Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 1 - windmolens  (gelezen 10571 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - windmolens
« Reactie #20 Gepost op: 1-03-2014, 19:10:39 »
Volgens mij is dat ander geld. In Hongkong lagen Chinese briefjes en op de windmolen lagen Filipijnse.
Dat zou kunnen maar dan heb ik nog iets anders geks. Want de eerste foto die ik gepost had was het geld vanuit het filmpje uit de toekomst.

Deze foto's zijn vanuit afgelopen aflevering. Daar staan ineens de gele briefjes weer wel tussen :D

Daarnaast is het heel raar want op het einde geeft JW het geld aan Freek. Die wil het geld in zijn broekzak stoppen, bedenkt zich en geeft het dan weer terug aan JW. JW stopt het geld in de envelop maar geeft die niet terug aan Freek en houdt die bij zich. Al zet even later Freek een stap naar voren waardoor je ziet dat er nog wel een envelop in zijn broekzak zit maar je ziet niet dat JW die envelop ook terug geeft aan Freek. Ik ga spoken zien geloof ik hahaha dus waarschijnlijk zal JW het buiten beeld wel aan Freek teruggegeven hebben hahaha

Citaat
Jan-Willem kiest 2. Susan baalt en schud Nee. Susan kiest 4. Freek kiest 18. In de biecht gaat Susan een verhaaltje ophangen dat ze 2,4 en 5 had afgesproken. Vingertje wijzen naar Freek.

Iemand ideeen hierover?
JW wil de meest rechtse en als 1 afvalt kiest hij uiteraard 2.
Vanuit Freek gezien vind ik het logisch dat hij dan voor 18 gaat omdat hij wellicht kan denken dat het beeld gespiegeld kan zijn.
Als Susan de mol is had ze meteen toen Art hun de keuze liet maken nummer 2 moeten zeggen. Maar ze stond eerst te wachten tot JW wat zei en trok toen pas een raar gezicht erbij.

En dan nog de vraag waarom je wel hoort dat Sofie met Susan deelt van de vingerprints, maar dat je niet terug hoort dat ze het filmpje (wat JW ook gezien heeft) deelt met iemand of met allemaal.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - windmolens
« Reactie #21 Gepost op: 2-03-2014, 10:26:36 »
Als Freek bovenaan zijn windmolen komt ziet hij wel heel snel dat er niks ligt. Hij draait zich om, ziet niks en zucht van "shit, niks". Ik zou minstens nog even naar links en rechts kijken. Verdacht dus, al weten we niet of dit take 1 was.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - windmolens
« Reactie #22 Gepost op: 2-03-2014, 10:43:20 »
Als Freek bovenaan zijn windmolen komt ziet hij wel heel snel dat er niks ligt. Hij draait zich om, ziet niks en zucht van "shit, niks". Ik zou minstens nog even naar links en rechts kijken. Verdacht dus, al weten we niet of dit take 1 was.

Ja, hij begint vrijwel meteen over hoe mooi het uitzicht is  ::rofl::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - windmolens
« Reactie #23 Gepost op: 2-03-2014, 22:07:15 »
Freek heeft toch wel degelijk eerst naar achteren en later ook opzij gekeken. Er was maar één molen waar geld op lag. De enige mogelijkheid van de Mol hier geld uit de pot te houden was de juiste windmolen kiezen en het einde niet halen of het geld weggooien. Maar Jan-Willem koos meteen voor de juiste molen (2) en hem overtuigen een andere molen te kiezen zou te verdacht zijn geweest. Om maar te zeggen dat de mol niet alles in de hand kan hebben.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2014, 22:33:31 door Luc »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - windmolens
« Reactie #24 Gepost op: 3-03-2014, 05:15:55 »
Dan lig je na een leuke carnavalsdag in bed te bedenken dat er toch iets niet klopt met dat geld omdat je in het filmpje andere valuta ziet als wat JW pakt.

In het begin dat Freek en Sofie het geld versturen is er al eens geopperd dat Freek geld in zijn molboekje stopte i.p.v. in de envelop.
Zou het zo kunnen zijn dat dat geld bovenop de windmolen ligt??

De enige twee die op dat geld letten zijn Freek en JW. Naderhand met de test begint Freek ineens dat hij JW wel eens mee moet gaan nemen.

Of dat de mol het uit een envelop heeft gehaald? Dat Freek daarom ineens JW verdenkt??

Of doet de alcohol zijn werk hahaha

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - windmolens
« Reactie #25 Gepost op: 3-03-2014, 07:41:17 »
Freek had 1200 euro verstuurd, nu zou er 2000 verdiend zijn...
JW heeft geen envelop gehad, en ook geen geld verdonkermaand in een eerdere aflevering bij ons weten...

Ik volg je dus niet helemaal...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - windmolens
« Reactie #26 Gepost op: 3-03-2014, 09:17:02 »
Als je op pagina 1 van dit topic kijkt bij mijn post staat er een foto van het geld uit het toekomstfilmpje en het geld op de jademarkt omdat ik het vreemd vond dat het geld er anders uitzag.

Daar werd als antwoord op gegeven dat het ene geld vanuit Hong Kong was en het andere van de Filipijnen.
Maar als ik dan de aflevering terug ga kijken bij het moment dat JW bovenop de windmolen is en het geld pakt dan  is het ineens weer het HongKong geld i.p.v. het geld wat je in het filmpje ziet.

En lijkt het geld in totaal geen 2000 euro te zijn (waarschijnlijk door de gele briefjes van 100 euro.
JW reageert niet als hij het geld vastpakt, eenmaal beneden meld hij wel dat er geld is gevonden en laat de envelop zien. De enige die het geld in handen heeft en kijkt is Freek die het in zijn zak wil stoppen en vervolgens terug geeft aan JW om in de envelop te doen.

Vandaar dus mijn kronkel ;) Hopelijk zo iets duidelijker?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - windmolens
« Reactie #27 Gepost op: 3-03-2014, 10:22:07 »
Lijkt me precies hetzelfde geld als in Hong Kong.  ::jaja::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - windmolens
« Reactie #28 Gepost op: 3-03-2014, 12:53:49 »
Oke, hoe verklaar je dan de verschillende briefjes met in de blik naar de toekomst en het daadwerkelijke bedrag wat JW oppakt van de windmolen??

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - windmolens
« Reactie #29 Gepost op: 3-03-2014, 12:59:30 »
Oke, hoe verklaar je dan de verschillende briefjes met in de blik naar de toekomst en het daadwerkelijke bedrag wat JW oppakt van de windmolen??

Die filmpjes zullen ongetwijfeld op een eerdere reis door de productie geschoten zijn, zodat ze bewerkt en klaar waren voor vertoning op locatie. Misschien was het molgeld nog niet ontworpen of gedrukt rond die tijd.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - windmolens
« Reactie #30 Gepost op: 3-03-2014, 13:07:43 »
Die filmpjes zullen ongetwijfeld op een eerdere reis door de productie geschoten zijn, zodat ze bewerkt en klaar waren voor vertoning op locatie. Misschien was het molgeld nog niet ontworpen of gedrukt rond die tijd.
Neuh, dat denk ik niet want in het blik naar de toekomst filmpje ligt wel briefgeld wat ze nu ook gebruiken. Dus denk eerder dat er een paar man iets vooruit gegaan is om die beelden alvast te maken. Maar goed, mocht het een hint zijn of dat de mol hier iets mee gedaan heeft wordt dan vanzelf duidelijk in aflevering 10 :D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - windmolens
« Reactie #31 Gepost op: 3-03-2014, 13:21:50 »
Zelfde bedrag en geld maar andere samenstelling, voor zover te zien.
Hij heeft echter gewoon 2000 euro verdiend, dit is ook twee maal duidelijk door Art genoemd als het bedrag dat te verdienen was met deze opdracht.

Er is dus gewoonweg niet gemold hier.  ::ohno::

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - windmolens
« Reactie #32 Gepost op: 4-03-2014, 00:07:24 »
Dan heb ik medelijden met de crew  ::rofl::
Eerst naar boven om filmpje te maken voor blik in de toekomst. Dan daar het geld niet vastplakken zodat het er vast ligt voor de opdracht, maar weer omlaag klauteren om vervolgens weer omhoog te moeten en een andere envelop vast te plakken.... toch 280 meter klauteren pfff

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - windmolens
« Reactie #33 Gepost op: 4-03-2014, 00:09:13 »
Dan heb ik medelijden met de crew  ::rofl::
Eerst naar boven om filmpje te maken voor blik in de toekomst. Dan daar het geld niet vastplakken zodat het er vast ligt voor de opdracht, maar weer omlaag klauteren om vervolgens weer omhoog te moeten en een andere envelop vast te plakken.... toch 280 meter klauteren pfff

Ik zou het best willen hoor. Misschien heeft Art hem wel vastgeplakt :P