Poll

Wie zou je als tegenstander in een molduel met Jan-Willem willen zien?

Freek
14 (28.6%)
Sofie
5 (10.2%)
Susan
13 (26.5%)
Tygo
3 (6.1%)
kan me niet schelen maar fijn dat je deze optie hebt toegevoegd want als ik een poll zie móet ik gewoon stemmen
14 (28.6%)

Totaal aantal stemmen: 49

Auteur Topic: overzicht Jan-Willem  (gelezen 5592 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
overzicht Jan-Willem
« Gepost op: 21-02-2014, 21:18:33 »
Als Jan-Willem er na donderdag nog inzit zal dit waarschijnlijk een molduel worden. (Dan pas ik deze berichten aan.) Voor nu is het even een overzicht van alleen zijn acties omdat ik geen keuze kon maken of ik Sofie of Tygo tegenover hem zou zetten. (Het molduel Freek vs. Susan vind je hier.)

1.1: Chinees spreken



Jan-Willem en Maurice spreken af dat ze een kwartier gaan zoeken naar het geld en een kwartier naar het politiebureau. Op hun kaartje staat Mai Yuk, Chinese bruiloftsgeschenken. Jan-Willem en Maurice worden niet begrepen. Hun uitspraak van Mai Yuk wordt steeds als "jade kopen" ondertiteld. Ze kunnen Mai Yuk en dus ook het geld niet vinden. Jan-Willem en Maurice bereiken het politiebureau op tijd.

1.2: seinen



Jan-Willem: "Ok, als ik beweeg met die lamp dan gebeurt er iets met die lichtshow." Daphne: "Misschien schrijven zij iets. Misschien moeten zij weten dat wij voor dit bord staan." Jan-Willem: "Dat denk ik niet." Jan-Willem en Daphne zien Freek en Tygo niet seinen. Jan-Willem en Daphne noemen als tweede cijfer 4. Dit is goed, maar het maakt niets meer uit; het eerste cijfer was al fout. (Ook cijfers drie en vier zijn fout.)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzicht Jan-Willem
« Reactie #1 Gepost op: 21-02-2014, 21:18:44 »
2.1: opera



Jan-Willem merkt juist op dat Owen de generaal niet is wanneer Tygo dit oppert. Jan-Willem gaat mee met de foute keuze voor de prins en de generaal.

2.2: verlaten tv-station



Jan-Willem, Aaf, Owen en Susan zien het op de vloer getekende labyrint niet. Jan-Willem en Daphne zoeken naar jokers. Mogelijk gaat deze zoektocht ten koste van hun inzet voor de opdracht op het dak. Jan-Willem en Daphne slagen niet in de opdracht "touw op het dak". De 500 euro gaan verloren.

2.3: jade-markt



Jan-Willem is als vierde aan de beurt. Hij pakt een vrijstelling en zet deze in. De vrijstelling wordt door de door Sofie ingezette zwarte vrijstelling ongedaan gemaakt. Hij doet er 6 minuten en 16 seconden over om de computer te vinden. (Dit is de laatste tijd die we het klokje zien aangeven als Jan-Willem de test gaat maken.) Geen van de kandidaten pakt geld.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2014, 21:21:39 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzicht Jan-Willem
« Reactie #2 Gepost op: 21-02-2014, 21:18:54 »
3.1: appartement zoeken



Jan-Willem en Freek kiezen het lichte koffertje dat makkelijk mee te nemen is. Maar wat erin zit is onbekend. Jan-Willem, Freek en Sofie lopen verkeerd. Jan-Willem verdenkt Freek ervan dat hij het nummer van Daphne uit de geschiedenis van de telefoon gewist heeft. Mogelijk heeft hij dit zelf gedaan. We zien Jan-Willem achterop lopen. Sofie zegt dat hij ook telefonerend door moet lopen. Jan-Willem, Freek en Sofie komen niet op tijd aan bij het eindpunt. Als de tijd om is staan ze nog op de pont te wachten. Het onbekende bedrag in het koffertje gaat verloren.

3.2: roeiwedstrijd



Jan-Willem en Susan spreken vijf jonge mannen aan die aan het volleyballen zijn. Ze willen allen meewerken. (Is een van hen de kajakkampioen waar Jennifer het in een biecht over heeft?) Tijdens het roeien zit Jan-Willem rechts in het midden. De kandidaten winnen de roeiwedstrijd en verdienen 1000 euro.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2014, 21:21:11 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzicht Jan-Willem
« Reactie #3 Gepost op: 21-02-2014, 21:19:04 »
4.1: roltrappen



Jan-Willem wordt het vaakst aangewezen (door Susan, Daphne en Freek) als de kandidaat die het meest te vertrouwen is. Hij staat bovenaan in de speciale positie waarin hij iedereen kan afluisteren. Jan-Willem kiest voor de optie die uiteindelijk het meeste geld oplevert (350 euro): het examen van Aaf door niemand over laten doen. Andere maximumbedragen: 200 euro (Tygo), 150 euro (Susan), 150 euro (Sofie), 200 euro (Jennifer), 250 euro (Freek), 300 euro (Daphne).

4.2: enveloppenruil



Art draait de zandloper om. Jan-Willem (1 joker): "Ik wil graag dealen met degene die een vrijstelling heeft." Sofie (vrijstelling): "Maar dat gaat ie toch niet zeggen (..)?" Jan-Willem: "Ligt eraan als ie een goede deal wil maken wel (..)."  Jan-Willem (1 joker) en Aaf (niets) blijven als laatsten over. Ze ruilen hun enveloppen. Geld ruilde niet met geld waardoor er geen 1500 euro verdiend wordt.

4.3: stuwdam



Art: "Maak vier duo's waarvan telkens één persoon er geen moeite mee heeft om tegen anderen op te kijken." Jan-Willem en Susan vormen een duo. Susan tegen Jan-Willem: "Zal ik tegen jou opkijken? Dan sta ik laag." Jan-Willem gaat abseilen. Susan vraagt niet aan Jan-Willem of hij in Aafs boekje heeft gekeken. Aaf denkt van niet. Dit is fout. Susan zegt dat Jan-Willem de eerste koker kan laten hangen. De + 250 euro gaan verloren. Susan heeft het goed dat de stelling "de code die bij het licht seinen werd gezien was 4707" niet klopt.) Jan-Willem laat de -100 euro hangen. Jan-Willem gaat voorbij de derde koker die hij volgens Susan had moeten pakken. (Het is onduidelijk of hier inderdaad + 250 euro inzat. Dit was het geval als de 150 kilo bij de tv-opdracht in werkelijkheid 50 kilo was.) Jan-Willem pakt de vierde koker die waarschijnlijk - 100 euro bevat. (In een shot is te zien dat er 1400 euro op de jade-markt lag i.p.v. 1500.)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2014, 21:22:08 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzicht Jan-Willem
« Reactie #4 Gepost op: 21-02-2014, 21:19:12 »
5.1: boeddhabeelden



Met de informatie van Sofie kiest Jan-Willem het goede beeld uit met een "sinaasappel". Jan-Willem kan weinig met de informatie van Sofie over een beeld dat op Skunk Anansie zou lijken. (Pas als Jan-Willem om meer informatie vraagt noemt Sofie details van de wenkbrauwen. Het goede beeld wordt hoogstwaarschijnlijk niet gefotografeerd/geselecteerd. Jan-Willem, Jennifer, Freek, Susan en Tygo (neemt inititatief) kiezen als eerste foto die van de "sinaasappel". Goed: 250 euro. Jan-Willem, Freek, Jennifer, Susan (gaat mee maar wilde andere foute foto kiezen) en Tygo (neemt initiatief) kiezen als tweede foto "kralenketting". Fout: 0 euro.

5.2: speedbootjes



Team 2: Jan-Willem (notitieboekje), Aaf (voorin met porto), Tygo (bestuurt boot). Team 2 komt achter de jagers te varen. Aaf gilt dat Jan-Willem de code op moet schrijven. Jan-Willem schrijft de eerste code goed op. (..)  Team 2 komt achter de andere jagers te varen. (..) Aaf tegen Jan-Willem die schrijft: "LK0980, we hebben 'm!" Jan-Willem roept tegen Tygo: "We hebben ze allebei! Wegwezen!" Ze blijven uit handen van de jagers en Jan-Willem geeft de codes goed door aan Art. 2500 euro verdiend.

5.3: "Snake"



Jan-Willem luistert niet naar Aaf. Ook niet als Aaf terecht opmerkt dat ze een straat inslaan waar ze al geweest zijn. Volgens Tygo geeft Jan-Willem steeds andere informatie door. Jan-Willem maakt Aaf boos door haar te negeren. Aaf drukt daarom maar zonder overleg haar eigen zin door. De duo's komen elkaar tegen. Jan-Willem en Aaf staan drie keer stil. 3 X boete van 250 euro = 750 euro verloren. Jan-Willem en Aaf slaan drie keer dezelfde weg in. 3 X  boete van 250 euro = 750 euro verloren.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2014, 21:22:48 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzicht Jan-Willem
« Reactie #5 Gepost op: 21-02-2014, 21:19:22 »
6.1: processie



Jan-Willem pakt als eerste een envelop (tweede van links, kans op drie jokers). Jan-Willem en Tygo verdienen elk drie jokers als ze niet door beide duo's (Aaf en Sofie, Freek en Susan) herkend worden in de processie. Ze kunnen kiezen uit twee posities in de optocht: de laatste kar trekkend of als trompettist in een brassband. Jan-Willem trekt de laatste kar, Tygo wordt trompettist. Aaf en Sofie spotten Jan-Willem. Freek en Susan zien hem niet. Jan-Willem verdient 3 jokers en er gaat geen 1250 euro in de pot. (Tygo wordt wel door beide duo's gespot. Dit levert 1250 euro voor de pot op.)

6.2: bootpuzzel



Volgens Freek in een biecht begon Jan-Willem rap te rijden en zagen ze snel een stuk boot. Freek zegt in een biecht dat Jan-Willem volgens hem soms meer zijn testosteron achterna ging dan zijn brein. Jan-Willem en Freek komen stil te staan met hun wagen (door Jan-Willem uitgekozen) en krijgen deze niet meer aan de praat. (Volgens Jan-Willem in een biecht was er aan het pookje van de four/two-wheel drive gezeten.) (..) Tygo rijdt naar Jan-Willem en Freek om hun bootdeel over te nemen. Tygo (rijdt) en Freek (bijrijder) hebben meerdere pogingen nodig voor ze met het bootdeel over een heuvel kunnen vertrekken. Jan-Willem helpt het eerste stukje trekken. (..) [06:11] Allen zetten de boot in elkaar, binnen de tijd. Er wordt 2500 euro verdiend.

Een uitgebreider overzicht van de acties van Jan-Willem vind je hier.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2014, 21:24:06 door Heinz »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzicht Jan-Willem
« Reactie #6 Gepost op: 21-02-2014, 21:36:37 »
1.1 Chinees spreken: onbeslist
1.2 Seinen: iemand anders, de hints die JW maakt zijn mij teveel kopieerwerk

2.1 Opera: iemand anders, ik denk nog steeds dat de mol op de foto staat.
2.2 TV-studio: Jan-Willem. Kost als enige geld en heeft misschien zelfs in de blieb kamer geschenen
2.3 Jade markt: onbeslist

3.1 Hotelkamer: iemand anders, JW kiest de lichte koffer
3.2 Dragonboat: Jan-Willem, scoort samen met Susan wellicht de 2 beste roeiers

4.1 Roltrap: iemand anders, keuze voor Aaf levert het meest op
4.2 Envelopruil: Jan-Willem probeert het spel te spelen. Ik verwacht hier wel wat van de mol
4.3 Stuwdam: iemand anders. Jan-Willem slaat in mijn ogen de foute over en pakt de goede koker

5.1 Boeddha's: iemand anders, JW lijkt geen invloed te hebben op het eindresultaat
5.2 Speedboatjes: iemand anders, JW schrijft de code goed op
5.3 Snake: iemand anders, JW wil doorlopen als naar links betekent dat het echt mis gaat. Het extra rondje was ook haalbaar en zou geen punten kosten.

6.1 Processie: iemand anders, de mol wil spotten
6.2 Bootpuzzel: onbeslist, er worden geen auto's gesloopt in WIDM.

Jan-Willem: 3, Iemand anders: 9.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzicht Jan-Willem
« Reactie #7 Gepost op: 22-02-2014, 00:05:47 »
Even een hersenspinsel:

Stel dat de titels wel op de mol zouden slaan:

Aflevering 1 Schijnbeweging (de mol staat niet graag in de schijnwerpers)
Jan-Willem zegt ik maak me kenbaar (schijnbeweging van de mol)

Aflevering 2 Vindingrijk
Jan-Willem loopt op zijn dode gemakje op het dak en raapt dingen op. Daarbij heeft hij een pistool in zijn hand en twee tellen later een graffiti van een figuur met een pistool in de hand.

Aflevering 3 Een zware keuze:
Vindt allemaal sterke kerels op het strand om te roeien en moet dan de keuze maken om zelf goed mee te roeien of tegen te werken.

Aflevering 4 Jennifer
Jennifer zegt dat de mol niet heeft lopen mollen. Jan Willem weet de eerste woorden die Tygo fout zegt maar gaat daar vervolgens gewoon in mee.

Aflevering 5 Een heilige aanwijzing:
Achter Jan-Willem staat een beeld (bovenaan als ze bij elkaar staan) wat hem "omarmt"

Aflevering 6 5 op een Rij
Zijn 5e kandidaat/mol vliegt er uit

Weet dat de titels ook op de afvaller kunnen slaan al geloof ik die theorie nog niet helemaal en dit is ook maar een hersenspinsel.

Al geloof ik er wel in dat de mol dit jaar toch een man kan zijn. Alles gaat over in balans zijn.. als je de fotoklik momenten zou zien als de 5 elementen dan zijn die nu ook in balans. Dus de Ying/Yang klopt weer en is weer in balans.
Als de mol dit jaar in balans is dan is het 7 vrouwen / 7 mannen dus ook weer een balans.

Daarnaast gingen het over het getal 5. In het chinees is dit het geluks/ongeluksgetal. Wat ook weer staat tot de 5 elementen en de poort naar de verboden stad met 5 ingangen.
Zie: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/internationaal/61713-symbolische-betekenis-van-getallen-in-china.html#4

Alleen Tygo is te veel kandidaat. Freek geloof ik ook nog steeds niet (staat bijvoorbeeld meteen na de 1e opdracht al in zijn molboekje te schrijven) en JW is weer te obvious in sommige dingen zoals een T-shirt alleen werkt wel vaak op de achtergrond, levert niet heel veel geld in de pot aan en stuurt enigszins wel op foute dingen aan.

Sofie vind ik ook te kandidaats en Suuz kan het dan weer wel zijn in mijn ogen, brengt ook niet veel geld binnen enz..

Dus vandaar mijn twijfel tussen Suuz en JW.   

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzicht Jan-Willem
« Reactie #8 Gepost op: 22-02-2014, 00:47:56 »
Ik heb op Sofie gestemd, omdat we Susan en Freek al gehad hebben.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: overzicht Jan-Willem
« Reactie #9 Gepost op: 22-02-2014, 10:54:52 »
Ik heb op Sofie gestemd, omdat we Susan en Freek al gehad hebben.
Dat is inderdaad Jammer ook omdat Freek en Jan-Willem zo yin-yang lijken samen :)
Profiler

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzicht Jan-Willem
« Reactie #10 Gepost op: 23-02-2014, 00:07:33 »
Jw vs Freek.  ::jaja::

De mogelijke molacties van JW lijken in dit overzicht minder indrukwekkend dan ik had verwacht.  :(
Brevis esse laboro, obscurus fio.