Poll

Welk cijfer verdient dit seizoen?

1
0 (0%)
2
1 (0.9%)
3
1 (0.9%)
4
2 (1.8%)
5
6 (5.4%)
6
20 (17.9%)
7
39 (34.8%)
8
27 (24.1%)
9
11 (9.8%)
10
5 (4.5%)

Totaal aantal stemmen: 112

Auteur Topic: Waardering wie is de mol? 2014  (gelezen 14585 keer)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Waardering wie is de mol? 2014
« Gepost op: 20-03-2014, 21:58:51 »
Post ook jouw pro's en con's over het seizoen!

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2014, 22:02:33 »
JW is in mijn ogen te verdacht gemaakt door de montage, waardoor ik tot aflevering 8 hartstikke fout zat  :-X

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2014, 22:05:35 »
In mijn ogen (maar dat ben misschien alleen ik) is het in het begin door de regie echt bijna onmogelijk gemaakt om Susan te gaan verdenken, wat ik zelf echt jammer vind. Ook de ontknoping had beter kunnen zijn (qua hoeveelheid hints/molacties). Ondanks die kleine puntjes geef ik het een 8, omdat ik de beelden en de sfeer wel echt heel mooi vond!

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2014, 22:06:28 »
Seizoen een 8
Mol een 2  ::ohno::
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2014, 22:07:59 »
Leuke kandidaten...beetje misleiding en strijd wat het leuk maakte, dus geen bejaardenreisgevoel  :D. De spannende opdrachten vind ik 50%50. Ik vermoed dat ze geschrokken zijn van vorig jaar (Janine) en hebben het iets minder heftig aangepakt met de opdrachten.
Ik miste de meet the mol opdracht. Vind ik altijd het juweeltje van het seizoen.

En de finale pfffff Elk jaar hetzelfde liedje. Zwaar  ::slaap::
Maar dit jaar was het extra boring.

Toch een 8 gegeven (tel dan de finale niet mee)

Moltalk maakt het weer een klein beetje goed... :D




Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2014, 22:09:56 »
Een 7.

Ze heeft het goed gedaan, op 2 spelers na iedereen om de tuin geleid of van haar af te krijgen (Aaf)
De acties die we zien zijn maar gewoontjes, maar ze hebben te weinig getoond om iets degelijks over te zeggen.
Dus voor al door haar spel naar de kandidaten toe, een 7.
klaar voor de strijd

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2014, 22:11:16 »
Ik vind het onmogelijk om in cijfers te denken, want wat betekent het dat je het een 6 of een 9 geeft.

Maar mijn mening over WIDM2014 is ongeveer zo:
Sfeer en montage, top.
Kandidatengroep, top.
Tygo, iets minder top (vanwege over de top, is niet mijn smaak)
Locaties: prachtig.
Opdrachten, erg leuk.
Zwarte vrijstelling, leuk. Die houden we d'r in.
Enveloppen, achteraf bezien wel een leuke extra.
Ontknoping, ben beter gewend...
Slotaflevering, teleurstellend
Aanwijzingen, deed me ook niet zo veel.
Mol, te weinig van gezien. <- En da's toch raar.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2014, 22:12:42 »
Pro:

- Hele leuke kandidaten
- Prachtige beelden
- Freek die verkeerd zat in de finale
- Susan die een envelop laat liggen
- Zwarte vrijstelling en enveloppen leuke toevoeging

Con:

- Te weinig 'normale' opdrachten
- Matige hints
- Weinig goede molacties (op envelop na)


7+
« Laatst bewerkt op: 20-03-2014, 22:20:14 door BobW »

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #8 Gepost op: 20-03-2014, 23:10:33 »
Pro alle bovenstaande opmerkingen

Con al die executies

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #9 Gepost op: 20-03-2014, 23:24:37 »
Wat WIDM betreft laat ik het niet zo afhangen van losse plus en min punten, maar van de beleving. Ik vond het dit jaar prachtig. Hong Kong omdat ik er zelf eens geweest ben en het fantastisch was om terug te zien. De Filipijnen waren misschien nog wel mooier. De beelden, muziek en daarmee gecreëerde sfeer was fantastisch. Ik heb een aantal afleveringen vol spanning voor de televisie gezeten, vooral bij de executies. Verder viel er ook weer heerlijk te speuren!

Vandaar een 9! ::ok::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #10 Gepost op: 20-03-2014, 23:27:11 »
Wat WIDM betreft laat ik het niet zo afhangen van losse plus en min punten, maar van de beleving. Ik vond het dit jaar prachtig. Hong Kong omdat ik er zelf eens geweest ben en het fantastisch was om terug te zien. De Filipijnen waren misschien nog wel mooier. De beelden, muziek en daarmee gecreëerde sfeer was fantastisch. Ik heb een aantal afleveringen vol spanning voor de televisie gezeten, vooral bij de executies. Verder viel er ook weer heerlijk te speuren!

Vandaar een 9! ::ok::
Sluit ik me wel bij aan want qua belevenis was het een super goed jaar en heb zeker zitten genieten en nagels zitten bijten bij de executie van bijvoorbeeld Aaf :D

Maar een 9 nee, dan ga ik toch voor een 7

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2014, 00:08:39 »
Leuke serie! Heel gevarieerd in locaties en opdrachten. Prachtige beelden en een fanatieke groep, die twee dingen zorgden voor mij echt voor de mooie serie.
Beetje jammer van de stop door Olympische Spelen, daarna moest ik er weer even in komen, maar daar kan niemand wat aan doen.
Ook ik miste een terugkerende herkenbare opdracht zoals bv. een veiling (die is altijd zo lekker 'pijnlijk', maar daarmee wel typische voor het programma) of de 'meet de mol' (spanning!).
De mol: twijfelachtig. Gebrek aan lef. En bij de biechten tijdens de serie vond ik haar niet naturel, maar heel 'gemaakt' overkomen. Na de laatste uitzending gezien te hebben lijkt die indruk wel te kloppen, want ze vond het echt wel héééél spannend de mol te zijn.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #12 Gepost op: 21-03-2014, 00:25:28 »
Ik vind het altijd zo jammer dat ze niet alle mol hints laten zien!
Suzan was duidelijk een mol die heel erg stuurt in de groep, en beslissingen neemt. Andere zullen heus wel fouten hebben gemaakt maar die zijn vaak door haar aangezet!

Ze heeft een paar maal echt vol in het licht gemold (waaronder in de koffer opdracht, bij de boedah beelden, enveloppen en de snake opdracht.) Op het forum zat de helft van de groep ook op Suzan, wat betekend dat het eerlijk is gegaan (ook mijn zus, die nooit kijkt wees haar aan). Ik vond het een superseizoen en heb ontzettend genoten in de JW/Freek tunnels (wat een feestje bouwde ze daar! Je had er bij moeten zijn!) In mijn omgeving heb ik nog nooit zo veel mensen fanatiek hun mol horen verdedigen, en dat is toch ook wel heel leuk!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2014, 13:45:25 »
Na het zien van de tiende aflevering is mijn mening helaas wat negatiever geworden. Dit seizoen vond ik echt knullig, ik kan het niet anders noemen. De opdrachten waren over het algemeen erg matig met weinig mogelijkheden om te mollen (en dat resulteerde in een rijtje molacties waar ik niet echt gelukkig van word). Er leek niet echt een overkoepelend idee / plan te zijn voor het hele seizoen: ik had zo gehoopt dat er een diepere gedachte achter bijvoorbeeld de operaopdracht zat, maar niet dus. Alles was helaas wat het was, qua hints waren we weer een beetje terug bij af (vissersboten voor Susan Visser, dat is zo overduidelijk dat ik het jammer vind dat het een serieuze hint is).

Ook heb ik het idee dat het seizoen meer draaide om de bizarre executies dan om de opdrachten. Freek is alleen maar in de finale gekomen omdat hij regelmatig gespaard is tijdens de executies (o.a. in aflevering 3 en zeker met zijn finalevrijstelling die hem door mol Susan in de schoot is geworpen). Dat hij Susan tot het einde toe niet verdacht, schaart dit seizoen dan ook totaal niet in het rijtje met Dennis / Regina. Sofie en Tygo speelden het spel beter dan de echte mol, erg jammer!

Om niet alleen maar negatieve punten te noemen: de groep kandidaten was geweldig! De beelden waren erg mooi en ook de montage wordt elk jaar beter!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2014, 13:54:08 »
Gezien de Mol dit seizoen weer een joker aan een kandidaat geeft is van een voldoende al geen sprake meer imho. Dat tezamen met de vele executieopdrachten, misleidende danwel ontbrekende uitleg van Art en gebrek aan pit kom ik op wel een heel lage beoordeling (tov andere seizoenen). Het is dat de shots zo mooi zijn, al zou ik het persoonlijk bijzonder op prijs stellen wanneer er vanaf volgend seizoen weer neutraler gemonteerd wordt.
Weet je het niet, antraciet

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #15 Gepost op: 21-03-2014, 14:10:33 »
 ::ok:: Voor de samenstelling van de groep
 ::ok:: Voor de locaties
 ::ok:: Hoe Susan als mol kandidaten wist in te pakken en haar rol als kandidaat optimaal vertolkte
  ::niet-ok:: Voor de opdrachten (hoewel begrijpelijk na seizoen 13), de mogelijkheid tot sabotage bij die opdrachten en de daadwerkelijke mollenstreken van Susan (maar dit valt samen met hoe de opdrachten zijn opgesteld + fanatieke Tygo/Sofie)

Beetje een combinatie van beide en daarmee dus een 6+, maar zeker niet een seizoen wat bij de top 3 hoort  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #16 Gepost op: 21-03-2014, 14:22:59 »
Een 7. Eigenlijk best een nietszeggend cijfer. Dat het geen 6 is komt door de redder van het seizoen voor mij: Tygo. Eén van mijn meest favoriete kandidaten OOIT!  ::ok::

Opdrachten waren matig. De uitleg was er soms niet en veel opdrachten waren bij voorbaat al gedoemd te mislukken. Zo geef je de mol ook geen kans. Spectaculair zat er ook niet echt bij. Ik geef wel een grote voldoende aan de Freek-verdedigt-vrijstelling opdracht, die vond ik heel vet.

Aflevering 9 en 10 waren saai.

De vele rare executies werden op den duur ook vervelend.

Ik was ook niet weg van deze groep als geheel. Ik miste toch wat humor (was daarmee vorig jaar erg verwend ook)

Mwjah.

No Milk today???

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #17 Gepost op: 21-03-2014, 16:11:42 »
Ik vond dit seizoen zwaar teleurstellen. Een mol maakt of kraakt het programma toch wel. En deze keer was het een kraak. Als ik alleen op basis hiervan een cijfer moest geven, kwam ik op een onvoldoende uit. De opdrachten waren ook niet altijd geweldig, maar ook weer niet slecht te noemen. Ik had op wat meer actie gehoopt, maar goed. De groep daarentegen vond ik geweldig. Dat maakt gelukkig toch nog het een en ander goed, waardoor ik dit seizoen toch net een voldoende geef, ook al is het een van de minste seizoen...

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #18 Gepost op: 21-03-2014, 17:04:08 »
Topserie, ik kan niet anders zeggen. Gewoon leuk!
Susan heeft het heel goed gedaan. Alleen in vergelijking met andere mollen wat minder...

 ::ok:: Landen
 ::ok:: Montage
 ::ok:: Kandidaten
 ::ok:: Opdrachten
  ::niet-ok:: 3 gekke executies achter elkaar
 ::ok:: Zwarte vrijstelling
 ::niet-ok:: De manier waarop de zwarte vrijstelling 2x verdiend kon worden
 :-\\ Art moet iets gevarieërder spreken. Top-presentator, maar ik zie geen verschil tussen 2012-2014 en dat klinkt mss een beetje monotoon
 ::ok:: Enveloppen-twist
 

::ok:: Leukste opdracht: Snake
 ::niet-ok:: Minste opdracht: Onderhandeling & Processie (Hoe kan iemand zich nou verstoppen als trompetter)
 ::ok:: Leukste aflevering: 5
 ::niet-ok:: Minste aflevering: 4 (i.v.m oppervlakkig enveloppenspel en oneerlijke verdeling zwarte vrijstelling)

Waardering serie: 8!

En daarmee mijn top-lijst:
1. El Salvador & Nicaragua
2. Zuid-Afrika
3. Hongkong & Filipijnen

Maar echt met een verschil van 1% alledrie.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2014, 17:06:25 door JPMOL »
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Waardering wie is de mol? 2014
« Reactie #19 Gepost op: 21-03-2014, 17:13:11 »
Ik vond deze serie ook niet de best ooit maar de slecht ook weer niet.

Als ik net al JPMOL een lijstje maakt dan kom ik hierop uit


 ::ok:: Landen, Ik vond de Filipijnen een prachtige locatie en een mooie afwisseling op het drukke Hongkong
 ::ok:: Montage, Mijn complimenten
 ::ok:: Kandidaten, Echt een topteam, Goede mix van kandidaten
 ::ok:: ::niet-ok:: Opdrachten, Ik heb eerlijk gezegd beter opdrachten gezien. Sommige waren zeer leuk en sommige vond ik niks aan
  ::niet-ok:: 3 gekke executies achter elkaar
 ::ok:: Zwarte vrijstelling
 ::niet-ok:: De manier waarop de zwarte vrijstelling 2x verdiend kon worden
 :-\\ Art moet iets gevarieërder spreken. Top-presentator, maar ik zie geen verschil tussen 2012-2014 en dat klinkt mss een beetje monotoon
 ::ok:: Enveloppen-twist
 

::ok:: Leukste opdracht: Snake
 ::niet-ok:: Minste opdracht:  Processie & de Opera
 ::ok:: Leukste aflevering: Aflevering 6
 ::niet-ok:: Minste aflevering: 4
 ::ok:: ::niet-ok:: Susan als mol, Ik vond haar niet de beste mol maar slecht was ze ook niet. Ze heeft mij wel lang in het ootje genomen.

Ik geef het een 7
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela