Auteur Topic: WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 316851 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #900 Gepost op: 12-11-2015, 20:55:38 »
Even een vraagje hoor, en niet lullig bedoeld, maar willen molloten die van forumnaam veranderen dat melden in het OFFtopic-topic? Want het is lastig te achterhalen hoe iemand eerst heette als de forumnaam al veranderd is.  ;)
Tell me what your telescope says

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #901 Gepost op: 13-11-2015, 10:58:58 »
Even een vraagje hoor, en niet lullig bedoeld, maar willen molloten die van forumnaam veranderen dat melden in het OFFtopic-topic? Want het is lastig te achterhalen hoe iemand eerst heette als de forumnaam al veranderd is.  ;)

Goeie  ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #902 Gepost op: 17-11-2015, 21:05:49 »
Zou Opsporing Verzocht vanavond een paar extra kijkers hebben getrokken?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #903 Gepost op: 17-11-2015, 21:34:30 »
De Avrotros heeft alle seizoenen met OBN van de officiele WIDM site gehaald. Neeeee ik was midden in seizoen 4. Op internet kan ik verder alleen de slechte versies vinden, die kwaliteit is amper te doen. was zo fijn dat ze een paar jaar terug de versies erop hebben gezet met goede kwaliteit. Dan waren de seizoenen met obn'ers toch wat makkelijker en fijner te bekijken. Iemand idee waar ik ze toch nog kan vinden met goede kwaliteit?

Dankjewel!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #904 Gepost op: 17-11-2015, 21:41:15 »
Arco Mol Fan of Lutek al geprobeerd? Daar heb je de grootste kans. Moeten ze wel uit hun winterslaap komen.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #905 Gepost op: 17-11-2015, 21:44:45 »
Ah waarom hebben ze dat nu weer gedaan? De seizoenen met onbekende mensen hoort toch ook bij widm en het zijn zo'n leuke seizoenen...

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re:
« Reactie #906 Gepost op: 17-11-2015, 21:47:58 »
Ah waarom hebben ze dat nu weer gedaan? De seizoenen met onbekende mensen hoort toch ook bij widm en het zijn zo'n leuke seizoenen...

Snap ik dus ook niet, misschien dat het teveel afleveringen nu waren. 15 volle seizoen + extra beeldmateriaal weet niet hoeveel een site aankan. Heb geen verstand van die dingen of misschien hadden ze geen rechten meer. Kan ik me niet voorstellen.


Hoi Acro Mol fan & Lutek. Help a fan out  ::tandpastasmiley:: ::love::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #907 Gepost op: 17-11-2015, 21:50:29 »
Misschien omdat de populariteit van WIDM de afgelopen jaren zo is gestegen dat ze in de toekomst toch weer iets willen doen met het verkopen van seizoenen op dvd's o.i.d.

Of het was gewoon maar tijdelijk en ze vinden het wel weer genoeg geweest :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #908 Gepost op: 17-11-2015, 21:53:44 »
Ja misschien.

maar het verschil in kwaliteit is énorm. Ik kijk nu die op youtube en ik zie eigenlijk niks  ::rofl::
Het is dat ik het al een keertje gezien heb, maar alsnog. Bovendien heb ik al een x een mail gestuurd naar de programmamakers of ze de seizoenen 5 t/m 10 ook nog in goede kwalitiet willen uitbrengen. De kwalitieit is soms zó slecht, dat ik geen zin heb om een heel seizoen gaan terug te kijken terwjil ik echt een die hard fan ben, dus dat zegt ook wat.
Ze hebben 4 seizoenen (1 t/m 4) opnieuw uitgebracht in hogere resolutie dus misschien willen ze het bij die andere 5 ook nog wel doen. Al zijn ze wel beter te bekijken dan de begin seizoenen. Die kwaltieit is echt verre van goed. (uiteraard, het is gefilmd in 1999)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #909 Gepost op: 17-11-2015, 22:04:13 »
Misschien omdat de populariteit van WIDM de afgelopen jaren zo is gestegen dat ze in de toekomst toch weer iets willen doen met het verkopen van seizoenen op dvd's o.i.d.

Zou mooi zijn! ::cheerleader::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #910 Gepost op: 17-11-2015, 23:06:03 »
Oké Rämon, ik heb een heel omslachtige manier gevonden waarop je de afleveringen alsnog kunt bekijken. ::vergroot::
Via de website archive.org, die het gehele internet archiveert(!), is de oude WIDM-website van bepaalde momenten in de tijd (vrijwel) terug te kijken. Als je daar bij video's zoekt, zul je merken dat ook daar de eerste vier seizoenen niet meer te bereiken zijn. Nu heb ik het internet afgespeurd naar een link naar een pagina waarop een van de afleveringen van die seizoenen te bekeken was. Als je die invult in de archiefmachine, krijg je nog wel de pagina waar de aflevering te zien was. Daar doet de youtubeplayer het niet meer. Als het goed is staat er wel een link naar de youtubevideo in de defecte player. Als je die in zijn geheel kopieert en plakt in een webvenster, zul de aflevering kunnen kijken. :D Omdat het geëmbeded is, kun je hem alleen via die link kijken, en dus niet via youtube opzoeken.

Kort gezegd:
Verander in de volgende link de aflevering naar die die je wilt hebben:
https://web.archive.org/web/20130821194634/http://avro.nl/wieisdemol/Player/widm_3_afl1/
Kopieer de link die in de youtubespeler staat en plak die in het webvenster. Als het goed is kun je hem dan bekijken ::ok::
Dit is bijvoorbeeld aflevering 1 van seizoen 3:

Het is de vraag hoe lang dit nog mogelijk is, want wie weet halen ze video's ook nog wel helemaal van youtube. Dus geniet er van nu het nog kan ::ok::
...óf niet!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #911 Gepost op: 18-11-2015, 00:00:36 »
PAC!!!! je bent briljant.  ::bravo::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #912 Gepost op: 18-11-2015, 08:01:43 »
Ik lees nog steeds bijna iedere dag mee hoor. ;D

Momenteel kopieer ik geen dvd's, maar wie weet volgend jaar weer. Mooi dat PAC een oplossing heeft gevonden.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #913 Gepost op: 18-11-2015, 09:10:28 »
En het is nog super goede kwaliteit ook :o ::bravo::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #914 Gepost op: 18-11-2015, 13:59:23 »
PAC!!!! je bent briljant.  ::bravo::
dat weet hij al, maar het kan nooit kwaad om het af en toe eens te zeggen...... ;D ;D


Ik lees nog steeds bijna iedere dag mee hoor. ;D


even triggeren  ::trots:: ::trots::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #915 Gepost op: 21-11-2015, 22:09:12 »
Ik heb net seizoen 2007 gekeken en ik MIS iemand zoals Inge als mol. Ik weet dat hier reacties op gaan komen, want vele vonden haar geen goede mol maar als je naar aflevering 10 kijkt en hoe ze al haar molacties met zoveel bravoure uitlegt, ze geniet er echt van. Ze was echt een ratterige mol. We hebben tegenwoordig te weinig ratterige kandidaten of mollen.... vind ik

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #916 Gepost op: 22-11-2015, 11:27:20 »
Ik vond Dennis ook echt een ratterige mol. Hij moest in zijn biechten ook altijd lachen als een van zijn molacties weer gelukt was.

Wat ik jammer vond aan Inge was dat ze van te voren een heel plan bedacht had hoe ze een molactie ging uitvoeren, maar door omstandigheden of acties van andere kandidaten kon ze het vaak niet meer uitvoeren of mislukte het. Als het haar wel gelukt was denk ik wel dat ze een goede mol had kunnen zijn.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #917 Gepost op: 22-11-2015, 11:46:01 »
Ik heb net seizoen 2007 gekeken en ik MIS iemand zoals Inge als mol. Ik weet dat hier reacties op gaan komen, want vele vonden haar geen goede mol maar als je naar aflevering 10 kijkt en hoe ze al haar molacties met zoveel bravoure uitlegt, ze geniet er echt van. Ze was echt een ratterige mol. We hebben tegenwoordig te weinig ratterige kandidaten of mollen.... vind ik

2007 was een tof seizoen idd, maar hoe kan Inge molacties met bravoure uitleggen als ze er geen (of toch amper) heeft gedaan? ::) Zo kan ik ook met veel bravoure uitleggen dat ik Eva Green versierd heb. ::rofl:: In het diepst van mijn gedachten...

Je hebt wel een punt dat ze duidelijk heel erg genoot van haar rol als Mol. Dat droop werkelijk van het scherm. Hoe het komt dat ze niet aan mollen toe is gekomen dat zullen we nooit met zekerheid kunnen zeggen, helaas.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #918 Gepost op: 22-11-2015, 22:23:05 »
Ik heb net seizoen 2007 gekeken en ik MIS iemand zoals Inge als mol. Ik weet dat hier reacties op gaan komen, want vele vonden haar geen goede mol maar als je naar aflevering 10 kijkt en hoe ze al haar molacties met zoveel bravoure uitlegt, ze geniet er echt van. Ze was echt een ratterige mol. We hebben tegenwoordig te weinig ratterige kandidaten of mollen.... vind ik
Dennis, Jon, Kees, Susan en Margriet genoten net zo van hun molacties!

Hier in Huize Molloot hebben we dit weekend (toevallig) ook serie 7 teruggekeken, omdat ik me er weinig meer van kon herinneren. Ik heb die serie destijds als een flinke teleurstelling ervaren. Reden daarvoor waren een slappe mol (op het eerste gezicht), de uitgelekte gebarentaalhint en daarnaast de wat onhandige keuzes van de productie. Het gekloot van Nadja en de rest van de groep, gestrooi met vrijstellingen, de gewraakte veiling, de vier naar de finale-draai, en ook nog de ellenlange terugblik over twee afleveringen (die nog langer duurde vanwege een uitgestelde laatste aflevering) maakten het Inge als mol soms lastig om iets zinnigs te doen, en gaven ons als kijkers ook een 'wat doen ze in vredesnaam ons mooie molprogramma aan'-gevoel. Waardoor de algehele mening over deze serie vrij negatief was (in mijn herinnering); misschien onverdiend, want Thailand was prachtig, de opdrachten waren interessant en de kandidaten erg leuk.

Nu bij het terugkijken vielen me een aantal dingen op:
  • Inge wilde volgens een strak vooruitbedacht plan mollen, maar telkens als de groep iets anders deed dan ze bedacht had, viel haar molactie in het water. Ze was dus te weinig flexibel.
  • Haar strategie van een gesplitste persoonlijkheid was gewoon raar; een mol is één persoon, niet een hardwerkende kandidaat óf een mol. Doordat ze steeds moest kiezen voor de één of de ander, en te ver doordacht, liet ze kansen om direct te mollen liggen.
  • Soms deed Inge echt onlogische dingen voor een mol, zoals de verdubbelaar op het vlot laden.  ???
  • Ze heeft het wel heel goed geacteerd, mensen hun vertrouwen gladjes gewonnen en veel medekandidaten versteld doen staan bij de ontknoping. Alleen Paul verdacht haar écht, dus top voor een mol. Destijds in 2007 dacht ik dat dit lag aan dat Inge nauwelijks gemold had, maar nu zie ik toch ook de molse dingen die ze heeft bereikt.
  • Inge heeft vooral subtiel gemold. Haar meest interessante mollenstreken kwamen tijdens de terugblik nauwelijks in beeld. Pas bij het navragen op de MFD en in interviews bleek dat ze veel invloed op de andere kandidaten heeft gehad bij de keuzes die zij maakten.

Uiteindelijk denk ik dat deze serie wel beter had gekund en de molacties ook, maar dat Inge er zeker lol in heeft gehad en dat het echt niet alleen aan haar lag. Dus bij dezen alsnog: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 22-11-2015, 22:33:33 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #919 Gepost op: 22-11-2015, 22:52:12 »
De manier waarop Inge gemold heeft kwam niet goed uit de verf en soms is ze naast subtiel effectief ook gewoon te voorzichtig geweest. Als voorbeeld van dat laatste haar uitleg over de verdubbelaar op het vlot:

Citaat van: Inge in 2007 op wieisdemol.org
Ik heb erg mijn best gedaan het vat op het vlot te krijgen om elke verdachtmaking weer weg te nemen en het was mijn bedoeling Paul en Alex te laten overleggen of we het nou mee moesten nemen of toch weer terug in het water gooien. Want ze wisten natuurlijk niet wat het betekende. (Ik wel). Helaas waren ze het zo eens dat het vat moest blijven dat ik niets kon sturen. Ik kon trouwens op mijn vingers natellen dat het niet heel veel op zou leveren. Mijn vat dreef voor ons en Eva en Nadja zouden toch geen vat binnenhalen.

Tja, het was misschien ook wel eens leuk geweest om gewoon zo'n vat in het water te pleuren. Zo'n vette molactie op zijn tijd levert leuk beeld op én was effectief geweest.

Een voorbeeld van een wel geslaagde subtiele molactie:

Citaat van: Inge in 2007 op wieisdemol.org
Ik ben voornamelijk aan het manipuleren geweest. Terwijl de anderen het vaak niet in de gaten hadden fluisterde ik ze veel in. Door terloops iets te zeggen, waardoor iemand op een idee kwam. Bijvoorbeeld de puzzeltocht in Bangkok. Ik kreeg een teken dat Alex 'Siam' niet wist. En Eva dacht dat ook. Zij is zijn beste vriendin, dus daar zou iedereen naar luisteren. Maar Menno had gezag en hij twijfelde. Dus ik ging achter Menno staan en dacht hardop, 'Misschien weet hij het inderdaad niet, maar ja, aan de andere kant hij kent alle musicals, 'De King and I' redelijk recente musical speelt in Thailand en gaat over de Koning van Siam'. En het werkte. Menno riep ineens 'Tuurlijk weet ie het, en anders blijf ik achter. Bingo. Molwerk gedaan.

Prachtig! Maar dat hadden we wel graag in de laatste aflevering willen zien. :)

Als bijlage voeg ik de vragen en antwoorden toe waaruit bovenstaande citaten komen. Leuk om te lezen!
« Laatst bewerkt op: 22-11-2015, 22:55:21 door Heinz »