen op een soort automatische piloot waarbij ze opdrachten verzinnen die niet al te ingenieus in elkaar zitten.

Ik vraag me trouwens ook af waarom kandidaten uberhaupt geld opsturen. Als ze het in de pot laten zitten, haalt het geld toch sowieso de laatste aflevering, dus waarom zou je het opsturen met de onzekerheid dat degene aan wie je het stuurt, wellicht niet eens meer in het spel zit?
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #77 Gepost op: 7-02-2014, 11:25:39 »
Ik vraag me trouwens ook af waarom kandidaten uberhaupt geld opsturen. Als ze het in de pot laten zitten, haalt het geld toch sowieso de laatste aflevering, dus waarom zou je het opsturen met de onzekerheid dat degene aan wie je het stuurt, wellicht niet eens meer in het spel zit?

Opgestuurd geld komt terug in aflevering 9. Of de persoon er nu nog wel of niet in zit. Als de persoon er nog wel in zit, krijgt men extra rente. Als de persoon er niet meer in zit, krijgen ze gewoon het opgestuurde bedrag. Tevens kan de mol niet meer de pot plunderen, al is dat meer de vraag, want je weet niet hoe het in aflevering 9 opgehaald wordt etc. Genoeg redenen voor de kandidaten om juist wel geld te willen versturen, terwijl de mol dat liever niet heeft (minder kans om geld te stelen uit de pot, kans op rente en dus extra geld verdienen)...

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #78 Gepost op: 7-02-2014, 11:47:23 »
Opgestuurd geld komt terug in aflevering 9. Of de persoon er nu nog wel of niet in zit. Als de persoon er nog wel in zit, krijgt men extra rente. Als de persoon er niet meer in zit, krijgen ze gewoon het opgestuurde bedrag. Tevens kan de mol niet meer de pot plunderen, al is dat meer de vraag, want je weet niet hoe het in aflevering 9 opgehaald wordt etc. Genoeg redenen voor de kandidaten om juist wel geld te willen versturen, terwijl de mol dat liever niet heeft (minder kans om geld te stelen uit de pot, kans op rente en dus extra geld verdienen)...
Jaapie, wordt jij er niet moe van om week na week uit te leggen hoe het met die opgestuurde envelopopen en rente zit? Dit is destijds in aflevering 2 echt zó duidelijk uitgelegd dat ik überhaupt niet begrijp waarom er steeds onduidelijkheden over zijn.  >:(

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #79 Gepost op: 7-02-2014, 12:18:00 »
Weer zo'n machtig mooie aflevering! Het wordt alsmaar beter! En wat een mooi land is dat Philippijnen... (zeker als je ook nog terugdenkt aan Peking Express) Azië is dus echt perfect geschikt voor WIDM. WIDM voldoet compleet weer aan de verwachtingen. Als het zo doorgaat wordt dit zeker een van de beste seizoenen!

De titel 5 op een rij is trouwens slim bedacht. Hij kan echt op heel veel dingen slaan! (meer dan ik eerst aan dacht)
- JW al 5 maal op de afvaller als mol.
- 5 personen op rij de kerk in.
- 5 knopjes op rij in de kerk.
- 5 mensen op rij met een groen scherm.
Waren dat ze?
Ich bin ein Bärliner!