Auteur Topic: "Het Onoverwinnelijke Duo"  (gelezen 4758 keer)

Offline Navadni

  • Forumlid
"Het Onoverwinnelijke Duo"
« Gepost op: 1-03-2014, 05:36:12 »
Hier had ik op moeten springen toen ik het dacht na aflevering twee - maar het idee leek me iets te absurd om waar te zijn. Naar mijn gevoel was er in de eerste afleveringen een héél grote focus op DUO'S. Natuurlijk zou dat toevallig kunnen zijn, maar het viel me op dat er méér duo-opdrachten leken te zijn dan andere jaren.
En nu het risico er in zit dat we een finale krijgen met 4 kandidaten, zou het toch mooi zijn als die finale bestond uit... nou ja, een gelijke verdeling kandidaten en mollen. Want de Mol zoekt het dit jaar in "uitersten" - wijst dat op twee mollen die elkaar in balans houden? Eéntje glanzend rood en eentje maagdelijk wit?

Aflevering 1:
Opdracht 1: In duo's op zoek naar geld in Hong Kong.
Opdracht 2: Tijdens de lasershow vormen Freek en Tygo een duo, de andere kandidaten worden in duo's verdeeld om hen te vinden.
Aflevering 2:
Opdracht 1: Susan en Owen vormen het "onoverwinnelijke duo". De mol is "onoverwinnelijk" omdat ie nooit naar huis moet - een onoverwinnelijk duo spreekt dus voor zich.
Opdracht 2: In de tv-studio gaan de kandidaten in duo's op zoek naar de opdracht.
Aflevering 3:
Tijdens de eliminatie worden de kandidaten verdeeld in 4 duo's. Per duo wordt er een keuze gemaakt - de twee spelers spelen dus onder één hoedje.
Aflevering 4:
Opdracht 2: Tijdens de onderhandeling wordt er telkens onderhandeld tussen twee kandidaten; twee spelen onder een hoedje.
Opdracht 3: Duo's bij het abseilen. Combinaties van twee.
Aflevering 5:
Opdracht 1: Een duo met oog voor detail.
Opdracht 3: Twee duo's gaan op pad door het stadje.
Aflevering 6:
Opdracht 1: Twee duo's op zoek naar een duo dat zich verstopt in de optocht. Zijn er op dit moment ook twee duo's op zoek naar een duo mollen?
Opdracht 2: Drie jeeps waarin drie duo's zitten.

En dan komen we bij...
Aflevering 7:
Art merkt dat niemand reageert op de hints van de vorige aflevering en zegt het dan maar letterlijk luidop. "Het spel wordt met zoveel vindingrijkheid gespeeld, dat het lijkt alsof er soms meerdere mollen zijn." (Helaas volgt hij dat wel op met "de molverdeling staat vast; één mol, vier kandidaten." - dat gooit effe roet in het eten, Art.)

Nee, nee, ik weet ook wel dat het vrijwel onmogelijk is en absurd klinkt. Ik ben natuurlijk niet helemaal overtuigd, maar ik moest het even gezegd hebben. Just in case. Het grootste probleem is natuurlijk de test en executie, omdat er dan veel meer antwoorden juist gerekend moeten worden. Wanneer heeft iemand het dan bij het juiste eind?
Ik herinner me het moment tijdens de roltrap-opdracht waarop Tygo zei dat hij "de woorden al twee maanden had" en ik héél even dacht dat we één mol te zien zouden krijgen in beeld, maar de tweede mol voor de kijkers nog steeds een geheim ging blijven. Het had een leuke manier geweest om ons een stapje voorsprong te geven op de kandidaten. Maar misschien gebeuren er al genoeg vreemde dingen en is een extra mol nergens voor nodig.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: "Het Onoverwinnelijke Duo"
« Reactie #1 Gepost op: 1-03-2014, 10:13:17 »
Ieder jaar komt deze complottheoriee wel een keer langs...

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: "Het Onoverwinnelijke Duo"
« Reactie #2 Gepost op: 1-03-2014, 11:57:22 »
Ik denk het anders ook hoor, vind het zeer realistisch. Maar omdat Art het zo benadrukt, kan het haast niet waar meer zijn... :-\\
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: "Het Onoverwinnelijke Duo"
« Reactie #3 Gepost op: 1-03-2014, 12:42:20 »
Hij isin ieder geval leuk verzonnen ::ok::
...óf niet!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: "Het Onoverwinnelijke Duo"
« Reactie #4 Gepost op: 10-03-2014, 23:45:13 »
Susan en Freek vormen gewoon een duo. Iedereen tevreden. Dan is het ook meteen duidelijk waarom Susan en Freek beide 2 oranje topito's kregen, terwijl ze als laatste waren. Dat was gewoon zo afgesproken. Een derde ging naar JW, want samen de oranje topito's delen is niet geloofwaardig en JW is wel zo lief om de ene weg te geven. Omdat Susan JW eerder vond en zijn oranje stukje kon bemachtigen, was Freek in een gulle bui en gunde Susan de volle topo. En die topo moest natuurlijk vol gemaakt worden, zodat ze met 4 man in de finale kwamen te staan. Het staat nogal lullig als je in de finale opeens maar een winnaar hebt en geen verliezer...

Eindelijk ben ik eruit. mijn mol is susan en freek gewoon :D  ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: "Het Onoverwinnelijke Duo"
« Reactie #5 Gepost op: 11-03-2014, 15:09:59 »
De eeuwigdurende theorie van twee mollen in  het spel is eenvoudig en effectief te weerleggen.

Je kan het onder meer afleiden uit de vraagstelling in de test. Hierin hebben de vragen over de mol altijd een enkelvoudsvorm. Een vraag als "welke kleur ogen heeft de mol", of "wat is de haarkleur van de mol", is slechts "eenduidig" te beantwoorden.

Als er meer mollen in het spel zouden zijn, dan zou je bijna altijd goed antwoorden, als er meer haarkleuren in het spel zijn. Het spel zou er onoverzichtelijk door worden.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: "Het Onoverwinnelijke Duo"
« Reactie #6 Gepost op: 11-03-2014, 16:01:20 »
Twee mollen lijkt me leuk voor een spin-off of zo (waarbij het al vanaf het start van de serie bekend is dat er 2 mollen zijn), maar ik geloof verder dit soort theorieën nooit.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: "Het Onoverwinnelijke Duo"
« Reactie #7 Gepost op: 12-03-2014, 00:05:04 »
De eeuwigdurende theorie van twee mollen in  het spel is eenvoudig en effectief te weerleggen.

Je kan het onder meer afleiden uit de vraagstelling in de test. Hierin hebben de vragen over de mol altijd een enkelvoudsvorm. Een vraag als "welke kleur ogen heeft de mol", of "wat is de haarkleur van de mol", is slechts "eenduidig" te beantwoorden.

Als er meer mollen in het spel zouden zijn, dan zou je bijna altijd goed antwoorden, als er meer haarkleuren in het spel zijn. Het spel zou er onoverzichtelijk door worden.

Als het antwoord van toepassing is op een van beide mollen, wordt het goed gerekend. Lijkt me logisch  ;D

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "Het Onoverwinnelijke Duo"
« Reactie #8 Gepost op: 12-03-2014, 21:19:59 »
Of raadt-de-kandidaat, 9 mollen en 1 kandidaat. Wie haalt toch in vredesnaam steeds al dat geld binnen? ;D

Haha, ik denk dat dat het is. Alle afgevallen mollen komen denk ik in de finale onverwacht terug!

Ontopic: Het zou denk ik niet zo zijn dat er twee mollen zijn, maar zou wel echt leuk zijn voor de regie om alle Molloten eens flink te verbazen met een nieuw concept ;p

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: "Het Onoverwinnelijke Duo"
« Reactie #9 Gepost op: 12-03-2014, 21:29:17 »
Dan denk ik dat Aaf stiekem toch de mol was in ineens daar op dat eiland staat  ::rofl::

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: "Het Onoverwinnelijke Duo"
« Reactie #10 Gepost op: 12-03-2014, 21:46:34 »
Wat dacht je van geen enkele mol? Dan kunnen we zien hoeveel geld er dan opeens wordt opgehaald.  ::tandpastasmiley::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "Het Onoverwinnelijke Duo"
« Reactie #11 Gepost op: 13-03-2014, 11:36:24 »
De Mol geeft in zijn/haar dagboek na aflevering 1 al aan, blij te zijn dat de mol het dit jaar niet alleen hoeft te doen...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: "Het Onoverwinnelijke Duo"
« Reactie #12 Gepost op: 13-03-2014, 11:41:19 »
Ja, Freek is de mol en heeft alles door Tygo laten opknappen  ::rofl::

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: "Het Onoverwinnelijke Duo"
« Reactie #13 Gepost op: 13-03-2014, 14:47:21 »
Twee mollen? Nee. Kun je het programmaconcept in de prullenbak gooien.
No Milk today???