Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie  (gelezen 20517 keer)

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #40 Gepost op: 7-02-2014, 14:17:35 »


JW doet wel iets verdachts: hij pakt 3 jokers door zich goed te verstoppen, en zorgt er tegelijk voor dat er minder geld in de pot komt.

Hoe vaak is het niet gebeurd dat kandidaten jokers en/of vrijstellingen veel belangrijker vonden dan de pot?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #41 Gepost op: 7-02-2014, 14:21:36 »
Hoe vaak is het niet gebeurd dat kandidaten jokers en/of vrijstellingen veel belangrijker vonden dan de pot?
So true!

Hoe vaak is het niet gebeurd? Duimpje en wijsvingertje bij elkaar: 0.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #42 Gepost op: 7-02-2014, 15:06:38 »
Jawel, in dat seizoen dat er een veilig was, was er 1 zo'n gast die 0 keer had geboden. Maar alsnog was het 0.  :P
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #43 Gepost op: 7-02-2014, 15:08:24 »
Jawel, in dat seizoen dat er een veilig was, was er 1 zo'n gast die 0 keer had geboden. Maar alsnog was het 0.  :P

Dat was Dick Jol en hij heeft mede daardoor de finale niet gehaald. Was te weinig bezig met eigenbelang.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #44 Gepost op: 7-02-2014, 15:46:05 »
Als je gaat spotten in plaats van verstoppen ben je ook afhankelijk van degene met wie je bent (...)
Dus zeg je als Mol, nadat Tygo overduidelijk was iets als: "Oh, ze zijn dus best wel makkelijk te vinden." Vervolgens komt JW verstopt voorbij en je medekandidaat ziet hem niet omdat je net hebt gezegd dat er vast niet iemand verstopt is.
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #45 Gepost op: 8-02-2014, 04:31:32 »
Imho opvallend:
De eerste helft van de processie (na Freeks inleidende woorden) zien we 6x een brassband in het wit. Waarom? Met zoveel mooie mensen en wagens... Snap ik niet!

Kan maar zo steeds dezelfde band in het wit zijn (sowieso minimaal 3 x meen ik);
Te weten @
08.03
08.35
08.42
08.58
09.04
09.27
(@Uitz. Gem.)
En dat is erg (lees "te") veel (imho)! Zeker als er 4000 mensen meelopen, waarom steeds die band in beeld?? Terwijl er zoveel schoons te zien is meen ik.

*Daarna zien we eindelijk Tygo, bovendien in een ander uniform (blauw/wit).
*Vervolgens geen witte brassband meer. Muziek ook compleet anders.
*Minimaal 4000 mensen lopen mee!
Ik geloof niet dat er in totaal maar 2 bands mee zijn gelopen?!

Wat ik eigenlijk wil zeggen;
'k Hoop niet dat we in aflevering 10 zien dat JW ook nog even eerst mee heeft gelopen met die "Witte Brassband".
Meet the Mole...(waar enkele molloten op zaten te wachten begreep ik).

Het zou wel goed kunnen aangezien hij pas met de laatste en dus afsluitende wagen (van de ruim 4000 mensen) meeloopt als duwer ("trekker" aldus JW) van de wagen. Hij oogde ook best flink vermoeid bij het samenkomen.
Al zou het alleen voor de kijker zijn als hint achteraf.

Hoe dan ook, ik hoop het niet.

Nogmaals, vriendelijke man, vast en zeker.
Maar vanaf aflevering 1 teveel "In Your face".
Met name door niet-spontane biechten en nu ook nog zo'n "fraai" t-shirt.
Ik weiger (en steiger) ::ohno::

*Aaf is even schaatsen in het Oosten en komt met (regenboog-) vlag en wimpel terug!*



Edit; zie foto, wie weet?









« Laatst bewerkt op: 8-02-2014, 04:43:13 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #46 Gepost op: 8-02-2014, 09:44:15 »
Ik kan maar niet verstaan wat Susan hier zegt. Voor het zinnetje "of ze zitten in zo'n ding..". Wie verstaat het wel?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #47 Gepost op: 8-02-2014, 09:47:21 »
Ik kan maar niet verstaan wat Susan hier zegt. Voor het zinnetje "of ze zitten in zo'n ding..". Wie verstaat het wel?
de moed zonk me in mijn schoenen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #48 Gepost op: 8-02-2014, 09:49:29 »
de moed zonk me in mijn schoenen

Bedankt! Nu hoor ik ineens duidelijk "de moed zonk ons in de schoenen". Grappig is dat. ;D

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #49 Gepost op: 8-02-2014, 13:34:54 »
Ik kan maar niet verstaan wat Susan hier zegt. Voor het zinnetje "of ze zitten in zo'n ding..". Wie verstaat het wel?

De ondertiteling heeft er ook moeite mee en heeft er van gemaakt:
"We dachten: Als ze in zo'n ding zitten hebben we gewoon geen kans."
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #50 Gepost op: 8-02-2014, 14:06:49 »
Tygo zegt in moltalk (rond 4e minuut) dat toen JW met de wagen mee liep te helpen dat de NBC op hem afkwam om vragen te stellen. Nu heb ik zitten zoeken of ik een filmpje kan vinden van de NBC maar tot nu toe nog niet gevonden.

Niet zozeer om dat stukje te vinden maar wellicht hebben ze meerdere opnames gemaakt van de optocht en komen onze kandidaten daar ook in voor zodat we de plaatsen kunnen vinden waar ze stonden bijvoorbeeld.

Heb ook filmpjes van het Milagrosa festival zelf bekeken maar nog niets gevonden verder.
Is iemand hier ook mee bezig geweest?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #51 Gepost op: 8-02-2014, 14:23:06 »
Edit; zie foto, wie weet?

Het zijn allemaal Philipinos!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #52 Gepost op: 8-02-2014, 17:28:35 »
De ondertiteling heeft er ook moeite mee en heeft er van gemaakt:
"We dachten: Als ze in zo'n ding zitten hebben we gewoon geen kans."

Waarom moet ik hierbij aan de muzikale aanwijzing denken?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #53 Gepost op: 13-02-2014, 11:54:03 »
Snap je linkt met Susan niet. Enige wat ik wel snap is dat je nogal in een hele diepe tunnel zit  ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #54 Gepost op: 20-02-2014, 02:32:36 »
Ik heb nog eens nagedacht over deze opdracht. Wat mij een beetje dwarszit, is het enorme aantal jokers dat er te verdienen valt p.p. versus de rol van de mol.
Op het eerste gezicht lijkt het logisch dat de mol zich onder de spotters bevindt zodat de kans het grootst wordt dat er geen geld in de pot komt. Maar stel je voor dat de mol optimaal slaagt in deze opdracht. Dan verdienen er 2 kandidaten ineens ieder 3 jokers, wat bijna neerkomt op 2 vrijstellingen. 3 andere kandidaten worden enorm benadeeld simpel door verkeerd gokken (een andere envelop kiezen).
Om dit te voorkomen is dus mogelijkheid 1) De mol spot minstens 1 van de kandidaten wel, maar dan nog wordt die ene kandidaat die de mol niet spot zeer bevoordeeld met een simpel gokspelletje. Veel eerlijker is : de mol bevindt zich in de moeilijkst te spotten positie en kan hier gewoon kandidaat spelen, geld uit de pot proberen te houden en 3 jokers winnen waar niemand door benadeeld wordt...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #55 Gepost op: 20-02-2014, 03:14:26 »
Maar zo is het spel. En de Mol zou juist graag willen dat kandidaten doorgaan met jokers, omdat ze dan nooit zeker weten of ze op het juiste spoor zitten of dat ze door zijn vanwege de jokers. De Mol wil helemaal geen eerlijkheid, want dan valt hij meteen door de mand. Als iedereen ineens heel eerlijk voor het geld gaat spelen, valt de Mol wel erg buiten de boot. Dus hoe meer oneerlijkheid, hoe beter.
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #56 Gepost op: 20-02-2014, 11:00:24 »
de mol bevindt zich in de moeilijkst te spotten positie en kan hier gewoon kandidaat spelen, geld uit de pot proberen te houden en 3 jokers winnen waar niemand door benadeeld wordt...

Waarvan hij er vervolgens heel 'eerlijk' eentje weggeeft aan een kandidaat, die daardoor bevoordeeld wordt?  ???
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #57 Gepost op: 20-02-2014, 11:04:06 »
Waarvan hij er vervolgens heel 'eerlijk' eentje weggeeft aan een kandidaat, die daardoor bevoordeeld wordt?  ???
Zou kunnen. Dat deed Patrick toch ook aan Art omdat hij wist dat Art op een verkeerd spoor zat??

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #58 Gepost op: 20-02-2014, 11:07:31 »
Zou kunnen. Dat deed Patrick toch ook aan Art omdat hij wist dat Art op een verkeerd spoor zat??

Dat beweer ik ook niet.
Er wordt hier gesteld dat de Mol deze positie zou hebben gekozen uit 'eerlijkheid' ivm de kansen van de kandidaten qua jokerverdeling.
Ik stel dat ik dat niet vind stroken met het gedrag dat JW vervolgens vertoont.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Enveloppen kiezen / de processie
« Reactie #59 Gepost op: 27-02-2014, 15:38:54 »
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit al gezegd is, maar als Susan en Freek moeten vertellen wie ze gezien hebben vertellen ze dat ze Tygo hebben gezien, en vervolgens Aaf. Het klinkt alsof ze dit van tevoren afgesproken hadden.. maar waarom maar 1 extra persoon? Waarom niet 3? Hoe wisten ze dat ze maar 2 mensen moesten spotten, dat wisten Sofie en Aaf niet..

Verdacht van Susan en Freek..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48