Poll

Susan's beste molactie?

Geld verdienen bij 'chinees spreken'
Fout getal opgeven 'licht seinen'
Lang en uitgebreid zoeken in 'verlaten TV-studio'
Zware koffer kiezen bij 'hotelkamer zoeken'
Sterke mannen zoeken bij 'drakenbootrace'
Half geld pakken bij 'kaartenruil'
Juiste Boeddha niet fotograferen
Stilstaan bij 'snake'
Foute vingerafdruk kiezen
Groepsvrijstelling kiezen door oranje topo
Tweede envelop in brievenbus laten liggen
Veel stellingen verzameld in de lagune, die op de Mol sloegen
Verwarring zaaien en mee gaan in fouten van anderen op de roltrap
Foute windmolen (proberen te) beklimmen
Tygo z'n gang laten gaan tijdens Expeditie Robinson
Niet actief mee zoeken naar Freek om vrijstelling af te pakken

Auteur Topic: [Poll] Susan's beste molactie?  (gelezen 15748 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #20 Gepost op: 22-03-2014, 01:37:18 »
Dat is waar. Maar ik wil niets af doen aan het programma. Maar ik denk dat er montage technisch NOOIT twee enveloppen in die brievenbus hebben gelegen. We zien in de aflevering een zogehete 'retake' (ja we leren nog eens wat), waar ingezoomd wordt op die envelop met Freek. Je ziet nergens Susan hier nog in de buurt. Ik denk dat het gewoon een montage ding is en dat ze gewoon nog een mooie actie op het einde van het seizoen wilde... Note: anders hadden we de envelop wel zien liggen...

Ik vind het zelf ook vreemd dat precies deze envelop samen met een ander in 1 brievenbus ligt... Alleen bij de twee van Tygo was dit het geval, wat logisch te verklaren valt. Daarom heb ik hier ook een vraag over gesteld voor de crew in het desbetreffende topic. Ik blijf dit een gek voorval vinden, waarbij het lijkt alsof de crew gewoon de envelop niet in een brievenbus gestopt heeft, en op basis van enkele beelden dit in de schoenen van Susan geschoven heeft, omdat de lijst van mollenstreken anders niet echt aanspreekt. Dit wordt nu toch echt wel gebracht als een van de grotere mollenstreken die ze uitgehaald zou hebben... Als ik niet het idee had dat de productie hier eigenlijk de mollenstreek uit haalde, was de kans groot geweest dat ik voor dit punt gestemd had.

Andere grote mollenstreek was natuurlijk de vingerafdruk. Al wist je natuurlijk bij voorhand dat deze fout zou gaan. Maar dit is toch wel een van de weinige momenten dat Susan's beslissing echt beslissend is geweest voor de uitslag.

Het glas hard liegen tegen Maurice tijdens de lichtseinopdracht was toch ook wel een van haar betere mollenacties. Het was jammer dat die opdracht eigenlijk gedoemd te falen was. Maar vond dit toch wel een van de mooiere momentjes van Susan als mol.

De beste streek vind ik echter niet terug in de poll. Toch jammer. Het er voor zorgen dat Freek in de finale kwam door de finalevrijstelling, waardoor er iemand in de finale zat die niet op haar zat en dus verkeerde flesjes zou pakken, vond ik eigenlijk persoonlijk een van de betere mollenstreken. Uiteindelijk kostte deze keus de pot heel wat geld in de finale. Zei Art niet dat Freek in de finale 3500 euro niet verdiend had, waardoor de pot een stuk lager uitviel voor haar? Deze actie getuigt toch wel van vooruitdenken en inzicht, vind ik. Kan deze misschien alsnog aan de poll toegevoegd worden? Want deze actie hoort er gewoon in thuis (of kijk ik hier nu overheen?). Zou wat mij betreft zelfs hoog staan op de lijst 'beste mollenstreek aller tijden'.

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #21 Gepost op: 22-03-2014, 02:05:22 »
Hoewel ik het fantastisch vind dat Susan het verkeerde nummer zegt, het verkeerde Boeddhabeeld kiest, de verkeerde vingerafdruk aanwijst, etc... zijn dit gewoon ook dingen die eender wie sowieso verkeerd had gedaan. Het is niet enkel haar schuld dat alles mis gaat. Die opdrachten waren sowieso mislukt. Dan is het spijtig om net daar aandacht aan te geven.

De Snake-opdracht was voor mij dus de leukste opdracht van het seizoen; gewoon omdat die opdracht zou kunnen lukken als iedereen z'n best doet. Dus dat Suus daar vertraagt of gewoon héél snel ingaat op "oh ja, goed, dan draaien we terug!" - dat vind ik een goeie molactie.

Ik wou dat er in de aflevering zelf ook iets gezegd werd over de roltrap, want ik denk dat ik daar definitief heb beslist dat Susan mijn mol was. Daarom is dat ook één van mijn keuzes, maar er staat nergens gezegd dat zij uiteindelijk ook gewoon vijf(?) woorden vergeet. "Zullen we opium er maar bij doen?" Heerlijk.

En ja - natuurlijk de brief in de brievenbus. Dat het een pick-up shotje is, spreekt voor zich. Susan sluit natuurlijk de brievenbus. En je kan daar als cameraman niet blijven staan om dat shot te nemen. Sowieso is het geweldig dat ze Freek heeft kunnen misleiden (maar anderzijds betekent het natuurlijk dat ze gewoon niet genoeg gedaan heeft)

Ik vind het natuurlijk ook wel leuk om dingen te zien die tijdens de vorige aflevering natuurlijk er uit zijn gemonteerd. Enkel biechten terwijl we gewoon zien wat we al weten is een beginnetje, maar dan wil ik (om nou maar een flauw voorbeeld te geven) ook gewoon een krijtje zien weggooien. Gewoon omdat dat toch nog een beetje lef eist. Nu genoot ik er wel heel erg van dat Susan gaandeweg meer en meer genoot van haar mollenstreken, maar leuker was natuurlijk als ze dat van in het begin af aan al deed.

Nu is de eerste molbiecht... een biecht over hoe ze niet heeft kunnen mollen. Het is volledig begrijpelijk - véél te fanatieke kandidaten, duidelijk, maar dat is jammer. Productie hoeft niet alles te regelen, maar de eerste opdracht moet gewoon wel lekker molbaar zijn - envelopjes stiekem open maken en de groep zo geld kosten, zoiets.

Ik moet er wel aan toevoegen dat ik die filmpjes op de website wel heel leuk vind. Eigenlijk zou er van elke opdracht in het spel zo'n filmpje moeten zijn. En dan in de aflevering zelf minder tijd spenderen aan "nou, en hoe voel jij je als kandidaat dat die opdracht mislukt is en dat jij dat niet doorhad". Zelfs dat Susan gewoon niet meezoekt naar Freek en dat tegen de camera zegt is leuk om te zien.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #22 Gepost op: 22-03-2014, 09:25:56 »
Ik moet er wel aan toevoegen dat ik die filmpjes op de website wel heel leuk vind. Eigenlijk zou er van elke opdracht in het spel zo'n filmpje moeten zijn. En dan in de aflevering zelf minder tijd spenderen aan "nou, en hoe voel jij je als kandidaat dat die opdracht mislukt is en dat jij dat niet doorhad". Zelfs dat Susan gewoon niet meezoekt naar Freek en dat tegen de camera zegt is leuk om te zien.

Zeker leuke filmpjes met een aantal goede molacties! Ik zet ze nog maar even hier neer voor wie ze nog niet gezien heeft:










Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #23 Gepost op: 22-03-2014, 09:55:16 »
Deze zijn toch ook tijdens aflevering / moltalk getoond? Kan me iig herinneren dat over deze opdracht al wat getoond is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #24 Gepost op: 22-03-2014, 10:05:29 »
Deze zijn toch ook tijdens aflevering / moltalk getoond? Kan me iig herinneren dat over deze opdracht al wat getoond is.

In MolTalk inderdaad.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Susan's beste molactie?
« Reactie #25 Gepost op: 22-03-2014, 10:30:17 »
Ik weet niet of het een molactie was, maar Freek meenemen de finale in, vond ik een goeie. Daar had Susan de oranje topo voor nodig, moest zich eruit laten spelen bij 5-op-een-rij, op Freek stemmen tijdens de eilandraad en ze moest Freek missen tijdens de jacht. En daarbij het vertrouwen van Freek vasthouden.

En dan mocht Freek als beloning, alle verkeerde flesjes meenemen en zo heel veel geld uit de pot halen.

Ik vond het ook niet oneerlijk tegenover Sofie en Tygo, want van hun kan er toch maar één de winnaar zijn.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Susan's beste molactie?
« Reactie #26 Gepost op: 22-03-2014, 11:05:28 »
Als Susan de oranje topito niet had gevormd had Freek er wellicht uitgegaan. Nu kreeg iedereen een vrijstelling en kon Susan Freek meenemen in de finale door hem in de vrijstellingspositie te plaatsen (degene waarop gejaagd moest worden) temeer omdat Freek moeilijk te spotten is. Het was duidelijk Susan die de serie in handen had wat ook bleek in aflevering 3 en 4.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Susan's beste molactie?
« Reactie #27 Gepost op: 22-03-2014, 11:30:42 »
Qua gewaagde actie, maar wel redelijk eenvoudig ga ik toch voor de foute vingerafdruk! De enige spannende molbiecht dit jaar.

De leukste molbiecht ja. En naast het aanwijzen van de verkeerde vingerafdruk was Susan hier ook lekker los gekomen en volop aan het mollen door verkeerde informatie door te geven en Tygo te negeren.

Offline MarissaWIDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Susan's beste molactie?
« Reactie #28 Gepost op: 22-03-2014, 13:43:00 »
Ik heb gestemd op:
- Stilstaan bij 'snake' > Hier heeft Susan echt wel een groot aandeel gehad in het laten mislukken van de opdracht.
- Tweede envelop in de brievenbus laten liggen
- Veel stellingen verzamelen in de lagune die op de Mol sloegen > Omdat dit gewoon heel slim is! Zo ging er niet alleen geld uit de pot doordat Freek (die Susan zo lief de vrijstelling had gegund, hoe slim) de verkeerde mol in gedachten had en dus zo verkeerde stellingen pakte, maar kwam er ook veel minder in dan mogelijk omdat Sofie minder goede stellingen vond, dus dit vind ik echt een goede actie!
« Laatst bewerkt op: 22-03-2014, 13:45:29 door MarissaWIDM »

Re: [Poll] Susan's beste molactie?
« Reactie #29 Gepost op: 22-03-2014, 14:03:42 »
Jammer dat de 4x4x3 jeep opdracht er niet bij staat, dat vind ik samen met de vingerafdrukken en de roltrap (matig of niet, ze geeft toch de foute woorden door en vergeet er 5 door te vertellen) de beste molacties van haar.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [Poll] Susan's beste molactie?
« Reactie #30 Gepost op: 22-03-2014, 14:04:22 »
Ja, het was Susan die deze envelop liet liggen.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Poll] Susan's beste molactie?
« Reactie #31 Gepost op: 22-03-2014, 14:09:34 »
Heeft Susan nu wél of niet gemold bij de roltrap-opdracht?
 
Op de site staat namelijk de aanwijzing 'titel aflevering 4 was Jennifer, want al haar theorieën klopten als een bus'. Dit betekent dus dat ze niet gemold heeft.

In moltalk is een extra mol-biecht te zien waar ze zegt wel gemold te hebben. 

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Susan's beste molactie?
« Reactie #32 Gepost op: 22-03-2014, 14:13:17 »
Heeft Susan nu wél of niet gemold bij de roltrap-opdracht?
 
Op de site staat namelijk de aanwijzing 'titel aflevering 4 was Jennifer, want al haar theorieën klopten als een bus'. Dit betekent dus dat ze niet gemold heeft.

In moltalk is een extra mol-biecht te zien waar ze zegt wel gemold te hebben. 

Super vaag. Natuurlijk heeft ze gemold. Zoveel woorden fout doen.. Dat is toch een prima mol actie?

Volgens mij klopt de uitleg van Jennifer zelf veel beter: "waarschijnlijk, omdat ik zoveel slimme dingen zei"...

Het klopt gewoon niet als een bus. Meer als een Ford Transit.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Poll] Susan's beste molactie?
« Reactie #33 Gepost op: 22-03-2014, 15:41:24 »
Jammer dat de 4x4x3 jeep opdracht er niet bij staat, dat vind ik samen met de vingerafdrukken en de roltrap (matig of niet, ze geeft toch de foute woorden door en vergeet er 5 door te vertellen) de beste molacties van haar.

Ze heeft die jeeps gesaboteerd, maar helaas niet te zien hoe... Op beide momenten was ze er toch niet bij? Zou wel leuk geweest zijn als daar toch bepaalde beelden van geweest waren, ipv een Susan die blij zegt de jeeps gesaboteerd te hebben...

Re: [Poll] Susan's beste molactie?
« Reactie #34 Gepost op: 22-03-2014, 15:48:08 »
Ze heeft die jeeps gesaboteerd, maar helaas niet te zien hoe... Op beide momenten was ze er toch niet bij? Zou wel leuk geweest zijn als daar toch bepaalde beelden van geweest waren, ipv een Susan die blij zegt de jeeps gesaboteerd te hebben...

Kan zijn dat ze dat van tevoren gedaan heeft. We moeten het maar geloven dat dit gebeurd is. Sowieso, tijdens deze rit heeft ze de eerste of eerste 2 delen genegeerd en gezegd pakken jullie die maar. Dan hebben de andere teams al een deel boot en moet jij nog op zoek naar de laatste. Zou leuk zijn geweest als ze die niet gevonden had omdat ze verdwaald was.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #35 Gepost op: 22-03-2014, 18:54:15 »
Kiezen voor de groepsvrijstelling is er zo een die een ras-molloot eigenlijk niet had mogen ontgaan.
Ben ik absoluut niet met je eens.

Ik had als kandidaat ook voor de groepsvrijstelling gekozen. Al is het maar omdat als je kiest voor het geld, je iedereen heel veel informatie geeft (namelijk, de kennis dat je de mol niet bent), èn mogelijk naar huis moet.

Wat beteft de poll ben iker niet zo uit. Er zit nie techt iets spannends tussen. Het laten liggen van de envelop is wel een toffe zet, maar verder zijn er geen wonderen gebeurd. Wat niet wil zeggen dat er slecht gemold is, hooguit inspectaculair. :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Susan's beste molactie?
« Reactie #36 Gepost op: 23-03-2014, 08:47:34 »
Half geld pakken bij 'kaartenruil' is achteraf zo'n opdracht waar je direct de mol uit kan filteren. Zeker voor ons kijkers een fijne (de kandi's weten achteraf maar deels wie wat had gepakt). Dus die zit wel in mijn top-3 ::zwaai::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Susan's beste molactie?
« Reactie #37 Gepost op: 23-03-2014, 18:13:47 »
Ze heeft die jeeps gesaboteerd, maar helaas niet te zien hoe... Op beide momenten was ze er toch niet bij? Zou wel leuk geweest zijn als daar toch bepaalde beelden van geweest waren, ipv een Susan die blij zegt de jeeps gesaboteerd te hebben...

Susan heeft die jeeps helemaal niet gesaboteerd  ::rofl::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Poll] Susan's beste molactie?
« Reactie #38 Gepost op: 23-03-2014, 23:15:00 »
Susan heeft die jeeps helemaal niet gesaboteerd  ::rofl::

Ze zei toch volmondig ja, dat ze die gesaboteerd had, in moltalk?! Of was ze op dat moment zelf nog aan het mollen?  ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Susan's beste molactie?
« Reactie #39 Gepost op: 24-03-2014, 00:32:33 »
Ze zei toch volmondig ja, dat ze die gesaboteerd had, in moltalk?! Of was ze op dat moment zelf nog aan het mollen?  ::rofl::

Het klonk eerder als grap , want ik zie Susan niet in staat om die jeeps te saboteren en er zouden anders toch wel beelden van geweest zijn?