Poll

Welk cijfer verdient dit seizoen?

1
0 (0%)
2
1 (0.9%)
3
1 (0.9%)
4
2 (1.8%)
5
6 (5.4%)
6
20 (17.9%)
7
39 (34.8%)
8
27 (24.1%)
9
11 (9.8%)
10
5 (4.5%)

Totaal aantal stemmen: 112

Auteur Topic: Waardering wie is de mol? 2014  (gelezen 14584 keer)

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #20 Gepost op: 21-03-2014, 17:17:56 »
6,5, gestemd 6.

Pluspunten:

- Leuke kandidatengroep, grotere namen dan normaal ook
- Mooie locaties (hoewel ik meer weg was van de Filipijnen dan van 5 weken achter elkaar dezelfde stad)
- Lastig te raden Mol

Minpunten:

- Tegenvallende mol, vooral in acties. Eigenlijk is er niks spectaculairs gebeurd, bijna nog slechter dan Annemarie in dat opzicht, en die was al zeer matig.
- Tegenvallende hints en aanwijzingen. Hebben we daar nu maanden naar gespeurd?
- Matige opdrachten. Weinig spektakel, veel opdrachten die zonder mol ook wel mislukken (hoewel dat eigenlijk al jaren het geval is)
- Veel te veel randzaken, vrijstellingen, afwijkende executies, enveloppen
- Drie weken onderbreking door OS. Kan WIDM niets aan doen, maar ook wel extra jammer dat er de aflevering na de OS ook nog eens niemand afvalt.

Bungelt qua waardering ergens onderaan de middenmoot. Zeker leuker dan faalseizoen 12, maar een slag minder dan Zuid-Afrika.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2014, 17:39:38 door Ste* »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #21 Gepost op: 21-03-2014, 17:29:48 »
Een zesje. Wederom een anticlimax.
🜃

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #22 Gepost op: 21-03-2014, 17:32:55 »
Mooie reeks, prachtige locaties, leuke kandidaten en goede mol maar de wijze waarop de mol bekend werd gemaakt viel tegen. Ook werden lang niet alle molacties en hints getoond (ik heb een 8 gegeven).
« Laatst bewerkt op: 21-03-2014, 18:09:27 door Luc »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #23 Gepost op: 21-03-2014, 17:54:04 »
Ik geef een 9, vooral ook voor mijn eigen verrassingseffect. De kandidatengroep had grotere namen maar was op zich even leuk als voorgaande jaren, wel met Tygo als duidelijke uitbijter. Goede locaties en veel mindfuck-spektakel, daar houd ik van ::trots::.

Minus: zoals altijd aflevering 10, en 3 weken onderbreking door OS was waardeloos; waarom niet simpelweg een uurtje later uitzenden ::schaam::?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #24 Gepost op: 21-03-2014, 18:48:53 »
Oke even iets wat ik kwijt wil.

Ik vind dat steeds meer mensen zich negatief uitlaten over de laatste paar mollen vanaf s9
Ik denk dat ik weet waardoor dit komt.
Vroeger was de pot het belangrijkste in Wie is de mol, ik kan me seizoenen herinneren waarin deelnemers zelfs boos waren op andere deelnemers als ze het verknalden.
De laatste paar jaren lijkt die pot veel minder belangrijk te worden, kijk naar de bedragen die uiteindelijk gewonnen worden. Kandidaten proberen zelf zo veel mogelijk te mollen, dit komt omdat ze zelf meer seizoenen kunnen kijken en ze leren dat dat belangrijk is om zelf ver te komen.
Maar er is geen groepsproces meer, dat ze samen hard werken om de mol boven te laten drijven. Zoals Frits sissing zei, als de kandidaten hard werken, moet de mol NOG harder werken. Dit word gewoonweg niet gedaan, iedereen vind het maar prima als er weer niets verdiend word. er word vaak zelfs synisch om gelachen en het komt terug in de biechten.

Ik vind dat kandidaten het spel harder moeten spelen, en dat de crew gaat kijken voor een manier om dit te laten gebeuren en de pot weer belangrijker te laten lijken. Misschien hogere bedragen instellen, en de opdrachten daarmee ook iets moeilijker maken, zodat kandidaten ECHT pissig zijn als iets niet lukt. De mol moet hierdoor ondergronds aan de slag en dat maakt het leuker om naar te kijken. Wil niets weg doen aan de mollen van afgelopen jaren maar ik merk gewoon dat die pot niet mee rbrelangrijk is en daar draait het uiteindelijk wel om. Ofja draaide dus....

Offline m0l

  • Forumlid
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #25 Gepost op: 21-03-2014, 19:29:18 »
Cijfer: 6.

Pro's: locaties, opdracht in het Chinees de weg vragen, opdracht seinen, opdracht opera, opdracht ATV, opdracht roltrap, opdracht roeien, opdracht laserjacht, opdracht enveloppen zoeken. Susan, Jennifer, Daphne, Sofie.

Contra's: Freek, Aaf, Jan-Willem, opdracht Expeditie Robinson, geen afvaller door duo-executie, enkele weken geen uitzending door Olympische spelen,

Offline Luke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #26 Gepost op: 21-03-2014, 19:39:19 »
LOCATIES
Aflevering 1-5 (Hong Kong): 5.0
Aflevering 5-9 (Filipijnen): 9.0

KANDIDATEN
Aaf Brandt Corstius: 6.0
Daphne Bunskoek: 6.0
Freek Bartels: 8.0
Jan-Willem Roodbeen: 7.0
Jennifer Hoffman: 9.0
Maurice Lede: 6.0
Owen Schumacher: 6.0
Sofie van den Enk: 10.0
Susan Visser: 7.0
Tygo Gernandt: 10.0

OPDRACHTEN
Aflevering 1: 5.0
Aflevering 2: 6.0
Aflevering 3: 6.5
Aflevering 4: 5.0
Aflevering 5: 7.0
Aflevering 6: 9.0
Aflevering 7: 7.5
Aflevering 8: 8.0
Aflevering 9: 5.0

AFLEVERING 10
De ontknoping: 4.0
De Mol: 7.0
De Molacties: 5.0
De verborgen aanwijzingen: 5.5

EINDCIJFER: 6.8

Offline Ruud93

  • Forumlid
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #27 Gepost op: 21-03-2014, 20:00:00 »

Ik vind dat kandidaten het spel harder moeten spelen, en dat de crew gaat kijken voor een manier om dit te laten gebeuren en de pot weer belangrijker te laten lijken. Misschien hogere bedragen instellen, en de opdrachten daarmee ook iets moeilijker maken, zodat kandidaten ECHT pissig zijn als iets niet lukt. De mol moet hierdoor ondergronds aan de slag en dat maakt het leuker om naar te kijken. Wil niets weg doen aan de mollen van afgelopen jaren maar ik merk gewoon dat die pot niet mee belangrijk is en daar draait het uiteindelijk wel om. Ofja draaide dus....

Ik denk dat het vooral ligt aan de manier waarop de crew de kandidaten selecteert. Het moet een 'verscheidene' groep mensen zijn die wel goed met elkaar om kunnen gaan. Hierdoor krijg je (bijna) niemand die de boel loopt te stoken of iemand iets niet gunt. Het wordt een soort vakantie met een groep vrienden en 1 iemand die roet in het eten gooit. Dat is iets waar ik me ook de laatste paar seizoenen al aan stoor. Ik zie veel liever een groep met allemaal soorten Tygo's die alles voor zichzelf doen, met iedereen bepaalde afspraken maakt en vervolgens niks na komt. Om er dan zelf de vruchten van te plukken.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #28 Gepost op: 21-03-2014, 20:28:05 »
Ik denk dat het vooral ligt aan de manier waarop de crew de kandidaten selecteert. Het moet een 'verscheidene' groep mensen zijn die wel goed met elkaar om kunnen gaan. Hierdoor krijg je (bijna) niemand die de boel loopt te stoken of iemand iets niet gunt. Het wordt een soort vakantie met een groep vrienden en 1 iemand die roet in het eten gooit. Dat is iets waar ik me ook de laatste paar seizoenen al aan stoor. Ik zie veel liever een groep met allemaal soorten Tygo's die alles voor zichzelf doen, met iedereen bepaalde afspraken maakt en vervolgens niks na komt. Om er dan zelf de vruchten van te plukken.
Helemaal mee eens. Ik wil graag meer hufters en kenaus!
LOCATIES
Aflevering 1-5 (Hong Kong): 5.0
Aflevering 5-9 (Filipijnen): 9.0

KANDIDATEN
Aaf Brandt Corstius: 6.0
Daphne Bunskoek: 6.0
Freek Bartels: 8.0
Jan-Willem Roodbeen: 7.0
Jennifer Hoffman: 9.0
Maurice Lede: 6.0
Owen Schumacher: 6.0
Sofie van den Enk: 10.0
Susan Visser: 7.0
Tygo Gernandt: 10.0

OPDRACHTEN
Aflevering 1: 5.0
Aflevering 2: 6.0
Aflevering 3: 6.5
Aflevering 4: 5.0
Aflevering 5: 7.0
Aflevering 6: 9.0
Aflevering 7: 7.5
Aflevering 8: 8.0
Aflevering 9: 5.0

AFLEVERING 10
De ontknoping: 4.0
De Mol: 7.0
De Molacties: 5.0
De verborgen aanwijzingen: 5.5

EINDCIJFER: 6.8
Kandidaten:
Aaf = 1,0
Daphne = 8,0
Freek = 1,1
Jan-Willem = 1,3
Jennifer = 9,0
Maurice = 1,2
Owen = 6,0
Sofie = 9,5
Tygo = 10
Susan = 8,5

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #29 Gepost op: 22-03-2014, 00:45:06 »
Oke even iets wat ik kwijt wil.

Ik vind dat steeds meer mensen zich negatief uitlaten over de laatste paar mollen vanaf s9
Ik denk dat ik weet waardoor dit komt.
Vroeger was de pot het belangrijkste in Wie is de mol, ik kan me seizoenen herinneren waarin deelnemers zelfs boos waren op andere deelnemers als ze het verknalden.
De laatste paar jaren lijkt die pot veel minder belangrijk te worden, kijk naar de bedragen die uiteindelijk gewonnen worden. Kandidaten proberen zelf zo veel mogelijk te mollen, dit komt omdat ze zelf meer seizoenen kunnen kijken en ze leren dat dat belangrijk is om zelf ver te komen.
Maar er is geen groepsproces meer, dat ze samen hard werken om de mol boven te laten drijven. Zoals Frits sissing zei, als de kandidaten hard werken, moet de mol NOG harder werken. Dit word gewoonweg niet gedaan, iedereen vind het maar prima als er weer niets verdiend word. er word vaak zelfs synisch om gelachen en het komt terug in de biechten.

Ik vind dat kandidaten het spel harder moeten spelen, en dat de crew gaat kijken voor een manier om dit te laten gebeuren en de pot weer belangrijker te laten lijken. Misschien hogere bedragen instellen, en de opdrachten daarmee ook iets moeilijker maken, zodat kandidaten ECHT pissig zijn als iets niet lukt. De mol moet hierdoor ondergronds aan de slag en dat maakt het leuker om naar te kijken. Wil niets weg doen aan de mollen van afgelopen jaren maar ik merk gewoon dat die pot niet mee rbrelangrijk is en daar draait het uiteindelijk wel om. Ofja draaide dus....

Nou ja, ik vond Kees een prima mol en dat was toch echt pas na seizoen 9... Kritiek is echt niet perse op de mollen na seizoen 9, maar soms zit er wel eens een slechte mol tussen, zoals dit jaar het geval was...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #30 Gepost op: 22-03-2014, 00:50:37 »
Nou ja, ik vond Kees een prima mol en dat was toch echt pas na seizoen 9... Kritiek is echt niet perse op de mollen na seizoen 9, maar soms zit er wel eens een slechte mol tussen, zoals dit jaar het geval was...

Ga jij nog positieve dingen zeggen of blijft dit zo?  :-\\ Ik heb na aflevering 10 enkel negatieve posts gezien. Jammer, want er zijn een heleboel fantastische dingen gebeurd dit seizoen.

Zoals dat Susan het fenomenaal gespeeld heeft..  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 22-03-2014, 00:52:23 door Conejo »
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #31 Gepost op: 22-03-2014, 01:14:26 »
Ga jij nog positieve dingen zeggen of blijft dit zo?  :-\\ Ik heb na aflevering 10 enkel negatieve posts gezien. Jammer, want er zijn een heleboel fantastische dingen gebeurd dit seizoen.

Zoals dat Susan het fenomenaal gespeeld heeft..  ::bravo::

Ik kan er ook weinig aan doen dat het seizoen in een anti-climax eindigde. Je verwacht een aantal geweldige mollenstreken, maar je krijgt opdrachten te zien waar de mol juist geld op haalde gepresenteerd als mollenstreek...

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #32 Gepost op: 22-03-2014, 10:47:29 »
Kandidaten
Aaf: 6,5
Daphne: 6,5
Freek: 8,0
Jan-Willem: 8,5
Jennifer: 8,5
Maurice: Te kort voor beoordeling
Owen: 7,5
Sofie: 10
Susan: 7,0
Tygo: 10

Kandidatengroep: 10 (nee, niet het gemiddelde. Dit is de eerste keer waarin geen enkele kandidaat mij op wat voor manier dan ook tegenstaat. Leuke uitgebalanceerde groep met verschillende type spelers. Het totaal is dit jaar echt meer dan de som der delen)

Mol: 6,5
Molacties: 5,5
Inpakken van andere kandidaten: 8,0

Opdrachten:
-Chinees Spreken: 7,5
-Seinen: 6,5 (te onmogelijk)
-Opera: 1 (geen hints, geen molacties, wat was het idee hierachter? )
-TV-studio: 8,5
-Markt: 4
-Aaf en Daphne zoeken: 7,5
-Roeien: 7
-Roltrap: 8,5
-Enveloppenruil: 6
-Stuwdam: 8,5
-Boedha's: 7
-Spedboten: 8,5
-Snake: 8,5
-Processie: 7
-4x4: 7
-Toekomstfilmpjes: 5,5
-Windmolens: 7,5
-Vingerafdruk: 7,5
-Topito's: 7,5
-Robinson: 4
-Vijf op een rij + zoek Freek: 8,5
-Enveloppen ophalen: 5
-Flessen zoeken: 6,5 (voor een finale opdracht beter dan de meesten)

Opdrachten totaal: 7 (weinig echt slechte opdrachten, alleen de opera snap ik het punt helemaal niet meer van. Ook de robinson opdracht deed het voor mij niet. Voor de rest waren het allemaal degelijke opdrachten. Jammer dat er geen buitencatgegorie opdracht bij zat als bijvoorbeeld de taxi-opdracht in mexico)

Locaties: 8
Presentatie: 8
Zwarte vrijstelling: 9 (vanwege hoe er gespeeld werd met de 2e vrijstelling door Tygo en Sofie tegen Freek)
Alternatieve Executies: 6,5 (leuk, maar te veel)
Opsturen geld + rente: 9 (goede toevoeging)

Seizoenstotaal: 8 . Degelijke opdrachten, maar geen echte uitschieters, Goede mol, maar geen topmol, geweldige locaties, maar vooral een hoog cijfer vanwege een fantastische kandidatengroep.  Volgend jaar graag weer kandidaten die het spel durven te spelen zoals Tygo en Sofie deden.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #33 Gepost op: 22-03-2014, 11:33:00 »
Een topseizoen. Een 9!
Geweldige kandidaten, prachtige locaties
Vond het idee van de zwarte vrijstelling en de enveloppen erg leuk. Hulde aan de makers die na 14 kaar er weer een compleet anders seizoen van hebben gemaakt met nieuwe onderdelen.
Susan was ook een hele goede mol, als ik kijk naar moltalk en aflevering 10. Ze is toch verantwoordelijk geweest voor ruim 12000 die niet in de pot is gekomen. Dit is erg knap als je het vergelijkt met andere mollen (vooral aangezien je nu minder kunt verdienen dan vroeger). Ook vond ik haar erg goed omdat ze iedereen op het verkeerde been heeft gezet, door haar lieve, ietwat naive en vertrouwende karakter. Ook ik ben daar in gestonken, doordat ze vaak teleurgesteld leek nadat een opdracht was mislukt. Susan, mijn complimenten hoor!!!
Qua opdrachten ben ik met jullie eens dat het misschien iets minder spectaculair was dan andere jaren, maar naar mijn mening maakten ze iets meer gebruik van de "setting" dan andere jaren. Zoals de hotelkamer opdracht (waar Hongkong uiterst geschikt voor is). Ook de opdrachten met de buddhabeelden, kantonese opdracht, processie. Opzich opdrachten waarbij je moet rennen en niet afgeschoten moet worden door paintball geweren of laserguns kun je bij wijze van spreke ook nog op een grasveld voor mijn huis doen.

Kortom ik vond het een topseizoen en ik heb wederom erg genoten.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #34 Gepost op: 22-03-2014, 12:25:19 »
Over de kandidaten heb ik niets te klagen, ik vond het de leukste groep in tijden. Sommigen werden inderdaad verdacht neergezet (met name Tygo die zich sterk op de voorgrond plaatste) maar er was gelukkig geen enkele kandidaat die zich op een belachelijke of irritante manier verdacht maakte (zoals Nadja bv.).
De locaties waren ook prachtig en de meeste opdrachten mochten er ook zijn maar de volledige uitslag mocht pas in de laatste aflevering bekend worden gemaakt (al was het om de Freek-tunnelaars nog hoop te geven).

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #35 Gepost op: 22-03-2014, 12:53:49 »
De landen  ::ok::
Groot deel van de opdrachten  ::ok::
Sommige opdrachten  ::niet-ok::
De montage  ::ok::
De ontknoping  :-X
Syllie met een helm  ::ok::
M'n eigen speurkwaliteiten:  :-\\
Jayne, die vanaf begin tot einde goed zat met alles  ::ok::
Teveel klieren op het forum  >:D
Bijleggen met Supernova  ::ok::
Heinz, die echt alles weet  ::ok::
De vertaling van Wie is de mol in het Engels, zodat iedereen het kan kijken  ::ok:: ::ok::
Het uitzoekwerk en analyse vermogen van Rat  ::ok::
Mad Scientist Erik Leppen die molpunten als een goede speurmethode heeft neergezet  ::ok::
Lightman die ballen heeft  ::ok::
Talentje Good-Riddance  ??? , neh  ::ok::
Tycho, Sophie  ::niet-ok::
"Ik snap niet dat mensen Tycho en Sophie schrijven.... terwijl het gewoon Freek is"  ::rofl:: ::rofl::  ::ok::
Theoreticus en z'n hints  ::ok::
Dit forum  ::ok::

 ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 22-03-2014, 12:59:37 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #36 Gepost op: 22-03-2014, 14:46:50 »
Het was gewoon een goed seizoen. Geen enkele kandidaat waar ik mijn twijfels bij had tijdens het spel, over het algemeen leuke opdrachten, alles wonderschoon in beeld gebracht. Hongkong en hilippijnen zijn super landen, en een goede mol.

Wat mij betreft een 8 waard!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #37 Gepost op: 22-03-2014, 16:31:29 »
Citaat
Syllie met een helm  Duimen omhoog!
::bravo:: ::bravo:: Ga gewoon bij de junior editie verder met me helmpje ;) Kijken wat daar gesloopt kan worden :P ::nieuwsgierig::

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #38 Gepost op: 22-03-2014, 18:08:00 »
Jeemig hoe zou ik dit jaar beoordelen.

Opdrachten vond ik grotendeels  ::ok::
Groep  ::ok::  ::love::
Montage   ::ok::
Presentatie / speluitleg ???
Zwarte vrijstelling  ::ok::
Enveloppen / rente  ::ok::
Locaties  ::ok::
Ontknoping mol  :\'(
Winnaar ::ok::
Verliezer  :-\\
Verliezer reactie  ::ok::  ::rofl::
Mol acteerwerk  ::ok::
Molacties :-\\

Al met al een 8 waard of 7 twijfel nog
« Laatst bewerkt op: 22-03-2014, 18:10:16 door Newbee »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #39 Gepost op: 22-03-2014, 21:53:35 »
Ga jij nog positieve dingen zeggen of blijft dit zo?  :-\\ Ik heb na aflevering 10 enkel negatieve posts gezien. Jammer, want er zijn een heleboel fantastische dingen gebeurd dit seizoen.

Zoals dat Susan het fenomenaal gespeeld heeft..  ::bravo::

Ja, jammer dat hij zo negatief is op alles. Heb ik ook al vermeld. Daardoor kijk je ook met minder plezier terug op dit seizoen, terwijl dit seizoen zo divers, leuk, spannend en hard gespeeld werd. met een goede mol met briljant acteerwerk, dat er er minder molacties zijn getoond in aflevering 10 is misschien jammer maar een anticlimax? en dan de rest van de tijd op dit forum negatieve posts blijven zetten, zo hinderlijk