Auteur Topic: Aflevering 8 - 'de lachende derde'  (gelezen 51417 keer)

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #60 Gepost op: 6-03-2014, 23:54:20 »
Ik weet niet of dit al geplaatst is maar wat zou er zijn gebeurd met het stemmen voor wie de vrijstelling kreeg wanneer er vorige week wel iemand uit was gegaan? Twee personen die stemmen, lijkt me erg raar.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #61 Gepost op: 6-03-2014, 23:54:52 »
Ik weet niet zo goed wat ik nou van het hele ER gedoe moet denken. Het was een beetje misplaatst en ik begon echt met een ER blik te kijken. (Ben groot van ER) Want ik ging me er gelijk aan irriteren dat de kandidaten aan het klagen waren over dat ze honger hadden terwijl ze er maar een dag zaten :P. Wat een slappe hap zeg....

5 op een rij vond ik wel leuk en jammer genoeg m'n tunnel ingestort :(. Nu moet het Freek wel zijn. Of Susan is een briljante mol.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline paulklooster

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #62 Gepost op: 7-03-2014, 00:05:00 »
Ik weet niet zo goed wat ik nou van het hele ER gedoe moet denken. Het was een beetje misplaatst en ik begon echt met een ER blik te kijken. (Ben groot van ER) Want ik ging me er gelijk aan irriteren dat de kandidaten aan het klagen waren over dat ze honger hadden terwijl ze er maar een dag zaten :P. Wat een slappe hap zeg....

5 op een rij vond ik wel leuk en jammer genoeg m'n tunnel ingestort :(. Nu moet het Freek wel zijn. Of Susan is een briljante mol.

Briljante mol? Het is toch overduidelijk dat zij de mol is? Trouwens andere mensen ook opgevallen dat ze haar ogen dicht heeft op de groepsfoto? aan de ene kant te duidelijke aanwijzing, aan de andere kant, maak die foto dan opnieuw.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #63 Gepost op: 7-03-2014, 00:13:24 »
Het was trouwens ook wel toevallig dat Jan-Willem niet in beeld zat tijdens de boottocht naar het eerste eiland.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #64 Gepost op: 7-03-2014, 00:33:08 »
Briljante mol? Het is toch overduidelijk dat zij de mol is? Trouwens andere mensen ook opgevallen dat ze haar ogen dicht heeft op de groepsfoto? aan de ene kant te duidelijke aanwijzing, aan de andere kant, maak die foto dan opnieuw.
*zucht oké even opnieuw dan ::).

'Naar mijn mening zou ze een briljante mol zijn'
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #65 Gepost op: 7-03-2014, 00:33:58 »
Ik vond het ER gedeelte wel meevallen. Dit was iets wat ik juist dit seizoen veelvuldig gemist heb: kandidaten buiten de opdracht om (al was het een opdracht maar zonder haast of drang) lekker met elkaar aan het praten. Ook het lied van JW en Freek, gelukkig nog net voor JW eruit ging.

Ik vond het dus helemaal niet storend, vooral omdat tussentijds ook de 5 op een rij aan bod kwam. :)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #66 Gepost op: 7-03-2014, 08:06:53 »
Was al geen fan van ER en was ook al niet blij met het voorstukje van deze week. Wat een saai gedoe zeg op Kamp Noord.... Nooit meer andere programma's nadoen a.u.b. Voegde niks toe, naja t was wel mooi een "tijd om te gaan plassen" moment. Ik kwam weer en nog steeds geen kokosnoot....
Eindelijk ook eens een afvaller goed... in de pool vorige al geswitcht van J-W naar Susan en J-W laten afvallen deze week, eindelijk het goede spoor gevonden.

Ze hebben in wie is de mol ook al eens de weakest link nagedaan. Die was wel erg grappig. Nu vond ik de herkenning wel leuk, maar de opdracht was feitelijk een beetje saai.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #67 Gepost op: 7-03-2014, 08:14:47 »
Nu de finale nadert heb ik voor mezelf al een aantal conclusies getrokken over dit seizoen:

1) ontzettend leuke groep mensen dit jaar
2) prachtige omgeving en zeer veel mooie sfeerbeelden
3) Tygo is een (de) smaakmaker van de groep, een kandidaar naar m'n hart; speelt het spel zoals het gespeeld moet worden (in mijn optiek): teamplayer in de gezamenlijke opdrachten, maar altijd met als doel zijn eigen finale plek.
4) de opdrachten vallen wat tegen dit seizoen, weinig actie; in deze aflevering kwam de ER gedeelte me vooral over als een soort dagvulling. Weinig spannends te beleven.
5) de nadruk verschuift dit seizoen wel erg naar vrijstellingen, jokers, topito's en zwarte vrijstellingen. Het oorspronkelijke idee van geld verdienen voor een pot is nu wel erg naar de achtergrond verdreven. Vind ik jammer;
6) het versturen van geld naar de finale is een aardige twist, maar maakt het pot-overzicht wel onduidelijk. De enveloppen hoeven van mij niet terug te komen.

En oja. Sofie is de mol.  8)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #68 Gepost op: 7-03-2014, 09:17:02 »
Ik weet niet of dit al geplaatst is maar wat zou er zijn gebeurd met het stemmen voor wie de vrijstelling kreeg wanneer er vorige week wel iemand uit was gegaan? Twee personen die stemmen, lijkt me erg raar.
Dan laten ze het stemmen voor wat het is waarschijnlijk en spelen ze net zolang door tot er 1 persoon over is.
En anders was het gewoon 4 op een rij geweest.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #69 Gepost op: 7-03-2014, 10:23:56 »
Nu de finale nadert heb ik voor mezelf al een aantal conclusies getrokken over dit seizoen:

1) ontzettend leuke groep mensen dit jaar
2) prachtige omgeving en zeer veel mooie sfeerbeelden
3) Tygo is een (de) smaakmaker van de groep, een kandidaar naar m'n hart; speelt het spel zoals het gespeeld moet worden (in mijn optiek): teamplayer in de gezamenlijke opdrachten, maar altijd met als doel zijn eigen finale plek.
4) de opdrachten vallen wat tegen dit seizoen, weinig actie; in deze aflevering kwam de ER gedeelte me vooral over als een soort dagvulling. Weinig spannends te beleven.
5) de nadruk verschuift dit seizoen wel erg naar vrijstellingen, jokers, topito's en zwarte vrijstellingen. Het oorspronkelijke idee van geld verdienen voor een pot is nu wel erg naar de achtergrond verdreven. Vind ik jammer;
6) het versturen van geld naar de finale is een aardige twist, maar maakt het pot-overzicht wel onduidelijk. De enveloppen hoeven van mij niet terug te komen.

En oja. Sofie is de mol.  8)

100% , totaal met je eens t/m Sofie is de mol... ::jaja::
Goed gesproken !!!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #70 Gepost op: 7-03-2014, 11:18:50 »
4) de opdrachten vallen wat tegen dit seizoen, weinig actie; in deze aflevering kwam de ER gedeelte me vooral over als een soort dagvulling. Weinig spannends te beleven.

Mee eens. Denk dat ze gewoon erg geschrokken zijn van vorig jaar met dat gedoe rondom het breken van de ruggenwervels van Janine. En doen ze dus extra 'voorzichtige' opdrachten.

Verder is Sofie niet de mol  ;D

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #71 Gepost op: 7-03-2014, 11:53:43 »
Heerlijk die meltdown op Twitter na de executie terwijl vlak ervoor heel Twitter nog 'JW is de mol! Hij molt! Met die hond!' riep. Heerlijk.  ::tandpastasmiley::

Ik was ook niet weg van het ER stuk. Denk niet dat de makers dat heel goed hebben ingeschat imo.
 
Laatste opdracht was wel echt des WIDMs.
 
No Milk today???

Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #72 Gepost op: 7-03-2014, 12:29:21 »
Ik weet niet of dit al geplaatst is maar wat zou er zijn gebeurd met het stemmen voor wie de vrijstelling kreeg wanneer er vorige week wel iemand uit was gegaan? Twee personen die stemmen, lijkt me erg raar.

Er moesten wel 5 kandidaten overblijven. Kan niet anders. Art laat het overkomen als, we spelen 5 op een rij omdat er niemand naar huis ging. Maar anderzijds, dat toekomstfilmpje wat later online kwam toonde 3 papiertjes wat al op het stemmen duidden.

Of dat filmpje werd met opzet niet afgespeeld omdat nog niet zeker was of er 4 of 5 mensen in aflevering 8 zaten. Dat daarom de regie de filmpjes bepaalde en dat daarom na de "executie" van vorige week het filmpje online is gezet. Omdat toen bekend was, dat het 5 deelnemers waren.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #73 Gepost op: 7-03-2014, 12:39:59 »
Maar als ze niet met zijn vijven waren geweest dan hadden ze dat filmpje waarschijnlijk ook niet online gegooid :)
Dat hebben ze nu wel gedaan omdat het nu van toepassing was.
Anders hadden ze gewoon vier op een rij gespeeld en doorgespeeld tot er 1 persoon over is en die krijgt de vrijstelling.

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #74 Gepost op: 7-03-2014, 12:54:50 »
Ik weet het niet dit jaar  ???...

Aan bijna elke aflevering heb ik wel een dubbel gevoel overgehouden.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zeker genoten van de omgeving, de kandidaten en het spel maar er mist steeds iets...

De opdrachten zijn niet "je van het"...ik heb het idee dat er veel meer geredigeerd/gemonteerd wordt dan andere jaren...

En ook deze aflevering weer...er mistte iets...

Normaal gesproken is de Wie Is De Mol-donderdag een gevalletje van "ramen en deuren dicht", je telefoon negeren, en 60 minuten op het puntje van je bank, maximaal genieten in sneltreinvaart...

Hopen op dat "Aha! Ik wist het wel"-moment, speuren naar hints, meeschrijven...kortom meegezogen worden in de Mol gekte...Je laten meevoeren door die aflevering!

Als er iets is dat de afgelopen aflevering niet deed, dan is dat het wel...alleen de laatste opdracht was enigszins spannend en uitnodigend maar de rest was ronduit saai en vreemd...

De grote kracht van Wie Is De Mol, is in mijn ogen, dat iemand "anders" iets weet dat jij niet weet, maar wel heeeel graag wilt weten...

En dat "geheimpje" ben ik verdomd benieuwd naar en dus blijf ik kijken...maar dat beetje extra dat WIDM dat top programma maakt...dat mis ik dit jaar...

Concreet: Het simpelweg imiteren van E.R. en een 5-op-1-rij spel doen, doet écht te kort aan wat in mijn beleving WIDM is...

Of: Ik zit er dit jaar verschrikkelijk naast en ik mis finaal alle hints die de productie ons wilt geven...en wordt dit na afloop een geniaal seizoen en de nieuwe standaard voor de komende jaren...

 

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #75 Gepost op: 7-03-2014, 12:55:54 »
Maar als ze niet met zijn vijven waren geweest dan hadden ze dat filmpje waarschijnlijk ook niet online gegooid :)
Dat hebben ze nu wel gedaan omdat het nu van toepassing was.
Anders hadden ze gewoon vier op een rij gespeeld en doorgespeeld tot er 1 persoon over is en die krijgt de vrijstelling.

Het stemmen en de kaartjes zijn juist enorm Expeditie Robinson. Ik denk dat de voorkeur uitging naar nog 5 kandidaten over. En dat het alleen op deze twee dagen gefilmd kon worden.

A.k.a. Susan is de mol.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #76 Gepost op: 7-03-2014, 13:00:54 »
Wat mij wel tegen begon te staan is dit. Ze hadden toch de keuze uit de proviandkist en de toolskist die het verblijf aangenamer zou maken? Ze kozen uiteindelijk voor de duurste bananen ooit gegeten :P Maar hoe komen ze dan plotsklaps aan een setje hangmatten?  ::) Tygo was in de weer met een Mosquito net, Jan-Willem ging een poging wagen om visjes te doden met een koekenpan  ::) Uitgerekend tools die je zou verwachten in de kist die ze lieten dobberen. En als klap op de vuurpijl toverde Jan-Willem daar opeens zijn gitaar uit het niets. Ook iets wat je zou verwachten in de kist die het verblijf zou veraangenamen aldus Art.

Op zich een molexpeditie in ER setting of miniexpeditie binnen WIDM beviel mij wel, al kijk ik nooit ER. Maar ze hadden het op zich wel kunnen inkorten, inkijkje buiten de opdrachten om is leuk, maar het voelde net te lang gerekt aan. Maar wat mij vooral opviel was dus wat ik zojuist in de eerste alinea omschrijf. Niet kiezen voor de toolbox èn toch je verblijf aangenaam kunnen maken met heuse hangmatten, een pan, een gitaar voor bij het kampvuur etc. Dan merk je gewoon: het zijn BN'ers, geef ze die luxe. Terwijl dat in de eerdere series wel anders was  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #77 Gepost op: 7-03-2014, 13:05:15 »
Het stemmen en de kaartjes zijn juist enorm Expeditie Robinson. Ik denk dat de voorkeur uitging naar nog 5 kandidaten over. En dat het alleen op deze twee dagen gefilmd kon worden.

A.k.a. Susan is de mol.
Klopt dat dat heel ER is maar elk spel is aan te passen, anders te maken naar de situatie die op dat moment geldt.

Stel ze waren allemaal door en een iemand valt en breekt wat of wordt ziek van iets verkeerd te hebben gegeten dan zal dit ook moeten doorgaan.

En Tygo was de mol toch :P

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #78 Gepost op: 7-03-2014, 13:16:05 »
Klopt dat dat heel ER is maar elk spel is aan te passen, anders te maken naar de situatie die op dat moment geldt.

Stel ze waren allemaal door en een iemand valt en breekt wat of wordt ziek van iets verkeerd te hebben gegeten dan zal dit ook moeten doorgaan.

En Tygo was de mol toch :P

Helemaal met je eens. Begrijp wel dat ze er iets van hadden kunnen maken.

Maar ik doel op de voorkeur van de makers die je terugziet in de 'Topito' opdracht. De oranje topito's die later in het spel komen. Het vreemde negeren van Tygo door Susan en het fanatisme van Susan. Ik dacht een vrouw met een missie te zien, en de missie was: neem iedereen mee naar ER.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - 'de lachende derde'
« Reactie #79 Gepost op: 7-03-2014, 13:43:18 »
Mee eens. Denk dat ze gewoon erg geschrokken zijn van vorig jaar met dat gedoe rondom het breken van de ruggenwervels van Janine. En doen ze dus extra 'voorzichtige' opdrachten.

Zal wel meegespeeld hebben met het soort opdrachten misschien maar lijkt me toch niet de enige factor.
Ik krijg bij een aantal opdrachten echt een enorm futloos en ongeinspireerd gevoel..  ::ohno::
Nauwelijks een widm-bodem aan te ontdekken, en dan houd je vaker wel dan niet maar 1 molbare opdracht over per aflevering. Dat is gewoon wel erg mager..

Leuk die twists en ER beelden etc, maar geef mij gewoon maar slim in elkaar gezette opdrachten, die zie ik veel liever dan 3x executietwists (of 4 eigenlijk als je deze meetelt). Mooie beelden, leuke kandidaten, hopelijk een leuke en goede mol maar qua opdrachten vond ik dit seizoen tot nu toe bepaald geen hoogvlieger.  :-\\
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)