Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie  (gelezen 20515 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #20 Gepost op: 6-02-2014, 23:42:51 »
Maar als mol kan je ook zorgen dat je bijna niet te zien bent, helemaal achteraan de 4.000 mensen...

Dus voor mij hoef je niet per se tussen de mensen die moeten spotten te staan.

Degene die mee liepen hadden de keus uit 2 plaatsen... Of de positie van Tygo of de positie van JW. Andere smaken waren er niet. Als jij me dan kunt vertellen hoe je niet echt op kunt vallen...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #21 Gepost op: 6-02-2014, 23:43:34 »
Ik heb het idee dat de productie de spelgerels tijdens het spel heeft veranderd. Hoe kan het nou dat JW jokers wint terwijl hij  WEL gespot is? JW  is herkend (weliswaar door een team, maar dan alsnog), dus is niet geslaagd in zijn opdracht. Erg bizar dat hij alsnog werd beloond met 3 jokers, dat lijkt wel een lastminute oplossing om te voorkomen dat er teveel geld in de pot kwam.

Verdacht bij deze opdracht zijn:
- JW die zichzelf erg goed verstopt
- Susan die JW niet heeft gespot en opzichtig Aaf suggereert
- Freek die we uberhaupt niets zien doen

Voor mijn gevoel kunnen we Tygo en Sofie afstrepen. Tygo deed er bijna alles aan om gezien te worden en Sofie was te goed met het spotten van JW (wat ze zeker na Aafs afleidingsmanouvre 'he kijk daarboven naar die draden' niet had hoeven doen).

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #22 Gepost op: 6-02-2014, 23:45:29 »

- Freek die we uberhaupt niets zien doen

Freek begint het eerste naar Tygo te wijzen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #23 Gepost op: 6-02-2014, 23:48:51 »
- Susan die JW niet heeft gespot en opzichtig Aaf suggereert

Dit lijkt me duidelijk iets dat Susan en Freek eerder besproken hebben, gezien Freeks uitleg over Aaf "achter een van de wagens met een rood wit gestreept shirt en een zwarte pruik". Ik krijg zelfs de indruk dat Freek dit opperde. Omdat Susan naar hem wijst en Freek dan met deze gedetailleerde omschrijving komt.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #24 Gepost op: 6-02-2014, 23:49:42 »
Freek zag Tygo ook meteen. Misschien was het ook iets té verdacht geweest om Tygo niet te zien? ;D

Iedereen spotte Tygo, die was ook nauwelijks te missen.
Heb dat stukje in Moltalk gemist, maar da's dan wel behoorlijk suf.
Waarom kregen ze niet meer opties met schmink oid?  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #25 Gepost op: 6-02-2014, 23:51:41 »
Ook maar eens een reactie plaatsen.
Want zag/hoorde ik het nu goed dat bij het enveloppen kiezen na JW Art "mol" zegt. Roept hij de mol bij zich? Dat zou dan Sofie zijn die daarna naar voren komt.
Wat maken jullie hiervan?
Dat dan weer wel

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #26 Gepost op: 7-02-2014, 01:31:16 »
Ik zag bij deze opdracht toch duidelijk JW van positie wisselen. Eerst als drager rechtsachter en later (bij het passeren van de 'spotters') ineens meer uit het zicht linksachter...
(Ingeseinde) voorkennis?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #27 Gepost op: 7-02-2014, 01:44:56 »
Ik heb het idee dat de productie de spelgerels tijdens het spel heeft veranderd. Hoe kan het nou dat JW jokers wint terwijl hij  WEL gespot is? JW  is herkend (weliswaar door een team, maar dan alsnog), dus is niet geslaagd in zijn opdracht.

Volgens mij was het andersom. De spotters hadden de opdracht om hun te herkennen. Beide teams moesten Tygo en JW herkennen Lukte dat.. verloren Tygo en Jw hun jokers. En het is ze niet gelukt bij JW. Slechts 1 team heeft hem maar herkend. Dus hij wint de jokers. Klinkt voor mij vrij logisch

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #28 Gepost op: 7-02-2014, 06:53:33 »
Deze opdracht doet me heel erg denken aan The Passion processie van de EO. En wie werkt er mee aan The Passion ???....Jan-Willem! ;D

Offline JOMU

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #29 Gepost op: 7-02-2014, 08:41:14 »
Wat mij betreft een streep door sophie en Tygo. Als mol zijnde lijkt het me dat je weet van de productie waar de twee deelnemers zich bevinden in het optocht. Als Mol is het dus zaak om aan de kant van de weg te staan en ervoor te zorgen dat de deelnemer die bij hem staat afgeleid wordt als de deelnemer in de optocht langs komt. Dan zou het Freek of Susan moeten zijn.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #30 Gepost op: 7-02-2014, 09:42:56 »
Een anti-voorkennis aanwijzing waarom JW niet de mol is. Ik post hem hier ook maar eens.

Als je gaat spotten in plaats van verstoppen ben je ook afhankelijk van degene met wie je bent, die ziet het misschien wel. Als JW wist waar de kandidaten zouden staan kon hij daar rekening mee houden bij het verstoppen.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #31 Gepost op: 7-02-2014, 09:51:03 »
Als je gaat spotten in plaats van verstoppen ben je ook afhankelijk van degene met wie je bent, die ziet het misschien wel. Als JW wist waar de kandidaten zouden staan kon hij daar rekening mee houden bij het verstoppen.

Maar je hebt wel invloed op de ander. Als je mee loopt, moet je maar hopen dat er een duo je niet ziet. Als je zelf spot, kun je de ander een beetje afleiden op momenten dat er iemand langsloopt etc.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #32 Gepost op: 7-02-2014, 10:34:39 »
Ik heb het idee dat de productie de spelgerels tijdens het spel heeft veranderd. Hoe kan het nou dat JW jokers wint terwijl hij  WEL gespot is? JW  is herkend (weliswaar door een team, maar dan alsnog), dus is niet geslaagd in zijn opdracht. Erg bizar dat hij alsnog werd beloond met 3 jokers, dat lijkt wel een lastminute oplossing om te voorkomen dat er teveel geld in de pot kwam.

Verdacht bij deze opdracht zijn:
- JW die zichzelf erg goed verstopt
- Susan die JW niet heeft gespot en opzichtig Aaf suggereert
- Freek die we uberhaupt niets zien doen

Voor mijn gevoel kunnen we Tygo en Sofie afstrepen. Tygo deed er bijna alles aan om gezien te worden en Sofie was te goed met het spotten van JW (wat ze zeker na Aafs afleidingsmanouvre 'he kijk daarboven naar die draden' niet had hoeven doen).

Eens! Susan kan het nog wel zijn, want die kon bedacht hebben het eventueel te winnen geld via een trucje bij het posten van de envelop kwijt te spelen.

Zagen jullie boven Freek en Susan trouwens bij hun standplaats ook op het uithangbord/logo van het pand daarachter "Game master" staan?  :o Zie bijvoorbeeld bij 9.06. Zou heel goed een hint kunnen zijn!

En ik moest denken aan de uitspraak van Art over "van glanzend hoog (wolkenkrabbers hong kong) tot maagdelijk wit". Wie duwde in een wit hemd de wagen van de maagd Maria? Juist, JW!!  ::vergroot::

Ik hou JW nog op 1, Susan op 2 en de deur op een heel klein kiertje voor Freek als mol  ;D

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #33 Gepost op: 7-02-2014, 11:49:39 »
De jokers zaten in de tweede envelop van links en de tweede van rechts. Niet zo moeilijk voor de mol om dat in de gaten te houden. Niet alleen weet je dan welke envelop je moet pakken om je voorkeurspositie te hebben, maar ook weet je wie de jokers hebben. Zo kun je, als je langs de kant wilt staan, rustig zien of de twee jokerenenveloppen eruit zijn gepakt en je beurt afwachten. De enveloppen zijn niet van plaats veranderd tussendoor, dus iedereen kon zien wat er was gepakt.

1. JW, pakt 2e envelop van links
2. Sofie, pakt 3e envelop van links
3. Tygo, pakt 2e envelop van rechts
4. Susan, pakt linkerenvelop
5. Aaf, pakt 3e envelop van rechts
6. Freek, pakt rechterenvelop

Overigens kijkt JW eerst een fractie van een seconde naar Aaf of zij haar vinger opsteekt en steekt dan pas zijn eigen vinger op.
Tygo en Susan zijn tegelijk met vinger opsteken en dan zegt Susan: ga jij maar, het maakt toch niet uit. Hoezo niet? Zijn voor haar alle enveloppen gelijk (kandidaat) of wil ze graag langs de kant staan als mol en kan ze nog volop kiezen?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #34 Gepost op: 7-02-2014, 12:10:51 »
Wat een prachtige opdracht!
Inderdaad, wat een fantastisch mooie opdracht, met ook nog eens heel mooie beelden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #35 Gepost op: 7-02-2014, 13:34:04 »
Maar je hebt wel invloed op de ander. Als je mee loopt, moet je maar hopen dat er een duo je niet ziet. Als je zelf spot, kun je de ander een beetje afleiden op momenten dat er iemand langsloopt etc.

Tja, dat is ook weer waar. En er hoefde natuurlijk maar een duo te zijn dat de mist in ging om te verhinderen dat er geld werd verdiend. Maar Sofie is door deze opdracht wel echt afgevallen als mol wat mij betreft (niet dat ik haar overigens echt verdacht). En inderdaad, Freek wees als eerste Tycho aan, en toen riep Susan: jaaaa, ik wist het!! Ofzoiets.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #36 Gepost op: 7-02-2014, 13:45:47 »
Tja, maar denk je nu echt dat Tygo te missen viel? Natuurlijk niet...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #37 Gepost op: 7-02-2014, 14:00:51 »
Zouden ze voor eventuele vrouwelijke kandidaten andere plekken in de optocht geregeld hebben, trouwens? Zowel in die band als bij het Maria-beeld leken verder alleen maar mannen te lopen.

Sowieso zouden alle kandidaten ontzettend opvallen bij die processie, denk ik. Zeker omdat ze kennelijk geen pruiken en make-up konden gebruiken. Sofie met maar blonde haar, Susan die 2x zo lang is als de gemiddelde Filipijnse. Freek is dan weliswaar donker en wat minder lang dan JW en Tygo, maar toch, ook hem verwar je niet echt met een Filipijn. De Mol zal er toch echt niet tussen willen lopen. 

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #38 Gepost op: 7-02-2014, 14:08:47 »
Tja, maar denk je nu echt dat Tygo te missen viel? Natuurlijk niet...

 ::rofl:: Als de mol Tygo over "het hoofd zou zien"... Das een mol kamikaze actie!
No Milk today???

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #39 Gepost op: 7-02-2014, 14:09:06 »
Zouden ze voor eventuele vrouwelijke kandidaten andere plekken in de optocht geregeld hebben, trouwens? Zowel in die band als bij het Maria-beeld leken verder alleen maar mannen te lopen.

Sowieso zouden alle kandidaten ontzettend opvallen bij die processie, denk ik. Zeker omdat ze kennelijk geen pruiken en make-up konden gebruiken. Sofie met maar blonde haar, Susan die 2x zo lang is als de gemiddelde Filipijnse. Freek is dan weliswaar donker en wat minder lang dan JW en Tygo, maar toch, ook hem verwar je niet echt met een Filipijn. De Mol zal er toch echt niet tussen willen lopen. 

Ik zie nog wel enige mogelijkheden voor Jan-Willem in dit verhaal. Ik ben het met je eens. Maar als de posities anders was voor de dames, weten we niet hoe goed of slecht die posities waren. Waren het twee Tygootjes, dan had JW kunnen denken, ik wil graag een loper zijn.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...