Auteur Topic: Aflevering 7 - .... moet je zien  (gelezen 50692 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #140 Gepost op: 3-03-2014, 21:32:36 »
Velen zitten op Freek omdat hij iets mysterieus heeft, altijd een beetje op de achtergrond maar zo is hij in het echte leven ook, is zijn karakter denk ik.

Velen in jou omgeving, of op een ander forum misschien, maar niet hier hoor. Naast het aantal molacties dat is gespot wordt Freek vooral op de achtergrond gehouden waar anderen juist verdacht worden gemaakt. Montage is een belangrijk motief voor Freek als mol imho.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2014, 21:35:35 door Mollenmania »

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #141 Gepost op: 3-03-2014, 21:44:20 »
Wat doet deze vrouw langs de kant van de weg?
Volgens mij schermt ze haar gezicht af.
Ik vond het een beetje op die wolk lijken.
Ik heb ze over elkaar gelegd, maar kan niets ontdekken.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2014, 21:55:53 door Badmotor »

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #142 Gepost op: 3-03-2014, 22:00:17 »
Geweldig hoe je overal vissen in kan zien  ::oink::

Het lijkt me goed mogelijk dat in dit meisje een hint zit. Waarom? Toen ik de aflevering voor de eerste keer keek vond ik maar ook mijn 'normale' gezinsgenoten dat er erg veel nadruk op werd gelegd. Het valt dus ook op voor 'normale' kijkers, en dat is waar de hints meestal voor bedoeld zijn! Dat wil zeggen, 'normale' kijkers moeten ze ook kunnen oplossen, en dit viel wel op.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #143 Gepost op: 3-03-2014, 22:03:35 »
Hey goed gezien man! Had het niet eens opgemerkt, inderdaad gek, het lijkt sprekend op elkaar, ik heb ze even beter naast elkaar gelegd zo kun je het beter vergelijken:

Misschien Susan even in het beeld gemonteerd?
De mol in beeld?
Misschien schermt ze daarom wel haar gezicht af.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2014, 22:07:34 door Badmotor »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #144 Gepost op: 3-03-2014, 22:26:54 »
Geweldige tunnelvisie van good-riddance zeg. Alles weet ie wel richting Susan te praten, ook al zit er geen eens een hint in. Ik vind het wel grappig om te volgen. Ja, de beelden lijken wel op elkaar, maar ik zoek er zelf eigenlijk niets achter...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #145 Gepost op: 3-03-2014, 23:11:15 »
Volgens mij is het gewoon een jong meisje waar we verder niks in moeten zoeken inderdaad. Enne jaapie, Good-Riddance is een meisje. (je zei, alles weet IE wel richting Suus te praten) ;)

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #146 Gepost op: 4-03-2014, 13:22:39 »
Misschien Susan even in het beeld gemonteerd?
De mol in beeld?
Misschien schermt ze daarom wel haar gezicht af.

En dat in combinatie met de titel ...moet je zien
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #147 Gepost op: 4-03-2014, 14:24:09 »
En dat in combinatie met de titel ...moet je zien
Misschien staan hierbij de drie puntjes voor de letters M O L.
Mol moet je zien!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #148 Gepost op: 4-03-2014, 16:06:55 »
Denk wel dat op die drie puntjes mol moet staan. In het dagboek staat toch ook "benieuwd wie me gezien heeft?"

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #149 Gepost op: 4-03-2014, 16:41:35 »
Ik vroeg me wel af wat dat meisje daar nou langs de kant van de weg zat te doen, maar ik zie hier nou niet gelijk Susan in. Volgens mij is het gewoon iemand uit dat land zelf. En waarom zouden ze Susan daar neerzetten terwijl Jan Willem de mol is?

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #150 Gepost op: 4-03-2014, 20:06:40 »
Nu we toch met dingen in beeld bezig zijn:



Waarschijnlijk veel te ver gezocht maar lijkt dit bootje van een afstand niet veel op het bootje van de postbode in aflevering 1?

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #151 Gepost op: 4-03-2014, 20:12:13 »
"...moet je zien" kan ook hier op slaan.
Als Susan probeert JW te overtuigen dat zij die oranje topito's nodig heeft zegt ze ineens, "Het zou ook een ontmoeting met de mol kunnen zijn en dat je vragen mag stellen".
Daarna doet JW de zonnebril van Susan omhoog om eens goed in haar ogen te kijken.
Doet me denken aan een aflevering van seizoen 13, genaamd "Spiegelbeeld".
Daarin zag je het spiegelbeeld van Kees in de zonnebril van Tania.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2014, 00:18:17 door Badmotor »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #152 Gepost op: 5-03-2014, 00:34:56 »
Speelde Susan daar nou echt expres slecht toneel of is ze gewoon zelf zo?

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #153 Gepost op: 5-03-2014, 11:47:50 »
Dit is exact wat ik (vrijwel) elke keer ze in beeld komt denk, valt de andere kandidaten dat nou echt niet op of hebben ze dat eruit gemonteerd? Ik kende haar niet (kijk geen series etc) dus dacht bijna ze een slechte actrice was aangezien het opvalt, zag toen een stukje van haar in een film voorbij komen en daarin vond ik haar wel heel goed/geloofwaardig acteren, waarom gebruikt ze dit niet in het spel? Alles is té nu. Misschien is het in het écht moeilijker acteren dan in een setting?
Ze moet nu ter plekke improviseren in plaats van vooraf ingestudeerde teksten voorlezen.
Dat zal het verschil wel zijn.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #154 Gepost op: 5-03-2014, 13:25:18 »
Vanuit de gedachte dat Susan de mol is, had ik het toch anders gedaan deze aflevering.

Op het moment dat Sofie de informatie komt brengen over de vingerafdruk had ik als mol gezegd: "oh, ok, handig, dankjewel". Daarna had ik Freek aangevuld: "Kan het ook een vingerafdruk zijn, misschien?" En had ik uiteindelijk het verkeerde bordje gekozen (dat toch omgekeerd lag).

Bij de topito's (de oranje kwamen toch pas vanaf Susan in het spel) had ik Tygo niet genegeerd. Ik had gevraagd welke topito's hij wilde en ik had zelf om bijvoorbeeld een blauwe of een gele gevraagd om maar wat te noemen. Als Tygo op dat moment vreemd had gedaan en niet mee had gewerkt, had ik 'm vanaf dat moment genegeerd, onder het motto: "Heb je het zelf naar gemaakt".

Dus "Freek'ers" zullen zeggen: Ja, dat is dus precies de reden dat ik Susan niet als de mol zie... maar dat vind ik niet slim. Een mol past niet altijd de perfecte strategie toe en liegen gaat Susan nou eenmaal niet zo makkelijk af. En liegen en bedriegen is in mijn ogen iets heel anders dan acteren.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #155 Gepost op: 6-03-2014, 17:20:54 »
Daarna doet JW de zonnebril van Susan omhoog om eens goed in haar ogen te kijken -> "MOL moet je zien"

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #156 Gepost op: 6-03-2014, 19:59:13 »
Een mol past niet altijd de perfecte strategie toe en liegen gaat Susan nou eenmaal niet zo makkelijk af. En liegen en bedriegen is in mijn ogen iets heel anders dan acteren.

Ik heb het idee dat ze best makkelijk liegt...volgens mij is dat wel een voorwaarde als je de mol wilt zijn.