Poll

Susan's beste molactie?

Geld verdienen bij 'chinees spreken'
Fout getal opgeven 'licht seinen'
Lang en uitgebreid zoeken in 'verlaten TV-studio'
Zware koffer kiezen bij 'hotelkamer zoeken'
Sterke mannen zoeken bij 'drakenbootrace'
Half geld pakken bij 'kaartenruil'
Juiste Boeddha niet fotograferen
Stilstaan bij 'snake'
Foute vingerafdruk kiezen
Groepsvrijstelling kiezen door oranje topo
Tweede envelop in brievenbus laten liggen
Veel stellingen verzameld in de lagune, die op de Mol sloegen
Verwarring zaaien en mee gaan in fouten van anderen op de roltrap
Foute windmolen (proberen te) beklimmen
Tygo z'n gang laten gaan tijdens Expeditie Robinson
Niet actief mee zoeken naar Freek om vrijstelling af te pakken

Auteur Topic: [Poll] Susan's beste molactie?  (gelezen 15747 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
[Poll] Susan's beste molactie?
« Gepost op: 21-03-2014, 18:39:16 »
Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
Ik heb er 16 kunnen ontcijferen via de website, de aflevering en Moltalk!
Drie opties mogelijk in deze poll!

Qua gewaagde actie, maar wel redelijk eenvoudig ga ik toch voor de foute vingerafdruk! De enige spannende molbiecht dit jaar.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2014, 10:13:27 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2014, 18:44:28 »
Ik heb  gestemd op
Lichtseinen, mooi hoe Maurice haar blindelings vertrouwde.
Enveloppe laten liggen, hou van dit soort stiekeme molacties :)
Tygo laten verhongeren, slim bedacht om zo Tygo over te halen ::ok::
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2014, 18:45:09 »
De envelop laten liggen. Het is een goede actie die veel geld kost en bouwt op het vertrouwen dat lieve Susan bij (een deel van) de groep heeft opgebouwd. Door Freek bij de eerste brievenbus de envelop te laten pakken creëert zij de mogelijkheid bij de tweede brievenbus om alleen te gaan. Zonder het vertrouwen van Freek was dit niet gelukt.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2014, 18:48:54 »
IK heb gekozen voor

- De envelop laten liggen
- De vingerafdruk


Verder vond ik de molacties niet Super
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2014, 18:49:30 »
Het stilstaan en verkeerd lopen bij "snake" deed Susan ook op overtuigende sn(e)aky wijze. ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2014, 18:52:48 »
Ik heb gekozen voor 3 acties, die relatief veel geld hebben gekost, samen goed voor ongeveer 6000 euro. Kiezen voor de groepsvrijstelling is er zo een die een ras-molloot eigenlijk niet had mogen ontgaan.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2014, 18:53:40 »
De envelop laten liggen. Het is een goede actie die veel geld kost en bouwt op het vertrouwen dat lieve Susan bij (een deel van) de groep heeft opgebouwd. Door Freek bij de eerste brievenbus de envelop te laten pakken creëert zij de mogelijkheid bij de tweede brievenbus om alleen te gaan. Zonder het vertrouwen van Freek was dit niet gelukt.

Ik heb gemengde gevoelens bij die opdracht. Door vooropgezet spel deelt Art, Susan bij Freek in, omdat het productieteam weet dat Freek niet op Susan zit. Hierdoor is de kans alleen maar vergroot voor Susan om uiteindelijk te mollen hier. Als ze zelf hun teams hadden mogen indelen dan had Sophie danwel Tygo bij Susan in het team gezeten en had Freek bij eigen voorkeur met Sophie (zijn Mol) samen gezeten.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2014, 18:56:02 »
De foute vingerafdruk en de envelop. Het was hierin ook wel duidelijk dat Freek Susan hierin vertrouwde.. Ik denk dat als ik op haar als mol had gezeten dat ik mee had willen lopen of zelf de post had willen halen.

Ik heb gemengde gevoelens bij die opdracht. Door vooropgezet spel deelt Art, Susan bij Freek in, omdat het productieteam weet dat Freek niet op Susan zit. Hierdoor is de kans alleen maar vergroot voor Susan om uiteindelijk te mollen hier. Als ze zelf hun teams hadden mogen indelen dan had Sophie danwel Tygo bij Susan in het team gezeten en had Freek bij eigen voorkeur met Sophie (zijn Mol) samen gezeten.

Maar stel dat Freek wel op Susan had gezeten. Denk je dat ze dan niet had gemold?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2014, 19:01:26 »
De foute vingerafdruk en de envelop. Het was hierin ook wel duidelijk dat Freek Susan hierin vertrouwde.. Ik denk dat als ik op haar als mol had gezeten dat ik mee had willen lopen of zelf de post had willen halen.

Maar stel dat Freek wel op Susan had gezeten. Denk je dat ze dan niet had gemold?

Dan was Freek achter Susan aan gegaan en hadden ze samen de brievenbussen geleegd. Plus dat ze de kant op gingen waar steeds 2 enveloppen in bussen zaten. Als ze de andere bussen hadden moet open maken dan had er maar één brief in gezeten. De productie heeft het dus allemaal wat gestuurd en Susan bussen laten openen met meerdere brieven. Ik zie het als een voorbedachte Molactie met veel hulp van productie (een à la oortjes in het Hofdi-huis actie). Als er overal maar één brief in had gezeten was Mollen aanzienlijk lastiger.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2014, 19:04:07 »
Ik heb gemengde gevoelens bij die opdracht. Door vooropgezet spel deelt Art, Susan bij Freek in, omdat het productieteam weet dat Freek niet op Susan zit. Hierdoor is de kans alleen maar vergroot voor Susan om uiteindelijk te mollen hier.


Dat is wel zo, maar dan nog moet ze het zo zien te sturen dat zij alleen naar die brievenbus kan en dat Freek niet alles controleert wat ze doet. Dat ze Freek al zo had ingepakt dat hij haar 100% vertrouwt is briljant van de mol op zichzelf, dan mag dat best zo beloond worden dat ze dat hier kan uitbuiten. Het moet nog best spannend geweest zijn, want je hebt geen enkele garantie dat het je gaat lukken, of dat Freek niet ineens toch een lampje opgaat zodat hij haar beter in de gaten gaat houden.
Ik heb dan ook gestemd voor de envelop (en voor de snake en voor de roltrap, omdat ze hier veel belangrijke woorden liet vallen en JW die meeluisterde zei dat hij dat niet eens zo gemerkt had)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2014, 19:21:45 »
Dat is wel zo, maar dan nog moet ze het zo zien te sturen dat zij alleen naar die brievenbus kan en dat Freek niet alles controleert wat ze doet. Dat ze Freek al zo had ingepakt dat hij haar 100% vertrouwt is briljant van de mol op zichzelf, dan mag dat best zo beloond worden dat ze dat hier kan uitbuiten. Het moet nog best spannend geweest zijn, want je hebt geen enkele garantie dat het je gaat lukken, of dat Freek niet ineens toch een lampje opgaat zodat hij haar beter in de gaten gaat houden.
Ik heb dan ook gestemd voor de envelop (en voor de snake en voor de roltrap, omdat ze hier veel belangrijke woorden liet vallen en JW die meeluisterde zei dat hij dat niet eens zo gemerkt had)

Dat is waar. Maar ik wil niets af doen aan het programma. Maar ik denk dat er montage technisch NOOIT twee enveloppen in die brievenbus hebben gelegen. We zien in de aflevering een zogehete 'retake' (ja we leren nog eens wat), waar ingezoomd wordt op die envelop met Freek. Je ziet nergens Susan hier nog in de buurt. Ik denk dat het gewoon een montage ding is en dat ze gewoon nog een mooie actie op het einde van het seizoen wilde... Note: anders hadden we de envelop wel zien liggen...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2014, 20:27:34 »
De enige twee acties waarbij ik echt een 'molgevoel' kreeg was de vingerafdruk en de envelop. Natuurlijk zou Susan nooit de juiste vingerafdruk kiezen en ook als ze kandidaat was geweest had deze opdracht nooit kunnen lukken, maar ik vond het wel een leuke actie. En dan die envelop, als die envelop er inderdaad in heeft gezeten vind ik het best een gewaagde actie (maar volgens mij is het helaas pure montage).

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #12 Gepost op: 21-03-2014, 20:38:17 »
Aangezien 'door puik acteerwerk veel vertrouwen te wekken in de groep ' er niet bij staat maar gekozen voor :
 Groepsvrijstelling kiezen door oranje topo.

Ze moest eerst natuurlijk die topo verzamelen en dan 'inzetten'. Eigenlijk een van de weinig door haar echt gelukte (mol)opdrachten. Voor het spel moest hij eigenlijk ook gebruikt ingezet worden, risky
« Laatst bewerkt op: 21-03-2014, 20:45:32 door Newbee »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2014, 20:52:22 »
Ik heb gestemd voor "Fout getal opgeven bij lichtseinen." Niet zozeer om het foute getal opgeven, maar meer omdat ze er glashard over loog tegen Maurice op het dak.
Daarnaast ook gestemd voor "Envelop laten liggen," hoewel ik het ook meer zie als een productie-mol-actie. De indruk was gewekt dat opgestuurd geld veilig zou zijn (en de pot niet), dit bleek omgekeerd te zijn, de pot was veilig en opgestuurd geld niet. Enige reden om op te sturen was de rente, zonder dat hadden de kandidaten hier niks aan gehad.
En ook gestemd voor "Stellingen verzamelen in de lagune," omdat een Mol dit nou eenmaal hoort te doen.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2014, 20:54:29 »
Ik heb gestemd voor "Fout getal opgeven bij lichtseinen." Niet zozeer om het foute getal opgeven, maar meer omdat ze er glashard over loog tegen Maurice op het dak.

Susan had wel het geluk (of pech: weinig eer te behalen) dat Maurice kennelijk niet goed oplette want hij dacht zelfs dat er 3 geseind werd. (Susan 4, goed was 5.)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #15 Gepost op: 21-03-2014, 21:44:12 »
Ik ben erg benieuwd naar de molactie bij de processie. Was het Susans suggestie om voor Aaf te kiezen die te zien zou zijn geweest "achter een van de wagens met een rood-wit gestreept shirt en een zwarte pruik" zoals Freek tegen Art zegt? Dan zou het briljant zijn dat Susan dat Freek laat zeggen. Echt nog iets om op de MFD achter te komen. :)

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #16 Gepost op: 21-03-2014, 22:42:37 »
Ik heb gekozen voor de topo, omdat ik het heel knap van haar vind dat ze deze heeft weten te bemachtigen terwijl veel wisten dat het waarschijnlijk een vrijstelling ofzoiets was.
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #17 Gepost op: 22-03-2014, 00:31:56 »
Leuke Poll Jelsir, zal helpen om de Molacties te onthouden  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #18 Gepost op: 22-03-2014, 00:56:09 »
Ik heb gekozen voor de topo, omdat ik het heel knap van haar vind dat ze deze heeft weten te bemachtigen terwijl veel wisten dat het waarschijnlijk een vrijstelling ofzoiets was.


Ik heb de indruk dat Susan hierbij wel erg veel geholpen is door de productie. Toevallig hebben nou net de 2 kandidaten die Susan verdenken geen oranje stukjes. Freek, die Susan vertrouwt, heeft er 2 en JW, die meer op Sofie zit, heeft er 1. Waarschijnlijk is dit ook nog eens doorgegeven aan Susan want ze gaat meteen naar JW en wil niet met Tygo ruilen. Het was zo goed als zeker dat JW zn stukje zou geven en daarna volgt Freek uiteraard (3-2).
Vond ik daardoor een minder goede molactie.

Ik heb zelf gestemd op enveloppe laten liggen. Denken jullie echt dat dat montage is? Dat ze dus die Freek-enveloppe eruit hebben gelaten toen Susan daar aankwam of begrijp ik jullie verkeerd?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wat vinden jullie Susan's beste molactie?
« Reactie #19 Gepost op: 22-03-2014, 01:10:55 »
Ik heb zelf gestemd op enveloppe laten liggen. Denken jullie echt dat dat montage is? Dat ze dus die Freek-enveloppe eruit hebben gelaten toen Susan daar aankwam of begrijp ik jullie verkeerd?

Persoonlijk denk ik dat die envelop dieper in de brievenbus lag zodat het niet snel zichtbaar zou zijn vanaf een afstand of voor de kijkers thuis, maar dat ze later voor het mooiere shot een nieuwe opname hebben gemaakt waarbij de envelop meer in het zicht lag, om te gebruiken bij de uitzending van de mol acties.
Ik geloof er niet in dat de envelop er helemaal niet was; de kandidaten moeten ook een eerlijke kans hebben en de mol moet ook nog wel iets doen.