Auteur Topic: Quiz - Wie is de mol 2005 - 2014 deelnemersquiz  (gelezen 2818 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Quiz - Wie is de mol 2005 - 2014 deelnemersquiz
« Gepost op: 24-03-2014, 01:13:19 »
Op een programmeerforum waar ik actief ben liep een spelletjesmaakwedstrijd met als thema "Quiz", en dat kwam mooi getimed uit met het eindigen van seizoen 14. Want, we hebben nu tien BN'er-seizoenen gehad, dus mooi 10 x 10 = 100 deelnemers. Dat leek me wel een mooi moment voor een leuk quizje.

Het idee is heel simpel. Je krijgt twee foto's en één vraag, en je moet links of rechts kiezen. En dat 10 of 20 keer. En dan zonder fouten. En dan zo snel mogelijk. Dus hoe snel herken jij de tien mollen? De tien winnaars? De tien verliezend finalisten? De tien eerste afvallers? Hoe snel kies je het juiste gezicht bij de naam? Hoe snel kies je de kandidaat die het verst kwam, of het recentst meedeed?

Dit is - voor molloten - niet een quiz waarbij het antwoord wel of niet wéét, dit is een quiz waarbij het de bedoeling is het zo snel mogelijk te doen. En dan wordt makkelijk ineens toch moeilijk.

Download Wie is de mol deelnemersquiz

Een screenshotje zodat je weet wat je downloadt:


Alle honderd fotootjes komen trouwens van Realitynet :) Dit leek mij wel "fair use" van dat beeldmateriaal :)

Quiz ze :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Quiz - Wie is de mol 2005 - 2014 deelnemersquiz
« Reactie #1 Gepost op: 24-03-2014, 10:20:14 »
Mollen: 7.81 seconden
Winnaars: 8.21 seconden

Leuk gemaakt Erik!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Quiz - Wie is de mol 2005 - 2014 deelnemersquiz
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2014, 16:20:08 »
Leuk! ::ok::

Tip: Ook bij vragen waar je een fout hebt gemaakt, de tijd zetten. Nu weet je, zodra je een fout maakt, meteen dat de tijd er niet meer toe doet en dat je beter goed kunt kijken :)
...óf niet!

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Quiz - Wie is de mol 2005 - 2014 deelnemersquiz
« Reactie #3 Gepost op: 27-03-2014, 12:10:09 »
Hij is leuk! ::tandpastasmiley::
Er zaten zelfs flink wat kandidaten bij die ik alweer was vergeten! (en hoe hebben ze ooit die foto van pepijn zo kunnen maken! Het lijkt wel een nieuwslezer!)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Quiz - Wie is de mol 2005 - 2014 deelnemersquiz
« Reactie #4 Gepost op: 27-03-2014, 12:55:41 »
Leuk gemaakt!

Ik bedacht me tijdens de quiz dat ik de oude seizoenen van de mol maar weer eens een keer moet terug kijken xD
Zat Sander Lantinga ooit in widm ???