Auteur Topic: Invloed dit forum op het programma?  (gelezen 3517 keer)

Offline EricA59

  • Forumlid
Invloed dit forum op het programma?
« Gepost op: 24-03-2014, 14:43:11 »
Bij het doorlezen van dit forum kwam de volgende vraag bij me op.

On hoeverre zou dit forum invloed hebben op de montage van het programma?
Zou de regie kunnen en willen sturen als blijkt dat teveel mensen al vroeg op de goede lijn zitten, of bijvoorbeeld hints en tips die hier opgeworpen zijn in de laatste aflevering niet of minder prominent naar voren laten komen?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Invloed dit forum op het programma?
« Reactie #1 Gepost op: 24-03-2014, 14:55:33 »
Volgens mij wordt dàt niet gedaan.


Maar wat ik begreep is dat productie wel meeleest en dingen meeneemt voor het seizoen erná.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Invloed dit forum op het programma?
« Reactie #2 Gepost op: 24-03-2014, 15:01:42 »
Er is ergens gezegd dat de montage al klaar is voordat aflevering 1 op tv komt.

De makers luisteren echter wel naar de forummers, en nemen de input die ze krijgen, mee naar een volgende editie. Een paar jaar geleden heb ik in Hilversum een dergelijke sessie meegemaakt, er waren nog een paar forummers die hiervoor zijn gevraagd.

 Maar de montage gedurende het seizoen aanpassen, dat lijkt me sterk en ook onwenselijk, mbt de geloofwaardigheid.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Invloed dit forum op het programma?
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2014, 15:23:29 »
Maar de montage gedurende het seizoen aanpassen, dat lijkt me sterk en ook onwenselijk, mbt de geloofwaardigheid.

Niet alleen sterk, maar ook onmogelijk. De montage van een gemiddelde aflevering kost zo twee tot drie weken (ik kan zo geen bron vinden, maar dit is eerder door de makers gezegd), waardoor het gewoonweg onmogelijk is om tijdens de uitzendingen nog dingen te veranderen.

En inderdaad: de makers lezen op dit forum mee. Sommigen zijn zelfs tijdens het seizoen actief op het forum (o.a. Nic Vegter in het muziektopic).

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Invloed dit forum op het programma?
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2014, 16:03:00 »
In het molboekje staat: Het monteren van de opnamen neemt ongeveer 6 maanden in beslag.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Invloed dit forum op het programma?
« Reactie #5 Gepost op: 24-03-2014, 17:38:29 »
In het molboekje staat: Het monteren van de opnamen neemt ongeveer 6 maanden in beslag.

Zeker het spotten van al dat materiaal is denk ik wel een helse klus..  :o
R.E.S.P.E.C.T!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !