Poll

Wat vinden jullie van het bordspel van wie is de mol dat halverwege maart te koop is?

Super!!! Ik heb hem meteen besteld
23 (27.7%)
Leuk, ik koop hem wel als hij in de winkel ligt
15 (18.1%)
Mwa weet ik nog niet
25 (30.1%)
Lijkt me helemaal niks!!
6 (7.2%)
Bordspel???????????
14 (16.9%)

Totaal aantal stemmen: 82

Auteur Topic: [POLL] Wie is de mol bordspel  (gelezen 110686 keer)

Offline mnoon16

  • Forumlid
[POLL] Wie is de mol bordspel
« Gepost op: 22-02-2014, 18:46:30 »
Halverwege maart komt het Wie is de mol bordspel uit.
Wat denken jullie hiervan?

Ik kan me zelf nog geen voorstelling ervan maken. Ik vind het wel een heel leuk idee!!!!!!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #1 Gepost op: 22-02-2014, 18:53:34 »
Heb ook geen idee, maar hebben het voor het jeugdwerk in ieder geval besteld. Aantal van mijn leden zijn ook helemaal Wie is de Mol gek :D

Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #2 Gepost op: 22-02-2014, 19:23:38 »
Ik geloof dat er een zeker kans van slagen is, als ik de beschrijving zo lees. Het zou nog leuker maken dat de opdrachten via een smartphone binnen gehaald kunnen worden, via een nieuw uit te brengen app. Wel goed beveiligd uiteraard. Via deze app kan je opdrachten blijven sturen, telkens nieuwe opdrachten. Ik ben namelijk wel bang voor het feit dat de opdrachten op een gegeven moment op raken en iedereen het wel kent. Maar verder lijkt het me wel gaaf, echter zal ik het niet kunnen aanschaffen. Daarvoor ben ik met te weinig (alleen op kamers). Dit is leuker voor een gezin.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #3 Gepost op: 23-02-2014, 01:10:16 »
Ik ben namelijk wel bang voor het feit dat de opdrachten op een gegeven moment op raken en iedereen het wel kent.

Volgens mij is de opdracht telkens hetzelfde, namelijk het raden van een 8-letter-woord. Als ik het goed begrepen heb kom je door vragen goed te beantwoorden samen steeds dichterbij de oplossing, maar de mol probeert daar een stokje voor te steken.

Vraag me ook af of het inderdaad niet snel gaat vervelen. Aan de andere kant blijven mensen ook nog steeds Triviant spelen. Ben benieuwd wat voor soort vragen er in dit spel zitten.

Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #4 Gepost op: 23-02-2014, 09:29:55 »
Volgens mij is de opdracht telkens hetzelfde, namelijk het raden van een 8-letter-woord. Als ik het goed begrepen heb kom je door vragen goed te beantwoorden samen steeds dichterbij de oplossing, maar de mol probeert daar een stokje voor te steken.

Vraag me ook af of het inderdaad niet snel gaat vervelen. Aan de andere kant blijven mensen ook nog steeds Triviant spelen. Ben benieuwd wat voor soort vragen er in dit spel zitten.

Triviant is niet te vergelijken denk ik, hoewel na 10x in korte tijd spelen ken je alle vragen en antwoorden wel zo'n beetje.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #5 Gepost op: 23-02-2014, 09:47:09 »
Triviant is niet te vergelijken denk ik, hoewel na 10x in korte tijd spelen ken je alle vragen en antwoorden wel zo'n beetje.

Daarom moet je ook elke keer nieuwe vragenkaartjes kopen  ;)

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #6 Gepost op: 23-02-2014, 12:58:34 »
Daarom moet je ook elke keer nieuwe vragenkaartjes kopen  ;)

Of een app met nieuwe antwoorden/ vragen

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #7 Gepost op: 23-02-2014, 13:37:07 »
Jaren terug had je toch ook al een Wie is de mol? bordspel? Dat was alleen al snel niet meer leverbaar.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #8 Gepost op: 25-02-2014, 16:36:16 »
Jaren terug had je toch ook al een Wie is de mol? bordspel? Dat was alleen al snel niet meer leverbaar.

Dat was toen al überhaupt niet leverbaar, geloof ik.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #9 Gepost op: 25-02-2014, 19:14:01 »
Ik geloof dat er een zeker kans van slagen is, als ik de beschrijving zo lees. Het zou nog leuker maken dat de opdrachten via een smartphone binnen gehaald kunnen worden, via een nieuw uit te brengen app. Wel goed beveiligd uiteraard. Via deze app kan je opdrachten blijven sturen, telkens nieuwe opdrachten. Ik ben namelijk wel bang voor het feit dat de opdrachten op een gegeven moment op raken en iedereen het wel kent. Maar verder lijkt het me wel gaaf, echter zal ik het niet kunnen aanschaffen. Daarvoor ben ik met te weinig (alleen op kamers). Dit is leuker voor een gezin.
Identity Games heeft een aantal spellen waarbij de vragen & antwoorden constant geupdate worden via internet of app. Volgens mij zelfs een vraag: "Wie presenteerde er vanavond het 8 uur journaal?" Dat is goed te doen als er een serieuze club achter zit met voldoende medewerkers.

Identity Games was volgens mij de ideale uitgever geweest voor een WIDM spel. Iets meer gericht op gezinsspellen dan 999, maar wel met een goede staat van dienst. Zij zijn ook bekend met het werken onder licentie.
(...en ik zeg dit niet omdat ik iemand ken die daar werkt, die weet dat ik molloot ben en ik daarom misschien wel kans had om mee te doen aan een spel test sessie. Hopelijk zijn mijn angsten over de kwaliteit van het mol spel ongegrond.)

Offline MarissaWIDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #10 Gepost op: 10-03-2014, 09:24:27 »
Ik ben zo benieuwd naar dit spel!  :D Lijkt me echt heel leuk! Het klinkt een beetje als een combinatie van de spellen Saboteur en Incognito en als dat echt zo is, dan moet het wel fantastisch zijn!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #11 Gepost op: 10-03-2014, 10:07:37 »
Ik weet niet of ik het kan laten liggen als ik het straks bij de spellenwinkel tegenkom. Maar ik wil toch eigenlijk eerst wel weten of het spel het geld wel waard is.

Edit: Je kan het spel voor 13 euro inclusief verzendkosten bij de AVRO bestellen, ook als je niet lid bent. Toch maar gedaan dus. :P
« Laatst bewerkt op: 10-03-2014, 10:33:44 door Heinz »

Offline MarissaWIDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2014, 10:54:39 »
Ja idd, die €25 bij bol.com vind ik ook wel iets te veel van het goede voor een spel waarvan je nog niet weet of het echt de moeite waard is, maar die €13 is te overzien. Daarvoor kun je zo'n item als echte molloot niet laten liggen!

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2014, 13:30:31 »
Ik ben een jaar lid geworden van de Avro (wat daarna automatisch wordt gestopt) en daarbij kreeg ik het spel en een soort tijdschrift en dat allemaal voor 10 euro dus een goede deal  :P

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #14 Gepost op: 10-03-2014, 13:42:53 »
Het heeft in ieder geval een leuk filmpje.
Ik wacht nog even met kopen.
...óf niet!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2014, 16:58:39 »
Ik ben bang dat het bordspel hard zal gaan falen... Het idee is leuk, daar niet van. Maar ik verwacht dat de uitwerking zal falen. Is wel vaker bij TV-programma's waar een bordspel van gemaakt wordt, vind ik.

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #16 Gepost op: 11-03-2014, 21:20:08 »
Nog niet heel veel positieve reacties hier.  :o

Mensen mogen wel met mij mee spelen. Het liefst als je een vrouw bent van rond de 20  :P

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #17 Gepost op: 11-03-2014, 21:39:00 »
Ik ben in elk geval benieuwd hoe snel de postbode kan zijn, wie weet is het spel al met 4 dagen in huis  ::hyper::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #18 Gepost op: 11-03-2014, 22:56:38 »
Citaat van: Omschrijving bol.com
In dit spannende bordspel is het doel de mol zo slim mogelijk af te zijn! Er zijn 15 scenario's, gebaseerd op de steden en landen waar het tv-programma is opgenomen. Per team worden de vragen beantwoord, en bij een goed antwoord verdien je een letter en een geldbedrag. Na elke vraag kan worden gestemd op wie de mol is. Als binnen een uur het woord geraden is, wint de speler met het meeste geld. Als dit niet gebeurt, heeft de mol goed zijn best gedaan en wint hij het spel! Inhoud: speelgeld, pot, 8 bordjes en spiegels. Voor 2-8 spelers vanaf 12 jaar.
Ik blijf wel benieuwd, misschien vooral door de onvolledige informatie die we nu hebben. Wat is het nut van stemmen op de mol als de speler met het meeste geld wint? Ik zie alleen het nut als die stemming invloed heeft op steeds opnieuw te vormen teams, zodat je daarmee kan zorgen dat je niet bij de mol in een team terecht komt en dus veel geld binnensleept.

Als iemand het spel binnen heeft kan hij/zij dan een foto/scan posten van de spelregels?

EDIT> Een andere site geeft overigens 45 minuten als speelduur.  ???
« Laatst bewerkt op: 11-03-2014, 22:59:02 door Rat »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #19 Gepost op: 11-03-2014, 23:02:14 »
Citaat
Als binnen een uur het woord geraden is, wint de speler met het meeste geld. Als dit niet gebeurt, heeft de mol goed zijn best gedaan en wint hij het spel!

Maar hoe kan je dan als mol mollen? ??? Want als elk team per keer een kaartje pakt met een vraag om te beantwoorden, hoe steek je dan een stokje ervoor dat ze de vraag fout beantwoorden en geen letter krijgen? Alleen toch wanneer jij als mol in je team zit en je medekandidaat zover krijgt mee te gaan in een fout antwoord. Maar dan heb je nog 0,0 invloed op de overige teams met kandidaten. Tijd rekken zie ik dus niet echt als een voor de hand liggende moltactiek  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan