Auteur Topic: Tyfoon Haiyan  (gelezen 4556 keer)

Offline eilandgek

  • Forumlid
Tyfoon Haiyan
« Gepost op: 21-03-2014, 01:17:48 »
Misschien dat ik niet goed heb gezocht, maar ik heb nergens iets gelezen over de tyfoon die in november de Filipijnen trof? Ergens had ik toch wel verwacht om daar iéts van te lezen of zien, in het programma of op de WIDM-site o.i.d.
Hoe dat getoond had moeten worden, ik zou het niet weten, ben geen programmamaker...! Maar gezien de enorme catastrofe ("... meer dan 11,3 miljoen inwoners van de Filipijnen getroffen door de ramp en zijn ongeveer 673.000 mensen dakloos geworden" klik) had ik wel iéts verwacht, al was het maar kort over het gebied(en) waar de opnames waren.
Hadden jullie dat gevoel ook? Vind het zelf een beetje dubbel omdat ik dus niet zo goed weet hoe het erin zou kunnen, maar het totaal ontbreken verbaasde me wel een beetje.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Tyfoon Haiyan
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2014, 10:03:14 »
De opnames van WIDM waren al in mei/juni he? WIDM was daar niet tijdens de tyfoon. Volgens mij heeft WIDM nog wel via twitter toen de tijd opgeroepen te doneren, waardoor sommige dat al zagen als Filipijnen als tweede land.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tyfoon Haiyan
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2014, 13:07:03 »
Via tweets van onder meer Sofie werd onbedoeld bekend dat WIDM ook naar de Filippijnen ging. Zij riep destijds op om iets voor het getroffen land te gaan doen. Hieruit trokken oplettende molloten deze conclusie. Het was dus niet een initiatief van WIDM, want daaruit zou rechtstreeks kunnen worden afgeleid dat de Filippijnen het tweede land zou zijn.