Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 278205 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #140 Gepost op: 15-01-2015, 21:44:25 »
(Dus kortom: degene die de mol is zag een enveloppe over het hoofd, dat was volgens mij alleen Rik en Chris)

De Mol kan ook een envelop over het hoofd gezien hebben in de eerste opdracht ;)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #141 Gepost op: 15-01-2015, 21:58:38 »
nou, nu we gehakt hebben gemaakt van die "afvallerstheorie" ga ik terug naar tunnel nummer één. mijn "Rik is de mol" theorie.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #142 Gepost op: 15-01-2015, 22:51:55 »
Het kan ook zijn dat Rik té verdacht wordt gemaakt door de crew.

Offline Elsa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #143 Gepost op: 15-01-2015, 23:16:41 »
Rik was deze aflevering wel ERG aanwezig.. ook de hints naar hem;

Art: Ja en een van jullie heeft hoogtevrees
Rik; Ja ik
--> Tuurlijk heeft de mol hoogtevrees daarom zitten ze ook in de grond  :-\\ Haha.. nee maar vond het wel een aparte opmerking van Art..

Ook dat hij zo snel afgaat door een boobytrap.. ja.. geen enveloppe helaas.. met het slechtste;; OH SORRY gezicht wat ik ooit gezien heb..  ::niet-ok::

Dan bij het vliegtuig heeft hij natuurlijk weer onzin tegen Chris (buiten beeld) gezegd om hem af te leiden en om iets in deze termen te zeggen van: Nee natuurlijk is het te makkelijk als de enveloppe dadelijk gewoon daar ligt.. we moeten denk ik gewoon verder zoeken.. want we zagen de andere kandidaten niet..
Waar Chris natuurlijk gewoon in zijn mollenvalletje trapt.. hilarisch  :-X

Ook slaat de titel verraden wel ietwat op hem; hij geeft Marlijn een gevoel van 'verraden' door te zeggen dat hij haar tijdens de lasergame 'verdacht' vond.. Marlijn twijfelt hierdoor aan haar maatje..(is hij een verrader/mol?)..

Ik hoop echt dat hij het niet is.. zit heel erg in deze tunnel haha  8)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2015, 23:28:10 door Elsa »

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #144 Gepost op: 15-01-2015, 23:22:10 »
Even puur geredeneerd vanuit mijn Rik-tunnel.
Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat een envelop over het hoofd zien nooit het plan van de mol kan zijn, wel erg riskant m.i.
Ik vermoed daarom een plan B. De mol wilde eigenlijk bij de opvallers maar dat lukte niet (aan tafel stelt Viktor Rik voor maar Margriet vindt zichzelf geschikter, ook enigszins verdacht van Margriet). Het was stukken moeilijker te mollen in dat vliegtuig, je kunt geen gebruik maken van de chaos e. d. Daarom maak de mol toch een risky move, hij moet toch wat na al dat verdiende geld van vorige week, en schuift dat daarna snel op Chris af.
Dus ja, het kan te obvious zijn.
Of Rik is hier de in het nauw gedreven maar vooral bloedfanatieke Mol.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2015, 23:26:00 door Hildewereld »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #145 Gepost op: 16-01-2015, 00:06:44 »
Ik zie in dit topic veel vage aanwijzingen, en nog geen direct "bewijs".

Maar, wat een zogenaamde "smoking gun" is, is dat Rik op een gegeven moment zijn bruine tas voor de reddingsboei met envelop houdt. Dat lijkt er op te duiden dat hij de envelop heeft gezien, en wil dat Chris die niet ziet.

1. Of Rik is de Mol.
2. Of Rik wil Chris testen, en offert daar geld voor op.
3. Of Rik is een hulpmol, en heeft in de laseropdracht een envelop gehad?

Optie 2 lijkt mij niet. Te onwaarschijnlijk.

Optie 3 is ook vergezocht.

Blijft optie 1 over.....

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #146 Gepost op: 16-01-2015, 00:12:52 »
@Contraspion. 2 lijkt me onlogisch. want Chris rent ineens naar de andere kant van dat platform, en toen had rik heel snel dat geld kunnen pakken en bij het eten kunnen zeggen, haha Chris, hier is dat geld ;).

die hulpmol is onzin. envelop? welke envelop? eentje met geld? of eentje van de mol? eentje met geld zou kunnen, eentje van de mol NIET, want dan hadden wij die wel gezien.

Wat die smoking gun betreft: waarom zou hij voor ons die envelop verbergen? Wij zitten allemaal direct al "Daar, daar, daar..." (En helemaal bovenin de mast, daar hing Rupert.­), alleen we kunnen Chris niet meer wijzen op die envelop (zoals met Dora of Diego)

(ben het dus met je eens, maar wilde even wat argumenten opschrijven ;) )
« Laatst bewerkt op: 16-01-2015, 00:21:36 door SomeOne_01 »

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #147 Gepost op: 16-01-2015, 09:08:28 »
Als Rik de tas krijgt aangereikt, loopt hij een stukje door en houd de tas precies voor de enveloppe. Het ziet er erg verdacht uit..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #148 Gepost op: 16-01-2015, 09:13:04 »
Als Rik de tas krijgt aangereikt, loopt hij een stukje door en houd de tas precies voor de enveloppe. Het ziet er erg verdacht uit..

Dat ziet er zo zeker vreemd uit. Maar zowel Rik als Chris kunnen de enveloppe nu gewoon zien als ze hun hoofd draaien. De tas blokkeert nu alleen het zicht van de cameraman, en dat heeft weinig nut.

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #149 Gepost op: 16-01-2015, 09:16:04 »
Klopt helemaal Heinz  maar als je het filmpje ziet lijkt het echt bewust gedaan.. Ik vond het gewoon heel vreemd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #150 Gepost op: 16-01-2015, 10:20:25 »
Rik die het eerder over lasergamen had (en Chris die dat in de groep gooit waarna Rik "maar ik weet het ook niet, maar..." stamelt): Dat zou natuurlijk een verspreking van de Mol geweest kunnen zijn. Interessant is dat de Mol in het molboekje zegt: "Ik vond de omgang met de kennis die ik had soms ingewikkeld. Ik wist bijvoorbeeld: er komt een helikopter, maar dat woord laten vallen zou dodelijk zijn. Opletten, focussen, scherp blijven, ik weet van niks."

Offline Incognito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #151 Gepost op: 16-01-2015, 10:27:47 »
Ik snap het niet. Kan het echt zo duidelijk zijn? Daarom neig ik naar een andere mol.
Incognito is the way to go..

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #152 Gepost op: 16-01-2015, 10:35:54 »
 ::love::
Rik die het eerder over lasergamen had (en Chris die dat in de groep gooit waarna Rik "maar ik weet het ook niet, maar..." stamelt): Dat zou natuurlijk een verspreking van de Mol geweest kunnen zijn. Interessant is dat de Mol in het molboekje zegt: "Ik vond de omgang met de kennis die ik had soms ingewikkeld. Ik wist bijvoorbeeld: er komt een helikopter, maar dat woord laten vallen zou dodelijk zijn. Opletten, focussen, scherp blijven, ik weet van niks."
ik zou denken dat je juist als nieuwslezer hier wel goed mee om kan gaan. Die zijn meestal veel berekender. Maar dan denk ik wel heel hokjesgericht.
Hij lijkt me gewoon nogsteeds de mol niet. Vooral die 'biobliotheek' opmerking van vorige week heeft me juist hem doen wegstrepen.
Het is echter wel opvallend dat hij vaak dingen goed 'gokt' zegt.
Als hij de mol niet is is ie zeker wel een goede bliksemafleider, die de mol er graag dan nog even in houdt.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #153 Gepost op: 16-01-2015, 10:40:39 »
Klopt helemaal Heinz  maar als je het filmpje ziet lijkt het echt bewust gedaan.. Ik vond het gewoon heel vreemd
hij wou gewoon de tas aan chris geven... Hij had namelijk zelf een rugtas, en Chris had zijn tas niet terug aangepakt.

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #154 Gepost op: 16-01-2015, 11:26:07 »
Ik snap het niet. Kan het echt zo duidelijk zijn? Daarom neig ik naar een andere mol.

Dat dacht ik vorig jaar ook bij Susan. Dat was voor mij de reden om vol in de Freektunnel te gaan zitten. Dat bleek nou niet bepaald de beste actie  ;). Voorlopig blijft Rik nog steeds zeer hoog bovenaan staan in mijn lijstje.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #155 Gepost op: 16-01-2015, 11:47:04 »
ik zou denken dat je juist als nieuwslezer hier wel goed mee om kan gaan.
Waarom?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #156 Gepost op: 16-01-2015, 11:51:56 »
Ik vind Rik een rare 'feel' hebben, alsof hij apart is van de groep. Dat komt denk ik ook omdat hij vaak naar 'de groep' refereert alsof hij daar buiten staat.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #157 Gepost op: 16-01-2015, 12:30:33 »
'James Bond! Woehoe!'
...óf niet!

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #158 Gepost op: 16-01-2015, 12:40:47 »
Waarom?

Nouja zij worden als betrouwbaar gezien, zeker die van de NOS. Alles wat ze zeggen wordt uitgezocht doordacht. Ja het is autocue uitlezen maar je bent je ten alle tijden bewust van je functie en positie in de maatschappij. En derhalve lijkt me dat je niet bepaald een ' flapuit' mag zijn zeg maar.
Soms ben je in die positie wel van nieuws eerder op de hoogte, verschillende nieuwsfeiten krijg je op de redactie en die mogen dan niet voor een bepaalde tijd naar buiten.
Daardoor lijkt het me dat als hij de mol zou zijn (wat ik niet verwacht) beter met je voorkennis om kunt gaan dan dat hij lijkt te doen. Derhalve denk ik niet dat het mol voorkennis is.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #159 Gepost op: 16-01-2015, 12:51:42 »
Klinkt zeker plausibel Newbee, met name dit zinnetje:
Citaat
Daardoor lijkt het me dat als hij de mol zou zijn, beter met je voorkennis om kunt gaan dan dat hij lijkt te doen
De Mol zou dit risico denk ik niet nemen inderdaad. Goeie.

Nou verdacht ik 'm toch niet, maar dit versterkt dat beeld weer :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas